![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dieren zijn lekker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Banneling
|
![]() Zijn handlanger
Laatst gewijzigd door smosty : 19 mei 2012 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kerel verdient een levenslang vleesverbod.
![]() |
![]() |
#505 |
Banneling
|
![]() Je bent bijna grappig, pestkopje. Op de grond van de zaak ga je natuurlijk liever niet in, dat spreekt vanzelf, op de zenuwen werken en pesten is voldoende, zoals jezelf schaamteloos toegeeft, hoger in deze draad, dacht ik, of onlangs in een andere draad. En de grond van de zaak dat is, dat er wel degelijk mensen zijn, die zich heel goed kunnen verdedigen, maar een ander niet in de kliniek willen slaan, zelfs niet in wettige zelfverdediging. Dat is de proef op de som van Ahimsa, jezelf in de balans stellen, en je veiligheid en je gezondheid en je leven, uiteindelijk.
Overigens is jouw belachelijk pestgedrag het psychologische equivalent van zinloos geweld. Ik ga me ook daartegen niet verdedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bega de dommigheid om me te laten verleiden om toch nog eens een post van hem te lezen, in de hoop dat hij in die tijd leerde om iets interessants en to the point naar voor te brengen. Maar wat blijkt: ijdele hoop. Zijn allereerste zin aan mij gericht begint direct met een belediging. Ter info: dat was hier eigenlijk nooit toegelaten, en daar is tijdens uw afwezigheid geen verandering in gekomen. Wat wel veranderd is: dubbelnicks zijn niet toegestaan.... Kruip dus maar snel terug in uw vuilbak, en haal er die aangebeten smosty opnieuw uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kun je niet gewoon eens achter de sluier der onwetendheid kruipen en qua basisrechten eens echt onpartijdig zijn tegenover alles en iedereen? Als jij op het vlak van basisrechten zo partijdig en arbitrair mag zijn, dan mag ik dat ook.
![]() |
![]() |
#508 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Alles heeft met alles te maken. En ethiek heeft ook met alle gedragingen te maken tegenover alles. Maar ja, bij die vent kan je niet veel begripsvermogen verwachten. Die leeft met zijn kopje in megalo-wolkjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Moderatie was op de hoogte van zijn aangevraagde dubbelnick Smosty en het waarom van de aanvraag. Jouw constante stroom beledigingen en persoonlijke aanvallen is al eens afgestraft. Nog iets? Of nog eens? Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Minister-President
|
![]() Zelfs dat klopt niet.
Er zijn weinig mensen die rauw vlees lusten. Vlees wordt pas lekker na manipulatie (drogen,bakken, braden) en/of toevoegingen (kruiden/specerijen/groenten/fruit, ....) Fruit daarentegen zit boordevol lekkere smaken zo van de boom. Het is wss door gebrek aan fruit en noten dat we op een bepaald moment in de verre geschiedenis ook elders (kadavers) voedsel gingen zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen mekaar niet doden, pijnigen, opeten, verbeesten, etc. etc. Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat zoiets enkel mogelijk is binnen een groep 'gelijken', die met mekaar kunnen communiceren, overleggen en (vrije) overeenkomsten sluiten. Probeer dat maar eens met een school vissen, een kudde koeien, een eenzame leeuw, tijger, puma,... Vandaar, heb ik er geen probleem mee om de diersoorten die we meester kunnen als inferieur te behandelen, op te eten etc. Je kan er immers niet op 'menselijke' wijze mee omgaan. Het verschil met planten, groenten en fruit is echt niet zo groot hoor. Je kan een appel geen toestemming vragen om hem te plukken, te schillen, te stoven, en te nuttigen. Je kan een stronkje witloof niet vragen of het er bezwaar tegen heeft om gewikkeld in een snee van 't varken gegratineerd te worden, en opgediend te worden met puree. Je kan niet met een wortel en ui overleggen of ze verkiezen als brunoise in de consommé te gaan, of als julienne in de minestrone. Jammer als ze er problemen mee hebben, maar daar trekken zelfs de veggie's en vega's zich geen hol van aan, wat eigenlijk heel inkonsekwent is, maar ik wil ze daarom hun slappe soep en hun handvol hooi en gras niet ontzeggen. Smakelijk allemaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sushi en sashimi raakt meer dan ingeburgerd. Ik vrees dat uw argument eerder licht weegt. Citaat:
Fruitsla, confituur, compote, geconfijte vruchten, gedroogde vruchten, geweekte pruimen, gesuikerde dadels, vijgen,... Neen, je slaat de bal deerlijk mis. Zowel vlees, vis, groenten, als fruit wordt lekker gevonden in natuurllijke én bewerkte vorm.
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun jij eens mijn opinies onbevooroordeeld lezen vooraleer je hoog van toren begint te blazen en je op het voetstukje van de 'alwetende' plaatst?
![]() |
![]() |
#515 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En stel dat je geboren zult worden als varken of als mens. Je weet niet wie, maar je mag kiezen of je in een wereld wil leven waar vlees eten (slachten van varkens) toegestaan is of niet. Wat zou je kiezen? Wat zou je het ergst vinden: geslacht worden of niet meer kunnen genieten van varkensvlees? Stel dat je geboren zult worden als mens of als witloof. Zou je dan een wereld verkiezen waarin die mens geen witloof mag eten en daardoor zal sterven van de honger? Of mag die mens nog wel witloof eten? Wetende dat als je witloof zou zijn, je niets zou voelen of beseffen...
![]() |
![]() |
#516 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het heel specifiek over ons, mensen, met onze specifieke manier van communiceren. Die maakt het mogelijk om tegenover mekaar een soort ethiek af te spreken. Citaat:
Ik vermoed dat je nog niet vaak met mentaal gehandicapten in contact was. Je kan er mee communiceren, afspraken mee maken. Ze behoren ondanks hun tekorten tot onze soort, dus waarom zouden we hen niet insluiten in dezelfde ethiek als die we hanteren voor de beter begaafden? Voorts is hun percentage te klein, te irrelevant om er onze ethische afspraken op te axeren, of grondig voor aan te passen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 mei 2012 om 19:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er toch te weinig voor iedereen. We includeren ze zonder probleme in de afspraken die we met mekaar maken. We eten mekaar niet op, en ook niet diegenen die toevallig niet bij machte waren om onze afspraak te onderschrijven. Citaat:
Dat is niet bevorderlijk voor correcte discussie. De inkonsekwentie waar ik op doel zit bij de vega's: geen vlees eten, wel planten etc. Als je zoveel bezwaar tegen het eten van leven hebt, dan mag je zelfs geen water drinken, wegens mogelijke aanwezigheid van levende micro-organismen, plankton, kleine insectjes etc. Het is dus heel inkonsekwent om je moreel een trapje hoger te zetten omdat je je biefstukje weigert op te eten.
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Akkoord er zijn enkele (mss eerder snobistische) uitzonderingen maar veel hebben ze niet te betekenen in het totale plaatje. Ik denk als je mensen voor de keuze stelt om ofwel een tijdje te leven op vlees alleen (niet bereid, noch behandeld) rauw maw of alle voedsel dat er is met uitzondering van vlees ook onder voorwaarde dat het genuttigd wordt (niet bereid noch behandeld) dat men grotendeels voor het tweede zal kiezen. Hetgeen de mythe van vlees is lekker toch wel enigszins ondergraaft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het begint hier naar drogredenen te ruiken hoor. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alsof planten geen gevoelens hebben. Soortist.
![]() |
![]() |