Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2012, 19:50   #701
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Inderdaad...het was een vast gegeven...lekker eenvoudig...
QED

En geef gerust toe: jullie leven daar helemaal van op. Cfr. De Winter die compulsief om de vijf jaar eens zegt dat "de partij weer vuil moet worden".

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 mei 2012 om 19:51.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 21:32   #702
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
QED

En geef gerust toe: jullie leven daar helemaal van op. Cfr. De Winter die compulsief om de vijf jaar eens zegt dat "de partij weer vuil moet worden".
Kijk , we gaan nog lachen .
We gaan nog lachen omdat de N-VA nooit 50 procent van de zetels gaat halen en omdat ze voor de realisatie van hun programma nooit zullen kunnen rekenen op de tradio's .
Onze stem is te koop , maar ze wordt steeds duurder. Hybris heeft zijn prijs.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 21:43   #703
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fantastisch voor u. Maar bespaar mij uw morele normen, asjeblief.
Waarom zou ik moeten verzaken aan mijn burgerrecht datgene kenbaar te maken wat ik belangrijk vind?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 21:43   #704
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft wel wat nuttigers te doen.
Wat dan wel?
Oud 23 mei 2012, 21:44   #705
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, daar geloof ik niets van.

Een revolutie zal er in dit land maar komen als de geesten veranderen. En net daar heeft de N-VA tot nu toe een historische rol in gespeeld.
De N-VA plukt de vruchten van de bomen die het Vlaams Belang jaar na jaar heeft geplant.
Oud 23 mei 2012, 21:47   #706
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
u beseft toch dat Moslims hetzelfde zeggen?
Geef eens drie kernwoorden die de thema's binnen hun "Schrift" blootleggen waarin Joden / Christenen en Moslims zo fundamenteel verschillen?
Ja, natuurlijk besef ik dat de moslims hetzelfde zeggen, want ook zij zien dat er een wezenlijk verschil is tussen de koran (of beter gezegd: de islamitische visie op de koran) en de bijbel (anders gezegd: de christelijke lezing van de bijbel).

Moslims en christenen verschillen fundamenteel met elkaar als het op het Godsbeeld aankomt, vandaar ook op het mensbeeld en de wijze waarop de verlossing en het heil verwezenlijkt wordt.
Oud 23 mei 2012, 21:48   #707
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
U leest en concludeert zoals u wil, fieseler.
Uiteraard ga ik niet akkoord met geweld en wreedheden. En zeker niet bij ons. Maar je moet niet heiliger dan de paus zijn. De Islam is jong. Het is normaal dat ze het uitvechten in hun fase van beschaving. De roep om democratisering zoals je die nu meemaakt in het midden oosten is herkenbaar. Ook de recuperatie en pogingen van zowel fascistoïde als islamistische groepen om de macht te grijpen.

Ik heb het al honderd keer gezegd: de dag dat de Islam effectief op strooptocht gaat door Europa, zal ik als een van de eerste oproepen de wapens op te nemen en hiertegen vechten. Maar dat is een scenario dat zich niet zonder meer gaat voordoen.
De islam zal niet veranderen, daar ze fundamenteel anders in elkaar zit in de visie waarop de koran wordt benaderd. Indien die visie wordt prijsgegeven, houdt de islam op islam te zijn.
Oud 23 mei 2012, 21:48   #708
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee.
Wat ik denk is dat er geen beweging kan komen als die niet van onderuit komt.Daarvoor is dus de mentale groei van het Vlaamse volk nodig. Zonder dat zal er niets gebeuren (zoals u trouwens kan vaststellen).

Ik ben een geboren Vlaamse Brusselaar, groot geworden in Brussel én De Rand, die sinds 1975 in de Vlaamse provincie woont.

De Franstaligen zijn de meesters in dit land. Dus misschien is hun attitude de moeite om op zijn minst eens te bestuderen, niet?
Willen we de meesters van dit land worden, of willen we knechten blijven? Een tussenweg is er niet hoor.
Bent u de mening toegedaan zoals collega-forumlid Stuyckp dat het niet volstaat dat de N-VA de meerderheid verwerft tijdens de verkiezingen of als grootste partij een Vlaamsgezinde coalitie, onder welke vorm dan ook, op de been brengt om zelfs confederalisme via een door de franstaligen niet-versperde weg te bekomen?
De heer Stuyckp zei het aldus: "Als niet de meeste Vlamingen achter die verregaande verandering staan, dan komt er geen verandering. Laat dat duidelijk zijn. Het is zelfs onvoldoende om gewoon op N-VA te stemmen."

Als stemmen voor een confederalistisch programma binnen België niet volstaat en die stemmen komen wel degelijk van onderuit wat is er dan wel nodig om een weg te volgen, die tot ontvoogding leidt zonder zoals gebruikelijk door de franstaligen en hun Vlaamse collaborateurs geblokkeerd te worden? Hoe meet men mentale groei trouwens?

Ik vrees, dat het nodig wordt om duidelijkheid te verschaffen. Daarmee bedoel ik geenszins dat men van naaldje tot draadje alle stappen, die er in de toekomst kunnen genomen worden gaat toelichten. Dit zou de tegenstrevers en concurrenten teveel in de hand spelen, maar een algemene geloofwaardige democratische confederalistische doelstelling lijkt me noodzakelijk.

Ik meen de franstaligen vrij goed te kennen. Ben enkele tientallen jaren in Wallonië actief geweest. Heb er nog veel vrienden. Qua politiek wordt met hen echter niet gesold, ze nemen duidelijke standpunten in en schromen zich niet voor dreigementen en chantage als hen dat uitkomt. Ze dreigen om de haverklap met de val van de regering of zelfs de splitsing van België als ze hun zin niet krijgen. Ze bedienen zich van het staatshoofd als was die een handpop.

Straks in 2014, komt er bij het nastreven van de Vlaamse confederalistische doelstelling onvermijdelijk een conflict met hen. Het komt er op aan van dit vreedzaam maar op besliste wijze tot een goed einde te brengen waarbij elk compromis, dat democratisch niet te verantwoorden is, uitgesloten wordt. Het is zelfs mogelijk, dat het vorstenhuis eieren voor zijn geld kiest en hierin een bondgenoot wordt.
Boeiende tijd.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 21:51   #709
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou ik moeten verzaken aan mijn burgerrecht datgene kenbaar te maken wat ik belangrijk vind?
how Jan,
jouw en ieders recht op vrije meningsuiting, betekent niet dat je die mening zomaar in eenieders, vb. in de mijne, oren moet kunnen schreeuwen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 21:52   #710
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kijk , we gaan nog lachen .
We gaan nog lachen omdat de N-VA nooit 50 procent van de zetels gaat halen en omdat ze voor de realisatie van hun programma nooit zullen kunnen rekenen op de tradio's .
Onze stem is te koop , maar ze wordt steeds duurder. Hybris heeft zijn prijs.
Tot voor kort waren onze zetels helemaal gratis....maar sinds de NVA meer en meer staatsondersteunend en denigrerend wordt tav het VB worden onze zetels inderdaad duurder en duurder....
Anders gezegd: De NVA maakt het voor het VB van dag tot dag moeilijker om aan hun electoraat uit te leggen waarom ze hun zetels aan de NVA zouden geven terwijl die hun in prim time voor het vuil van de straat uitmaken....
Oud 23 mei 2012, 21:55   #711
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk besef ik dat de moslims hetzelfde zeggen, want ook zij zien dat er een wezenlijk verschil is tussen de koran (of beter gezegd: de islamitische visie op de koran) en de bijbel (anders gezegd: de christelijke lezing van de bijbel).

Moslims en christenen verschillen fundamenteel met elkaar als het op het Godsbeeld aankomt, vandaar ook op het mensbeeld en de wijze waarop de verlossing en het heil verwezenlijkt wordt.
Dikke zever.
De christenen uit de Westerse wereld hebben geleerd hun mond te houden omdat ze anders helemaal van de kaart geveegd zouden worden; maar laat ze vijf minuten los, en ze verworden tot de meest gewelddadige en wrede Alva's, brandstapelaars en nog zo van die dinges.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 mei 2012, 21:56   #712
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Bent u de mening toegedaan zoals collega-forumlid Stuyckp dat het niet volstaat dat de N-VA de meerderheid verwerft tijdens de verkiezingen of als grootste partij een Vlaamsgezinde coalitie, onder welke vorm dan ook, op de been brengt om zelfs confederalisme via een door de franstaligen niet-versperde weg te bekomen?
De heer Stuyckp zei het aldus: "Als niet de meeste Vlamingen achter die verregaande verandering staan, dan komt er geen verandering. Laat dat duidelijk zijn. Het is zelfs onvoldoende om gewoon op N-VA te stemmen."

Als stemmen voor een confederalistisch programma binnen België niet volstaat en die stemmen komen wel degelijk van onderuit wat is er dan wel nodig om een weg te volgen, die tot ontvoogding leidt zonder zoals gebruikelijk door de franstaligen en hun Vlaamse collaborateurs geblokkeerd te worden? Hoe meet men mentale groei trouwens?

Ik vrees, dat het nodig wordt om duidelijkheid te verschaffen. Daarmee bedoel ik geenszins dat men van naaldje tot draadje alle stappen, die er in de toekomst kunnen genomen worden gaat toelichten. Dit zou de tegenstrevers en concurrenten teveel in de hand spelen, maar een algemene geloofwaardige democratische confederalistische doelstelling lijkt me noodzakelijk.

Ik meen de franstaligen vrij goed te kennen. Ben enkele tientallen jaren in Wallonië actief geweest. Heb er nog veel vrienden. Qua politiek wordt met hen echter niet gesold, ze nemen duidelijke standpunten in en schromen zich niet voor dreigementen en chantage als hen dat uitkomt. Ze dreigen om de haverklap met de val van de regering of zelfs de splitsing van België als ze hun zin niet krijgen. Ze bedienen zich van het staatshoofd als was die een handpop.

Straks in 2014, komt er bij het nastreven van de Vlaamse confederalistische doelstelling onvermijdelijk een conflict met hen. Het komt er op aan van dit vreedzaam maar op besliste wijze tot een goed einde te brengen waarbij elk compromis, dat democratisch niet te verantwoorden is, uitgesloten wordt. Het is zelfs mogelijk, dat het vorstenhuis eieren voor zijn geld kiest en hierin een bondgenoot wordt.
Boeiende tijd.
In 2014 zal het smeken zijn om de steun van het VB , ofwel volgt de afgrond.
Want de tactiek om als grootste partij aan de kant te blijven staan , zonder resultaat , gaat ge daarna niet meer door de stort van de burger kunnen blijven duwen.
Oud 23 mei 2012, 21:56   #713
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
how Jan,
jouw en ieders recht op vrije meningsuiting, betekent niet dat je die mening zomaar in eenieders, vb. in de mijne, oren moet kunnen schreeuwen.
Waar schreeuw ik?
Oud 23 mei 2012, 22:01   #714
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

Boeiende tijd.
Eyskens heeft voorspeld: het einde van B. zal niet veroorzaakt worden door een beslissing, maar wel door een niet-beslissing, namelijk het niet kunnen vormen van een regering.
(niet letterlijk)

Er moet dus zelfs geen meerderheid van v-partijen zijn. Een werkzame blokkeringsminderheid volstaat.

De huidige minderheid aan v-zeteltjes is nog niet voldoende gebleken; wel voor een wereldrecord, maar niet voor de nodige beslissing.
Geen nood. Het komt er aan.
Eyskens is een kwal, maar wat hij zegt is meestal waarheid.
(Hij zou beter wat meer zeggen in zijn eigen partij, maar daar wordt hij precies geïdiotiseerd.)

Oud 23 mei 2012, 22:05   #715
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge afkomt met ongebluste kalk in uw kiesprogramma, dan zijn driekwart van uw nieuwe kiezers in paniek weg.
Daar gaan we dus niet mee afkomen. Nog niet.
Dus driekwart van die nieuwe kiezers wenst liever geen heldere taal te horen ?
Hebben die dan alleen op Bart gestemd voor zijn kunde in latijnse grapjes op tv en niet voor een Vlaamse zelfstandigheid ?
Och ja, ’t mag voor�*l niet te rap gaan, na 182 jaar dik gezjost te zijn door de Belgische politiek, kan het onderhorige Vlaanderen zich nog wel enkele decennia van gorte afzuiperij permitteren, om zo de Grote Verdamping van België te bewerkstelligen…

Citaat:
Het is een vuil werkje, maar iemand moet het doen.
Schoof, je offerdrang ontroerd me. Bon chance.
Citaat:
Er wordt zeker niet de gek gehouden met de kiezers van het Belang. Daar moet jij, samen met vele anderen, gelukkig mee zijn.
Neen, VB-kiezers zien dat de ‘gematigde’ Vlaming voor de gek wordt gehouden door de federale krachten en dat de NVA-top daarin geruisloos collaboreert, door zich ‘gematigd Vlaams’ op te stellen, nét om niet uit de ‘gratie’ te geraken van de Belgische machten.
Ondertussen gaat dag na dag de Belgische onrechtvaardigheid en de plundering van Vlaanderen ongestoord verder, net als het federale non-immigratiebeleid met alle nefaste gevolgen vandien, met �*lle dank aan de partijen waar uw partij in 2014 mee mag gaan ‘onderhandelen’.

Citaat:
Er wordt zeker niet de gek gehouden met de kiezers van de NVA. Daar ben ik, samen met vele anderen, gelukkig mee.
De Stemmenvanger van Vlaanderen betoverd de ‘brave’ Vlaming met zijn mooiste lied.
Citaat:
Meer moet dat niet zijn.
Hoop doet leven.
Citaat:
Tot aan de verkiezingen.
Yup, en dan tot de aan volgende en de volgende en de volgende en dan die daarna…
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2012, 22:08   #716
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dikke zever.
De christenen uit de Westerse wereld hebben geleerd hun mond te houden omdat ze anders helemaal van de kaart geveegd zouden worden; maar laat ze vijf minuten los, en ze verworden tot de meest gewelddadige en wrede Alva's, brandstapelaars en nog zo van die dinges.
Uw eerste zin toont al aan dat u niet echt op de hoogte bent. Immers, al hebben christenen nu als vroeger geweld gebruikt, ze vinden evenwel geen legitimatie ervan in de kernfiguur van het christendom, nl. Jezus. Hij moordde niet, folterde niet, dwong niemand tot geloof, enz.

Mohammed echter wel. Als moslims dan hetzelfde doen, volgen ze slechts het voorbeeld van hun profeet.
Oud 23 mei 2012, 22:11   #717
Fieseler

Standaard

Citaat:
QED

Als u niet meegedaan had aan dat cordon hoefde je nu niet in gewetensnood de schuld bij de geviseerde bevolkingsgroep te leggen hé....
U zal uiteraard ook begrijpen dat wij bezwaarlijk medeleven kunnen betuigen voor het cordon waar u federaal zelf in bent gaan zitten (ik ben trouwens de fiere uitvinder van het begrip "cordon de velours" dat door Johan Sanctorum werd overgenomen en gebruikt).
Oud 23 mei 2012, 22:13   #718
Fieseler

Standaard

Citaat:
Uw eerste zin toont al aan dat u niet echt op de hoogte bent. Immers, al hebben christenen nu als vroeger geweld gebruikt, ze vinden evenwel geen legitimatie ervan in de kernfiguur van het christendom, nl. Jezus. Hij moordde niet, folterde niet, dwong niemand tot geloof, enz.

Mohammed echter wel. Als moslims dan hetzelfde doen, volgen ze slechts het voorbeeld van hun profeet.
Het is de heilige opdracht van elke moslim om mohamed op alle manieren te immiteren.
Oud 23 mei 2012, 22:14   #719
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eyskens heeft voorspeld: het einde van B. zal niet veroorzaakt worden door een beslissing, maar wel door een niet-beslissing, namelijk het niet kunnen vormen van een regering.
(niet letterlijk)

Er moet dus zelfs geen meerderheid van v-partijen zijn. Een werkzame blokkeringsminderheid volstaat.

De huidige minderheid aan v-zeteltjes is nog niet voldoende gebleken; wel voor een wereldrecord, maar niet voor de nodige beslissing.
Geen nood. Het komt er aan.
Eyskens is een kwal, maar wat hij zegt is meestal waarheid.
(Hij zou beter wat meer zeggen in zijn eigen partij, maar daar wordt hij precies geïdiotiseerd.)
Daarvoor zijn 75 procent Vlaamse stemmen nodig.
Als het federale parlement een meerderheid heeft nationaal is alles dik in orde.
Vlaanderen kan federale beslissingen pas blokkeren mits 75 procent van de zetels.
Als de tradio's zich nu al niet schamen , waarom zouden ze zich bij verder verlies schamen. Als ze kunnen voortdoen ,gaan ze voortdoen. Hun kiezers willen dat namelijk.
En voor de rest ziet het er naar uit dat de N-VA voor steun van het VB zwaar door de knieën zal moeten gaan.
Ze doen maar , de politieke levensduur van Dewever is ook niet eeuwig.
Oud 23 mei 2012, 22:18   #720
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En voor de rest ziet het er naar uit dat de N-VA voor steun van het VB zwaar door de knieën zal moeten gaan.
Ze doen maar , de politieke levensduur van Dewever is ook niet eeuwig.
Dan wordt duidelijk dat de N-VA uiteindelijk geen partij is die woord houdt. "Nooit met die partij! Nooit!" riep Bracke in een recent debat. Blijkbaar geen eenzame stem in de woestijn, want ook Jambon zegt hetzelfde. Als men daar nu op moet terugkomen, gaat de N-VA wel flink af.

'n Beetje zoals indertijd toen Bourgeois luidop verkondigde dat de N-VA niet een regering (dus ook niet de Vlaamse) zou stappen als BHV niet gesplitst worden. Neen, ik vergis me, het was meer dan dat. BHV moest eerst gesplitst zijn, dan pas ging de N-VA in de regering. De werkelijkheid bleek evenwel anders te zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be