![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nog verder terug in den tijd werd er bv op afstand uitgehuwelijkt bij de adel. Vaak kreeg het heerschap vooraf een 'sensueel' (-> sexy) plaatje te zien of een beschrijving. De intentie was dus duidelijk. In real life vereiste het protocol wel wat anders in de publieke zone |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mutsen, sjaaltjes, hoeden dienden nìet om je haren te bedekken, maar als complementair, om te benadrukken!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U mag nu nog zoveel keren herhalen dat Mohammed niet kon lezen of schrijven en dat alles x-aantal jaren na zijn dood werd opgeschreven, voor de islamitische theologie is dat van geen enkele tel. De desbetreffende hadiths zijn betrouwbaar en bijgevolg een authentieke uiting van Mohammeds onderricht. Uw grootste fout lijkt dat u de islam bekijkt met westerse ogen en criteria, terwijl de moslims helemaal niet zo denken. |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je reageert op een post die gaat over een vermeende doctrine als ware dat er een verplichting ( in letterlijke zin ) zou bestaan voor moslima's om een hoofdoek te dragen. |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Minister
|
Laat maar eens wat foto's van Vlaamse en Nederlandse volksdansgroepen zien, in traditionele Vlaamse en Nederlandse kledij, waar er hoofddoeken te zien zijn.
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er bestaat ook een verplichting in de islam. Vrouwen horen de hoofdharen bedekt te houden.
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1) die verplichting van een hoofdoek bij moslima's ( de bedoeling geef ik je... daar zijn we het over eens) 2) het absoluut vrijblijvend karakter van dat sjaaltje, kapje of wat dan ook met betrekking tot het bedekken van de haren uit goed fatsoen |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om welke reden lopen ze er dan altijd en overal mee rond, omdat 't hun 'recht' is? Geen enkele vrouw die goed recht just bij haar hoofd is, wikkelt zich in zo'n ding waar je enkel maar last, ongemak, jeuksel, eczeem, haaruitval, wie weet wat voor beestjes etc...van hebt of krijgt, géén enkele! Kijk naar de Perzische vrouwen, trots en mooi, ze doen alle moeite van de wereld om dat 'geval' zo losjes en modieus mogelijk om hun hoofd te hangen, om er zo weinig mogelijk last van te hebben en er zo aantrekkelijk mogelijk uit te zien, maar dan komt de kledingpolitie...manmanman...wat 'n verknipte denkwijze... Maar pas op, voor mij niet gelaten hoor, anders ga je weer veronderstellen dat ze van mij dat 'recht' niet mogen hebben...
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Betrouwbaar??? Even betrouwbaar als de weergave van uw woorden zijn, 150 jaar na uw dood! |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heel eenvoudig, hoor. |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U mag gerust een andere opvatting hebben, maar u zult moeten vaststellen dat men in de moslims uw opvatting niet deelt. |
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat schreef ik al en citeer je zelfs mee, 'n sjaaltje werd gedragen als modetrend, of om 'verse krullen' te beschermen tegen weer en wind, zelfs in de 19de eeuw werden er geen 'hoofddoeken' gedragen, veel vrouwen blootshoofds met 'n elegant parasolletje, of 'n elegant hoedje. Bedekken van de haren uit 'goed fatsoen' midden vorige eeuw, d�*t zal jij mìj moeten aantonen! Mijn voormoeders droegen geen vodden op hun kop, daar heb ik de bewijzen van in mijn oude doos-foto archief die mijn moeder bewaarde en aan mij overgedragen heeft. Ook de duizenden foto's van vrouwen en kinderen - blootshoofds - uit die tijd op tinternet bewijzen dat.
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat: