![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat u niet misleiden door één anoniemeling die zich op een forum deepeco noemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan er ferm van wakker liggen, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik alleszins niet. 't Wordt tijd dat ik mijn roes ga uitslapen
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderen houden er misschien een andere ethiek op na. Je hebt niet het recht jouw verboden aan hen op te leggen. De ene mens hoeft de andere niks te verbieden. Jij baas over jouw lijf, een ander baas over zijn lijf.
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Misschien; ik zou dan graag die ethiek van die anderen willen horen. Ik hoor dingen zoals "vrije keuze",... Dus misschien maken jullie onderscheid tussen types van vrije keuze, en is het ene type belangrijker dan het andere. indien ja, hoe doen jullie dat dan?
![]() |
#346 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() Deepalco.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar is deze vraag relevant? het gaat toch niet om dergelijke keuze?
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat dat ik jouw ethiek niet aanvaard, om je verboden aan mijn laars te lappen. Ik zie niet in waarom uw ethiek zou prevaleren op om het even welke andere. Hebt u misschien een ethisch laddertje meegekregen om hoger dan de anderen te gaan staan?
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op het vlak van kosten-baten utilitarisme, is het moeilijk te bepalen. Als dat moeilijk is, neem ik de prioriteitenethiek, en daar moeten we dan een inschatting maken van wat het ergste leed oplevert: slachtoffer zijn van alcoholmisbruik, of geen alcohol meer mogen drinken. Ik denk dat we het erover eens zijn dat dat eerste erger is.
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En raar maar waar: vroeger verdedigde ik met vuur de tegenovergestelde stelling, en onder invloed van discussie op dit eigenste forum, ben ik totaal van gedacht veranderd...
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() hoezo vals dilemma? Je kwam er zelf mee af. Ik selde deze vraag om in te schatten wat jij het belangrijkste zou vinden. Als je zegt dat de vergelijking tussen glazen en alcohol opgaat, impliceert dat dat je een wereld zonder glazen ongeveer even erg moet vinden als een wereld zonder alcohol.
![]() |
#353 |
Europees Commissaris
|
![]() Idem. Wel niet door disucssie op dit forum, maar op een ander.
![]() |
#354 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik heb zeker respect voor iemands autonomie (hoewel sommige kwetsbare mensen zichzelf ernstig schade zouden toebrengen als ze autonoom reageerden; dat terzijde). Punt is: kan jij rechtvaardigen om voor anderen te beslissen of ze in elkaar geklopt worden of niet? In mijn openingspost had ik het vaak over sociale gevolgen van alcohol: misdaden, geweld,... Dat zijn dingen die anderen, zelfs onschuldigen die geen druppel hebben aangeraakt, schaden. Dus dat schendt ook de autonomie van die slachtoffers.
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen: enkel wapens verkopen aan die mensen die er ethisch mee kunnen omgaan (bv jedi ![]()
![]() |
![]() |
#358 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik toon gewoon de absurditeit van je verbodsmanie aan.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga mij ne Guinness drinken, se. En dan sebiet ne keer zien of er ergens ethische argumenten uit te delen vallen. Schol!
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik kan nu al massa's 'gevaarlijke wapens' kopen: een bijl, een kettingzaag, een set keukenmessen van goede kwaliteit, een paar jerrycans vol benzine, een rol touw, bakstenen, ... Er is wellicht geen énkel product in de lokale doe-het-zelf-zaak te vinden dat ik NIET op de een of andere manier als 'gevaarlijk wapen' kan gebruiken of tot een 'gevaarlijk wapen' om kan bouwen. Wilt u dat allemaal verbieden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |