![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1481 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij bent echt wel lollig, wat gaan we nog allemaal te horen krijgen. Je bent niet gelovig ok, maar wat hierboven staat is zo krankzinnig, mij maak je niet wijs dat jij dit met volle overtuiging neerschrijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1483 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En verder kun je Niets niet aantonen, want het is immers Niets. Citaat:
Je kunt niet iets aan iets toevoegen dat niet bestaat. Duidelijker kan het niet. Citaat:
Tenzij je de woorden helemaal niet verstaat. Niets hebben is hetzelfde als niet hebben (er is geen sprake van hebben, want je kan niet niets hebben, want het is niks). Zo ook moet toevoegen. Iets aan niets toevoegen is hetzelfde als niet toevoegen. Er is dan van toevoegen helemaal geen sprake. 5 + 0 = 5 (dat is geen optelling, want er wordt helemaal niks opgeteld) niks optellen = niet optellen = geen optelling. Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 juni 2012 om 09:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1484 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus duidelijk bewijs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1485 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er kan dus nog steeds geen sprake zijn van “context”. Citaat:
Waarom kan ik niet aan niets iets toevoegen om er zo iets van te maken? Als dit niet zou kunnen kan ik geen leeg glas vullen of fruit in een lege fruitmand leggen. Merkwaardig genoeg kan dit wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1486 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij gaat dus beweren dat als je iets neerschrijft dat dit feit alleen al bewijst dat wat je neergeschreven hebt waar is? Vreemde redenering is dat, “al wat ik neerschrijf is waar omdat het neergeschreven is”. (Ik moet zeggen dat je minder en minder creatief wordt in je argumentering) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1487 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo niet dan ben je conservatief. De ware wetenschap schrijdt voort. Citaat:
Of je kan helemaal niet lezen. Citaat:
Niets toevoegen is hetzelfde als niet toevoegen. Hoeveel malen zal ik dat nog moeten herhalen? Niets hebben is hetzelfde als niet hebben. Citaat:
Zo ook als je niets als iets beschouwt of 0 als 1. Dat is dan het wezen van de Logica als paradox. Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 juni 2012 om 12:42. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1488 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 = 1, dat is duidelijk een herhaling van 1 van zichzelf en is dus 2 x 1 = 2. Het is een herhaling in de tijd, die zich neerlegt in de ruimte. Dat is diepere filosofische wiskunde. Citaat:
Of is 1 = 1 soms niet waar? Citaat:
Dat is dan de domme massa (ook die van de wetenschappers, die nooit verder denken dan ze geleerd hebben). Men denkt steeds maar weer dat men vroeger ongelijk had en tegenwoordig gelijk, niet beseffende dat ook het heden weer verleden zal zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1489 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er kan dus geen sprake zijn van context. Klopt, maar dat betekent nog steeds niet dat ik niet aan niets iets kan toevoegen, je geeft nog steeds geen enkel argument. Als ik bovenstaande redenering toepas kan ik je zeggen dat ik momenteel geen fiets heb, wel kan ik er 1 gaan kopen en dan heb ik er plots wel 1, bewijs dat ik aan niets (of niet hebben zoals je het zegt) iets kan toevoegen (en dus plots wel hebben). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1490 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1491 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 = 1, dus is 1 gelijk aan 2 enen = 2 Gemakkelijk genoeg dus. Citaat:
Ik geef je steeds het argument: niets toevoegen = niet toevoegen. Als je niets toevoegt dan is er geen sprake van toevoegen. Of spreek je geen Nederlands? Citaat:
Het is hetzelfde als de 0 die 1 is. Het gemis aan een fiets is wel degelijk al iets, namelijk een negativiteit. Net als een lege mand of een leeg glas. Het is het opheffen van een gebrek en dat is iets anders dan 0 zonder meer, wat als zodanig niks is, of het is 1. Of het is (in geval van de fiets) iets negatiefs, namelijk -1 ten opzichte van 1. Geen fiets hebben is dus 0 in de betekenis van - 1, zodat - 1 + 1 gelijk wordt aan 1. Dus concrete voorbeelden zijn weer iets anders als de abstracte rekenkunde. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker en wel binnen de context dat 1 = 1 = 1 = 1, dus 1 = 4
Je moet dus altijd de context bekijken waar binnen iets beweerd wordt. Dat is ook de essentie van de relativiteitstheorie van Einstein: de relatie (het verband dus) waarin iets bestaat. Dat is de context. Of weet je ook niet wat context is? context = verzameling van omstandigheden en feiten die een bepaalde toestand definiëren |
![]() |
![]() |
![]() |
#1493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 157 - Het atoom in het menselijk lichaam.
Die zelfde verhouding kan ook inwendig zijn, bijvoorbeeld dat de mens weet dat er in zijn lichaam kleine atomen zijn. Nu is klein en groot natuurlijk volkomen relatief, want voor zichzelf is een atoom gewoon en niet klein en ook niet groot. Het is alleen heel klein voor ons, en daardoor kunnen we onszelf nu als heel groot ervaren ten opzichte van dat kleine atoom. En het gewone atoom kan zich nu als heel klein ervaren ten opzichte van ons als heel groot. Maar wij zelf zijn het geheel van al die ervaringen, want wij kunnen ons ook indenken en inleven in de situatie een heel klein atoom te zijn en daardoor onszelf als heel groot "ervaren" (tenminste voor zover dat bij zulk een enorm verschil nog mogelijk is, maar we kunnen het wel indenken, dus berekenen). In een verhouding van 2 hebben wij zelf al 6 verschillende ervaringen, hoewel hier de ervaring groot te zijn vanuit onszelf en vanuit het kleine atoom niet veel verschilt, anders dan dat het atoom zelf een zelfstandig wezen zou zijn met een aparte eigen ervaring. Dus laten we het dan maar op 4 ervaringen houden: onszelf als gewoon en heel groot en het atoom als gewoon en heel klein. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1494 |
Burger
|
![]() christus, ik heb de gehele post nog niet doorgenomen dus vergeef me als ik iets zeg dat hier al verteld is. In het begin stel je ergens dat men ooit dacht dat er zoiets als een ether bestond. Toen ontdekte men dat de ether nergens voor nodig was dus was hij weg.
Wel, hij is terug. Waardoor Einsteins grootste fout er misschien toch geen was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dacht men juist voor hem. Volgens mij is de grondslag het totale systeem van het heelal (dat oneindig is), niet alleen uitwendig, maar ook en met name inwendig in de microkosmos, waar een oneindige reeks van steeds kleinere culturen is, die model kunnen staan voor de vroegere ether. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1496 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Alles is Koffie Laatst gewijzigd door Ariadne : 11 juni 2012 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geen koffie maar melk..... ![]() ![]() Pompompom..... ![]() ![]() ![]() Zo is het: de grijze materie bestaat uit microwezentjes, die overigens zelf veelkleurig zijn en graag dansen op de heilige muziek van Johann Strauss.... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 12 juni 2012 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 158 - De mens gewoon, oneindig groot en oneindig klein.
De uiterste grens is dan dat het lichaam van een mens oneindig groot is ten opzichte van een klein punt in zichzelf, laten we zeggen: zijn eigen IK als punt gedacht. Andersom (buiten het lichaam) zo dat het lichaam van de mens zelf oneindig klein is, als de mens zelf geestelijk oneindig groot is. Aldus verenigt de mens drie lichamelijke gestalten: gewoon en oneindig groot en oneindig klein te zijn, dus qua lichaam, en tevens geestelijk oneindig klein te zijn als punt en oneindig groot als het oneindige heelal zelf. Bij elkaar dus 5 vormen: drie van het lichaam en twee van de Geest als ik-punt en het ik als oneindig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1499 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Alles is koffie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hele volksstammen zijn er aan ten onder gegaan. Ik raad je aan: drink nooit koffie. Het is een gemeen goedje, een vergif van de Duivel... ![]() |
|
![]() |
![]() |