![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je AN: je, jij joen AN: jouw julder AN: jullie Je leest dit natuurlijk niet graag nietwaar system. Maar je kunt er niet omheen jij, je, jouw, jullie is niet uitsluitend een Noord-Nederlandse vorm. Het is een Algemeen Nederlandse vorm. Je kent je taal niet.
![]() |
![]() |
#782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn. ik benne kik / ke zin 'k ik ge zit gie (je zi gie) j'es em (en is ie) z'es zie me zin widder / we zin widder / we zin wulder ge zi(t) gidder (je zi lender/gidder) / ge zit gulder ze zin zidder / ze zin zulder Hebben. kèkik / kè / kèn ik (Ik heb) g'èt gie / j'e gie (gij hebt) j'èt em / en ed em / ie (j'em) (Hij heeft) z'èt zie (Zij heeft) m'èn widder / w'èn widder (We hebben) g'è(t) gidder / j'è gidder (gij hebt) z'èn zidder (Zij hebben) Toemaatje. Germaans Oudnederlands Vroeg Middelnederlands Modern Vlaams *gibeþ? he givid hi gheved hij geeft *gibeþ? gi geved ghi gheved gij geeft Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2012 om 19:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij weet als geen ander dat, voor system uit het oosten het gebruik maken van: je/jij/jouw . Het resultaat is van Hollandse taal dwang.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=MS-n604PhMw Kijk en luister (vanaf 2:31 e.v.) (in 't West-Vlams: kykt en lüstert!) En knoop het maar goed in je oren!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 juni 2012 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
°(Moeder tot zoon) Ge moe gy nu ne kièè kiekk'n noa dien toafle ...! 't Is oal kaffie neev'nst joen zatte. G'ee weere gebrield nièè ... nen brielpot daj gy zyt ...!" (en tot de dochter) "En gy ...!" Ge moe'gy dao nie zitt'n gidder'n ... van ge zie wok zuk'een brielkoente ...! Kiekt maor ekièè an joen voet'n ... 't is ool bruuslienge up de groend ... 't ligt teetne voir ne gièèl nest kiek'ns ...!" °Ge zid dran glik mette skitte = welke truuks ge ook uit uw mouw schudt gedurende het verdere spelverloop, ik ga winnen °Ge kunt ze deur 't gotegat trekkn = ze is heel mager Moeste 'k e mulle èn lik gy, 'k leerde met me gat klappn= Ge zijt lelijk. En vooral wat u betreft: Geziegiezekerzot: = Ge vergist zich schromelijk" Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2012 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Minister
|
![]() Vertel eens in welk dialect van het Nederlands, of zelfs welke standaardvorm van het Nederlands de vorm van het wederkerend voornaamwoord bij "gij", "zich" is?
![]() |
#789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lezen en aandachtig blijven zijn blijkbaar niet uw sterkste kanten. Zie het bericht boven uw bericht slimme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Minister
|
![]() Het feit dat je anderhalf uur nodig hebt gehad om tot dat inzicht te komen, geeft aan dat je dat hele gij-gedoe waar je telkens voor pleit, niet eens zelf fatsoenlijk onder de knie hebt.
![]() |
#791 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat gij anderhalf uur nodig had om de rechtzetting te bemerken, geeft aan dat ge niet erg bij de pinken zijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#792 |
Minister
|
![]() Zou dat misschien te maken kunnen hebben met het feit dat ik jou altijd met schoolmeestersrood andermans fouten zie verbeteren, terwijl je blijkbaar voor je eigen fouten de kleur groen gebruikt, en bovendien de hele lap tekst citeert in plaats van alleen het relevante gedeelte, zodat het bijkans verdrinkt in die woordenbrij?
![]() |
#793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe is het toch mogelijk dat ik dát vergeten was ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist: gij! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ het Oosten:
j'èt er ook mo viere en e beuterkoeke, é?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 6 juni 2012 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet bepaald.
Ik kom echter - spijtig genoeg voor een striebolg als u - wél uit West-Vlaanderen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het kon immers zijn dat ik een dialect van het Nederlands waarin dit soort zaken voorkomt, over het hoofd had gezien. Een dialect uit de diepe bronsgroene Limburgse oerwouden waar nachtegalen en leeuweriken hun "gij vergist zich" laten schallen, bijvoorbeeld.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 6 juni 2012 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ge zie gie zot zekers?" Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2012 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |