![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Allah, defeat the infidels at the hands of the Muslims"
Terwijl ze de keling uitvoeren op de vermeende ongelovige. Op iemand als u en ik, vrienden.
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder vraag ik me toch af of dit zich werkelijk in Tunesie afspeelde.
Hopelijk meer info de komende dagen. Islamic religious education is mandatory in public schools, but the religious curriculum for secondary school students also includes the history of Judaism and Christianity. BRON: http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Tunisia Islam is by far the dominant religion in Tunisia; 99% of Tunisians are Muslim. Minority religions include Christianity (25,000 adherents), Judaism (1,500 adherents), and the Bahá'�* Faith (200 adherents). The Constitution of Tunisia provides for freedom of religion unless it disturbs the public order. BRON:http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Tunisia Ter vergelijking : Christianity Christianity is mainly found in Damascus and Aleppo, but also with a major community around Hassake. Christians are more urbanized than Muslims. They generally pursue better education, have higher income and are more active in politics. In 1920, about 30% of the population were Christians, today the count for less than 10%. Emigration and lower birth rate than among Muslims is the background for this. One of eleven Syrians are Christians, and the high number of different orientations here tell clearly about the complexities of Syrian history. Among the churches found in Syria are Greek Orthodox, Syrian Orthodox, Armenian Orthodox Church, Roman Catholic (which is organized between a number of sub-churches: Armenian, Chaldean, Latin, Maronite, Melkite and Syrian), Anglican and Protestant. The largest of these are the Syrian Orthodox and the Roman Catholic. There is a strong sense of community between the Christian groups, brought together from generations facing hardship from the country's Muslim majority. Syria has a strong monastic tradition. BRON : http://looklex.com/e.o/syria.religions.htm Dat belooft... ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 5 juni 2012 om 02:01. |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar Christenen vinden "martelaars" toch cool?
Heel de geschiedenis van het Christendom draait rond helden die een wrede dood zijn gestorven, te beginnen met Jesus Christus zelf. Hoeveel heiligen werden niet onthoofd, de ballen afgesneden, levend geroosterd, opgehangen met de darmen uit hun buik, etc.... Christenen kicken op gore en gruwel.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Effe serieus: wreedheid is het werk van psychoten. Of die nu de Islam, het racisme, het communisme of welke andere ideologie gebruiken om hun slachtingen te legitimeren, zegt fundamenteel niks over die ideologie zélf.
Ooit een verhaal gelezen van een bende nationalistische Russen die een Kameroenees op een spoorweg vastbonden en hem lieten doodrijden door een trein. Om de natie zuiver te houden. Het punt is dat psychoten psychoten zijn. Hun gebruik van ideologie maakt die ideologie zelf niet noodzakelijk psychotisch. Trouwens, psychoten zijn dikwijls "geïnspireerd" door politiek. Da's heel typisch. Paranoïde waan is dikwijls zeer politiek van aard.
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Kun je even verduidelijken waar de onzin zit?
Een groot deel van de omgebrachte bevolking zijn inderdaad christenen. En zoals ik begrijp na onderzoek van alle media worden die meestal uitgemoord door kale mannen met lange baarden. Niet zo direkt het type militair van het reguliere Syrische leger. Komt wel goed overeen met de Lybische, Afghaanse en Tsjeteense rebellen die met de geldelijke steun van Qatar en Saudi-Arabie de Sharia komen invoeren. |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Moslims kunnen in principe samenleven met christenen, ik vond het dan ook straf toen ik de titel las.
Maar het blijkt hier te gaan om een moslim die Islam verlaten heeft.... daar staat volgens sharia de doodstraf op.
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nope je bent weer eens VERKEERD de daders zijn moslims
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ik snap het probleem ook niet echt goed... dat is immers gewoon de wet... wie is het Westen om haar cultuur op te dringen aan andere wereld-delen?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De allereerste psychopaat, de oprichter van de ideologie, 't grote voorbeeld voor �*lle mensen, voor al zijn volgelingen, dè perfecte mens ... die 't voorbeeld gaf door eigenhandig heelder stammen die er 'n andere opvatting op nahielden, te kelen. Nee, 't heeft niets met de ideologie te maken, zelfs niet als 't er in voorgeschreven staat en de profeet van diezelfde ideologie, 't voorbeeld gaf. Effe serieus blijven zegt ie dan. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Periodes die de Islam nog moet doormaken, maar ik ben somber. Het lijkt wel of men daar echt terug wil daar de donkere tijden van de middeleeuwen die ook Christendom heeft meegemaakt maar die gelukkig verleden tijd zijn. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de Arabische lente zijn het de theocraten die het terreurbewind voeren.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 juni 2012 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indonesië zakt ook steeds meer richting die enge put, waarbij Christenen het zwaar te verduren hebben. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij keelde eigenhandig, of liet kelen, 'andersdenkende' mannen en jongens (met schaamhaar dus). Deze psychopaten volgen dus enkel 't voorbeeld van hùn lichtend voorbeeld.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() En dat is dan correcter geweld?
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoemeer ik lees, doorheen alle jaren, boeken, tijdschriften, magazines...hoemeer ik kijk naar "filmpjes". Hoemeer ik analyseer wat zo een "mensen" kan drijven tot zo een daden..... hoemeer ik er van overtuigd wordt dat mensen die in lange gewaden gekleed lopen en zich beroepen op het "heilig boek" (Thoran, Bijbel of Koran) die dus een duidelijke invloed hebben op "gelovigen" die mensen vermoorden, of op een brandstapel plaatsen of stenigen, hoe meer ik het gevoel krijg om die mensen te "verwijderen" want ooit gaan ze het mezelf lappen, in naam van Jaweh, God of Allah. en ik vind die conclusie niet zo leuk !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |