Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2012, 22:39   #21
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik ben het daar mee eens. MAAR als alleenstaande moeder heb ik mijn koffie met melk zoon verboden om nog naar de scouts in de buurt te gaan. OP een dag dienden hij en zijn eveneens koffie met melk vriend de schoenen van een jonge leider te kussen. Toen hij me dat vertelde, heb ik gezegd: 'Dat is de laatste keer dat je zoiets gedaan hebt. Ze hadden misschien zich wel onbetamelijk gedragen, maar dan nog. Dat soort denigratie-acties is pedagogisch zeer schadelijik en wijst alleen maar op een ziekelijke drang naar manifestatie van hiërarchie van die bepaalde jonge leider uit. Eigenlijk had ik klacht moeten indienen.

Ik vermeld dit gewoon om aan te wijzen dat een organisatie van wat dan ook heel vaak het perfecte terrein aanbiedt aan sommige mensen die met zichzelf in de knoop liggen en dat via een hiërarchische structuur willen uitleven. Dat soort mensen zoekt naar zogezegde zwakke mensen. Op kleur of anderszins. Dat is een universeel gegeven.

Toen mijn dochter in haar zotte pubertijd meegeholpen had om geld te stelen van een verstandelijke gehandicapte dame in de buurt die op de bank zat, gepest werd omdat ze dronk enzomeer, is gelukkig die dame aan mijn deur komen bellen.

Ik heb die hele zaak uitgespit met mijn dochter en haar vriendin die toen in een precaire sociale situatie zat.

Beiden hebben een drie uren lange speech van mij mogen verteren. Ik was woedend. Nadien ben ik naar de moeder gegaan van die vriendin maar die leek helemaal geen benul te hebben van de ernst van de zaak. Ik had tien euro die haar dochter had opgedaan aangevuld. Neen, geen vraagje om te compenseren.

Enfin, met beide jonge pubers ben ik dus naar die vrouw gegaan met verse eitjes van mijn kippen en het geld dat ze gestolen hadden en dat ik op enkele euro's na gerecupereerd had dank zij de moed van die vrouw om aan te bellen.

Toen we bij haar waren op haar appartement kregen we drinken maar de glazen waren nogal... enfin, ik dacht bij mezelf dat de kinderen eens een goede les nodig hadden en dus heb ik die vrouw aangemoedigd om te zeggen wat ze wilde zeggen en dat heeft ze gedaan. En terecht. En ze heeft haar hart kunnen uitstorten; dat ze door allochtone snotneuzen op straat uitgemaakt werdt enz. Dat ze een geweer ging kopen om ze allemaal neer te schieten. Dat ze eigenlijk niemand kwaad wilt doen maar ...

Het was een goede les voor de kinderen, vooral mijn drie uren durende speech; dat ik het niet kon begrijpen dat ze de zwakste der zwaksten in de maatschappij hadden aangevallen en beroofd. Ht woord 'lafaard' is gevallen. Dat ze deze mensen eigenlijk moeten beschermen en koesteren.

In het kussen van schoenen zie ik geen enkel pedagogisch heil. Geen enkel. Vanuit welke richting die ook komt.
Je gaat dus akkoord maar tegelijkertijd hak je in op het Vlaams Belang omdat zij zogezegd de zwakkeren op basis van huidskleur zouden viseren?

Je spreekt jezelf tegen en ik kan dat wel begrijpen aangezien je koffie met melk kinderen hebt.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 22:46   #22
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik niet. Ik zie ook niet in waarom mensen die zich hebben aangepast, weg moeten. Ik vind ook dat zij gelijke rechten moeten behouden, wel kun je een aantal aanpassingen doen, het eerste kind het meest kindergeld en vanaf twee minder, tot vier en dan blijft het bedrag gelijk, ongeacht hoeveel kinderen.
Voer een behoorlijk activeringsbeleid, ook binnen sociale woningbouw, zo krijgen die maatschappijen ook meer inkomen.
Het aantal dat perfect geïntegreerd is, is naar mijn mening zodanig miniem dat het totaal verwaarloosbaar is. Dan krijg je ook de discussie over wanneer iemand perfect geïntegreerd is en daar zal de laffe bange Vlaming nooit unaniem over kunnen beslissen. Er moet naar mijn mening een kordaat en krachtig beleid komen en dat doe je niet door aan te modderen op deze manier. Laat ons al beginnen met de criminelen hier buiten te krijgen. Uitkeringen afschaffen voor nieuwkomers. De huidige uitkeringen intrekken en dat geld besteden aan gedwongen remigratie.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 23:06   #23
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De sharia is bedoeld om straf te zijn.
Schoenen aflikken ? De handen kussen die u oorvegen geven ? Is d�*t de straf ? Een bende lafaards zijn het.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 23:37   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Voor 10 € wil ik ook wel op z'n muil toeken, maar dan wel h�*rder!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 00:01   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Lol, is dit een topic waard?!
Toen ik jong was heb ik er ook eens ene wat weten stelen van 'de verkeerde'... Dat ging er IETS heftiger aan toe dan in dat filmke zenne.... Ik denk dat zijn neus nogaltijd scheef staat.
Oud 21 juni 2012, 00:31   #26
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik wil het niet alleen gratis doen maar er nog € 10 voor opleggen !
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 00:35   #27
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Lol, is dit een topic waard?!
Ja, en NoTuma vind het zelfs schokkend. Het is dan volgens mij nog in scene gezet.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 00:42   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik wil het niet alleen gratis doen maar er nog € 10 voor opleggen !
Dat zeg ik toch.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 05:15   #29
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Op eender welke studentendoop gebeuren 10 keer meer vernederende handelingen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 08:43   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het aantal dat perfect geïntegreerd is, is naar mijn mening zodanig miniem dat het totaal verwaarloosbaar is. Dan krijg je ook de discussie over wanneer iemand perfect geïntegreerd is en daar zal de laffe bange Vlaming nooit unaniem over kunnen beslissen. Er moet naar mijn mening een kordaat en krachtig beleid komen en dat doe je niet door aan te modderen op deze manier. Laat ons al beginnen met de criminelen hier buiten te krijgen. Uitkeringen afschaffen voor nieuwkomers. De huidige uitkeringen intrekken en dat geld besteden aan gedwongen remigratie.
Ik denk dat een behoorlijk aantal doodsimpel wel geintegreerd is hoor. Wanneer mensen werken, gelijkheid man en vrouw, holibirechten, democratie, scheiding kerk en staat, democratie en andere pijlers van deze samenleving accepteren, proberen de taal te leren, hun kinderen goed op te voeden, aansluiting te vinden met deze samenleving, mogen ze van mij gerust blijven!

Dat er bij hen thuis een andere keuken op tafel staat, de grote momenten in het leven anders worden ingevuld( huwelijk, geboorte en dood) en in hun vrije tijd andere kleding wordt gedragen, is totaal onbelangrijk.
Je moet oppassen voor simplisme, de meeste criminele Marokkanen bijvoorbeeld, kunnen ook een Belgisch paspoort hebben.
Ik ben het met je eens, dingen moeten veranderen, waarom niet bij dubbele nationaliteit de straf uitzitten in het andere land dan Belgie?
Met landen zoals Algerije, Turkije, Marokko, Egypte moeten toch verdragen af te sluiten zijn, mogelijk is dat ene goedkopere oplossing dan in de cel hier.

Wanneer we willen beginnen met globale integratie moet je gezinsvorming en hereniging nog veel strenger aanpakken en voor iedereen, ook EU burgers!
Waarom niet zoals in nederland, je moet de taal al geleerd hebben voordat je binnenkomt en eerst examen doen op de ambassade!
Wanneer je binnen een periode van 5 jaar geen eigen middelen hebt om in je onderhoud te voorzien, moet je het land verlaten, pas na vijf jaar en actieve bijdrage via arbeid, krijg je toegang tot meer dan dringende medische zorg en onderwijs. Gene werkloosheidsuitkering, geen ocmw, geen sociale woning, geen kindergeld, tot je gedurende vijf jaar hebt bijgedragen via arbeid.
En dan opnieuw taalexamen, niet geslaagd is ook het land verlaten.
Uitzonderingen moeten voor ene bijzondere commissie komen, en geen regel worden.

Zo scheidt je koren van kaf; en zorg je dat die groep met een moeilijke sociale en economische positie niet nog verder aangroeit.
Een kordaat en krachtig beleid wat kansen biedt aan wie zich wil inspannen en bewust voor dit land kiest, en niet voor wie enkel komt omwille van voordelen.

Je moet bedwongen remigreren, wanneer mensen niets bijdragen en niet actief deelnamen aan de arbeidsmarkt.En dan nog moeten uitzonderingen kunnen onder strenge voorwaarden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 09:26   #31
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Concurrentie: Ik doe het gewilliger gratis!!!

Bende hypocrieten!!!
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 09:47   #32
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat een behoorlijk aantal doodsimpel wel geintegreerd is hoor. Wanneer mensen werken, gelijkheid man en vrouw, holibirechten, democratie, scheiding kerk en staat, democratie en andere pijlers van deze samenleving accepteren, proberen de taal te leren, hun kinderen goed op te voeden, aansluiting te vinden met deze samenleving, mogen ze van mij gerust blijven!

Dat er bij hen thuis een andere keuken op tafel staat, de grote momenten in het leven anders worden ingevuld( huwelijk, geboorte en dood) en in hun vrije tijd andere kleding wordt gedragen, is totaal onbelangrijk.
Je moet oppassen voor simplisme, de meeste criminele Marokkanen bijvoorbeeld, kunnen ook een Belgisch paspoort hebben.
Ik ben het met je eens, dingen moeten veranderen, waarom niet bij dubbele nationaliteit de straf uitzitten in het andere land dan Belgie?
Met landen zoals Algerije, Turkije, Marokko, Egypte moeten toch verdragen af te sluiten zijn, mogelijk is dat ene goedkopere oplossing dan in de cel hier.

Wanneer we willen beginnen met globale integratie moet je gezinsvorming en hereniging nog veel strenger aanpakken en voor iedereen, ook EU burgers!
Waarom niet zoals in nederland, je moet de taal al geleerd hebben voordat je binnenkomt en eerst examen doen op de ambassade!
Wanneer je binnen een periode van 5 jaar geen eigen middelen hebt om in je onderhoud te voorzien, moet je het land verlaten, pas na vijf jaar en actieve bijdrage via arbeid, krijg je toegang tot meer dan dringende medische zorg en onderwijs. Gene werkloosheidsuitkering, geen ocmw, geen sociale woning, geen kindergeld, tot je gedurende vijf jaar hebt bijgedragen via arbeid.
En dan opnieuw taalexamen, niet geslaagd is ook het land verlaten.
Uitzonderingen moeten voor ene bijzondere commissie komen, en geen regel worden.

Zo scheidt je koren van kaf; en zorg je dat die groep met een moeilijke sociale en economische positie niet nog verder aangroeit.
Een kordaat en krachtig beleid wat kansen biedt aan wie zich wil inspannen en bewust voor dit land kiest, en niet voor wie enkel komt omwille van voordelen.

Je moet bedwongen remigreren, wanneer mensen niets bijdragen en niet actief deelnamen aan de arbeidsmarkt.En dan nog moeten uitzonderingen kunnen onder strenge voorwaarden.
Blablabla. Alice, Jij en vriend(in)en hebben lamentabel gefaald in jullie missie.

Het was eigenlijk wel te begrijpen, was het maar voor de volgende reden:
= 'Job' behoud en er voor zorgen zo LAAT mogelijk terug aan den 'dop' te moeten gaan.

Is dat niet zo, voor velen van uw 'Gesko' vriendjes?(door de staat gesubsidieerd personeel )

De islamisering van het Westen te gaan gebruiken om een loopbaan te willen opbouwen mag maar: het zou u later welk eens kwalijk kunnen genomen worden.

Zoals ik het reeds zij 'Alice', met constant Blablabla. zul je nooit iets bereiken hoor!!! indien je iets wil bereiken, hetgeen ik betwijfel
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 17:13   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Blablabla. Alice, Jij en vriend(in)en hebben lamentabel gefaald in jullie missie.

Het was eigenlijk wel te begrijpen, was het maar voor de volgende reden:
= 'Job' behoud en er voor zorgen zo LAAT mogelijk terug aan den 'dop' te moeten gaan.

Is dat niet zo, voor velen van uw 'Gesko' vriendjes?(door de staat gesubsidieerd personeel )

De islamisering van het Westen te gaan gebruiken om een loopbaan te willen opbouwen mag maar: het zou u later welk eens kwalijk kunnen genomen worden.

Zoals ik het reeds zij 'Alice', met constant Blablabla. zul je nooit iets bereiken hoor!!! indien je iets wil bereiken, hetgeen ik betwijfel
Missie?? Mij lijkt dit een discussieforum, bedoeld om een discussie te voeren" bla bla bla" is geen argument he?

Job behoud? Natuurlijk, zolang je ook aan de verwachtingen van een werkgever voldoet,ik heb ik mijn werk geen nood om eender welk fenomeen zoals islamisering te gebruiken, laat staan dat ik zou buigen voor verkapte bedreigingen over wat me " kwalijk genomen zou kunnen worden".

Kun je de volgende keer met begrijpbare argumenten aankomen? Warrige betogen die nergens op slaan helpen JOU niet vooruit!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 07:00   #34
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het daar mee eens. MAAR als alleenstaande moeder heb ik mijn koffie met melk zoon verboden om nog naar de scouts in de buurt te gaan. OP een dag dienden hij en zijn eveneens koffie met melk vriend de schoenen van een jonge leider te kussen. Toen hij me dat vertelde, heb ik gezegd: 'Dat is de laatste keer dat je zoiets gedaan hebt. Ze hadden misschien zich wel onbetamelijk gedragen, maar dan nog. Dat soort denigratie-acties is pedagogisch zeer schadelijik en wijst alleen maar op een ziekelijke drang naar manifestatie van hiërarchie van die bepaalde jonge leider uit. Eigenlijk had ik klacht moeten indienen.

Ik vermeld dit gewoon om aan te wijzen dat een organisatie van wat dan ook heel vaak het perfecte terrein aanbiedt aan sommige mensen die met zichzelf in de knoop liggen en dat via een hiërarchische structuur willen uitleven. Dat soort mensen zoekt naar zogezegde zwakke mensen. Op kleur of anderszins. Dat is een universeel gegeven.

Toen mijn dochter in haar zotte pubertijd meegeholpen had om geld te stelen van een verstandelijke gehandicapte dame in de buurt die op de bank zat, gepest werd omdat ze dronk enzomeer, is gelukkig die dame aan mijn deur komen bellen.

Ik heb die hele zaak uitgespit met mijn dochter en haar vriendin die toen in een precaire sociale situatie zat.

Beiden hebben een drie uren lange speech van mij mogen verteren. Ik was woedend. Nadien ben ik naar de moeder gegaan van die vriendin maar die leek helemaal geen benul te hebben van de ernst van de zaak. Ik had tien euro die haar dochter had opgedaan aangevuld. Neen, geen vraagje om te compenseren.

Enfin, met beide jonge pubers ben ik dus naar die vrouw gegaan met verse eitjes van mijn kippen en het geld dat ze gestolen hadden en dat ik op enkele euro's na gerecupereerd had dank zij de moed van die vrouw om aan te bellen.

Toen we bij haar waren op haar appartement kregen we drinken maar de glazen waren nogal... enfin, ik dacht bij mezelf dat de kinderen eens een goede les nodig hadden en dus heb ik die vrouw aangemoedigd om te zeggen wat ze wilde zeggen en dat heeft ze gedaan. En terecht. En ze heeft haar hart kunnen uitstorten; dat ze door allochtone snotneuzen op straat uitgemaakt werdt enz. Dat ze een geweer ging kopen om ze allemaal neer te schieten. Dat ze eigenlijk niemand kwaad wilt doen maar ...

Het was een goede les voor de kinderen, vooral mijn drie uren durende speech; dat ik het niet kon begrijpen dat ze de zwakste der zwaksten in de maatschappij hadden aangevallen en beroofd. Ht woord 'lafaard' is gevallen. Dat ze deze mensen eigenlijk moeten beschermen en koesteren.

In het kussen van schoenen zie ik geen enkel pedagogisch heil. Geen enkel. Vanuit welke richting die ook komt.
U stijgt enorm in in mijn achting.

En dat meen ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 07:14   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Zolang het vreemdelingen zijn die elkaar bestraffen volgens de Sharia, zie ik niet in wat het probleem is. Zolang het maar niet op Vlamingen wordt toegepast. Een apart justitiestelsel volgens hun eigen rechtsprincipes voor de vreemdelingen is best aangeraden. Gescheiden volksontwikkeling in afwachting van de remigratie.
Zo'n achterlijke middeleeuwse praktijken horen niet thuis in een moderne maatschappij. Het gaat hier om een barbaars achterhaald justitiesysteem.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 08:18   #36
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen en ik kan dat wel begrijpen aangezien je koffie met melk kinderen hebt.
En dat verklaart weer meteen één en ander...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 08:20   #37
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zo'n achterlijke middeleeuwse praktijken horen niet thuis in een moderne maatschappij. Het gaat hier om een barbaars achterhaald justitiesysteem.
Rechtsystemen moeten geworteld zijn in de menselijke gemeenschap(pen) waarop ze van toepassing zijn. Wie ben jij om te gaan oordelen over andere culturen hun rechtspraak? Toch nooit een decadente westerling die pedofielen terug vrijlaat na enkele jaren, die een groot aantal misdrijven onbestraft laat...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 08:34   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Op eender welke studentendoop gebeuren 10 keer meer vernederende handelingen...
klopt, maar aan die dopen doe je vrijwillig mee, en bovendien zet men de filmpjes niet op internet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2012, 08:37   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je frustratie in deze. Maar ben je zeker dat het enkel over het koffie met melk kleurtje ging?
In feite had je beter - net zoals die bestolen dame - naar de scoutsorganizatie moeten stappen om het gedrag van die leider aan de kaak te stellen. Want door gewoon weg te blijven verandert die dus niks aan zijn houding en mist uw zoon de lol van een jeugdbeweging.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 00:00   #40
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard Sharia straf? Van waar halen ze het toch

De dader in de film komt nooit naar de moskee, 't is meer ne Jonny dan ne Mohammed. Niks sharia hier, gewoon niksnutten die tonen dat zij gemeen zijn, denken dat zij Allah zijn, geloven heilig in 'Fame'. Daarom zou ik het dus meer rotzakkenstraf noemen. Sharia straf? Vanwaar halen ze dat toch?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be