Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2012, 09:54   #921
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het geld zit in de pocket van Mohammed. Trouwens ik hoef dat niet bewijzen, u mag het zelfs vervangen door vermeend racistisch. In alle geval door de manier van communiceren geeft u de voorstanders van het cordon een perfecte excuus om u achter het cordon te plaatsen. Zij noemen u racistisch en dat is voldoende.
En dat kan dus niet met N-VA. Jullie zouden graag hebben misschien dat N-VA ook achter een cordon zit. Dan zou zonder meer de som van de 2 partijen tellen. Maar dat zou evenzeer het geval zijn als jullie uw programma matigen en niet met zo'n onzin afkomen zoals hierboven. Het geld zit niet in de pocket van Mohammed. Dan vind ik de Dexia toestanden veel erger.
Bewijst u maar eens dat N-VA nationaal in een cordon zit. Zit groen dan ook in een cordon ? Behalve dan om hun stem te misbruiken voor de staatsmisvorming realiseren zij wat ?

Btw wedden dat u dat niet kan
De waarheid is dat wij massaal analfabeten importeren uit moslim landen die onze sociale kassen komen leeg vreten . Als het zeggen van de waarheid al een racistisch karakter heeft , zijn we ver gekomen.
Verder stel ik vast dat het VB volgens u in een cordon moet , maar u kan niet zeggen waarom.
Straf.

Laatst gewijzigd door Pericles : 2 juni 2012 om 09:57.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 10:01   #922
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U slaagt er toch echt niet in om aan te tonen dat het statement van Philip De Winter niet racistisch is. U draait nogal veel de redenering om. Het is de schuld van de moslims. Ik ben zeker geen aanhanger van het moslim geloof, het staats inderdaad grotendeels haaks op onze normen en waarden. Maar dat betekent nog niet dat het geld in de pocket van Mohammed zit, want dat is gewoon niet zo. Ik denk dat er andere manieren zijn om de problematiek te behandelen. Op deze manier zal het echt niet gaan, maar dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling. Maar dat heeft u niet door. Het zal dan wel mijn wereldvreemdheid zijn zeker en niet de uwe. Ik denk dat Filip De Winter gewoon zijn zitje wil bestendigen.

Natuurlijk dat federale beslissingen een invloed hebben op het Vlaamse. Vandaar ook dat zaken die vandaag nog steeds federale materie zijn op federaal niveau moet beslist worden. U geeft mij hier in feite dus gelijk. Gebruik dat toestelleke maar zelf. Wie was er overigens aan het klagen over persoonlijke aanvallen ? Je spreekt jezelf nogal makkelijk tegen.

Op de manier van het VB zal er nooit iets gerealiseerd worden, omdat jullie de andere partijen nooit gaan meekrijgen. En toch blijft u bij het VB. Rare jongen die VBers.

We zullen wel zien wat er eerst komt. De stap voor stap aanpak van het confederalime, of de one blow aanpak van het VB. Ik geef de eerste manier meer kans. Het VB zal altijd zeggen dat het niet genoeg is. Ik hoop dat we in 2014 voldoende elektoraal gewicht hebben.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat jullie wel graag zouden hebben dat N-VA in het cordon zit samen met jullie. Dat is jullie natte droom nietwaar. Je droomt ervan elke dag, en jullie nemen jullie dromen voor werkelijkheid. De bewijzen vliegen blijkbaar rond, geef er dan. Je zit er al dagen over te emmeren maar zonder er eentje aan te brengen. Aan welles nietes spelletjes doe ik niet mee. Dus doe je best.

Het enige waar ik met u in wil meegaan is dat de Waalse partijen wat graag N-VA ook achter een cordon zouden steken. Maar dat kunnen ze niet omdat wij ze daar in tegenstelling tot het VB geen reden toe geven. Vandaar ook dat ze ons proberen te associeren met zwartzakken, fascisten en VB light, wat redelijk zwakjes is allemaal.
Stel dat het VB de score van N-VA had gehad, dan hadden er doodeenvoudig geen onderhandelingen met het VB geweest en had die regeringsvorming niet zo lang geduurd. Daar zit hem net het verschil met wel een cordon of geen cordon.
Dat is straf .
U keert de bewijslast om.
Dewinter moet niet bewijzen dat zijn uitspraken niet racistisch zijn, men moet bewijzen dat ze dat wel zijn.
Trouwens , bewijs jij maar een dat al wat u zegt niet racistisch is.
Oud 2 juni 2012, 10:27   #923
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De waarheid is dat wij massaal analfabeten importeren uit moslim landen die onze sociale kassen komen leeg vreten . Als het zeggen van de waarheid al een racistisch karakter heeft , zijn we ver gekomen.
Verder stel ik vast dat het VB volgens u in een cordon moet , maar u kan niet zeggen waarom.
Straf.
Ik zeg niet dat het moet. Ik ben zelfs tegen het cordon. Als u mij kan quoten waar ik beweer dat ik voorstander van het cordon ben dan mag u dat van mij doen.
Ik denk dat N-Va ook geen voorstander is van het migratie beleid dat in het verleden is toegepast en daar ook op gereageerd heeft , maar dan wel op een heel andere manier dan het VB.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 10:34   #924
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is straf .
U keert de bewijslast om.
Dewinter moet niet bewijzen dat zijn uitspraken niet racistisch zijn, men moet bewijzen dat ze dat wel zijn.
Trouwens , bewijs jij maar een dat al wat u zegt niet racistisch is.
Dat truukje passen jullie zelf toe. Zie trouwens hierboven, ik ben tegen een cordon. En als u de draad een beetje zou volgen dan had u dat geweten.
Oud 2 juni 2012, 10:38   #925
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het moet. Ik ben zelfs tegen het cordon. Als u mij kan quoten waar ik beweer dat ik voorstander van het cordon ben dan mag u dat van mij doen.
Ik denk dat N-Va ook geen voorstander is van het migratie beleid dat in het verleden is toegepast en daar ook op gereageerd heeft , maar dan wel op een heel andere manier dan het VB.
Ik zie weinig verschil tussen het discours van Dewinter en dat van bijvoorbeeld Theo Vrancken.
Wat is er dan mis met het discours van Dewinter en niet mis met dat van Vrancken ?
Oud 2 juni 2012, 10:42   #926
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat truukje passen jullie zelf toe. Zie trouwens hierboven, ik ben tegen een cordon. En als u de draad een beetje zou volgen dan had u dat geweten.
Ik vraag u gewoon wat er "racistisch" is aan het discours van Dewinter.
U kan dat blijkbaar niet zeggen.
Ik noteer dat u tegen een cordon bent , maar u wenst niet te spreken met het VB. In de praktijk bent u dus pro cordon , enkel op papier niet.
Wat een schizofrene houding is dat ?
Oud 2 juni 2012, 11:03   #927
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straf.

Pas op...daar komen de nva-tjeverij weer boven..."wij zijn tegen het cordon, zeker weten, daarom passen wij het ook tegen onze zin toe hé"...
de tjeven kunnen nog veel leren van de NVA..."...met de dood in het hart...."..."...van verraad tot verraad naar de Vlaamse staat..."...echt waar...daar moet zelfs een doorwinterde tjeef even van slikken hoor...

En dan zulke grote ogen trekken als zowel de Belgicisten als de Vlaams Nationalisten de NVA met hun eigen tjeverij confronteren...
Oud 2 juni 2012, 11:55   #928
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tip voor de Belangers:
in plaats van ons met zoveel woorden te trachten te verleiden tot een bestuursakkoord, steken jullie beter jullie energie in het verleiden van kiezers.

Wij tesamen hebben nu al bereikt dat de federale regering er een is die gebrandmerkt werd als te bestrijden, van De Panne tot in Opgrimbie.
Als wij beiden er nog op vooruitgaan, dan komt daar een diagonaal Voeren - Knokke bij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 11:59   #929
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Pas op...daar komen de nva-tjeverij weer boven..."wij zijn tegen het cordon, zeker weten, daarom passen wij het ook tegen onze zin toe hé"...
de tjeven kunnen nog veel leren van de NVA..."...met de dood in het hart...."..."...van verraad tot verraad naar de Vlaamse staat..."...echt waar...daar moet zelfs een doorwinterde tjeef even van slikken hoor...

En dan zulke grote ogen trekken als zowel de Belgicisten als de Vlaams Nationalisten de NVA met hun eigen tjeverij confronteren...
De partij is voor het cordon. Ik ben tegen het cordon, maar ik heb het niet voor het zeggen in de partij en het is ook niet echt mijn bedoeling om daarvoor te gaan.

Wat komt voor het VB op de eerste plaats. Anti islam of het Vlaamse. Aan de profilering in het straatbeeld te zien, eerder het eerste.
Ik vind het eigenlijk zielig dat u steeds die grote woorden moet gebruiken zoals verraad en dergelijke. Hou die maar voor de collabo partijtjes.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 2 juni 2012 om 12:09.
Oud 2 juni 2012, 12:07   #930
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag u gewoon wat er "racistisch" is aan het discours van Dewinter.
U kan dat blijkbaar niet zeggen.
Ik noteer dat u tegen een cordon bent , maar u wenst niet te spreken met het VB. In de praktijk bent u dus pro cordon , enkel op papier niet.
Wat een schizofrene houding is dat ?
Hoezo ik wens niet te spreken met het VB. Ik ben al heel de tijd bezig.
Ik heb al gezegd dat het geld in de pocket van Mohammed een racistische uitlating is. Welk onderdeel van die zin verstaat u niet ? Als u deze uitspraken van tafel veegt dan is dat voor uw rekening he.
Als u Theo zoiets heeft horen zeggen, laat het me dan vooral weten. Me dunkt dat een consequent uitzettingsbeleid en daarvoor ijveren niet per definitie racistisch is maar gezond verstand.
Oud 2 juni 2012, 12:14   #931
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De partij is voor het cordon. Ik ben tegen het cordon, maar ik heb het niet voor het zeggen in de partij en het is ook niet echt mijn bedoeling om daarvoor te gaan.

Wat komt voor het VB op de eerste plaats. Anti islam of het Vlaamse. Aan de profilering in het straatbeeld te zien, eerder het eerste.
Ik vind het eigenlijk zielig dat u steeds die grote woorden moet gebruiken zoals verraad en dergelijke. Hou die maar voor de collabo partijtjes.
Maakt dat wat uit dan? Wie Vlaams is mag niet anti-islam zijn, is dat het? De geest van Schiltz zorgt in de N-VA voor een hoog VU-gehalte. Je weet nog wel, Schiltz, met zijn "uiterst lieve migrantjes."

Wat is het eerste programmapunt voor de N-VA? Tip: je zou het niet zeggen gezien hun gedrag.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 2 juni 2012 om 12:27.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 12:29   #932
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al gezegd dat het geld in de pocket van Mohammed een racistische uitlating is.
Dat is op geen enkele manier een racistische uitdrukking.
Het is een grappige voorstelling van de realiteit.
Oud 2 juni 2012, 12:34   #933
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straf, daar heb ik nog niets van gemerkt. Ik heb wel gemerkt dat hij een vat vol contradicties is dat wild in het rond schopt en kwasi direct komt te janken als hij een koekje van eigen deeg krijgt. Ijzeren argumenten, laat me niet lachen. Met veel moeite vind je uberhaupt argumenten laat staan dat ze dan ook nog eens van ijzer zijn.
Oud 2 juni 2012, 12:52   #934
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De beweegredenen van de N-VA-demonisering van de super-nationalist Fieseler en de super-belgicist Staaf vertonen oppervlakkige overeenkomsten. Maar dit is slechts schijn.
²
Citaat:
Beide heren wensen de vernietiging van de N-VA. De eerste omdat de N-VA voor een deel verantwoordelijk is voor de afslanking van zijn partij, waarbij hij wel "vergeet" te vermelden dat er nog andere redenen zijn, maar dit terzijde.
Ik ben niet zo zeker dat Fieseler de vernietiging van N-Va wenst.
Ik heb eerder de indruk dat hij met lede ogen het begin van de zelfvernietiging van de N-Va aanschouwt.
Citaat:
De tweede omdat hij de N-VA beschouwt als een gevaar voor het voortbestaan van deze rotstaat. Onterecht omdat Bart De Wever absoluut geen separatist is.
Ik weet echt niet waar De Wever uiteindelijk voor staat in het communautaire debat.
Schraagt hij nog het 'officiële' partijprogramma van de N-Va (onomwonden separatisme)?
Of mogen we geloven wat hij na de verkiezingsoverwinning in een sussende speech aan het Belgische en Europese establishment richtte?
Hou vooral in het achterhoofd dat De Wever hier een paar jaar terug ontmaskerd werd als een gore leugenaar i.v.m. zijn standpunt over directe demokratie.

Citaat:
De zogenaamde goodwill die Staaf tegenover het VB laat blijken is goedgespeelde comedie. Hij beschouwt én de N-VA én het VB als de pest en de cholera.
²

Citaat:
Fieseler, toch geen idioot, beseft dit blijkbaar niet. De vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden, een oude les in geschiedenis maar nog altijd actueel.
Fieseler beseft het maar al te goed.
Hij wil zich echter niet belachelijk maken door het schijnen van de zon te ontkennen, als ik met keiharde feiten voor de pinnen kom.
Objectiviteit heten we dit.
En als je de vijanden van je vijanden in de gemeenschappelijke strijd als vrienden beschouwt, dan is dit een bewijs van tactisch verstand.

Citaat:
Ik onthoud van deze komische vaudeville het volgende : alle tegennatuurlijke bondgenootschappen ten spijt is de belgische staat veroordeeld tot verschrompeling. Binnen een vrij korte periode wordt België naar de geschiedenisboekjes verwezen.
Dat liedje hoor ik al een halve eeuw zingen.
Ik klasseer het bij de sprookjes, kolder, en in elk geval bij fictie.
Oud 2 juni 2012, 13:07   #935
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De partij is voor het cordon.
In de praktijk waarschijnlijk wel.
In hun uitspraken niet:
De Vlaming en het cordon - Woensdag 14 mei 2003
Een enquête peilde naar de mening van de Vlaming over het cordon sanitaire.

Voor Stefaan De Clerck (CD&V), Ward Beysen (LA) en Geert Bourgeois (N-VA) is het een uitgemaakte zaak: samen besturen met het Vlaams Blok willen ze op dit ogenblik niet, maar de afspraak om onder geen beding samen te werken met het Blok, heeft volgens hen geen zin meer. Ze noemen het cordon sanitaire 'hypocriet', 'contraproductief', of een 'complot van de linkse partijen om aan de macht te blijven'.
Oud 2 juni 2012, 13:16   #936
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Straf, daar heb ik nog niets van gemerkt. Ik heb wel gemerkt dat hij een vat vol contradicties is dat wild in het rond schopt en kwasi direct komt te janken als hij een koekje van eigen deeg krijgt. Ijzeren argumenten, laat me niet lachen. Met veel moeite vind je uberhaupt argumenten laat staan dat ze dan ook nog eens van ijzer zijn.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 13:24   #937
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
De waarheid is dat wij massaal analfabeten importeren uit moslim landen die onze sociale kassen komen leeg vreten .
Oud 2 juni 2012, 13:59   #939
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De waarheid is dat wij massaal analfabeten importeren uit moslim landen die onze sociale kassen komen leeg vreten .
Dit klopt, kan ik niet ontkennen.
Oud 2 juni 2012, 14:12   #940
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
..... en ja, niet alle nationalisten zijn het eens met de politiek van het VB, maar als ge vandaag de kranten leest over hetgeen we weer meemaken in Molenbeek, dan zou ik het VB toch weer gelijk geven,
Te gek voor woorden, omdat er een niet mag rondlopen als een tent met een spleet in, komt heel dat volkje weer op straat. Het is gewoon wachten totdat de eerste tent met spleet in een bankoverval pleegt. Wat een geshift volkje. Het is niet omdat zij, moslims, onmiddellijk al neigingen tot verkrachten hebben bij het aanschouwen van loshangend haar of enkele vierkante centimeters naakte huid, dat wij die neiging ook zouden vertonen. Dat is een belediging voor ons in de aard van "ik moet mezelf beschermen teneinde uw lusten niet op wekken".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be