Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2012, 16:08   #21
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Alsof dat iets zou gaan veranderen aan dit akkoord. Wil men dit tegenhouden moet het nu gebeuren, niet nadat het allemaal goedgekeurd is.
Meer dan waarschijnlijk komt het te laat om dit misdaadakkoord te saboteren.

Maar ik denk desondanks aan onze toekomst: als we de lokale basis van het CD&V-gespuis kunnen vernietigen, hebben we de laatste drempel naar de vernietiging van de Belgische staat genomen.
Oud 5 juni 2012, 16:16   #22
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Meer dan waarschijnlijk komt het te laat om dit misdaadakkoord te saboteren.

Maar ik denk desondanks aan onze toekomst: als we de lokale basis van het CD&V-gespuis kunnen vernietigen, hebben we de laatste drempel naar de vernietiging van de Belgische staat genomen.
En dat kan enkel door vollop op nva te stemmen zodat nva in 2014 incontournable wordt. Dan pas kunnen we de eerste stap zetten naar de vernietiging van dit Belgisch gedroch.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 5 juni 2012 om 16:17.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 16:21   #23
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
En dat kan enkel door vollop op nva te stemmen zodat nva in 2014 incontournable wordt. Dan pas kunnen we de eerste stap zetten naar de vernietiging van dit Belgisch gedrocht.
²
Oud 5 juni 2012, 16:22   #24
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nu? Hoe dan?
Er zou veel kunnen gedaan worden, zoals bijvoorbeeld het lam leggen van Brussel door daar met een paar tienduizend man de tenten op te slaan.

Nu, de waarheid is natuurlijk dat de meeste Vlamingen gewoon te lui zijn om effectief de handen uit de mouwen te steken.

Stemt op de Juiste Partij en alles komt in orde.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 16:23   #25
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
En dat kan enkel door vollop op nva te stemmen zodat nva in 2014 incontournable wordt. Dan pas kunnen we de eerste stap zetten naar de vernietiging van dit Belgisch gedroch.
N-VA gaat toch een aantal standpunten moeten herzien eer ik daar op stem. Om te beginnen zal ze openlijk heel het VIA 2020 plan van Kris Peeters moeten afzweren. En dat eeuwige irritante gedweep met de eurocratie stopzetten.
Oud 5 juni 2012, 16:23   #26
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zou veel kunnen gedaan worden, zoals bijvoorbeeld het lam leggen van Brussel door daar met een paar tienduizend man de tenten op te slaan.

Nu, de waarheid is natuurlijk dat de meeste Vlamingen gewoon te lui zijn om effectief de handen uit de mouwen te steken.

Zou, als, als...

Soms doe jij mij iets teveel aan de gasten van het Blokske denken.
Oud 5 juni 2012, 16:25   #27
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag niet van VOKA. Slecht voor de commerce.

Citaat:
De meeste Vlamingen kan het gewoon geen lor schelen.

Citaat:
Zal ik zeker doen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 16:35   #28
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat mag niet van VOKA. Slecht voor de commerce.
Precies.

Citaat:
De meeste Vlamingen kan het gewoon geen lor schelen.
precies.

Citaat:
Zal ik zeker doen.
Dat zegt iedereen
Oud 5 juni 2012, 16:36   #29
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zou, als, als...

Soms doe jij mij iets teveel aan de gasten van het Blokske denken.
Die gasten van het blokske zijn geen haar beter hoor. Die Partei, Die Partei hat immer recht!
Oud 5 juni 2012, 16:44   #30
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die gasten van het blokske zijn geen haar beter hoor.
Jij gaat, net als zij, niet uit van de bestaande realiteit maar enkel van je wensdromen. Je zal dus, net als Fieseler & Co, nooit een politiek doel realiseren. Maar misschien is dat wel de bedoeling?
Oud 5 juni 2012, 16:57   #31
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nee, ik stel enkel vragen bij de strategie die gevolgd wordt en die de particratie als zaligmakend ziet.
Oud 6 juni 2012, 05:51   #32
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Een goed compromis is een compromis waarbij je wint.Wat is de winst voor Vlaanderen?.
de belangrijkste winst voor vlaanderen : vroeger kon men in de 35 gemeenten op franstalige lijsten stemmen, was er apparentering. Nu zal dat eindelijk gedaan zijn. Enkel nog in de 6. Waarom denk je dat FDF dit met zoveel kracht heeft bestreden ? Ze zijn een belangrijk stemmen reservoir kwijt. Vlaams brabant vormt nu een volwaardige vlaamse kieskring samen met leuven.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 07:19   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
de belangrijkste winst voor vlaanderen : vroeger kon men in de 35 gemeenten op franstalige lijsten stemmen, was er apparentering. Nu zal dat eindelijk gedaan zijn. Enkel nog in de 6. Waarom denk je dat FDF dit met zoveel kracht heeft bestreden ? Ze zijn een belangrijk stemmen reservoir kwijt. Vlaams brabant vormt nu een volwaardige vlaamse kieskring samen met leuven.
vroeger was er een zeer dreigende aansluiting van de 6 faciliteiten aan Brussel en een gewoon dreigende aansluiting van Halle-Vilvoorde.

Nu zijn de 6 faciliteitengemeentes de facto aangesloten aan Brussel (band met Brussel is onherroepelijk, Vlaanderen heeft zelfs niets meer te zeggen over de benoeming van de burgemeesters), is er een zeer dreigende aansluiting van Halle-Vilvoorde (door de Franstalige magistraten waarover de Nederlandstaligen niets te zeggen hebben) en een gewoon dreigende aansluiting van gans Vlaams-Brabant (door de hoofdstedelijke gemeenschap).

jaja, Vlaanderen heeft gewonnen, Brussel staat straks aan de poorten van Mechelen, Tienen, Aalst en Dendermonde.
Oud 6 juni 2012, 07:37   #34
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij gaat, net als zij, niet uit van de bestaande realiteit maar enkel van je wensdromen. Je zal dus, net als Fieseler & Co, nooit een politiek doel realiseren. Maar misschien is dat wel de bedoeling?
Ja, natuurlijk. Ik zou wel iets doen voor mijn idealen indien X, en ik zou wel voor die partij stemmen indien Y, en ik zou me wel willen engageren in die beweging indien Z,...

Het bekende refrein dus.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 07:51   #35
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jaja, Vlaanderen heeft gewonnen, Brussel staat straks aan de poorten van Mechelen, Tienen, Aalst en Dendermonde.
Indien dat zo is moet Vlaanderen zich toch eens dringend vragen beginnen stellen. Je kan toch moeilijk beweren dat er veel meer Franstaligen dan Nederlandstaligen geboren worden. Vlamingen beweren altijd dat hun regio zo rijk en welvarend is. En toch verliezen ze invloed aan Franstaligen. Een taal die op wereldvlak achteruitboert.
Vreemd niet? Dringen tijd dat Vlaanderen eens in eigen boezem kijkt zou ik zeggen. Dat is beter dan altijd over de anderen zitten te zeuren en als kleine kleuters met een beschuldigend vingertje naar de anderen te wijzen.

PS Als Belg vindt ik deze regeling over BHV niet goed. Er blijven verschillen tussen Belgen volgens de woonplaats. Hetgeen strijdig is met de grondwet.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 07:54   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Indien dat zo is moet Vlaanderen zich toch eens dringend vragen beginnen stellen. Je kan toch moeilijk beweren dat er veel meer Franstaligen dan Nederlandstaligen geboren worden. Vlamingen beweren altijd dat hun regio zo rijk en welvarend is. En toch verliezen ze invloed aan Franstaligen. Een taal die op wereldvlak achteruitboert.
Vreemd niet? Dringen tijd dat Vlaanderen eens in eigen boezem kijkt zou ik zeggen. Dat is beter dan altijd over de anderen zitten te zeuren en als kleine kleuters met een beschuldigend vingertje naar de anderen te wijzen.

PS Als Belg vindt ik deze regeling over BHV niet goed. Er blijven verschillen tussen Belgen volgens de woonplaats. Hetgeen strijdig is met de grondwet.
Idd, het is tijd dat de Vlaming zich eens als meerderheid van dit land begint te gedragen en niet als minderheid, daarin heb je absoluut gelijk.

Weg met de minderwaardigheidscomplexen, weg met de onderdanigheid, durven vrije keuzes maken die niet tegen of voor de Franstaligen zijn, gewoon kijken naar onze eigen toekomst.
Oud 6 juni 2012, 08:00   #37
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Goed gezegd! Ik had nooit verwacht dat ik pajoske impliciet zou zien pleiten voor de verdere cultivatie van het Standaard Nederlands in Vlaanderen. We moeten inderdaad af van ons ingebakken inferioriteitscomplex, om niet te spreken over de kerktorenmentaliteit van bepaalde Vlamingen die er niet in slagen zich twee dorpen verder verstaanbaar te maken.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 08:20   #38
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Te lui? TE LUI? Ik werk gvd 50+ uur per week en gij durft het aan om mij te lui te noemen om effectief de handen uit de mouwen te steken.

Het probleem is dat het gros van de N-VA stemmers zich daadwerkelijk nuttig maakt en daarom geen tijd heeft om de indignado te gaan uithangen. Een dag protesteren is een dag geen loon, in tegenstelling tot rooie vakbondslosers kan dat serieus oplopen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 08:48   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
uiteraard is Maingain niet content, zijn einddoel, een volledig verfranst Vlaanderen is met een paar jaar uitgesteld.
Maingain wil dit helemaal niet. U fantaseert.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 08:54   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maingain wil dit helemaal niet. U fantaseert.
neen, hij wilt gewoon dat over gans Vlaanderen de Franstaligen in het Frans moeten bediend worden
wat is juist het verschil?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be