Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2012, 13:32   #101
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom. Ook biologie is mensenwerk. Er is geen biologie zonder menselijk perspectief. Bijgevolg kan ik perfect zeggen dat iets biologisch afwijkend is.
Als jij het afwijkend wilt noemen, dan doe je dat toch lekker.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:33   #102
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Nee, omdat het groot deel van al dat gedoe gezever is van stoffige filosofen die niet buitenkomen maar modellen zitten te maken op basis van analytische filosofie gekruid met Knack en een flinke dosis pretentie.

Waar het om draait, is heel simpel:

De ijver van holebi-organisaties om homoseksualiteit als normaal te erkennen is een pragmatische zaak die ervoor wil zorgen dat homoseksuelen niet als ziek of minderwaardig worden gezien. Doordat "abnormaal" in de volksmond een veelal gehanteerde term is, en vanuit deze term werkelijke (dus even werkelijk als homofoob geweld, werkelijker dan moraalwetenschappelijke constructies) gevolgen kunnen voortkomen, wordt inderdaad met de wapens van de vijand geschermd.

Het gaat erom dat mensen homo's niet als abnormal moeten bekijken, en dus niet vijandig, onanvaardend of moraliserend erover doen. De filosofische invulling is irrelevant.
Dat is als het licht van de zon weigeren te erkennen. Natuurlijk is homoseksualiteit niet even normaal als heteroseksualiteit, en dat zal het ook nooit worden en dat is het ook nooit geweest. Wie daarnaar streeft, misschien met de beste intenties, streeft naar iets dat toch niet gerealiseerd kan worden. Als je tolerantie en allerlei rechten wilt, eis die dan gewoon op, in plaats van vaststaande feiten te willen ombuigen zodat ze je beter zinnen.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:35   #103
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Nota aan zelf: de drang om op teleologische zestigers te reageren te bedwingen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:36   #104
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij mag blindheid en homoseksualiteit van mij als een afwijking zien, je doet maar wat je niet laten kunt.

Als jij een medicijn uitvind waardoor iedere homo weer hetero word, go for it!

Het interesseert mij helemaal geen ene moer.
Er kan geen medicijn voor zijn omdat homoseksualiteit geen ziekte is, maar (althans zo wordt toch algemeen aangenomen) een genetische bepaling. Die genetische afwijking is niet normaal, maar ze is wel (althans zo wordt aangenomen) onomkeerbaar. En dus moet de samenleving daar op een tolerante manier mee omgaan. Zonder ooit te doen alsof het niet om een afwijking gaan, dat zou tamelijk absurd zijn.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:37   #105
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Er kan geen medicijn voor zijn omdat homoseksualiteit geen ziekte is, maar (althans zo wordt toch algemeen aangenomen) een genetische bepaling. Die genetische afwijking is niet normaal, maar ze is wel (althans zo wordt aangenomen) onomkeerbaar. En dus moet de samenleving daar op een tolerante manier mee omgaan. Zonder ooit te doen alsof het niet om een afwijking gaan, dat zou tamelijk absurd zijn.
Boeie!
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:37   #106
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Nota aan zelf: de drang om op teleologische zestigers te reageren te bedwingen.
Als je het over mij hebt, ik ben geen zestig hoor. Ik ben nog geen dertig.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:37   #107
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
De ijver van holebi-organisaties om homoseksualiteit als normaal te erkennen is een pragmatische zaak die ervoor wil zorgen dat homoseksuelen niet als ziek of minderwaardig worden gezien. Doordat "abnormaal" in de volksmond een veelal gehanteerde term is, en vanuit deze term werkelijke (dus even werkelijk als homofoob geweld, werkelijker dan moraalwetenschappelijke constructies) gevolgen kunnen voortkomen, wordt inderdaad met de wapens van de vijand geschermd.

Het gaat erom dat mensen homo's niet als abnormal moeten bekijken. De filosofische invulling is irrelevant.
Mja, dan moet je er ook geen filosofische discussie aan wijden natuurlijk. Zeg dan gewoon dat alles goed is - leugens, illusies, kunstgrepen - omdat alles geheiligd wordt door het doel (emotionele bevrediging).

Even testen: zou je kunnen aanvaarden dat mijn standpunt over homoseksualiteit voor mij ook het meest emotioneel bevredigende is en dat het in die zin onschadelijk is zolang ik het voor mezelf hou?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:37   #108
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Boeie!
Als je geen respons meer hebt, waarom reageer je dan nog?
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:38   #109
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij mag blindheid en homoseksualiteit van mij als een afwijking zien, je doet maar wat je niet laten kunt.

Als jij een medicijn uitvind waardoor iedere homo weer hetero word, go for it!

Het interesseert mij helemaal geen ene moer.
Die indruk heb ik niet.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:39   #110
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Als je geen respons meer hebt, waarom reageer je dan nog?
Nee, jij begrijpt mij volkomen verkeerd, het interesseert mij oprecht niet of jij homoseksualiteit nu een afwijking vind of niet.

Het belangenrijkste is is dat wij homoseksuelen dezelfde rechten geven als heteroseksuelen.

Ik begrijp daarom ook niet zo goed het nut van deze gehele topic.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:40   #111
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Die indruk heb ik niet.
Het interesseert mij dat mensen niet snappen dat het mij niet interesseert.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:42   #112
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, jij begrijpt mij volkomen verkeerd, het interesseert mij oprecht niet of jij homoseksualiteit nu een afwijking vind of niet.

Het belangenrijkste is is dat wij homoseksuelen dezelfde rechten geven als heteroseksuelen.

Ik begrijp daarom ook niet zo goed het nut van deze gehele topic.
Wat mij ergert is dat men zo geprikkeld reageert op de uitspraken van een professor die eigenlijk gewoon feitelijke vaststellingen zijn. Zijn vergelijking met cholera etc was er over, maar voor de rest zegt hij niets bijzonders. En dan plakt men daar direct het label 'homofoob' op, alsof op die manier men een antwoord heeft gegeven op zijn argumenten.
Dat was de kern van dit topic.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:43   #113
Восход-1
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 mei 2012
Locatie: van perigee naar apogee.
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

Even testen: zou je kunnen aanvaarden dat mijn standpunt over homoseksualiteit voor mij ook het meest emotioneel bevredigende is en dat het in die zin onschadelijk is zolang ik het voor mezelf hou?
Ja. En in feite maakt het mij ook niet zoveel uit wat je standpunt is, ik heb ongetwijfeld ook standpunten over mijzelf waarover iemand anders opmerkingen zou kunnen maken en dat deze opmerkingen in veel gevallen terecht zouden zijn.

Het gaat mij echt om het feit dat die mensen moeten kunnen opgroeien zonder de stempel "abnormaal".
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:44   #114
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Wat mij ergert is dat men zo geprikkeld reageert op de uitspraken van een professor die eigenlijk gewoon feitelijke vaststellingen zijn. Zijn vergelijking met cholera etc was er over, maar voor de rest zegt hij niets bijzonders. En dan plakt men daar direct het label 'homofoob' op, alsof op die manier men een antwoord heeft gegeven op zijn argumenten.
Dat was de kern van dit topic.
Iemand met de status als die professor zou toch zijn woorden beter moeten afwegen. Want sommige partijleden rukken dat uit de context schudden er 3 keer mee en brouwen er dan iets van wat in hun kraam past met zogezegd als onderbouwing die tekst van zo'n professor.
En dan begint alle miserie natuurlijk.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:45   #115
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Wat mij ergert is dat men zo geprikkeld reageert op de uitspraken van een professor die eigenlijk gewoon feitelijke vaststellingen zijn. Zijn vergelijking met cholera etc was er over, maar voor de rest zegt hij niets bijzonders. En dan plakt men daar direct het label 'homofoob' op, alsof op die manier men een antwoord heeft gegeven op zijn argumenten.
Dat was de kern van dit topic.
De topicstarter lijkt haast wel blij te zijn met het *feit* dat homoseksuelen een afwijking zouden zijn.

Hij of zij doet thuis een dansje.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:47   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Of homofilie nu een afwijking is of niet doet eigenlijk niet eens meer ter zake, vermits - sinds de invoering van de multiculturele maatschappij, homofilie maatschappelijk niet meer aanvaard is.

Ja, er zijn keuzes gemaakt in het verleden en die draaien nu slecht uit voor de holebi's.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:48   #117
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Iemand met de status als die professor zou toch zijn woorden beter moeten afwegen. Want sommige partijleden rukken dat uit de context schudden er 3 keer mee en brouwen er dan iets van wat in hun kraam past met zogezegd als onderbouwing die tekst van zo'n professor.
En dan begint alle miserie natuurlijk.
Denk je dat echt? Dat lijkt me maar vergezocht. Dit is niet de eerste keer dat een prof iets zegt dat er wat over gaat. In dit geval heeft hij zijn standpunt zelfs nog verfijnd tot iets waarin iedereen zich eigenlijk wel zou moeten kunnen vinden.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:49   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De topicstarter lijkt haast wel blij te zijn met het *feit* dat homoseksuelen een afwijking zouden zijn.

Hij of zij doet thuis een dansje.


Het enige dat nog ontbreekt is hem nu nog een verdoken homo te noemen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:49   #119
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De topicstarter lijkt haast wel blij te zijn met het *feit* dat homoseksuelen een afwijking zouden zijn.

Hij of zij doet thuis een dansje.
Dat maakt niet uit voor de rest van het topic. Hij heeft trouwens niet veel woorden gebruikt.

Laatst gewijzigd door respublica : 8 juni 2012 om 13:50.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 13:51   #120
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Nota aan zelf: de drang om op teleologische zestigers te reageren te bedwingen.
Gaat het hier om teleologie dan? Het gaat om de reconstructie van een evolutionair proces en het begrijpen waarom we lichamelijk zijn zoals we zijn. En dan kun je moeilijk ontkennen dat er een soort minimale blauwdruk is gegroeid - hoe vluchtig ook in het licht van de eeuwige tijd - waar slechts een zeer beperkt aantal mensen - niet-systematisch dan nog! - van afwijken. Het samenspel van hersenen en ogen, van seksuele oriëntatie en voortplanting, zijn kennelijk niet zo arbitrair dat ze marginale fenomenen vormen, maar alomtegenwoordig zijn, met zekere variaties (niet iedereen is even potent, neemt op dezelfde wijze kleur waar, etc.). Er zit een logica in het proces, ook al is die logica nooit op voorhand uitgedokterd en is het een menselijk achterafconstruct. Je gaat mensen er nooit van kunnen overtuigen dat anders te zien, juist omdat er geen objectieve toetssteen bestaat. Vandaar: leer ermee leven en concentreer je op datgene wat wél veranderbaar is: dat mensen leren tolerant te staan t.o.v. wat zij als abnormaal zien. Je bent zo wereldvreemd dat je niet beseft hoe onrealistisch - en daardoor uiteindelijk contraproductief - je betrachtingen zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be