![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
House wordt geconfronteerd met een vrouw die bewust als kunstvorm rolletjes speelt. Als ze moet kiezen tussen genezing die haar creativiteit zou kunnen aantasten of in een laatste rol ten onder gaan kiest ze eerst voor het tweede. Uit liefde voor haar vriend (haar ex) verandert ze echter van mening en aanvaardt ze behandeld te worden. House komt haar daarover de levieten lezen, maar beseft dat ook hij het rolletjes spelen boven zijn "banaal" geluk bleef plaatsen, met de breuk met Cuddy als laatste gevolg. Iets wat Wilson en anderen hem natuurlijk al vaak verteld hebben. Een onaangename bewustwording voor House. Wanneer hij Cuddy in een superbanale huiselijke scene met haar zus en wat haar nieuw vriendje lijkt te zijn aantreft, leidt dat tot (zelf)destructie en vlucht naar voren. Zo interpreteer ik het althans.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 13 juni 2012 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5442 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles aan Pompeo Dulcibeni is dubbelzinnig en gelaagd. Hij heeft een boeiend verleden. Er is hem wat ergs overkomen, waar hij zelf deels schuldig aan was. De complexe wraak die hij verzint is op de wetenschappen van zijn tijd gebaseerd, en zou de geschiedenis kunnen beïnvloeden. Valse noot in het boek: het einde past niet bij zijn persoonlijkheid. Dat hij de gezochte persoon in al die jaren niet herkende gaat er bij mij niet in. Terloops ook opmerken dat mocht Dulcibeni vandaag leven, hij een geduchte forumkwisser zou zijn geweest! (Ik blijf vaag, want het boek is beslist de moeite.)
![]() |
![]() |
#5443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet wel het gehele seizoen gezien hebben om de laatste aflevering echt te begrijpen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, we lopen maanden achter, wellicht zal ik de laatste aflevering ergens begin 2013 zien. Als we er dan nog zijn, natuurlijk.
![]() |
#5445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hm, het einde van een serie als House zou ik toch hoog op mijn prioriteitenlijstje "te doen voor de apocalyps van 21/12/2012" zetten. Maar goed, wie ben ik??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, misschien ons kijkschema aan 21/12/2012 aanpassen, je weet maar nooit.
![]() |
#5447 |
Banneling
|
![]() wat vind je van hejsonja ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5448 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5449 |
Banneling
|
![]() Je lijkt te twijfelen daaraan ??
![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 13 juni 2012 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5450 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 13 juni 2012 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5451 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit en dit?
Het gaat om "Ik snap niets van dat gedoe rondom joden. Je kunt het niet eens zien wanneer iemand jood is, tenzij je hun penis ziet. En zelfs dan weet je het niet zeker!?" Wel, ik snap dat gedoe ook niet. Ze had misschien de gebruikelijke zever over onze wereldoverheersing moeten tweeten, dan was het wellicht minder opgevallen.
![]() |
#5453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten ons bevrijden van het Westers Judeo-Christelijke met Verlichtingsausje etnocentrisme.
Als de Maya's (per definitie wijs, want niet Westers en niet Judeo-Christelijk) het einde van de wereld voor 21/12/2012 voorspelden, wie ben ik dan, als geïndoctrineerd westers burgertrutconsumentje, om dat in vraag te stellen? /pseudo-rant (Voor de zageventen: ik weet dat de Maya's helemaal niet het einde van de wereld voor 21/12/2012 voorspelden.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 13 juni 2012 om 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 13 juni 2012 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5455 |
Banneling
|
![]() 'k ga haar een mailtje sturen straks, of na haar sessie als 'curator van zweden'
'k vind haar fantastisch romanmateriaal, beats Luka easily Laatst gewijzigd door Knipp : 13 juni 2012 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5456 |
Banneling
|
![]() We kunnen Hejsonja uitnodigen als forumgast ? Wat denk je ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5457 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uit je opmerking over wereldoverheersing maak ik op dat jij je er aangevallen door voelt ... echt, zonder te willen kwetsen ... wat is er juist aanstootgevend aan haar tweets ? ik bedoel maar, ik vind ze ook ongewoon, out-of-box, en nihilistisch, beetje gezocht om op te vallen, haast puberachtig nog ... maar ik zie er geen graten in eigenlijk ... ben ik daar volgens jou te nonchalant in ? ps ik had die tweets die jij linkte nog niet gezien toen ik dit postte ... Laatst gewijzigd door Anna List : 15 juni 2012 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5459 |
Banneling
|
![]() Om wat door te bomen over ons Sonja.
Ik acht het mogelijk dat haar modus operandi is ingefluisterd. But being so high lately, ontbreekt het me aan cool om grondig in te zoemen op de organisatie achter deze 'curator of sweden' campagne. Gek genoeg heb ik 't zelfde gevoel bij Luka. Ik acht het mogelijk dat hij over de rand is geduwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik vind het m.i. tamelijk onschuldige aandachtszoeken van Sonja toch niet echt in een vergelijking passen met Luka ... |
|
![]() |
![]() |