![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is en blijft dat ge het begrip net zo ingevuld hebt dat het aan die vermeende finaliteit tegemoet komt. Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2012 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is toch overduidelijk dat homoseksuele paren geen kinderen uit hun eigenlijke relatie kunnen krijgen. Daarmee wordt sterk aangewezen waarover het gaat. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 9 juni 2012 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent, ondanks je goede intenties, in de val getrapt, wat betekent dat je anti-ketterij zelfverdedigingsmechanismen beginnen verslappen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij toch heel duidelijk waarover het gaat: de natuur heeft nu eenmaal inherente wetten. 'n Ongelukkige verwoording verandert daar weinig aan, tenzij u dit element met graagte wil opblazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo veel discussie om een storm in een glas water. Is Ruslands honderdjarig verbod op de gay pride parade geen gewichtiger onderwerp?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou toch op met die spelletjes. Menselijke seksualiteit is alles wat een mens doet aan seks .. dat is veel ruimer dan geslachtsdrift ( hetero ) of zelfs handelingen van lichamelijke aard op een ander. Enkel van een zeer klein facet zou men dan kunnen stellen dat het tegemoetkomt aan die vooropgestelde finaliteit. Dus dat slaat op niets te stellen dat dat die invulling van dat begrip als finaliteit zou hebben de voortplanting. Je kunt niets anders dan het begrip zolang verengen tot je een begrip overhoudt menselijk 'normaal' hetero seksueel verkeer met zo weinig mogelijk toeters en bellen... liefst nog gericht op procreatie Dan heeft het pas zin _ gesteld dat we verder even niet leuteren over die finaliteit _ dat erbij te gaan sleuren. Als jij dan persé al wat daarbuiten valt onnatuurlijk/tegennatuurlijk/weet ik veel wilt noemen dan is dat maar zo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarmee wordt helemaal niets aangewezen. Relaties draaien niet puur om voortplanting.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, daar gaat het wel over. U probeert uit alle macht menselijke seksualiteit te verengen tot voortplanting. U heeft geen andere keuze, want dat is voor u en de uwen de enige manier om uw haring te laten braden.
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Jij hebt die die finaliteit helemaal niet aangetoond 2) vanuit die vermeende finaliteit beschouw je enkel die seksuele daden die daar tegemoet aan kúnnen komen... dat noem je blijkbaar menselijke seksualiteit .. al de rest hoort daar niet bij of wordt onnatuurlijk/tegennatuurlijk genoemd. 3) Je bent/blijft blind voor de 99% andere mogelijke invullingen die nooit tot procreatie kunnen leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U schijnt mij dan niet te begrijpen. Ik vereng dat helemaal niet, daar er ook andere aspecten aan verbonden zijn. Alleen kan men de uiteindelijke finaliteit niet ontkennen die erin bestaat ervoor te zorgen dat het menselijk geslacht nakomelingen heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seksuele daden die daarvan afwijken, kunnen inderdaad niet tegemoet komen aan die finaliteit. Wie een boom neuk, weet dat er geen kinderen van kunnen komen. Net zo bij homoseksuele paren. Tussen "kunnen" en "niet mogelijk" is er een wereld van verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier gaat het echter niet over de voortplanting, maar over de menselijke seksualiteit, die véél ruimer is dan louter voortplanting. Voortplanting hoort in dit topic niet thuis. Het is op geen enkele manier relevant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'n Mens wil beleefd blijven, natuurlijk...! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke "finaliteit"?
![]() |
![]() |