Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2012, 12:23   #381
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat clubje is wel net iets groter dan uw clubje.
Aantal leden is op ideologisch vlak een heel zwak argument. Ik heb dat al eens gezegd en verwezen naar de NSDAP vroeger en vandaag.
Oud 1 juni 2012, 12:26   #382
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dus maar verder kloten IN Belgikske en IN Europa??
Als ik hier in dit aards tranendal verder mag 'kloten' om liever vroeg dan laat zowél Belgikske áls de EU van de landkaarten te (helpen) vegen, zal ik u eeuwig dankbaar blijven

Maar omdat mijn vorkje ook niet groter is dan het is, wil ik er niet teveel hooi inééns op laden.

Ik ben er alleen nog niet uit wat dezer dagen prioritair is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 12:27   #383
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dit is inderdaad concreet, waarvoor dank. Véél beter dan je eerdere bijdragen.
Ik heb hier nochtans al meermaals over dat nieuwe verdrag gesproken hoor
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 12:28   #384
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
er is een groot verschil.
nu moeten we eerst opdraaien voor "nous avons le temps, les flamands ont l'argent" dan krijgen we onder ons voeten omdat we "de europese regels niet volgen" maar dat ligt dan aan Wallonie zonder dat we er iets aan kunnen doen (vb. geen gevangenissen voorzien door PS Onkelinx zodat haar tunesische familie en Marokkaanse echtgenoot op vrije voeten blijft, of andere leuke dingen zodat de valsemunterbroers van PS premier ook op vrije voeten blijven) en ondertussen de waalse putten maar blijven vullen....
zonder die tussenstap hebben we een veel groter aandeel in het beslissingsrecht van de EU (als het moet.... valt toch in mekaar binnenkort).
Ik wil dat graag ook (kunnen) geloven, maar ik onderschat mijn vijanden liever niet.

Zowel de Belgische als de Europese nomenklatoera zijn taaie beestjes.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 12:28   #385
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
er is een groot verschil.
nu moeten we eerst opdraaien voor "nous avons le temps, les flamands ont l'argent" dan krijgen we onder ons voeten omdat we "de europese regels niet volgen" maar dat ligt dan aan Wallonie zonder dat we er iets aan kunnen doen (vb. geen gevangenissen voorzien door PS Onkelinx zodat haar tunesische familie en Marokkaanse echtgenoot op vrije voeten blijft, of andere leuke dingen zodat de valsemunterbroers van PS premier ook op vrije voeten blijven) en ondertussen de waalse putten maar blijven vullen....
zonder die tussenstap hebben we een veel groter aandeel in het beslissingsrecht van de EU (als het moet.... valt toch in mekaar binnenkort).
Een groter aandeel, in welke zin? Gaan we plots voor de functionarissen van de EC, de ECB en het toekomstige ESM naar de stembus mogen?

Ik denk het niet.
Oud 1 juni 2012, 12:30   #386
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Aantal leden is op ideologisch vlak een heel zwak argument. Ik heb dat al eens gezegd en verwezen naar de NSDAP vroeger en vandaag.
Ik heb het niet over aantal leden, maar over datgene waar je al weken geen antwoord op kan/durft geven: waar zijn de unitaristische basisbewegingen?

Uw verwijzen naar de NSDAP is trouwens redelijk zwak, want de BUB komt niet eens in de buurt van wat deze eerdere unitaristische partij ooit behaald heeft in verkiezingen.
Oud 1 juni 2012, 12:55   #387
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een groter aandeel, in welke zin? Gaan we plots voor de functionarissen van de EC, de ECB en het toekomstige ESM naar de stembus mogen?

Ik denk het niet.
ho nee, natuurlijk niet.
Europa heeft NIKS met democratie te maken. Wie dat nog gelooft is een kleuter.
Europa heeft �*lles met plan-economie te maken. niks democratie. Dat kon iedereen toch al aan zijn kleine teen voelen toen de "grondwet" werd opgelegd, of de "medezeggingschap" bij het aantrekken van nieuwe leden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 13:21   #388
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Voor mij hoeft Europa niet, het mag. Een zelfstandig Vlaanderen is mijn eerste zorg. Weg van het Belgo-francofone juk.
Dat is allemaal slogantaal. Ik zou wel eens willen weten wat u nu exact verstaat onder dat "belgo-francofone" juk...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 14:05   #389
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ho nee, natuurlijk niet.
Europa heeft NIKS met democratie te maken. Wie dat nog gelooft is een kleuter.
Europa heeft �*lles met plan-economie te maken. niks democratie. Dat kon iedereen toch al aan zijn kleine teen voelen toen de "grondwet" werd opgelegd, of de "medezeggingschap" bij het aantrekken van nieuwe leden?
Juist ! De EGKS werd opgericht door het kapitaal, vóór het kapitaal.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 14:07   #390
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over aantal leden, maar over datgene waar je al weken geen antwoord op kan/durft geven: waar zijn de unitaristische basisbewegingen?

Uw verwijzen naar de NSDAP is trouwens redelijk zwak, want de BUB komt niet eens in de buurt van wat deze eerdere unitaristische partij ooit behaald heeft in verkiezingen.
De grootste betogingen van de afgelopen 5 jaar waren duidelijk unitaristisch.
Oud 1 juni 2012, 14:10   #391
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Straf dat U zo in "wij" vorm spreekt en meent dat U het gedacht van elke strekking in Frankrijk hiermee verwoordt. De waarheid is, en dat is ook merkbaar uit de replieken van Uw volksvertegenwoordigers in de parlementaire commissie, dat de doorsnee Fransman geen damn interesse heeft in les petits Belges en zijn kennis van ons land enkel berust op clichébeelden.

Het zou geen slecht idee zijn om wat vertegenwoordigers van ons land op te roepen in de commissie buitenlandse zaken om hun commentaar op het rapport weer te geven en antwoord te verstrekken op de vragen van de parlementariërs.

Het is inderdaad van capitaal belang dat de relaties en diplomatieke betrekkingen met Frankrijk verbeteren.
Mensen die onderling een natie vormen gebruiken de “wij”-vorm van nature. Ik weet dat Belgen dat om een voor de hand liggende reden niet begrijpen, maar zo is het en niet anders.

De “doorsnee Fransman” zoals u het uitdrukt, vergetend dat er in Frankrijk ook personen van het vrouwelijk geslacht voorkomen, wordt weliswaar niet echt door België begeesterd, maar is meestal niet geheel onwetend omtrent uw land, hoor. De ingewikkelde politieke toestanden in België volgt men evenwel slechts vanop grote afstand en in grote trekken. Onze volksvertegenwoordiging daarentegen licht zich beter en in detail in : vandaar onder andere het rapport waarvan sprake.

En voor wat betreft het oproepen van “vertegenwoordigers van uw land” : tracht eerst onderling overeen te komen wie terdege en objectief beide grotere bevolkingsgroepen van uw land kan vertegenwoordigen, en dan bekijken we dat verder. We, inderdaad.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 14:10   #392
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
• Brussel interesseert ons geen ene bal, om het eenvoudig uit te drukken. De Belgische Franstaligen die menen dat het als cadeau meebrengen van Brussel in het hiervoor beschreven geval een troefkaart zou zijn, vergissen zich schromelijk.
Interessant!

Kan u hier wat dieper op ingaan?

Waarom interesseert Brussel Frankrijk niet bijvoorbeeld?
Oud 1 juni 2012, 14:12   #393
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Daar zal de discussie dus over gaan bij een splitsing. Wat is dat precies: het Nederlandstalig deel ?

Als er tegen die tijd nog 20 % Vlamen in de Rand wonen is dat dan 'Nederlandstalig?
Onzin. De grenzen van het Vlaams gewest liggen vast.
Oud 1 juni 2012, 14:13   #394
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is juist een rijkdom in een land te wonen waar verschillende talen en culturen aan bod komen. En dit moeten de Vlaams-Nationalisten begrijpen.
Niet als in dat land de democratie vervalst wordt ten voordele van de minderheid.
Oud 1 juni 2012, 14:14   #395
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ze verdwijnt niet maar de splitsing van België heeft gewoon geen nut.
Voor u niet, u heeft belang bij het status quo.

Voor ons is het het begin van een normaal land en een normaal beleid.
Oud 1 juni 2012, 14:16   #396
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Heeft ermee te maken dat sedert 1812 nog weinigen de Franse 'staat' of 'republiek' of 'maatschappij' au sérieux nemen, het land lijkt op een langzame slee naar beneden, met af en toe een kleine opstoot, en dat op alle vlakken. Behalve als toeristische bestemming.

En ook dat stemt tot nadenken.

Vroeger lag de grens beneden dewelke het niet meer serieus was aan de Pyreneëen, nu twijfel ik daar aan.
U bent hier met dergelijke niets ter zake doende bemerking in de verkeerde film, mijnheer. Overigens zijn de weinigen die de Franse republiek wel degelijk au sérieux nemen bij mijn weten minstens met zo'n 66 miljoen. Dat zijn er 66 miljoen méér dan degenen die België ooit au sérieux genomen hebben.
Oud 1 juni 2012, 14:17   #397
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gevoelens van verbondenheid en identiteit zijn helemaal niet van belang. U bent Belg en dit zelfs als u tegen België bent. Punt aan de lijn.
We zijn bezig daar komaf mee te maken hé. Precies omdat er mensen zoals u bestaan.
Oud 1 juni 2012, 14:21   #398
De Brabander
Minister-President

Standaard

"We"? Wie "we"? Bent u fascist De Wever of zo?
Oud 1 juni 2012, 14:23   #399
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Vlaanderen is, zelfs als het zich afscheurt van Wallonië, niet onafhankelijk maar een miniem onderdeel van Europa.
Maar wel bevrijd van de duizelingwekkende transfers, van de gebiedsroof en van de permanente blokkering van de democratie.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 juni 2012 om 14:37.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 14:24   #400
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Interessant!

Kan u hier wat dieper op ingaan?

Waarom interesseert Brussel Frankrijk niet bijvoorbeeld?
Ik heb één en ander hier reeds verscheidene keren in detail uitgelegd, en zal dat nu niet nog een keer doen. Het komt hier op neer : wij weten zeer goed dat de meeste Europese lidstaten nooit zullen aanvaarden dat de zetel van zowat alle Europese (en sommige andere internationale) instellingen in Frankrijk (= één van de grotere en politiek bepalende lidstaten) ligt. Kortom : indien Brussel bij Frankrijk zou horen, keert Brussel terug naar wat het in wezen is : een doordeweeks provinciestadje, en dan nog wel eentje met enorme financiële en maatschappelijke problemen. Logisch dat zoiets Frankrijk niet interesseert, nietwaar.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 1 juni 2012 om 14:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be