Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2012, 09:58   #21
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het is toch niet zo moeilijk om te erkennen, dat Israël veel en veel machtiger is.

Palestina en de omliggende landen VS Israël + Europa + Amerika.

Naja, volgens mij is het duidelijk wie er in het voordeel is, en wie de lafaards hier zijn.
Dus zwak zijn maakt onschuldig? Als alles echt zo zwart-wit was als jij het ziet, dan had Israël alles al lang veroverd. Sinaï hebben ze ook teruggegeven aan Egypte.

Ik zie vooral twee staten vechten, waarbij de minderheden het grootste slachtoffer zijn. Neem nu de christenen, die door én Palestijnen én Joden werden (en worden) vermoord. Zij waren er ook al eeuwen. De christelijke populatie groeit nu terug ietwat aan, maar het zijn vooral immigranten. De Druzen daarentegen, ook etnische Arabieren, zijn in de IDF gaan dienen. De Bahá'�* zijn in Haifa sterk aanwezig zonder al te veel problemen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 10:08   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dus zwak zijn maakt onschuldig? Als alles echt zo zwart-wit was als jij het ziet, dan had Israël alles al lang veroverd. Sinaï hebben ze ook teruggegeven aan Egypte.

Ik zie vooral twee staten vechten, waarbij de minderheden het grootste slachtoffer zijn. Neem nu de christenen, die door én Palestijnen én Joden werden (en worden) vermoord. Zij waren er ook al eeuwen. De christelijke populatie groeit nu terug ietwat aan, maar het zijn vooral immigranten. De Druzen daarentegen, ook etnische Arabieren, zijn in de IDF gaan dienen. De Bahá'�* zijn in Haifa sterk aanwezig zonder al te veel problemen.
Palestina is natuurlijk ook niet compleet onschuldig, ik ben altijd voorstander geweest van: waar twee vechten zijn twee fout. Maar hier ligt dat toch wat anders, Israël heeft een van de beste legers ter wereld, Palestina heeft terroristen en stenengooiende kinderen. Israël is een redelijk rijk land, Palestina niet.

Daarbij zijn de misdaden die Palestina doet, meer een reactie op actie,s van Israël. De onderdrukte moeten toch van zich af slaan hé. Daarbij zie ik Palestijnen geen Israëliërs als menselijk schild gebruiken, zie ik Palestijnen geen israeliers pesten en vernederen en op internet zetten. enz enz.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 10:10   #23
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Palestina is natuurlijk ook niet compleet onschuldig, ik ben altijd voorstander geweest van: waar twee vechten zijn twee fout. Maar hier ligt dat toch wat anders, Israël heeft een van de beste legers ter wereld, Palestina heeft terroristen en stenengooiende kinderen. Israël is een redelijk rijk land, Palestina niet.

Daarbij zijn de misdaden die Palestina doet, meer een reactie op actie,s van Israël. De onderdrukte moeten toch van zich af slaan hé. Daarbij zie ik Palestijnen geen Israëliërs als menselijk schild gebruiken, zie ik Palestijnen geen israeliers pesten en vernederen en op internet zetten. enz enz.
Ik denk vooral dat het grote probleem is dat er in de huidige denkwijze nooit een oplossing gaat komen. Twee onafhankelijk staten betekent permanente oorlog, en één van beiden baas over het hele gebied een massale exodus en cultuurvernieling.
Oud 17 mei 2012, 10:15   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat het grote probleem is dat er in de huidige denkwijze nooit een oplossing gaat komen. Twee onafhankelijk staten betekent permanente oorlog, en één van beiden baas over het hele gebied een massale exodus en cultuurvernieling.
Ik snap heel goed wat je bedoeld, ik heb ook vaak zo gedacht. Maar door beelden die ik heb gezien, kan ik onmogelijk compleet neutraal blijven. Het kan best zijn dat ik verkeerd zit hoor, en dat ik niet meer buiten mijn denkkader kan denken.

Maar het is nu eenmaal zo als het is, en ben pro Palestina.

Maar wel goed dat jij zo neutraal kan blijven.
Oud 17 mei 2012, 10:21   #25
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik snap heel goed wat je bedoeld, ik heb ook vaak zo gedacht. Maar door beelden die ik heb gezien, kan ik onmogelijk compleet neutraal blijven. Het kan best zijn dat ik verkeerd zit hoor, en dat ik niet meer buiten mijn denkkader kan denken.

Ik vond persoonlijk Qadhafi's idee nog het beste.

Citaat:
  • Creation of a binational Jewish-Palestinian state called the "Federal Republic of the Holy Land";
  • Partition of the state into 5 administrative regions, with Jerusalem as a city-state;
  • Return of all Palestinian refugees;
  • Supervision by the United Nations of free and fair elections on the first and second occasions;
  • Removal of weapons of mass destruction from the state;
  • Recognition of the state by the Arab League.
Voor de religieus-etnische diversiteit zou ons eigen zuilensysteem uit de geschiedenis kunnen toegepast worden.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 17 mei 2012 om 10:21.
Oud 17 mei 2012, 10:23   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vond persoonlijk Qadhafi's idee nog het beste.

Voor de religieus-etnische diversiteit zou ons eigen zuilensysteem uit de geschiedenis kunnen toegepast worden.
Daar zit inderdaad wel wat in.
Oud 17 mei 2012, 10:24   #27
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is op het eerste zicht misschien een belachlijke vergelijking maar ben je dan ook pro nazi duitsland of imperialistisch japan omdat de geallieerden dag en nacht burgers bombardeerden? zie vb tokio, dresden, berlijn, hiroshima, ...
tegen die tijd waren de geallieerden ook superieur aan beide tegenstanders
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 12:48   #28
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
toevallig moslim of nazi? het is net alsof de hitler propaganda opnieuw op gang komt
begin in het vervolg eens met beide partijen vanaf het absolute begin eerlijk in beeld te brengen.
hup. We zitten nog op de eerste pagina van de discussie, en daar heb je deze dooddoener al

Nee, ik ben een marxist. Nu tevreden?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 12:52   #29
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Een 2-staten oplossing is m.i. ook geen goede oplossing. Het is veleer het fundament voor nog meer oorlogen in de toekomst.

Wat echt kan helpen, is 1 staat met 2 gemeenschappen (of meer want er wonen er wel meer dan alleen maar Joden en Islamitische Palestijnen).

Maar voorlopig lijkt me dat een utopie. De grootste obstakel voor zo'n oplossing zijn niet de Palestijnen. Het zijn eerder de zionisten omdat zij hun macht en systeem bedreigd zien. 1 staat met meerdere gelijke gemeenschappen gaat regelrecht tegen het zionisme in.
Oud 17 mei 2012, 12:56   #30
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Het zionisme had gepland hun systeem en land te vestigen via volledige eradicatie van de ander.

Echt succesvol zijn ze niet geweest, want die Palestijnen zijn er nog altijd en niet met weinig ook.

In de zionistische denkkader is een verdere oorlog en een genocide de enige oplossing. Het zionisme moet zo snel mogelijk verdwijnen alvorens zoiets verschrikkelijks plaatsvindt.
Oud 17 mei 2012, 13:03   #31
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
hup. We zitten nog op de eerste pagina van de discussie, en daar heb je deze dooddoener al

Nee, ik ben een marxist. Nu tevreden?
ah nen communistische dictatuur liefhebber. bizar dat iemand die fan is van regimes die miljoenen mensen hebben afgeslacht en laten verhongeren begint over een holocaust
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 13:06   #32
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
ah nen communistische dictatuur liefhebber. bizar dat iemand die fan is van regimes die miljoenen mensen hebben afgeslacht en laten verhongeren begint over een holocaust
ja, de wereld is gek hé

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 17 mei 2012 om 13:06.
Oud 17 mei 2012, 13:12   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zionisme had gepland hun systeem en land te vestigen via volledige eradicatie van de ander.

Echt succesvol zijn ze niet geweest, want die Palestijnen zijn er nog altijd en niet met weinig ook.

In de zionistische denkkader is een verdere oorlog en een genocide de enige oplossing. Het zionisme moet zo snel mogelijk verdwijnen alvorens zoiets verschrikkelijks plaatsvindt.
Na de onafhankelijkheidsverklaring in Mei 1948 is Israël door een grote meerderheid in de UNO formeel als onafhankelijke Joodse staat erkend geworden. Israël is dus een volkenrechtelijk erkende Joodse staat. En daar mogen jullie nog zo hard bij op en neer staan springen, dat blijft zo. Punt.

Het oorspronkelijk Turks gebied "Palestina" omvatte de huidige staat Israël én bovendien ook nog de huidige staat Jordanië. Als de Palestijnen zich hadden gevestigd in Jordanië dan vertoefden ze nog steeds in "Palestina". Maar voor het re-settelen van die gevluchte Palestijnen hebben de arabische staten nooit een poot uitgestoken.

Dixie heeft 100 % gelijk. Jullie "Nakba" als een holocaust bestempelen is doodeenvoudig lachwekkend. Alhoewel het een notoire Palestijn was die tijdens de Hitler-periode op bezoek kwam in Berlijn om de Führer aan te moedigen bij de uitvoering van de "Endlösung". De Palestijn in kwestie was Mohammed Amin (Haj) al-Hoesseini.

[img] http://www.vecip.com/images/Hoessein...%20soldaat.bmp [/img]

Laatst gewijzigd door quercus : 17 mei 2012 om 13:13.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 13:23   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
15 mei 1948, de britse mandaat over de Palestijnse gebieden liep af. Zionistische schorriemorrie riep een dag eerder, op 14 mei, de onafhankelijkheid van de bandietenstaat Israel uit. Hierop begon de oorlog tussen de Palestijnen en de Joden.

Zionistische terreurbendes gingen zo driest te keer dat in mum van tijd 800 000 Palestijnen hun huizen verlieten en op de vlucht sloegen. Wat nu gekend is als Israel (maar in werkelijkheid Palestina is), werd ontdaan van de Palestijnen. De ge-de-populeerde gebieden werden bevolkt met import-Joden. Die import-politiek duurt tot op de dag van vandaag. Dit is een wezenlijk onderdeel van de expansie drang van de zionistische staat. De import-joden worden vaak gehuisvest in illegale nederzettingen op Palestijns grondgebied.

En de verdreven Palestijnen? Hun aantal is al opgelopen tot een goede 4 miljoen mensen, en ze leven in miserabele toestanden in vluchtelingenkampen verspreid in de omliggende landen, maar ook in de Westelijke Jordaanoever en de Gaza strook. De Gaza strook is op zich een één groot vluchtelingenkamp. Alsof dat niet erg genoeg is, heeft de terreurstaat Israel er ook nog eens een open gevangenis van gemaakt.

15 mei: de holocaust van de Palestijnen.
Zoek misschien eerst eens de betekenis op van het woordje "holocaust". Dat kan van pas komen als je er dan toch een thread over wilt opstarten op het forum.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 13:26   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat dat al gebeurd is, de holocaust op onschuldige Palestijnen is in het nu.
Yep, de holocaust is in volle beweging daarginds ...

http://brabosh.com/2011/07/04/pqpct-c3c/
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 14:09   #36
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voila, dat in beschouwing genomen, kun je dan ook bezwaarlijk van een "holocaust" spreken zoals jij in de titel van dit topic doet. Een holocaust impliceert namelijk een georganiseerde genocide, een volkerenmoord op industriële schaal, en daar zie ik toch maar bitter weinig, zeg maar gerust helemaal niets van. Integendeel, het aantal zogenaamde "Palestijnen" is nog nooit zo groot als nu geweest, terwijl je bij het gebruik van dit soort termen toch minstens zou verwachten dat de bevolking drastisch afgenomen zou zijn. En dat terwijl er honderd jaar geleden niet eens sprake was van zoiets als "Palestijnen", tegenwoordig schijnen er miljoenen van rond te lopen.
Oud 18 mei 2012, 18:24   #37
TheChosenOne
Burger

TheChosenOne's schermafbeelding

Standaard

Het blijft de eeuwige zelfde discussie. Zou Hamas geen duizenden raketten afvuren op zuid-Israël dan zouden ze ook geen bommen op hun hoofd krijgen. De Israël-bashers zullen de zaak natuurlijk omkeren. Zogoed als iedereen in Israël wil vrede, enkele extremisten terzijde. Men kan hier blijven over discussiëren maar de uiteindelijke oplossing zal er moeten komen door discrete diplomatie en een uiteindelijke tweestatenoplossing. Ik blijf hoopvol dat dit misschien nog dit decennium mogelijk is. Misschien ben ik op dat gebied naïef, we zullen zien.
TheChosenOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 18:26   #38
TheChosenOne
Burger

Standaard

Diegenen die trouwens het woord holocaust zo makkelijk in de mond nemen moeten toch dringend eens een vlucht richting Krakau boeken.
TheChosenOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 20:01   #39
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheChosenOne Bekijk bericht
Het blijft de eeuwige zelfde discussie. Zou Hamas geen duizenden raketten afvuren op zuid-Israël dan zouden ze ook geen bommen op hun hoofd krijgen. De Israël-bashers zullen de zaak natuurlijk omkeren. Zogoed als iedereen in Israël wil vrede, enkele extremisten terzijde. Men kan hier blijven over discussiëren maar de uiteindelijke oplossing zal er moeten komen door discrete diplomatie en een uiteindelijke tweestatenoplossing. Ik blijf hoopvol dat dit misschien nog dit decennium mogelijk is. Misschien ben ik op dat gebied naïef, we zullen zien.
Dat hangt ervan af. De man in de straat, ja. In de Knesseth, nee, niet direct.
Netanyahu - helemaal niet.
Joden, (en Arabieren - het zijn tenslotte semieten) hebben ruziemaken in het vaandel staan. Voeg daar kapitaal aan toe en je hebt de detonator in de semtex.

Er is wel zeker sprake van discrete diplomatie. Daardoor is het hele conflict nog niet compleet uit de hand gelopen.
Maar een enkele uitglijder kan voldoende zijn om het hele M-O weer in vuur en vlam te zetten.
Oud 18 mei 2012, 20:48   #40
TheChosenOne
Burger

Standaard

@D'Artois
Het is ongetwijfeld een onstabiel kruidvat.

Wat de Knesseth betreft, da's nu eenmaal een van de nadelen van democratie, vaak opportunisme en korte termijn denken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be