![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er voor zorgen dat het niet zover komt is zowat onmogelijk. Hoe 10 miljard mensen een hoge levenstandaard geven is een technisch probleem. De wereldbevolking beperken is een probleem van een heel andere aard. Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?
![]() |
![]() |
#602 |
Vreemdeling
|
![]() ok maar in theorie is alles haalbaar in 1000jaar en hoe leuk het ook is hier over te speculeren, lossen we er nu niets mee op he. En tussen wat kan en zal gebeuren is ook nog een groot verschil. dat is allemaal een andere discussie
Laatst gewijzigd door Nicnacer : 5 juni 2012 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Minister-President
|
![]() Er is op dit moment helemaal niets op te lossen. Als bolt lekker en de toekomstige oplossingen worden volop voorbereid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
|
![]() Citaat:
a) - Met dwang de wereldbevolking reduceren. b) - Met technische middelen een oplossing vinden voor het voldoen in een hoge levensstandaard voor een grotere wereldbevolking. Je kan moeilijk volhouden dat mensen die beweren voorstander zijn van b) niet wakker zouden liggen van menselijk lijden. Je kan een discussie voeren over hoe realistische de opties zijn, maar je kan moeilijk mensen van onverschilligheid of slechte bedoelingen beschuldigen enkel maar omdat ze met jou van mening verschillen over wat haalbaar is. Overigens, "de manier waarop we het nu doen" gaat objectief aantoonbaar gepaard met steeds minder leed. Steeds meer mensen leven steeds beter dan ooit in de menselijke geschiedenis.
![]() |
![]() |
#605 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
|
![]() Een hoge levenstandaard voor 10 miljard mensen mag best wat kosten wat mij betreft...
![]() |
#607 |
Vreemdeling
|
![]() Ja maar dat bedoel ik niet,
Ik bedoel dat het eigenlijk altijd ten koste van iets anders gaat. om het simpel voor te stellen: geef iemand die niet veel heeft elke maand 100 euro en die zijn levensstandaard stijgt. maar jij hebt hier dan 100euro voor moeten inboeten. of haal uit een arm land 1.000.000 mensen naar hier en je hebt de levensstandaard laten stijgen. maar hierdoor word ons wegennet bijvoorbeeld zwaarder belast, of stijgen de woonprijzen door hogere vraag of moeten we kleiner wonen, of komen er meer buren ruzies omdat de een de haan van de ander beu is. je hebt dan wel mensen een hogere standaard gegeven maar dit is wel ten koste gegaan van andere zaken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#609 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De meesten die hier komen kennen ondertussen mijn mening. Mensen moeten maar kiezen wie ze willen geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
een paar voorbeeld. je bent een kleuter en je hebt een veel te grote koek mee naar school. je wil als kleuter uwen koek delen want alleen krijg je deze nooit op. je deelt uwe koek met 1 vriendje en je hebt elk ne halve koek. je hebt je stuk net opgekregen en bent voldaan. de volgende dag neem je een zelfde koek mee naar school. je deelt uwe koek met 4 vriendjes en je hebt elk 1/5 van ne koek. je zit een hele dag op je honger omdat je eigenlijk niet genoeg gegeten hebt. zelfde met het aantal mensen op aarde voor mij. je kan natuurlijk zeggen dat je gewoon twee koeken meeneemt of een grote koek of wat dan ook. maar ik wil de zelfde koek delen. Laatst gewijzigd door Nicnacer : 5 juni 2012 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
|
![]() Citaat:
Het is dus gewoon een kwestie van willen...
![]() |
![]() |
#614 |
|
![]() Je mag gerust een andere mening hebben. Echter als je in een post een uitspraak doet over wat je denkt dat mijn mening is dan heb ik wel graag dat je dat correct doet.
![]() |
#615 |
Vreemdeling
|
![]() dat bedoel ik ook niet ik bedoel dat het een ten koste gaat van het ander. of dat nu geld of iets anders is. voor die 1kg per m² te produceren hadden zij bijvoorbeeld 1ton olie nodig terwijl ze voor die 10kg graan bijvoorbeeld 15ton nodig hebben.... en dan kijk je of het een tegen het ander opweegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, de middelen die we hebben zijn schaars. En dat bedoel ik dus nu met "de uitdaging bestaat er in meer met minder te doen". En ik blijf herhalen dat we geen andere keus hebben dan die uitdaging aan te gaan.
![]() |
![]() |
#617 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() een andere keus heb je altijd of die beter of slechter is dat is iets anders. en meer met minder doen is altijd super. maar probleem is dat je in praktijk gewoon u formule aanpast om meer te bekomen. op 1m² grond 1kg graan. op 1m² grond 10kg graan. op het eerste zicht geweldig want je hebt van 1kg 10kg gemaakt op de zelfde oppervlakte. de vraag is alleen maar wat je hebt moeten doen om van die 1kg 10kg te maken. je kan gerust op deze aarde van 7miljard mensen 10miljard mensen maken. ik maak me alleen zorgen om wat ons dat gaat kosten. (en dan heb ik het niet over geld) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ow shit ik denk dat ik net kapitalisme heb uitgevonden. Geen wonder dat het westen zo'n hoge levensstandaard heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
|
![]() Citaat:
En dat is precies wat de wetenschap doet. Men werkt bijvoorbeeld aan meerjarige versies van wat nu eenjarige planten zijn. Dat heeft het potentieel het energieverbruik in de landbouw behoorlijk te verlagen, want je moet dan niet meer elk jaar ploegen en zaaien. Een andere nieuwe technologie is "aerponics". Nog een stap verder dan hydroponics, en het vergt nog veel minder water. Voor een dosis gezond optimisme: http://www.abundancethebook.com/
![]() |
![]() |
#620 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() als je 2 mensen hebt de een heeft 100 euro de ander 0 euro en de een geeft de ander 50 euro heeft die zelf nog 50 euro en de ander ook 50 euro. jij bent armer de ander rijker. stel dat de aarde maar 1000m² groot is en je leeft er met 1000 mensen op heb je elk 1m² leef er er met 2000 mensen op heb je elk 0.5m².... |
|
![]() |
![]() |