![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waar ik woon is dit hetzelfde, het is niet omdat ik hier een klein jaar woon dat ik nu een Savoyard ben, als ik me integreer, wat ik dus doe, zal ik me waarschijnlijk binnen een tiental jaren een Savoyard kunnen noemen, en mij zo ook voelen en gezien worden. Idem voor een Bask, Bretoener, of welke bevolkingsgroep dan ook... We/jullie zouden fier moeten zijn dat het begrip Vlaams nog bestaat, deze soort van verbondenheid is langzaam maar zeker aan het uitsterven. Maar om een Vlaming te beschrijven...Een Gentenaar heeft niet dezelfde mentaliteit als iemand van Brugge, laat staan als iemand van Poelkapelle, maar toch is er die onderlinge verbondenheid, wij voelen ons Vlaming. Vlaming zijn is een gevoel. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaming-zijn dat ben je niet, dat voel je alleen maar, net als Belg of Europeaan. Het heeft niets met geboortegrond of het stukje papier dat men identiteitskaart noemt te maken, maar met het gevoel om zich als dusdanig te willen identificeren. No Tuma drukte het juist uit.
Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 mei 2012 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In je hoofd? Je buik? Of daar waar je rug zijn deftige naam verliest? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Waar jij voelt dat je Belg bent waarschijnlijk. Of is voor jou dat kaartje met die vermelding al voldoende? Het is niet omdat ik op dat kaartje het woord "Belg" staan heb, dat ik me daarom als Belg beschouw. En jij hoeft je ook niet als Vlaming te beschouwen omdat je in vlaanderen geboren bent: het is jouw keuze of je als Vlaming door het leven wilt gaan. En.. het kan zelfs dat jij als Belg binnen X aantal jaren misschien genoeg gevoelen kunt opbrengen om eer als Vlaming door het leven te gaan. Nationaliteitsgevoel is onbegransd in tijd en ruimte.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 mei 2012 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest voel ik daar echt niet veel bij. Het is een administratieve toestand, die ik ten volle probeer te benutten. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Nu begrijp ik waarom belgicisten zo een gering doorleefd beeld van hun eigen identiteit hebben. Ze zijn een puur administratief gegeven, meer niet! Getuigt van weinig zelfrespect, van weinig geloof in het eigen individu.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 20 mei 2012 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het grappige hierbij is dat vele van die zogenaamde progressieve cultuurrelativisten, die huiveren van het etiket 'Vlaming' en liever 'Belg' genoemd worden, vaak veel meer Vlaming zijn dan ze voor zichzelf ooit zullen durven toegeven. Het werkt dus ook in de omgekeerde richting. 'If it talks like a duck and walks like a duck, then it is probably a duck.'
Laatst gewijzigd door SDG : 20 mei 2012 om 14:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ja, natuurlijk. Alsof identiteit en cultuur vrijblijvende dingen zijn die je zomaar kunt kiezen alsof het om een kledingstuk gaat. De gemiddelde belgicist in Vlaanderen is tegenwoordig bijna exact even Vlaams als de gemiddelde Vlaams-nationalist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Om het ook eens van een ander (los van deze draad) te horen:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=171185&page=3
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eberhard wil maar aangeven dat er stereotypen bestaan over alles en iedereen. Dat is toch duidelijk, me dunkt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn papa daarentegen vindt het hier leuk. Dus Eberhard zit maar wat te kniezen op zijn kamer... Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 mei 2012 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou ook kunnen. Ik ken Eberhard en zijn papa niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naturaliseer gerust tot Papoea of Hottentot. Care. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Als expat uit Kraainem weet hij natuurlijk alles over de allochtone jongerencultuur, dat spreekt voor zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
ik moet me niet naturaliseren als ik me papoea of hottentot wil voelen. Alleen om Belg te zijn heb je zo een kaartje blijkbaar nodig. last van seniliteit dat je zoiets altijd schriftelijk bevestigd wil zien? ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je het zelf nalezen, of moet ik me met quotes en citaten onledig houden?
![]() |
![]() |