Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2012, 12:18   #141
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ge hebt 'Christelijke' religioten die verpleegsters in abortusklinieken vermoorden. [...]
... en ge hebt "vrijzinnige" -ioten die al steigeren wanneer ze langs de weg nog maar een kapelletje of een Mariabeeldje zien. Blijkbaar zijn zij dan toch niet zo zeker van hun stuk als ze menen dat van die dingen een haast onweerstaanbare indoctrinatiedrang uitgaat
Oud 8 juni 2012, 13:01   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met een gerust hart kan ik het tegendeel stellen.
Zo liegen, en met een gerust hart, Jan toch, daar moet ge echt een kaloot voor zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 22:21   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het toch niet om. Wel hoe u godsdienstvrijheid invult (schijnbaar weten jullie niet wat dit seculier juridisch concept inhoudt).
In ieder geval niet dat ge overal naar eigen believen het recht kunt opeisen om met hoofddoeken en boerka's rond te lopen.
Weet ge wat ook wel een achterliggende rede voor de boerka kan zijn? Zo kunnen ze hun zeug naar believen een pandoering verkopen, niemand zal het dan merken dat er wat aan de hand is. Dan zijn ze pas echt baas over hun aanhangsel.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 juni 2012 om 22:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 22:23   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het psychisch en mentaal mishandelen van kinderen is geen vrije meningsuiting. Het is wangedrag dat geliquideerd dient te worden. En meer ga ik er niet over zeggen. Ik zie jouw soort in als iets wat zo snel mogelijk moet uitsterven.
Uw bericht bulkt weer eens van de vooringenomenheid. Waarom zou een religieuze opvoeding immers gelijk staan met "het psychisch en mentaal mishandelen van kinderen"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 22:24   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In ieder geval niet dat ge overal naar eigen believen het recht kunt opeisen om met hoofddoeken en boerka's rond te lopen.
Weet ge wat ook wel een achterliggende rede voor de boerka kan zijn? Zo kunnen ze hun zeug naar believen een pandoering verkopen, niemand zal het dan merken dat er wat aan de hand is. Dan zijn ze pas echt baas over hun aanhangsel.
Heb ik bij dat eerste dan ergens het tegendeel beweerd? Heb ik ergens ooit gesteld dat men te pas en te onpas een groot kruisbeeld rond de nek mag hangen?

Dus, voor u roept, u eerst even informeren!
Oud 8 juni 2012, 22:25   #146
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de geschiedenis leer dat alsook de resp. religieuze geschriften.
Als leugens geschreven staan, wordt het dan plots een waarheid als een koe?
Oud 8 juni 2012, 22:27   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als leugens geschreven staan, wordt het dan plots een waarheid als een koe?
'n Exemplarisch gedrag in die heilige geschriften lijkt me een heel belangrijke voorwaarde te zijn. Welnu, heeft Jezus volgens die geschriften iemand vermoord omwille van het geloof? Heeft Hij iemand gedwongen zich te bekeren, door geweld, door het zwaard?

En anderzijds, wat leren die geschriften van de islam? Mohammed, als een vredevolle padvinder? De eerste kaliefen als toffe scoutjongens die tot vergeving oproepen?
Oud 8 juni 2012, 22:44   #148
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Dat is het probleem met gelovigen;
maar zoals Mark Twain al overnam en parafraseerde van een andere nog slimmere man*, zeg ik ook: you can't reason people out of something they weren't reasoned into.

*: Swift,Hume?
t' Is er van in hun wieg met de paplepel in gegoten. Je mocht er zelfs nieteens over nadenken. En zo krijg je een een kudde mentaliteit die niet eens meer voor zichzelf KAN nadenken.

Ze hebben hun herder nodig die hun continu de weg wijst, geschriften voorkauwt en uitlegt hoe ze dienen geïnterpreteerd te worden.

Zalig zijn de armen van geest. Het is juist die groep die nog steeds onder de invloed zit van de eeuwenoude kerk-mentaliteit, " Meneer pastoor, hou jij ze dom, we zullen wij ze arm houden". Schaapjes, en met deze gelijke benaming worden ze ook zo door de kerkelijke afgezanten genoemd. Ze steken het niet eens onder stoelen of banken, hun minachting voor het stel onnozelaren wat hun volgelingen zijn.
Oud 8 juni 2012, 22:45   #149
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Best eens al die religie aan bepaalde dagen en uren leggen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 22:46   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
t' Is er van in hun wieg met de paplepel in gegoten. Je mocht er zelfs nieteens over nadenken. En zo krijg je een een kudde mentaliteit die niet eens meer voor zichzelf KAN nadenken.

Ze hebben hun herder nodig die hun continu de weg wijst, geschriften voorkauwt en uitlegt hoe ze dienen geïnterpreteerd te worden.

Zalig zijn de armen van geest. Het is juist die groep die nog steeds onder de invloed zit van de eeuwenoude kerk-mentaliteit, " Meneer pastoor, hou jij ze dom, we zullen wij ze arm houden". Schaapjes, en met deze gelijke benaming worden ze ook zo door de kerkelijke afgezanten genoemd. Ze steken het niet eens onder stoelen of banken, hun minachting voor het stel onnozelaren wat hun volgelingen zijn.
De 19e eeuw gelijkstellen met het christendom getuigt van weinig inzicht in de geschiedenis van het christendom of in de opvattingen van die godsdienst.
Oud 8 juni 2012, 23:20   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'n Exemplarisch gedrag in die heilige geschriften lijkt me een heel belangrijke voorwaarde te zijn. Welnu, heeft Jezus volgens die geschriften iemand vermoord omwille van het geloof? Heeft Hij iemand gedwongen zich te bekeren, door geweld, door het zwaard?

En anderzijds, wat leren die geschriften van de islam? Mohammed, als een vredevolle padvinder? De eerste kaliefen als toffe scoutjongens die tot vergeving oproepen?
En die Jezus, was dat niet de zoon van die almachtige God. En waarvoor moest die Jezus ook weer precies lijden en sterven? Waarom was dat dan nodig als die almachtige God de vader zo almachtig was?

Ik heb een brave goede zoon en ik heb een andere zoon die een schurk is.

Als ik nu die brave goede zoon eens laat geselen, een kroon van dorens laat opzetten en aan het kruis laat nagelen voor zonde vergeving van de andere . Hoe lang zou het duren denk je alvorens ik in het zothuis opgenomen zou worden? En ik ben niet eens almachtig om het op een andere manier op te lossen. Er gij, en nog zoveel anderen eren die figuur.

Jezus was niets meer dan een simpele visser, mogelijk de zoon van een hoer en een timmerman. En onbevlekte ontvangenissen met duiven bestaan er niet, niet nu, niet in de toekomst, en zeker ook niet in het verleden. Ge kunt rustig ontwaken uit uw droomwereld.

En het scheppingsverhaal is ook al een en al groot verzinsel, want op zes dagen schiep God de wereld (waar ondertussen al van bekend is dat hij reeds miljarden jaren oud is en waar langn lang lnag vóór de mensheid al dinosaurussen en dergelijke op leefden), dat moten dus heeeeeeeeeeeeeel lange dagen geweest zijn.

Maar vroeger, ja, toen de mensheid nog zo onnozel was als wat, niet kon lezen noch schrijven, toen konden ze de mensen van alles wijsmaken. Ze deden niet liever dan allerhande verhaaltjes te verzinnen en/of te geloven. En als er geen duivels aan te pas kwamen, was het niet spannend geweest. De triller film uit de middeleeuwen.

Sprookjes worden door kleine kinderen nu ook nog geloofd. Kleine kinderen, hé, of hier en daar misschien ook nog door een debiel.

Maar ik kan verstaan dat er nu nog steeds een categorie van mensen is die opkijken naar de Koning en de Koninklijke familie. En zie eens hoe gelovig dat die wel niet zijn. Er mag geen scheet verkeerd zitten of ze zitten in de kerk. Dat ook normaal, ons zorgt voor ons. Ze zijn door de geschiedenis heen Koning bij gratie van God. De kerk pampert de koningen en de koningen pamperen de kerk.
Oud 8 juni 2012, 23:23   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die Jezus, was dat niet de zoon van die almachtige God. En waarvoor moest die Jezus ook weer precies lijden en sterven? Waarom was dat dan nodig als die almachtige God de vader zo almachtig was?

Ik heb een brave goede zoon en ik heb een andere zoon die een schurk is.

Als ik nu die brave goede zoon eens laat geselen, een kroon van dorens laat opzetten en aan het kruis laat nagelen voor zonde vergeving van de andere . Hoe lang zou het duren denk je alvorens ik in het zothuis opgenomen zou worden? En ik ben niet eens almachtig om het op een andere manier op te lossen. Er gij, en nog zoveel anderen eren die figuur.

Jezus was niets meer dan een simpele visser, mogelijk de zoon van een hoer en een timmerman. En onbevlekte ontvangenissen met duiven bestaan er niet, niet nu, niet in de toekomst, en zeker ook niet in het verleden. Ge kunt rustig ontwaken uit uw droomwereld.

En het scheppingsverhaal is ook al een en al groot verzinsel, want op zes dagen schiep God de wereld (waar ondertussen al van bekend is dat hij reeds miljarden jaren oud is en waar langn lang lnag vóór de mensheid al dinosaurussen en dergelijke op leefden), dat moten dus heeeeeeeeeeeeeel lange dagen geweest zijn.

Maar vroeger, ja, toen de mensheid nog zo onnozel was als wat, niet kon lezen noch schrijven, toen konden ze de mensen van alles wijsmaken. Ze deden niet liever dan allerhande verhaaltjes te verzinnen en/of te geloven. En als er geen duivels aan te pas kwamen, was het niet spannend geweest. De triller film uit de middeleeuwen.

Sprookjes worden door kleine kinderen nu ook nog geloofd. Kleine kinderen, hé, of hier en daar misschien ook nog door een debiel.

Maar ik kan verstaan dat er nu nog steeds een categorie van mensen is die opkijken naar de Koning en de Koninklijke familie. En zie eens hoe gelovig dat die wel niet zijn. Er mag geen scheet verkeerd zitten of ze zitten in de kerk. Dat ook normaal, ons zorgt voor ons. Ze zijn door de geschiedenis heen Koning bij gratie van God. De kerk pampert de koningen en de koningen pamperen de kerk.
U schrijft uw eigen verzinselen tezamen en hecht er schijnbaar nog geloof aan ook.
Oud 8 juni 2012, 23:49   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik bij dat eerste dan ergens het tegendeel beweerd? Heb ik ergens ooit gesteld dat men te pas en te onpas een groot kruisbeeld rond de nek mag hangen?

Dus, voor u roept, u eerst even informeren!
Ik heb geantwoord op uw vraag. Niet meer of niet minder dan dat.
Oud 8 juni 2012, 23:52   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U schrijft uw eigen verzinselen tezamen en hecht er schijnbaar nog geloof aan ook.
Ik heb die onzin niet verzonnen hé. Die is zuiver gegrepen uit uw zogezegd betrouwbare geschriften. Uw kerkelijken bullshit.

Maar ik ben tevreden dat ge eindelijk begint in te zien dat het verzinsels zijn. Dat betekend dat er nog genezing mogelijk is voor u.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 juni 2012 om 23:54.
Oud 8 juni 2012, 23:53   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geantwoord op uw vraag. Niet meer of niet minder dan dat.
Welke vraag dan wel?
Oud 8 juni 2012, 23:56   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb die onzin niet verzonnen hé. Die is zuiver gegrepen uit uw zogezegd betrouwbare geschriften. Uw kerkelijken bullshit.

Maar ik ben tevreden dat ge eindelijk begint in te zien dat het verzinsels zijn. Dat betekend dat er nog genezing mogelijk is voor u.
Dat is slechts uw bewering. Maar goed, eigenlijk gaat heel uw gedaas voorbij aan het onderwerp: godsdienstvrijheid.
Oud 9 juni 2012, 00:09   #157
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke vraag dan wel?
correct, was niet echt een vraag .
Oud 9 juni 2012, 00:10   #158
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is slechts uw bewering. Maar goed, eigenlijk gaat heel uw gedaas voorbij aan het onderwerp: godsdienstvrijheid.
Het ene staat niet los van het andere.
Dit gedaas gaat evenzeer voorbij aan het onderwerp; godsdienstvrijheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Misschien wel, maar niet gelegitimeerd in het voorbeeld van Jezus. Al evenmin in de christelijke boodschap.

Uitwassen dus.

Bij de islam echter zit het er inherent ingebakken: Mohammed moordde en brandde er lustig op los, net als zijn opvolgers. En de koran roept meermaals op niet-moslims te vervolgen, er oorlog mee te voeren, hen te onderwerpen, enz. Een taal die tevergeefs zult zoeken in het Nieuwe Testament.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 juni 2012 om 00:20.
Oud 9 juni 2012, 00:24   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ene staat niet los van het andere.
Dit gedaas gaat evenzeer voorbij aan het onderwerp; godsdienstvrijheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Misschien wel, maar niet gelegitimeerd in het voorbeeld van Jezus. Al evenmin in de christelijke boodschap.

Uitwassen dus.

Bij de islam echter zit het er inherent ingebakken: Mohammed moordde en brandde er lustig op los, net als zijn opvolgers. En de koran roept meermaals op niet-moslims te vervolgen, er oorlog mee te voeren, hen te onderwerpen, enz. Een taal die tevergeefs zult zoeken in het Nieuwe Testament.
En voor de zoveelste keer: schijnbaar vergeet u dat godsdienstvrijheid niet absoluut is, maar in relatie staat tot een geheel aan wetgeving.
Oud 9 juni 2012, 01:40   #160
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor de zoveelste keer: schijnbaar vergeet u dat godsdienstvrijheid niet absoluut is, maar in relatie staat tot een geheel aan wetgeving.
Ik vergeet dat niet, er zijn er andere die er kennelijk anders over denken. Die denken dat het maar moet aanvaard worden dat er boerka's gedragen worden in het openbaar omwille van de godsdienstvrijheid.

Ik vind juist dat godsdienstvrijheid eigenlijk vrij van godsdienst moet zijn, en daar stopt het dan ook, het behoren tot een religie, niet meer dan dat.

Stroken de voorschriften van een bepaalde godsdienst niet met onze wetgeving op dat gebied, hoort die godsdienst hier niet thuis. Kunnen de gelovige van die bepaalde godsdienst zich daar niet bij neerleggen, horen ook zij hier niet thuis en moeten ze maar daar gaan waar dat soort praktijken wel kunnen of niet in strijd zijn met de wetgeving of de algemene voorschriften. In die optiek moeten buitenlandse overtreders gewoonweg het land ontzegd worden en geen geleuter. Oppakken en vijf min. later terug laten lopen is een slechte boodschap geven. Opsluiten is ook geen alternatief, kost te veel en lokt alleen maar protestactie uit. Het enige doeltreffende is onmiddellijk uitdrijven.

Hier na uitgedreven te zijn geweest, terug opgepakt worden voor de zelfde feiten, 6m hotel de houten lepel ( dwangarbeid ), daarna terug 't land uit. Tweede keer opgepakt, een jaar hotel de houten lepel, en zo iedere keer verdubbelen. 't Zal gauw gedaan zijn met hun ambras.

En zelfde voor andere criminele feiten. Buitenlanders, na het plegen van criminele toestanden,... 't land uit. Persona non grata.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 juni 2012 om 01:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be