Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2012, 20:54   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist daarom, zoals al eerder gezegd, dat het belangrijk is dergelijke waanbeelden te doorbreken.

Vandaar ook het opzet van die Nederlander met z'n site "Het regent bijna nooit":

http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/
het regent 5% van de tijd. Het valt zelfs op dat er altijd filerecords zijn op regenachtige dagen. Men steekt het op het verkeer die minder vlot verloopt, maar het kan netzogoed zijn dat er 10.000 fietsers de auto pakken..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 20:55   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In bepaalde gevallen was en is het gemotoriseerd verkeerd inderdaad de boosdoener. Daarbij denk ik aan de situatie in een nabijgelegen dorp - een typisch straatdorp - waar gemotoriseerd verkeer, ondanks de snelheidsbeperking 50, aan hoge snelheden doorrijdt. Op vraag van de inwoners en om de leefbaarheid te verhogen zal binnenkort die straat volledig heringericht worden, met allerlei asverschuivingen, plateaus... om het materiaal onmogelijk te maken er nog door te racen.
en een ring maken is niet goedkoper zeker ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 20:56   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat neemt niet weg dat fietsen door de regen nog steeds ongezellig, meestal koud, en meestal zichtbelemmerend is. Fietsen door de regen is voor de meeste mensen nooit prettig. Nooit.
Zoals al gezegd: laat die mensen fietsen met fietskledij die fietskledij is en hun zienswijze wordt bijgesteld. Nu kunnen de meesten gewoon niet vergelijken: ze weten van niet beter.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 20:57   #84
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In bepaalde gevallen was en is het gemotoriseerd verkeerd inderdaad de boosdoener. Daarbij denk ik aan de situatie in een nabijgelegen dorp - een typisch straatdorp - waar gemotoriseerd verkeer, ondanks de snelheidsbeperking 50, aan hoge snelheden doorrijdt. Op vraag van de inwoners en om de leefbaarheid te verhogen zal binnenkort die straat volledig heringericht worden, met allerlei asverschuivingen, plateaus... om het materiaal onmogelijk te maken er nog door te racen.
Dus 90-95 % van de automobilisten pesten die er nooit door racen. Proficiat.

En de racers zijn meestal bepaalde mensen die zelf in het dorp wonen en dan klagen over de leefbaarheid...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juni 2012 om 20:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 20:57   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, alleen is het mogelijk dat de belastingsdienst je een bepaalde formule voorlegt, omdat je die kledij nu eenmaal ook voor private verplaatsingen kan gebruiken.
ja tzal waar zijn, je kunt toch geen kledij meer aftrekken ? krijgen ambtenaren nog meer priviliges waar de privé niet van weet ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 20:59   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en een ring maken is niet goedkoper zeker ?
Waarom zou je een ring maken rond een dorp met een enkele straat van nauwelijks twee kilometer lang? Is het dan echt zo moeilijk voor een doorsnee automobilist om over een afstand van twee kilometer gewoon 50 te rijden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:04   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja tzal waar zijn, je kunt toch geen kledij meer aftrekken ? krijgen ambtenaren nog meer priviliges waar de privé niet van weet ??
Er is een verschil tussen kledij en fietskledij. De eerste categorie is alleen van toepassing bij beroepen waar de kledij bepalend is en niet buiten het werk gebruikt wordt. Een bakker kan dus zijn bakkerskledij inbrengen. Een installateur kan die ook aftrekken. In principe kan een onderwijzer dus nog zijn stofjas inbrengen. Weinig nuttig natuurlijk, want de meesten dragen dat niet meer en de kostprijs van een dergelijke jas is zo laag dat het niets voorstelt op je aangifte.

Fietskledij kan echter in het pakket worden ingebracht om je woon-werkverplaatsingen aan te geven. Daarbij hoort niet alleen de fiets, maar ook fietsschoenen, fietskledij, enzovoort. Wel kan het aanleiding geven tot betwisting als de fiscus meent dat je ook van al die zaken gebruik maakt buiten het werk. Dan kan er ingestemd worden met een formule: zoveel % van de totale kostprijs voor privaat, zoveel % voor het werk.

Ik doe dergelijke zaken niet, om de eenvoudige reden dat mijn forfaitaire aftrek altijd hoger is al de som van mijn beroepskosten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:06   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus 90-95 % van de automobilisten pesten die er nooit door racen. Proficiat.

En de racers zijn meestal bepaalde mensen die zelf in het dorp wonen en dan klagen over de leefbaarheid...
Pesten? Hoezo? Wat is het verschil dan wel? Je rijdt als automobilist aan 50 km/u door een dorpsstraat met asverschuivingen of je rijdt als automobilist aan 50 km/u door een kaarsrechte dorpsstraat. In beide gevallen zal je toch eens moeten afremmen, want er zijn ook fietsers, landbouwvoertuigen, mensen die oversteken, enz.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:06   #89
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In bepaalde gevallen was en is het gemotoriseerd verkeerd inderdaad de boosdoener. Daarbij denk ik aan de situatie in een nabijgelegen dorp - een typisch straatdorp - waar gemotoriseerd verkeer, ondanks de snelheidsbeperking 50, aan hoge snelheden doorrijdt. Op vraag van de inwoners en om de leefbaarheid te verhogen zal binnenkort die straat volledig heringericht worden, met allerlei asverschuivingen, plateaus... om het materiaal onmogelijk te maken er nog door te racen.
Alleen staat men er niet bij stil dat dat voor veel chauffeurs bij wijze van spreke al de 5646457e dergelijke straat is waar ze die rit doorrijden, en dit dan nog na 456345634 rode lichten, een eeuwigheid file, enzovoort. En dat elke dag opnieuw. Nogmaals, maatregelen zijn nodig, maar men lijkt voorbij te gaan aan het feit dat het allemaal begint op te stapelen, zowel per rit als over langere periodes. Het is onrealistisch om 70 te rijden in een stad. Maar het is evengoed onrealistisch om een hele stad zone 30 te maken. Dat is vragen om frustratie, en dus problemen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:07   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zoals al gezegd: laat die mensen fietsen met fietskledij die fietskledij is en hun zienswijze wordt bijgesteld. Nu kunnen de meesten gewoon niet vergelijken: ze weten van niet beter.
Je hebt gelijk, met de juiste kleding is het plots veel minder grijs buiten en zie je een pak beter.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:20   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen staat men er niet bij stil dat dat voor veel chauffeurs bij wijze van spreke al de 5646457e dergelijke straat is waar ze die rit doorrijden, en dit dan nog na 456345634 rode lichten, een eeuwigheid file, enzovoort. En dat elke dag opnieuw. Nogmaals, maatregelen zijn nodig, maar men lijkt voorbij te gaan aan het feit dat het allemaal begint op te stapelen, zowel per rit als over langere periodes. Het is onrealistisch om 70 te rijden in een stad. Maar het is evengoed onrealistisch om een hele stad zone 30 te maken. Dat is vragen om frustratie, en dus problemen.
Er is niets onrealistisch aan. 't Vraagt gewoon een andere mentaliteit dan veel Belgen/Vlamingen tot nu toe nog altijd hebben. En die is vaak nog steeds: "Ik rij met de wagen, dus ik doe wat ik wil". De auto als de hoogste expressie van vrijheidsgevoel. Typisch voor de jaren zeventig - tachtig, maar in onze tijd totaal voorbijgestreefd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:26   #92
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is een verschil tussen kledij en fietskledij. De eerste categorie is alleen van toepassing bij beroepen waar de kledij bepalend is en niet buiten het werk gebruikt wordt. Een bakker kan dus zijn bakkerskledij inbrengen. Een installateur kan die ook aftrekken. In principe kan een onderwijzer dus nog zijn stofjas inbrengen. Weinig nuttig natuurlijk, want de meesten dragen dat niet meer en de kostprijs van een dergelijke jas is zo laag dat het niets voorstelt op je aangifte.

Fietskledij kan echter in het pakket worden ingebracht om je woon-werkverplaatsingen aan te geven. Daarbij hoort niet alleen de fiets, maar ook fietsschoenen, fietskledij, enzovoort. Wel kan het aanleiding geven tot betwisting als de fiscus meent dat je ook van al die zaken gebruik maakt buiten het werk. Dan kan er ingestemd worden met een formule: zoveel % van de totale kostprijs voor privaat, zoveel % voor het werk.

Ik doe dergelijke zaken niet, om de eenvoudige reden dat mijn forfaitaire aftrek altijd hoger is al de som van mijn beroepskosten.
nog niet een schoon coursefietske geprobeerd met aangepaste kledij ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:30   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nog niet een schoon coursefietske geprobeerd met aangepaste kledij ?
Neen, ik rij met een ligfiets. Stukken comfortabeler dan een koersfiets en ook sneller door de stroomlijn. En vooral: geen zadeltje waar je achterste op gemarteld wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:33   #94
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, ik rij met een ligfiets. Stukken comfortabeler dan een koersfiets en ook sneller door de stroomlijn. En vooral: geen zadeltje waar je achterste op gemarteld wordt.
je pakt dan toch een ligfiets met een 'frame' errond, zoals een go one, en je mag die 150% aftrekken ? dan heb je geen fietskledij ndig ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 juni 2012 om 21:34.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:37   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je pakt dan toch een ligfiets met een 'frame' errond, zoals een go one, en je mag die 150% aftrekken ? dan heb je geen fietskledij ndig ?
De 120%-regel is er voor de werkgever, niet voor de werknemer. Als een werkgever dus een fietsenstalling plaatst, een douches (inderdaad, iets meer dan de verplichte wastafel)... dan kan hij die investeiringen voor zomaar eventjes 120% als kosten aftrekken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:38   #96
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Pesten? Hoezo? Wat is het verschil dan wel? Je rijdt als automobilist aan 50 km/u door een dorpsstraat met asverschuivingen of je rijdt als automobilist aan 50 km/u door een kaarsrechte dorpsstraat. In beide gevallen zal je toch eens moeten afremmen, want er zijn ook fietsers, landbouwvoertuigen, mensen die oversteken, enz.
Ik heb het over drempels, bij mijn weten rijden daar bvb bussen en schoolbussen met passagiers van jong tot oud ook over, fietsers moeten er ook over.

En wettelijke drempels worden zo aangelegd dat de schokken bij 30 kmh het felst zijn - voor iedereen dus die er over moet (dus niet alleen automobiliten en hun passagiers. Dus in feite zijn drempels en plateau´s begin en einde nog te nemen aan 20 kmh, een pure pestmaatregel dus voor iedereen.

En dan spreek ik nog net van de - meerderheid - (60 �* 70 %) onwettige drempels die te hoog zijn daar is het nog erger. Andere zijn verzakt met de jaren. Er liggen zelfs onwettige drempels op absulute voorrangswegen (Gewestwegen zelfs). Totaal Belziek.
Citaat:
http://www.vandaag.be/binnenland/653...aanpassen.html

Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) laat de komende jaren 49 onreglementaire verkeersdrempels op Vlaamse gewestwegen aanpassen. Dat heeft ze geantwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams parlementslid Marino Keulen (Open Vld).
Wat zei je over 50 kmh ? Pesten van iedereen ja. En de racer ? die racete voort op andere wegen...

En btw drempels op Gewestwegen liggen bij 70 kmh-limiet hé, kom meer eens buiten met de auto.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juni 2012 om 21:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:40   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wettelijke drempels worden zo aangelegd dat de schokken bij 30 kmh het felst zijn - ...
Waar haalt u dat vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:41   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is niets onrealistisch aan. 't Vraagt gewoon een andere mentaliteit dan veel Belgen/Vlamingen tot nu toe nog altijd hebben. En die is vaak nog steeds: "Ik rij met de wagen, dus ik doe wat ik wil". De auto als de hoogste expressie van vrijheidsgevoel. Typisch voor de jaren zeventig - tachtig, maar in onze tijd totaal voorbijgestreefd.
En daar zit hem net het probleem. Het beleid vertrekt vanuit een soort ideaalbeeld. Alleen, dat ideaal bestaat niet. Dan krijg je steevast "we moeten van mentaliteit veranderen". Newsflash: not going to happen. Je zal altijd met een significant percentage chauffeurs blijven zitten dat moegetergd wordt door de eindeloze stroom pestmaatregelen.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:45   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En daar zit hem net het probleem. Het beleid vertrekt vanuit een soort ideaalbeeld. Alleen, dat ideaal bestaat niet. Dan krijg je steevast "we moeten van mentaliteit veranderen". Newsflash: not going to happen. Je zal altijd met een significant percentage chauffeurs blijven zitten dat moegetergd wordt door de eindeloze stroom pestmaatregelen.
O jawel, hoor. Er is ondertussen al heel veel veranderd. Als ik van de eerste voorvechters van fietsmobiliteit hoor wat er in de jaren zeventig en tachtig anders dan nu, dan hebben we al flinke stappen gezet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2012, 21:47   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, hoor. Er is ondertussen al heel veel veranderd.
Inderdaad. Er is steeds meer sprake van verkeersagressie en egoisme op de baan.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be