![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Europees Commissaris
|
![]() Moslims zijn door hun gedrag zelf de oorzaak waarom ze niet gewild zijn.
![]() |
#303 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse, Should Be Outlawed http://www.memri.org/report/en/print3419.htm
![]() |
![]() |
#304 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sinds je jezelf hebt geout als moslim, vind ik nochtans dat je posts hier steeds engdenkender worden, en begint mijn afweging van je posts van een mix van bewondering en ergernis nadrukkelijk overgegaan naar extreme ergernis. Ik begrijp die transformatie niet. De belezen radicaal verdwijnt steeds meer naar de achtergrond en wordt steeds nadrukkelijker vervangen door de extremistische gelovige. Ik weet dat je lak hebt aan mijn mening, maar ik hoop toch dat je misschien de zelfreflectie in je hebt om daar eens over na te denken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we het dan hebben over gematigde interpretaties en minder gematigde interpretaties, als je dat liever hebt. Die quote over de "erg anarchistische religie" heb je overigens letterlijk van Kallikles gepikt, en heeft verder toch geen samenhang met hetgeen je er krek boven poneerde?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juni 2012 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In je eerste zin ben je al fout, want ik lees niet veel boeken en ik ben nog jong. En je concept "Westen", dat is ook intellectuele valsmunterij van het zuiverste water, maar dat zou ons te ver leiden. Ooit zal ik er eens een boek over schrijven.
Dus ik moet je teleurstellen: je "analyse" verraadt alleen je eigen vooroordelen en heeft verder met mij niets te maken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je citeert voortdurend uit boeken, en je refereert er voortdurend naar. Ik begrijp niet wat je met deze ontkenning wilt bewijzen, maar bon... de aard van het beestje zeker? Verder stel ik ook nergens dat je oud bent, je hebt mijn "analyse" dus minstens niet goed begrepen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
|
![]() Lang leve de sharia.
Staat ons dit te wachten? http://forum.politics.be/showpost.ph...63&postcount=1 Film openen op eigen risico. Voorbeeld van verdraagzaamheid en godsdienstige tolerantie.
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 juni 2012 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De feiten ontkennen zal ze niet veranderen (jihad) Nahed Selim http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...randeren.dhtml
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 4 juni 2012 om 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed, het heeft totaal geen zin om over mensen te oordelen op basis van een discussieforum: u kent mij niet, ik ken u niet. Maar ik geef toe dat ik je forumpersonage ook erg antipathiek vind, waarbij je avatar, "un oiseau de mauvais augure", heel goed past - je voelt heel goed de norsheid, humorloosheid, egoïsme, frustratie, eenzaamheid en totale afwezigheid van menselijke warmte -, dus laten we het bij deze wederzijdse antipathie houden. Anders dan jou beperk ik die antipathie strikt tot het forumpersonage, en niet tot de mens die erachter zit. Een forumpersonage is immers altijd ook een grap.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit toont aan dat de door sommigen als "laffe meute" omschreven publieke opinie hier niet met joden of Afrikanen van doen hebben. Ook niet met "de islam" overigens. De angst voor een extremistische perversie van de islam, waar de burka een symbool van is, is dus duidelijk gegrond. Terwijl de radicalen hier moord en brand kreten over een burkaverbod, worden mensen in bepaalde landen het hoofd afgesneden omdat ze de islam afvallen. Laten we ons intussen maar bezig houden met de vreselijke onderdrukking van de moslims door de laffe meute... Die halsstarrige selectieve blindheid is om moedeloos van te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
|
![]() Daarmee is het filmpje uit mijn vorige post goedgepraat, denk je?
![]()
![]() |
#315 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Sommigen zijn zo verzuurd, dat een glimlach hen al een spierscheur bezorgt. De karikatuur die u van uw forumpersonage maakt, wordt met de dag meelijwekkender. Empathievol als ik ben, leef ik, ondanks uw hardnekkig verzet tegen alles wat met redelijkheid en mildheid te maken heeft, toch ten volle met uw van negativiteit omgeven persoontje mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er sprak iemand over selectieve blindheid.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
|
![]() Een zekere Kallikles?
![]() |
#319 |
Europees Commissaris
|
![]() De "laffe meute" is anders dan u, wel in staat om het verschil tussen het koelbloedig afsnijden van een hoofd tot de bittere laatste millimeter en het intrappen van een deur, naar waarde te schatten.
Uw categorieke weigering om "de laffe meute" het inzicht van deze nuance toe te meten, maakt voor diezelfde meute ook duidelijk welke waarde er aan uw mening te kennen mag worden gegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |