![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En geef gerust toe: jullie leven daar helemaal van op. Cfr. De Winter die compulsief om de vijf jaar eens zegt dat "de partij weer vuil moet worden".
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 mei 2012 om 19:51. |
|
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We gaan nog lachen omdat de N-VA nooit 50 procent van de zetels gaat halen en omdat ze voor de realisatie van hun programma nooit zullen kunnen rekenen op de tradio's . Onze stem is te koop , maar ze wordt steeds duurder. Hybris heeft zijn prijs. |
|
|
|
|
|
|
#703 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#704 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#705 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De N-VA plukt de vruchten van de bomen die het Vlaams Belang jaar na jaar heeft geplant.
|
|
|
|
|
|
#706 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moslims en christenen verschillen fundamenteel met elkaar als het op het Godsbeeld aankomt, vandaar ook op het mensbeeld en de wijze waarop de verlossing en het heil verwezenlijkt wordt. |
|
|
|
|
|
|
#707 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De heer Stuyckp zei het aldus: "Als niet de meeste Vlamingen achter die verregaande verandering staan, dan komt er geen verandering. Laat dat duidelijk zijn. Het is zelfs onvoldoende om gewoon op N-VA te stemmen." Als stemmen voor een confederalistisch programma binnen België niet volstaat en die stemmen komen wel degelijk van onderuit wat is er dan wel nodig om een weg te volgen, die tot ontvoogding leidt zonder zoals gebruikelijk door de franstaligen en hun Vlaamse collaborateurs geblokkeerd te worden? Hoe meet men mentale groei trouwens? Ik vrees, dat het nodig wordt om duidelijkheid te verschaffen. Daarmee bedoel ik geenszins dat men van naaldje tot draadje alle stappen, die er in de toekomst kunnen genomen worden gaat toelichten. Dit zou de tegenstrevers en concurrenten teveel in de hand spelen, maar een algemene geloofwaardige democratische confederalistische doelstelling lijkt me noodzakelijk. Ik meen de franstaligen vrij goed te kennen. Ben enkele tientallen jaren in Wallonië actief geweest. Heb er nog veel vrienden. Qua politiek wordt met hen echter niet gesold, ze nemen duidelijke standpunten in en schromen zich niet voor dreigementen en chantage als hen dat uitkomt. Ze dreigen om de haverklap met de val van de regering of zelfs de splitsing van België als ze hun zin niet krijgen. Ze bedienen zich van het staatshoofd als was die een handpop. Straks in 2014, komt er bij het nastreven van de Vlaamse confederalistische doelstelling onvermijdelijk een conflict met hen. Het komt er op aan van dit vreedzaam maar op besliste wijze tot een goed einde te brengen waarbij elk compromis, dat democratisch niet te verantwoorden is, uitgesloten wordt. Het is zelfs mogelijk, dat het vorstenhuis eieren voor zijn geld kiest en hierin een bondgenoot wordt. Boeiende tijd. |
|
|
|
|
|
|
#709 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
jouw en ieders recht op vrije meningsuiting, betekent niet dat je die mening zomaar in eenieders, vb. in de mijne, oren moet kunnen schreeuwen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#710 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Anders gezegd: De NVA maakt het voor het VB van dag tot dag moeilijker om aan hun electoraat uit te leggen waarom ze hun zetels aan de NVA zouden geven terwijl die hun in prim time voor het vuil van de straat uitmaken....
|
|
|
|
#711 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De christenen uit de Westerse wereld hebben geleerd hun mond te houden omdat ze anders helemaal van de kaart geveegd zouden worden; maar laat ze vijf minuten los, en ze verworden tot de meest gewelddadige en wrede Alva's, brandstapelaars en nog zo van die dinges.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#712 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want de tactiek om als grootste partij aan de kant te blijven staan , zonder resultaat , gaat ge daarna niet meer door de stort van de burger kunnen blijven duwen. |
|
|
|
|
|
|
#713 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#714 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(niet letterlijk) Er moet dus zelfs geen meerderheid van v-partijen zijn. Een werkzame blokkeringsminderheid volstaat. De huidige minderheid aan v-zeteltjes is nog niet voldoende gebleken; wel voor een wereldrecord, maar niet voor de nodige beslissing. Geen nood. Het komt er aan. Eyskens is een kwal, maar wat hij zegt is meestal waarheid. (Hij zou beter wat meer zeggen in zijn eigen partij, maar daar wordt hij precies geïdiotiseerd.)
|
|
|
|
|
|
#715 | ||||||
|
|
Citaat:
Hebben die dan alleen op Bart gestemd voor zijn kunde in latijnse grapjes op tv en niet voor een Vlaamse zelfstandigheid ? Och ja, ’t mag voor�*l niet te rap gaan, na 182 jaar dik gezjost te zijn door de Belgische politiek, kan het onderhorige Vlaanderen zich nog wel enkele decennia van gorte afzuiperij permitteren, om zo de Grote Verdamping van België te bewerkstelligen… Citaat:
Citaat:
Ondertussen gaat dag na dag de Belgische onrechtvaardigheid en de plundering van Vlaanderen ongestoord verder, net als het federale non-immigratiebeleid met alle nefaste gevolgen vandien, met �*lle dank aan de partijen waar uw partij in 2014 mee mag gaan ‘onderhandelen’. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#716 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mohammed echter wel. Als moslims dan hetzelfde doen, volgen ze slechts het voorbeeld van hun profeet. |
|
|
|
|
|
|
#717 | |
|
|
Citaat:
U zal uiteraard ook begrijpen dat wij bezwaarlijk medeleven kunnen betuigen voor het cordon waar u federaal zelf in bent gaan zitten (ik ben trouwens de fiere uitvinder van het begrip "cordon de velours" dat door Johan Sanctorum werd overgenomen en gebruikt).
|
|
|
|
#718 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#719 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het federale parlement een meerderheid heeft nationaal is alles dik in orde. Vlaanderen kan federale beslissingen pas blokkeren mits 75 procent van de zetels. Als de tradio's zich nu al niet schamen , waarom zouden ze zich bij verder verlies schamen. Als ze kunnen voortdoen ,gaan ze voortdoen. Hun kiezers willen dat namelijk. En voor de rest ziet het er naar uit dat de N-VA voor steun van het VB zwaar door de knieën zal moeten gaan. Ze doen maar , de politieke levensduur van Dewever is ook niet eeuwig. |
|
|
|
|
|
|
#720 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
'n Beetje zoals indertijd toen Bourgeois luidop verkondigde dat de N-VA niet een regering (dus ook niet de Vlaamse) zou stappen als BHV niet gesplitst worden. Neen, ik vergis me, het was meer dan dat. BHV moest eerst gesplitst zijn, dan pas ging de N-VA in de regering. De werkelijkheid bleek evenwel anders te zijn. |
|
|
|
|