![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Ik zou zelfs zeggen: katholieke priesters, blijf van de kinderen af. En ik spreek uit ervaring. Als slachtoffer van seksuele en andere mishandeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fisheaters...? Dit kende ik tot een paar minuten geleden niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, als er ergens in Vlaanderen twee gelijkaardige schoolgebouwen worden gebouwd, eentje voor het katholiek onderwijs en eentje voor het gemeenchapsonderwijs, komt dat eerste gebouw voor de overheid veel goedkoper uit. Kortom, uw vlieger gaat niet op. Echt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Schooltje in de Hemelstraat zal inderdaad volledig bekostigd worden door de ouders zelf. Geen eurocent van de overheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ga eens naar Ierland, het VK of de VS bijvoorbeeld, daar vind je nog echte katholieke scholen. En die hebben de jeugd. En dus de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest is een katholieke school een voorbeeld van degelijk onderwijs met respect, tucht en discipline als richtlijnen om je karakter te vormen. Indien je aan de regels hield dan kreeg je een enorme vrijheid om je zelf te ontplooien.
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsgelooofsgeloof DEoplossign der mensheid is ,
waaarom dan nogzoveeel problemen opdeze aaardbol ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Privé onderwijs wordt niet door de staat gesubsidieerd, maar door mama en papa. daarom heet het ook privé onderwijs.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vrij onderwijs is weldegelijk efficienter en goedkoper dan het staatsonderwijs. Ze krijgen alvast minder middelen en leveren betere kwaliteit.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2012 om 06:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel vriend, ik stel hogere eisen aan onderwijs en opvoeding. En ik leg meer voorzichtigheid aan de dag voor mijn (klein)kinderen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jij wilt grondwettelijk vastgelegde verworven vrijheden verbieden. Dat vind ik wel interessant.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kinderen zijn niet achterlijk. Denk je dat een moskee of een kerk, een synagoge of een klooster bezoeken een kind onmiddellijk bekeert? Zoals ik eerder al zei, wordt de Islam zéér zelden in een positief daglicht geplaatst. Denk je dat een moskeebezoek en een halalmaaltijd de ogen van kinderen sluit voor wat er gebeurt in het Midden-Oosten, of in Molenbeek?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het principe is: scheiding van kerk en staat; neutraliteit van onderwijs. Ge moet de discussie ook niet vergiftigen door ineens over (vaak zeer assertieve) 16-jarigen beginnen, die wel een andere doelgroep zijn ... bla bla ... als ge begrijpt wat ik bedoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Efficiënter: Ja, het vrij onderwijs krijgt minder toelage dan het GO!, maar daar waar de staatstoelage de enige bron van inkomsten is bij het GO!, is dat niet het geval in het katholieke net: hier draagt de kerk / de orde e.d. achter een bepaalde school ook nog bij. Bovendien daag ik je uit om eens een schoolrekening in een secundaire school, voor dezelfde studierichting en hetzelfde jaar, van een katholieke school en een GO!-school naast mekaar te leggen. Die in de katholieke school gaat gemiddeld duurder zijn. Daarnaast heeft het GO! de extra kostenpost van de levensbeschouwelijke vakken die het moet aanbieden, daar waar de katholieke school enkel katholieke godsdienst moet aanbieden. Efficiënter zou ik het vrij onderwijs dus zeker niet noemen, enkel anders gefinancierd. Ook wat 'betere kwaliteit' betreft ben ik het oneens. De kwaliteit van het onderwijs in een GO!-school is minstens even goed als die in het vrije net. 'Kwaliteit' wordt vaak verkeerd gedefinieerd. Voor mij meet je die vooral af aan het leerrendement: in hoeverre haal je uit een leerling uit wat er in zit. Door een combinatie van traditie en vastgeroeste vooroordelen is de kwaliteit van die instroom aan leerlingen lang niet altijd gelijk. De oude dooddoener is nog steeds vaak gewoon waar: de dokter en advocaat sturen hun kindjes naar het college, de zwakkeren gaan naar het GO!. Vrij logisch dat dan meer kinderen uit katholieke scholen later op universiteit of hogeschool slagen, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 juni 2012 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Dit is zeker waar voor Antwerpen. De katholieke scholen hebben hier een slechtere naam en een lager niveau. De sfeer is daar ook slecht.
Uitzondering is wel de technische instituten zoals VITO. Deze zijn van een veel hoger niveau dan een KTA. Nu, ik sprak dan vooral over ASO-scholen hier. Dit blijkt in pakweg Leuven inderdaad anders te zijn. |
![]() |
![]() |