![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons dus de rest ook maar opeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#542 | ||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() seg, ben je het nu moeilijk aan het majen? Verwarring aan het zaaien?
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laten we het simpeler houden. We gaan afspreken dat "mensen" vanaf nu slaat op de homo sapiens (alle elementen van de biologische soort), en dat "personen" slaat op communicatieve, moreel denkende, afspraken makende wezens. akkoord? Kwestie van duidelijkheid Citaat:
![]() |
![]() |
#543 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#545 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, Deepeco, ik ben serieus. Probeer eens te antwoorden op de arbitraire keuze die je hier zelf voortdurend maakt (je keuze voor veganisme). Je zou je kunnen beperken tot het eten van plantaardig voedsel dat niet met wortel en al wordt uitgerukt.
Waarom eet je sla (waarbij je een heel levend wezen koudmaakt), terwijl je enkel noten en kiwis zou kunnen eten (waarbij je tenminste de vruchtgevende plant laat leven). Vele mensen vragen je hier om nu eens te antwoorden. Anders valt natuurlijk je hele pleidooi tegen "soortisme" in het water.
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | ||
|
![]() Citaat:
Geef mij die uitlaat dan toch maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Banneling
|
![]() Het varken is nou net het dier dat na de aap niet alleen zo dicht bij de mens staat dat het onderscheid in veel gevallen nauwelijks nog merkbaar is, maar is toevallig ook nog eens het dier bij uitstek dat integraal benut wordt voor voeding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
Banneling
|
![]() Ik vind geen graten in plantenmoord.( Daar zitten ook geen graten in)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
|
![]() Ik moet in deze discussie trouwens iets bekennen, en da's niet om mezelf stoer voor te stellen:
Ik heb tijdens mijn recente opdracht in de Congo gerookte aap gegeten. En ik moet zeggen dat het erg lekker is. Dit was gewoon een mededeling kassa 4 droge voeding. Aap is lekker. En voor vele Congolezen de enige bron van rijke proteïnen (naast vis). Ik heb dus al eens een soortgenoot opgepeuzeld. En ja, het was een primaat. Ze zeggen een chimpansee. Maar dat idee vond ik wel moeilijk om door de strot te krijgen. Toch maar gedaan. En een heel goeie ervaring. Niet belangrijk in deze discussie. Hoewel. Aan Congolezen zeggen dat ze geen dierlijke proteïnen mogen eten -- een onmogelijke opdracht. Veganisme is voor rijke bourgeois-kinderen?
Laatst gewijzigd door C2C : 20 mei 2012 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel dat anti-soortisme-pleidooi was al verzopen voor het in 't water geraakte.
![]() |
![]() |
#553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
|
![]() Ik en mijn meervoudige persoonlijkheden. Wij zijn met veel. En wij hebben allemaal in de Congo chimpanzee gegeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben een ecologist. Een diepe ecologist. Deepeco is zeer oppervlakkig. Een bourgeois-veganist die discrimineert tegen de zwakkere soorten, omdat ze geen evidente pijnprikkels communiceren. En ik blijf erbij zeggen: mijn vraag is serieus bedoeld, ondanks de vele grappige bijdragen in deze discussie. Er is ook heel wat wetenschappelijk materiaal voor handen dat aantoont dat planten "communiceren" op een manier die wij zouden kunnen interpreteren in termen van "gevoelens".
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
|
![]() Wel, zoals je misschien wist, zien Congolezen dat inderdaad zo. Zij begrijpen ook wel dat apen sterk op mensen lijken. En die kleine afstand krijg dan een hele symbolische lading mee. Aap, en vooral chimpanzee, eten geeft speciale psychische en fysieke krachten.
Tovenaars eten bijvoorbeeld dikwijls apenhersenen om in de hersenen van mensen te kunnen kijken. Inderdaad, chimpanzee-vlees is geestesverruimend.
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#560 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gehakt dan. Gehakt heeft wel een behandeling ondergaan nml fijngemalen. Gehakt wordt heel veel gegeten, maar relatief weinig rauw en zeker al niet zonder toevoeging van zout en peper. Verse rauwe vis, oesters en mosselen dan. Ik heb reeds gezegd dat ik zelf vlees eet, zelfs van zoogdieren. Ik denk dat je een rangschikking kan opmaken van wat meer en minder ethisch is om te eten. Voor mij persoonlijk zouden zoogdieren net onder de mens komen (zonder de mens zelf op het menu bij te plaatsen, niet verkeerd begrijpen aub). Hierna vogels, reptielen en vissen. Weekdieren als mosselen, oesters ed zouden nog een stapje lager staan en nauwelijks wat hoger dan planten in feite. Ik denk dat als je de mening van heel veel mensen hierover zou vragen je een heel mooi en mss werkbaar gemiddelde zou kunnen krijgen om hiermee aan de slag te gaan. Het eten van oesters en mosselen lijkt me dan ook ethisch veel minder belastend te zijn in vgl met zoogdieren. Dat is mogelijk. Anderzijds, ik kan ook gewoon gelijk hebben? Laatst gewijzigd door satiper : 20 mei 2012 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |