Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2012, 09:13   #5441
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
kijk jij naar House?
Ja, we nemen dat op, en bekijken dan een aflevering als we tijd en zin hebben.
Vrijdag hebben we een aflevering bekeken die 2BE enkele maanden geleden uitzond.
Die waar Cameron eindelijk een lade leegmaakt voor Chase, en waar House uiteindelijk toch niet durft binnen te gaan bij Cuddy.
Citaat:
de aflevering van gisteren bekeken?
Dat zal voor binnen enkele maanden zijn.
Citaat:
snap jij nu in feite wat er juist gebeurd is in het hoofd van House?
Wellicht zal ik het niet snappen.
Gisteren eindelijk deze aflevering bekeken.

House wordt geconfronteerd met een vrouw die bewust als kunstvorm rolletjes speelt. Als ze moet kiezen tussen genezing die haar creativiteit zou kunnen aantasten of in een laatste rol ten onder gaan kiest ze eerst voor het tweede. Uit liefde voor haar vriend (haar ex) verandert ze echter van mening en aanvaardt ze behandeld te worden.
House komt haar daarover de levieten lezen, maar beseft dat ook hij het rolletjes spelen boven zijn "banaal" geluk bleef plaatsen, met de breuk met Cuddy als laatste gevolg. Iets wat Wilson en anderen hem natuurlijk al vaak verteld hebben.
Een onaangename bewustwording voor House.

Wanneer hij Cuddy in een superbanale huiselijke scene met haar zus en wat haar nieuw vriendje lijkt te zijn aantreft, leidt dat tot (zelf)destructie en vlucht naar voren.

Zo interpreteer ik het althans.

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 juni 2012 om 09:18.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 09:46   #5442
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Citaat:
een Franse gitarist, een Toscaanse arts, een Venetiaanse glasblazer, een Engelse vluchteling, een Napolitaanse astroloog die zich als dichter voordoet en een ondoorgrondelijke jansenist
wie van die heerschappen is je 't best bijgebleven ?
De ondoorgrondelijke jansenist haalt het met enige voorsprong op de Toscaanse arts

Alles aan Pompeo Dulcibeni is dubbelzinnig en gelaagd.
Hij heeft een boeiend verleden. Er is hem wat ergs overkomen, waar hij zelf deels schuldig aan was.
De complexe wraak die hij verzint is op de wetenschappen van zijn tijd gebaseerd, en zou de geschiedenis kunnen beïnvloeden.
Valse noot in het boek: het einde past niet bij zijn persoonlijkheid. Dat hij de gezochte persoon in al die jaren niet herkende gaat er bij mij niet in.

Terloops ook opmerken dat mocht Dulcibeni vandaag leven, hij een geduchte forumkwisser zou zijn geweest!

(Ik blijf vaag, want het boek is beslist de moeite.)
Oud 13 juni 2012, 10:04   #5443
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren eindelijk deze aflevering bekeken.

House wordt geconfronteerd met een vrouw die bewust als kunstvorm rolletjes speelt. Als ze moet kiezen tussen genezing die haar creativiteit zou kunnen aantasten of in een laatste rol ten onder gaan kiest ze eerst voor het tweede. Uit liefde voor haar vriend (haar ex) verandert ze echter van mening en aanvaardt ze behandeld te worden.
House komt haar daarover de levieten lezen, maar beseft dat ook hij het rolletjes spelen boven zijn "banaal" geluk bleef plaatsen, met de breuk met Cuddy als laatste gevolg. Iets wat Wilson en anderen hem natuurlijk al vaak verteld hebben.
Een onaangename bewustwording voor House.

Wanneer hij Cuddy in een superbanale huiselijke scene met haar zus en wat haar nieuw vriendje lijkt te zijn aantreft, leidt dat tot (zelf)destructie en vlucht naar voren.

Zo interpreteer ik het althans.
ik neem aan dat je de allerlaatste aflevering van House ook nog niet bekeken hebt?

je moet wel het gehele seizoen gezien hebben om de laatste aflevering echt te begrijpen.
Oud 13 juni 2012, 10:11   #5444
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik neem aan dat je de allerlaatste aflevering van House ook nog niet bekeken hebt?

je moet wel het gehele seizoen gezien hebben om de laatste aflevering echt te begrijpen.
Neen, we lopen maanden achter, wellicht zal ik de laatste aflevering ergens begin 2013 zien. Als we er dan nog zijn, natuurlijk.
Oud 13 juni 2012, 10:13   #5445
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, we lopen maanden achter, wellicht zal ik de laatste aflevering ergens begin 2013 zien. Als we er dan nog zijn, natuurlijk.
hm, het einde van een serie als House zou ik toch hoog op mijn prioriteitenlijstje "te doen voor de apocalyps van 21/12/2012" zetten. Maar goed, wie ben ik??
Oud 13 juni 2012, 10:33   #5446
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hm, het einde van een serie als House zou ik toch hoog op mijn prioriteitenlijstje "te doen voor de apocalyps van 21/12/2012" zetten. Maar goed, wie ben ik??
Mja, misschien ons kijkschema aan 21/12/2012 aanpassen, je weet maar nooit.
Oud 13 juni 2012, 14:35   #5447
Anna List
Banneling

Standaard

wat vind je van hejsonja ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 15:07   #5448
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wat is dat juist?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 15:20   #5449
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we er dan nog zijn, natuurlijk.
Je lijkt te twijfelen daaraan ??

Laatst gewijzigd door Knipp : 13 juni 2012 om 15:22.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 15:23   #5450
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Wat is dat juist?
een betere rebus

Laatst gewijzigd door Knipp : 13 juni 2012 om 15:24.
Oud 13 juni 2012, 15:27   #5451
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
een betere rebus
Grappig dat niemand mijn chemisch spul raadt. Het is echt een binnenkopper eigenlijk.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 15:28   #5452
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dit en dit?

Het gaat om "Ik snap niets van dat gedoe rondom joden. Je kunt het niet eens zien wanneer iemand jood is, tenzij je hun penis ziet. En zelfs dan weet je het niet zeker!?"

Wel, ik snap dat gedoe ook niet. Ze had misschien de gebruikelijke zever over onze wereldoverheersing moeten tweeten, dan was het wellicht minder opgevallen.
Oud 13 juni 2012, 15:34   #5453
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je lijkt te twijfelen daaraan ??
We moeten ons bevrijden van het Westers Judeo-Christelijke met Verlichtingsausje etnocentrisme.

Als de Maya's (per definitie wijs, want niet Westers en niet Judeo-Christelijk) het einde van de wereld voor 21/12/2012 voorspelden, wie ben ik dan, als geïndoctrineerd westers burgertrutconsumentje, om dat in vraag te stellen?

/pseudo-rant

(Voor de zageventen: ik weet dat de Maya's helemaal niet het einde van de wereld voor 21/12/2012 voorspelden.)

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 juni 2012 om 15:40.
Oud 13 juni 2012, 15:59   #5454
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit en dit?

Het gaat om "Ik snap niets van dat gedoe rondom joden. Je kunt het niet eens zien wanneer iemand jood is, tenzij je hun penis ziet. En zelfs dan weet je het niet zeker!?"

Wel, ik snap dat gedoe ook niet. Ze had misschien de gebruikelijke zever over onze wereldoverheersing moeten tweeten, dan was het wellicht minder opgevallen.
In Knipp's thread lees ik dat er ook video's van haar bestaan. Misschien ging de vraag wel daarover, maar ik kan de video's nu niet bekijken.

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 juni 2012 om 15:59.
Oud 13 juni 2012, 15:59   #5455
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, ik snap dat gedoe ook niet.
'k ga haar een mailtje sturen straks, of na haar sessie als 'curator van zweden'

'k vind haar fantastisch romanmateriaal, beats Luka easily

Laatst gewijzigd door Knipp : 13 juni 2012 om 16:04.
Oud 14 juni 2012, 11:56   #5456
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

We kunnen Hejsonja uitnodigen als forumgast ? Wat denk je ?
Oud 15 juni 2012, 12:05   #5457
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen, natuurlijk niet.
Het is algemeen geweten dat mannen enkel bekommerd zijn om de Grote Dingens des Levens, de Politiek, het Milieu, de Kunsten en de Wetenschappen. Hun eigen nietig persoontje beschouwen ze als volstrekt onbelangrijk vergeleken met de Grote Uitdagingen waarme de Cosmos geconfronteerd wordt.
Blij dat het u toch opgevallen is.
Citaat:
Als anektodisch bewijs verwijs ik graag naar de Hoogstaande Discussies in de Ernstige Subfora hierboven, waar voornamelijk Mannen aan de lopende band Diepzinnige Analyses neerpennen, steeds op de Heilige Inhoud gericht, zonder de minste aanwijzing van enige bekommernis met hun eigen persoontje, de eigen persoonlijke voorkeuren, gevoelens en wrokken.
de uitzonderingen die de regel bevestigen; uiteraaaard.
Citaat:
Da's wat anders dat het Libelleforum, hoor, waarvan ik hier voor een afkooksel zorg.
Je onderschat je wel wat vind ik .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 12:36   #5458
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit en dit?

vind jij er meer achterzitten dan ondoordacht nihilisme ?

uit je opmerking over wereldoverheersing maak ik op dat jij je er aangevallen door voelt ... echt, zonder te willen kwetsen ...
wat is er juist aanstootgevend aan haar tweets ?

ik bedoel maar, ik vind ze ook ongewoon, out-of-box, en nihilistisch, beetje gezocht om op te vallen, haast puberachtig nog ... maar ik zie er geen graten in eigenlijk ... ben ik daar volgens jou te nonchalant in ?

ps ik had die tweets die jij linkte nog niet gezien toen ik dit postte ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 juni 2012 om 12:38.
Oud 15 juni 2012, 13:36   #5459
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Om wat door te bomen over ons Sonja.
Ik acht het mogelijk dat haar modus operandi is ingefluisterd.

But being so high lately, ontbreekt het me aan cool om grondig in te zoemen op de organisatie achter deze 'curator of sweden' campagne.

Gek genoeg heb ik 't zelfde gevoel bij Luka. Ik acht het mogelijk dat hij over de rand is geduwd.
Oud 15 juni 2012, 13:38   #5460
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Om wat door te bomen over ons Sonja.
Ik acht het mogelijk dat haar modus operandi is ingefluisterd.

But being so high lately, ontbreekt het me aan cool om grondig in te zoemen op de organisatie achter deze 'curator of sweden' campagne.

Gek genoeg heb ik 't zelfde gevoel bij Luka. Ik acht het mogelijk dat hij over de rand is geduwd.
euhm, hopelijk ligt het aan je high

maar ik vind het m.i. tamelijk onschuldige aandachtszoeken van Sonja toch niet echt in een vergelijking passen met Luka ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be