Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2012, 12:16   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik zou echt oppassen met dat vervuild moslimeten. Allicht zijn arabieren van allerlei slag gewend aan met bacteriën besmeurd eten te eten (al die kebab-zaken zijn zo smerig zoals een varkensstal bovendien, een zware lacune in de uitvoerig van de wetgeving wat de zuiverheidsvoorschriften betreft!) maar normale magen lijken me amper bestand toch zo'n overload aan degoutante varkenspap. Welk normaal mens wil er zich nu volproppen met de meest degoutante, smerige blubber uit een of ander pre-middeleeuws islamland?
ik eet toch zo'n 2-3 keer per maand kebab, nog nooit ziek van geweest.
Oud 18 juni 2012, 12:17   #22
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik heb gisteren mijn vriendin mee uit eten genomen naar een Turks restaurant. We hebben daar een heerlijke tapasschotel gegeten, en werkelijk gesmuld voor nauwelijks 18 euro voor 2 personen. Dit was niet mogelijk geweest in een Vlaanderen zoals voorop gesteld door VB en PVV.

Irrelevante noot voor de racisten onder ons: De serveerster sprak vloeiend nederlands en droeg geen hoofddoek.

Jazeker er zijn problemen met een kleine subsectie van de moslimbevolking. Er zijn ook problemen met een klein deel van de belgische bevolking. Dus laten we het kind niet met het badwater weggooien en ons op de problemen richten en niet alle buitenlanders en belgen over 1 kam scheren.

Effect kan zijn racistische aard werkelijk niet verbergen.

Die werd mij nl op 2 manieren meteen duidelijk :

- zijn afkeer voor Vlaanderen
- het feit dat hij van moslims een ras maakt, met een verkapte suggestie dat die in zijn ogen een Uberras zijn, toch in vergelijking met de Vlamingen

Tenslotte maant hij iedereen aan om moslims niet over 1 kam te scheren. Zelf laat de grote zedepreker daar weinig van merken tav de volgelingen van de PVV en VB.

Hoe kunnen dergeljke bobo's geloofwaardig zijn als hun betoog doorspekt is met vooroordelen en haat voor een deel van het eigen volk?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:17   #23
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik eet toch zo'n 2-3 keer per maand kebab, nog nooit ziek van geweest.
Het ligt er wel aan bij welke kebab/zaak/restaurant je komt.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:19   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht

- het feit dat hij van moslims een ras maakt, met een verkapte suggestie dat die in zijn ogen een Uberras zijn, toch in vergelijking met de Vlamingen

Tenslotte maant hij iedereen aan om moslims niet over 1 kam te scheren. Zelf laat de grote zedepreker daar weinig van merken tav de volgelingen van de PVV en VB.

Hoe kunnen dergeljke bobo's geloofwaardig zijn als hun betoog doorspekt is met vooroordelen en haat voor een deel van het eigen volk?
Waar ziet u dat?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:21   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waar ziet u dat?
Alleen al in het feit dat jij hem volledig gelijk geeft.
Oud 18 juni 2012, 12:21   #26
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik zou echt oppassen met dat vervuild moslimeten. (..) normale magen lijken me amper bestand toch zo'n overload aan degoutante varkenspap.
Ik denk dat je net op een paar heel gevoelige tenen hebt getrapt
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:21   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker er zijn problemen met een kleine subsectie van de moslimbevolking. Er zijn ook problemen met een klein deel van de belgische bevolking. Dus laten we het kind niet met het badwater weggooien en ons op de problemen richten en niet alle buitenlanders en belgen over 1 kam scheren.
We hebben al genoeg aan ons eigen krapuul dat je hier eender wie moet binnenlaten of alles door de vingers moet zien omwille van de afkomst van de dader.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:34   #28
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Beste Bert, multicultuur beperkt zich inderdaad niet tot culinair genot, maar laten we eerlijk zij dat culinair genot een belangrijk deel uitmaakt van de multicultuur.
Lol. Zoals chaos, criminaliteit, onhygiënische excessen, taalverloedering, verkrotting van stadswijken, ...

Hoe naïef moet men zijn om te denken dat nationalisten of rechte mensen nooit genieten van al het exotische wat de culinaire wereld ons te bieden heeft? De tijd van 'een aardappel is vreemd en toch eten jullie aardappelen' of 'de leeuw is een dier uit Afrika, maar jullie dragen het wel op jullie vlag' is allang passé hoor.

Oud 18 juni 2012, 12:49   #29
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Je bent eens goed gaan eten bij een Turk, dus er zijn geen problemen.
U interpreteert me bewust fout. Ik negeer geen problemen, integendeel die moeten opgelost worden. Maar de racismekaart is niet de juiste oplossing.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:54   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U interpreteert me bewust fout. Ik negeer geen problemen, integendeel die moeten opgelost worden. Maar de racismekaart is niet de juiste oplossing.
En dat concludeer je omdat je ergens goed gegeten hebt?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:55   #31
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht

Mijn liefde voor vlaamse frieten en mayo is zeer groot. Maar dat komt niet automatisch met een haat voor buitenlanders zoals u lijkt te suggereren. Mijn liefde voor pindasaus en tzaziki wordt er niet minder door. Ja ik zal zeer patriottistisch reageren wanneer een frituurzaak me zoete mayo serveert en ik zal vloeken op iemand die citroen in een hoegaarden gooit. Maar daarmee veroordeel ik niet gelijk een gans volk.

Citaat:
Dat heb ik evenmin gezegd. Islamofobie is een verkapt excuus voor racisme tegenover marokkanen en turken. Ik zie geen verschil tussen rassen maar wel tussen mensen. Ik zie niet in waarom vlamingen dan wel moslims een überras zouden moeten zijn.

Citaat:
Gezien de haat die Wilders en Dewinter preken om volgelingen te rekruteren denk ik niet dat hier discussie over mogelijk is.

Citaat:
Ik heb geen vooroordelen noch haat noch liefde voor het eigen volk of eender welk ander volk. Volk en afkomst zijn voor mij niet relevant om een persoon naar waarde te schatten. Ik bekijk ieder individu op zich en verlaag me er niet toe een ganse groep over 1 kam te scheren. Qua VB en PVV baseer ik me puur op de frontmannen die overduidelijk racistisch zijn.

Laatst gewijzigd door Effect : 18 juni 2012 om 12:57.
Oud 18 juni 2012, 12:57   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Qua VB en PVV baseer ik me puur op de frontmannen die overduidelijk racistisch zijn.
En als het over de Islam gaat, dan baseer je je niet op de frontmannen die overduidelijk racistisch zijn. Qua dubbele standaard kan dat wel tellen provinciaaltje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 12:57   #33
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En als het over de Islam gaat, dan baseer je je niet op de frontmannen die overduidelijk racistisch zijn. Qua dubbele standaard kan dat wel tellen provinciaaltje.
Kan u mij eenduidig de frontman van de islam aanduiden? Degene wiens woord wet is voor iedere islamiet van gematigd tot extremist? Vergeet niet dat de paus in principe gezag heeft over uw denken.

Laatst gewijzigd door Effect : 18 juni 2012 om 12:58.
Oud 18 juni 2012, 13:01   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan u mij eenduidig de frontman van de islam aanduiden? Degene wiens woord wet is voor iedere islamiet van gematigd tot extremist? Vergeet niet dat de paus in principe gezag heeft over uw denken.
Mohammed lijkt me een vrij duidelijke frontman te zijn. De paus heeft trouwens geen enkel gezag over mijn denken. Ik ben geen Christen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 13:04   #35
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat de paus in principe gezag heeft over uw denken.
Zelfs al was Fox een katholiek, dan nog zou die stelling niet juist zijn.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 13:05   #36
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren mijn vriendin mee uit eten genomen naar een Turks restaurant. We hebben daar een heerlijke tapasschotel gegeten, en werkelijk gesmuld voor nauwelijks 18 euro voor 2 personen. Dit was niet mogelijk geweest in een Vlaanderen zoals voorop gesteld door VB en PVV.

Irrelevante noot voor de racisten onder ons: De serveerster sprak vloeiend nederlands en droeg geen hoofddoek.

Wil het VB dan Turkse restaurants verbieden? En direct ook de aardappel?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 13:06   #37
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Wil het VB dan Turkse restaurants verbieden? En direct ook de aardappel?
Ik ken een VB'er die tegen aardappels is.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 13:14   #38
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hoort dit eigenlijk niet in koetjes en kalfjes?
Ja, maar dan wel 'hallal' geslacht!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 13:40   #39
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen vooroordelen noch haat noch liefde voor het eigen volk of eender welk ander volk. Volk en afkomst zijn voor mij niet relevant om een persoon naar waarde te schatten. Ik bekijk ieder individu op zich en verlaag me er niet toe een ganse groep over 1 kam te scheren. Qua VB en PVV baseer ik me puur op de frontmannen die overduidelijk racistisch zijn.
Volgens u gaat Dewinter nooit Chinees afhalen, nooit eten bij de Italiaan, pita is maar vies volgens hem en couscous komt niet in zijn keuken binnen?

Als jij dat denkt, dan moet ik u teleurstellen...
Oud 18 juni 2012, 13:42   #40
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gesmuld voor nauwelijks 18 euro voor 2 personen
Je moet wel naar alle kosten kijken.

Of had je thuis nog een doosje liggen?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be