![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook 'de islamieten', 'de linkiewinkies', 'de tolero's', de boomknuffelaars, de cannabis-consumenten, de djembé-trommelaars, de belgo-nostalgen, de antifa's, de nest-bevuilers, de volksverraders, ... ?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#382 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nobody made a greater mistake than he who did nothing because he could only do a little
jaja, den edmund, maar kom ja NVA deed weinig, maar weinig en veel zijn relatief, discussievoer. Voor de een dit voor de ander dat. En dat zal zo blijven. In de eeuwigheid. Niets daarentegen is absoluut. nul is nul.
|
|
|
|
#383 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hypocrieten, zou ik ze benoemen.
|
|
|
|
#384 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
- we zijn het erover eens dat de belgische macht moet gebroken worden, we verschillen alleen van mening over de manier waarop. Jij wil dit doen bij middel van een overnamebod, ik ben voorstander van de totale scheiding, indien nodig éénzijdig. Kijk, het belgisch establishment is nog steeds zeer machtig. Het is corrupt, nietsontziend en zal alles doen om zijn macht te consolideren. Denk je nu werkelijk dat die gasten onder de indruk zijn van de N-VA en Bart De Wever? Verkeerd gedacht. Alleen wanneer de traditionele partijen nog meer klop zullen krijgen, te beginnen met de gemeenteraden, zal men beginnen twijfelen. En dan nog. Zolang BDW orakelt : we zijn geen separatisten en zullen nooit samenwerken met het VB zit het establishment in een zetel. Tactisch zeer goed gezien van BDW, maar nefast voor ons volk. - tweedens raad ik je aan twee postings te lezen, volgend op je bericht waar ik nu op reageer. De N-VA wordt daarin afgeschilderd als een ééndagsvlieg en een éénmanspartij. Dit is dan wel een zeer merkwaardige ééndagsvlieg die al 10 jaar bestaat en trouwens de erfgenaam is van de VU waar ik 40 jaar lid van geweest ben. Feitelijk ben je geen Vlaams-nationalist en vind je die uitlatingen normaal. Moet kunnen, maar een bondgenootschap tussen personen waarvan de ene de staatsstructuur wil vernietigen en de andere uitgerekend het omgekeerde wil, nl. de vernietigiging van de partijen die de structuren kunnen breken, wel dergelijk bondgenoodschap vind ik wel zéér vreemd, om het zacht te verwoorden. Maar je doet maar. |
|
|
|
|
|
|
#385 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
*: Lees, als dit de Belgische staat slecht uitkomt.
|
|
|
|
|
#386 | |
|
|
Citaat:
man man man...
|
|
|
|
#387 | |
|
|
Citaat:
Je zou beter kritiek geven op democratie, dat zou veel meer leiden tot resultaten.
Laatst gewijzigd door Steben : 16 mei 2012 om 12:20. |
|
|
|
|
|
|
#388 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men is toen politiek beginnen bedrijven a la: wat is het slechtste voor het VB, en die desastreuze politiek - tegen beter weten in dikwijls, heeft ons tot hier gebracht, met het water tot aan de lippen.
|
|
|
|
|
#389 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik moet toegeven dat ik hier nooit een 'gewone, normale en gezonde democratie' heb gekend, niet vóór en niet tijdens het tijdperk van het cordon sanitaire. Ik heb het dan ook niet gemakkelijk om mij voor te stellen hoe het zou kunnen zijn om in zoiets te leven. Ik ga nog eens naar een buitenland op reis moeten, me dunkt.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#390 | |
|
|
Citaat:
Men moet nu niet gaan doen alsof extreem-rechts en zelfs rechts in het algemeen in ALLE landen rondom ons zomaar alles voorgeschoteld krijgt en kreeg. En waar ze aan de macht meededen hebben ze alvast niet meer gerealiseerd van het heilsbrengende programma dan de NVA hier dat kan voorleggen.
Laatst gewijzigd door Steben : 16 mei 2012 om 13:30. |
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
|
Citaat:
Nu niet meer...neen...vandaag is de tijd van de uitvluchten....
|
|
|
|
#392 | |
|
|
Citaat:
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 mei 2012 om 13:50. |
|
|
|
|
|
|
#393 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar, als je nu stilletjes lid zou worden van de N-VA - stilletjes want de statuten laten geen dubbel lidmaatschap toe, rara, en je bezoekt de eventuele ledencongressen om op rustige wijze de N-VA een duwtje in de goede richting te geven, zou je daar dan van dood vallen misschien? Je weet toch wel dat vele kleintjes een groot maken?
|
|
|
|
|
#394 |
|
|
de kunst van het leven is haalbare dromen hebben
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
waar kan ik volgens u het beste naartoe trekken om een 'gewone, normale en gezonde democratie' van nabij te leren kennen? Ik denk dan altijd maar 'Zwitserland, Zwitserland', maar misschien is dat zelfbegoocheling, en kan ik maar beter elders zoeken?
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
|
Zwitserland is een goede poging.
Maar, niet van mij gaan verwachten dat ik geloof in een democratische "katharsis". Ik ga echt niet uit van maakbaarheid. Democratie is wat het is en kan onmogelijk de aard van het beestje uitsluiten. Men verwacht gewoon te veel van democratie. Zwitserland is op de eerste plaats een land en samenleving met een eigen historiek. Dus heel misschien leidt democratie in België nu eenmaal tot huidige situatie. Democratie zorgt niet voor geluk of ongeluk. Het bepaalt gewoon HOE je er geraakt. Het is ook niet de enige manier om macht te controleren. Scheiding der machten is een mooi voorbeeld. Is het eigen aan democratie? neen. Zorgt democratie op zichzelf op het afdwingen van scheiding der machten? neen. En laat scheiding der machten nu net zo cruciaal zijn ipv verkiezingen.
Laatst gewijzigd door Steben : 16 mei 2012 om 14:43. |
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|