![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 juni 2012 om 14:04. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik heb ook al gehoord van godsdienstleerkrachten die niet gelovig waren. Het is mogelijk, maar logischerwijze zeldzaam. Wel is het zo dat de meesten al lang een postmoderne draai aan hun geloof hebben gegeven: het gaat nu allemaal om 'diversiteit', 'spiritualiteit' en 'tolerantie', en men mag gerust elementen van andere religies incorporeren in de geloofsbeleving. Bijna vergelijkbaar met New Age, eigenlijk.
Wederom vinden katholieken en Mei '68-ers elkaar dus in hun wolligheid en hun afkeer voor rationalisme en het Verlichtingsdenken. Nauwelijks verschil, eigenlijk. |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Altijd leuk om haar daarmee te plagen. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Gezien het element "God" of de hogere zelfs heel vaag is of zelfs verdwijnt, kun je eigenlijk al niet meer van theïsme spreken. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
Ja, ondanks mijn afkeer voor ethisch conservatisme vind ik traditionele katholieken dan tenminste nog enigszins consequent. Religie is bij veel hedendaagse 'katholieken' iets volledig vrijblijvend en betekenisloos geworden.
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Banneling
|
Het cynische is dat dat eigenlijk de zuil onverschillig laat, zolang ze zich maar inschrijven.
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De katholieke zuil kan het zelfs niet schelen of je gedoopt bent of niet. Zolang je je maar inschrijft in hun scholen, ziekenhuizen, vakbonden, verenigingen... En bij mijn weten doen de Vlamingen dat nog steeds massaal. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het beste bewijs dat de nieuwe tjeven in wording weinig verschillen van de ouden. |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeet vooral niet vanavond uw bidlampje naast uw bed te ontsteken voor de Kleine Leider voordat ge slapen gaat. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2012 om 14:49. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
En wat is nu het verband met Vlaamsgezindheid? Je obsessie begint echt schrikwekkend te worden. Het is niet normaal meer. Niet alles is communautair.
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan je mij 3 vrijzinnige N-VA'ers opsommen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 juni 2012 om 15:03. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
Nee, het is gewoon onzinnig. Ik heb zelfs de indruk dat veel Vlaamsnationalisten op het forum, waaronder ikzelf, uitgesproken antireligieus zijn. Je kunt niet zomaar een beeld creëren van de tegenstrever dat al sinds de jaren zestig geen verband houdt met de werkelijkheid en dat dan naar hartelust aanvallen. Het is natuurlijk wel eenvoudig en handig, maar het is intellectueel oneerlijk, punt uit.
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 juni 2012 om 15:14. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is zoals ik zei, de zuil behoudt haar macht door onnozelaars als jij: Anti-religieus maar wel steunend lid. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
|
Citaat:
|