Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2012, 21:08   #81
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/5536/Herman...ervormen.dhtml

Doel :
- u een onvolledige loopbaan (en (veel) lager pensioen) aansmeren.
- u minder lang laten genieten van uw opgebouwd pensioenkapitaal om het te verdelen aan niet produktieven (vergeet ook niet de gemiddeld dubbele ambtenarenpensioenen en vooral de betaalbaarheid).

Opmerkelijk : voorstel komt uit de EU waar ze GEEN belastingen betalen en zeer vroeg en zeer riante pensioenen verdelen.
Al de mensen die fysisch werk doen zullen nogal lachen als ze zo lang moeten werken. Amai die bouwvakker.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 21:45   #82
Tavek
Banneling

Standaard

Belastingen verlagen en iedereen zelf laten sparen voor pensioenen. Hebt ge genoeg, stopt ge.

Fairder kan niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:02   #83
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Dus den bouwvakker met zijn modaal loon mag doorgaan tot 70 ? want die zal er niet komen.
Oud 27 juni 2012, 00:11   #84
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Yeah, dan gaan we allemaal geen pensioen meer krijgen wanneer de staat failliet is - wat een overwinning...
Citaat:
Citaat:
Tja, als er mensen zijn die niet begrijpen dat een pensioen bedacht en berekend toen mensen gemiddeld 65 werden onbetaalbaar wordt (op dezelfde voorwaarden maw ceteris paribus) als men gemiddeld 75 en langer leeft, dan gaan ze Griekse toestanden meemaken - er is helaas geen Welvaarts-Fee...
Vroeger kreeg men pensioen vanaf 65, en gemiddeld stierf men toen men 65 was. Vandaag sterft men gemiddeld op 75, en je wilt de mensen verplichten tot 75 te werken.
Wat kan het ons dan nog schelen of er nog pensioen bestaat ? Als we toch moeten werken tot we doodvallen ?
Op mij hoef je niet te rekenen in elk geval om tot mijn 70 verder te gaan wroetten. Trouwens, de bazen gaan ons niet meer willen als we oud en aftands zijn. Want het is niet omdat je langer leeft, dat je langer fit genoeg bent om alle dagen te gaan werken !
Al die oude mensen pakken hopen medicijnen en mankeren allemaal iets.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 00:14   #85
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge eerlijk wilt zijn, dan zijn cigaretten een wondermiddel voor de staatskas - de accijnzen zijn enorm, en die mensen sterven aan longkanker , hartinfarcten en hersenbloedingen lang voor dat ze twintig jaar op kosten van de staat verzorgd moeten worden wegens Alzheimers of dementie...
Tabak en zijn kameraad, de alcohol, zijn de beste vrienden van de staatskas, de dokters, apothekers en de begrafenisondernemingen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 07:01   #86
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Belastingen verlagen en iedereen zelf laten sparen voor pensioenen. Hebt ge genoeg, stopt ge.

Fairder kan niet.
In een ideale wereld, ja. Maar wat met de minimumloners...of minder-dan-dat-verdieners ? En als je ziet hoeveel mensen er met schuldbemiddeling zitten...die zie ik toch niet elke maand zelf sparen voor hun pensioen.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 21:33   #87
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
EU-ambtenaren zijn vrijgesteld van inkomstenbelastingen van hun thuisland maar betalen wel degelijk "belastingen" in de vorm van sociale bijdragen aan de EU-ambtenarij. Dit ligt tussen 35-45% van het loon.

Volgens mij heb je een iets te romantisch beeld van de EU-postjes. Het is waar dat je erg veel verdient (zeker voor bv. een Slovaak of een Let), maar je blijft wel een deel van je loon afstaan.
De cijfers van Eberhard zijn veel juister. Raar eigenlijk, want je hebt bij de Commissie gewerkt. Weet jij dan echt niet dat bij de meeste EU-ambtenaren het nettosalaris meer dan 10% BOVEN het brutosalaris ligt? De ontheemdingspremie (waar jij geen recht op had, maar bijna al je collega's, namelijk alle niet-Belgen in Brussel, alle niet-Fransen in Straatsburg en alle niet-Luxemburgers in Luxemburg wél) bedraagt 16% van het brutosalaris, de kinderbijslag is meer dan dubbel zo hoog als de Belgische, en de belastingen zijn meestal behoorlijk lager dan de ontheemdingspremie.

Overigens: ambtenarenbelastingen zijn natuurlijk alleen maar een soort terminologische leugen, zoals ik hier heb betoogd.
Oud 28 juni 2012, 21:37   #88
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
In een ideale wereld, ja. Maar wat met de minimumloners...of minder-dan-dat-verdieners ? En als je ziet hoeveel mensen er met schuldbemiddeling zitten...die zie ik toch niet elke maand zelf sparen voor hun pensioen.
Geen of laag pensioen tiens....
Oud 28 juni 2012, 22:05   #89
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw nwetenheid speekt boekden; toen men de pensioen op 65 bedacht leefde de gemiddelde mens niet eens zo lang... nu wanneer ge de fontein van rechtvaardige welvaart ontdekt, laat het mij weten, het zou goed zijn voor ons allemaal - tot dan moeten we leren om het te doen met wat er voorhanden is... en het kan best zijn dat gij beter af zou zijn met uw bijdragen zelf op te sparen... maar wat dan met de mens die voor gans zijn leven voor 't minimum loon heeft moeten werken en niets kon sparen? Pff de sossen, zeker de PS, maar ook het ACW vleugel van de CD&-we zien wel, zijn alles behalve sociaal. Wie echt sociaal is, zoals N-VA, moet zorgen dat onze vangnet haalbaar blijft - en nogmaals, anders belanden we in Griekse en Argentijnse toestanden (Argentinie was ooit het derde welvarendste land ter wereld NB)...
Dus volgens jou leefden ze pakweg in de jaren 40 maar tot ze 50 jaar oud waren....

Lullen kan iedereen
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 22:07   #90
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dus volgens jou leefden ze pakweg in de jaren 40 maar tot ze 50 jaar oud waren....

Lullen kan iedereen
De gemiddelde leeftijd was ten tijde van de bedenking van ons huidig pensioensysteem nog net geen 65.....

En in de jaren 40 zou het me verbazen mocht veel volk voorbij de 70 leven.
Oud 28 juni 2012, 22:09   #91
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin , als ik tot 65 jaar werk en ik leef tot mijn 75 (gemiddelde levensverwachting van een man) , dan heb ik nog altijd 4 keer mijn eigen pensioen betaald.
Wat doet de staat met de andere 75 procent van mijn bijdragen ?
Geregulariseerden onderhouden ?
Dan pas ik toch voor langer werken.
Als de "verrijikers " tegen dan ook zoveel hebben bijgedragen dan ik , dan wil ik mijn mening wel eens herzien.
Correct.

Je moet jezelf afvragen of dat pensioen idd nog de moeite is om ervoor bij te dragen.
Oud 29 juni 2012, 01:23   #92
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Mensen leven langer en langer dus moet men ook langer en langer werken,....
Dit zal de overheid dus ook meer en meer kosten. Als je dan niet inziet dat het ofwel minder lang leven of het failliet is,....

Die werkgelegenheid zal je in ieder geval niet krijgen door nog meer te belasten.
Maar werkgelegenheid zal je niet verkrijgen door te besparen en langer te doen werken

Vandaag is het groep A tegen Groep B, groep A werkt, betaald 40% belastingen, en is tegen zijn 60ste versleten.
Groep B doet alsof hij werkt, betaald geen belastingen, en is op zijn 60ste zo fris als een vis.

Waarom zou iemand langer moeten werken omdat ze denken dat die langer zal leven, en wat is langer.

Het is bewezen dat mensen met een laag diploma helemaal niet langer leven.
Die vlieger gaat alleen maar op bij de hoger opgeleiden, ik stel voor om enkel die langer te doen werken, omdat ze dat ook lichamelijk zullen aankunnen.

En iemand die werkt van zijn 17-18de, bij iemand die werkt van zijn 25-26ste scheeld efkes 8 jaar he kameraad, die vlieger zal hier niet opgaan.

Laatst gewijzigd door poxers : 29 juni 2012 om 01:24.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 01:49   #93
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Correct.

Je moet jezelf afvragen of dat pensioen idd nog de moeite is om ervoor bij te dragen.
Natuurlijk is dat de moeite, uw stelling is de ingesteldheid van de personen die geen belastingen betalen en een pensioen niet echt nodig zullen hebben, maar er wel gaan krijgen.

Het kapitalistisch systeem faald hier in zijn eigen werking. Het is eigenlijk op alle vlakken aan het falen

Ik zou mij meer zorgen maken over het privepensioensparen op dit ogenblik, wil ik wel zien wat er nog van zal overblijven binnen een jaar of 5
Oud 29 juni 2012, 01:55   #94
poxers
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Fairder kan niet.
Slecht systeem, banken gaan ermee weglopen of vergokken, dat is nu al reeds het geval met bijkomende prive pensioenspaar dingens ik hoop voor je dat je dat beseft, tenzij je zelf kan graaien zal het u niet goed bevallen.
Oud 29 juni 2012, 05:38   #95
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De cijfers van Eberhard zijn veel juister. Raar eigenlijk, want je hebt bij de Commissie gewerkt. Weet jij dan echt niet dat bij de meeste EU-ambtenaren het nettosalaris meer dan 10% BOVEN het brutosalaris ligt? De ontheemdingspremie (waar jij geen recht op had, maar bijna al je collega's, namelijk alle niet-Belgen in Brussel, alle niet-Fransen in Straatsburg en alle niet-Luxemburgers in Luxemburg wél) bedraagt 16% van het brutosalaris, de kinderbijslag is meer dan dubbel zo hoog als de Belgische, en de belastingen zijn meestal behoorlijk lager dan de ontheemdingspremie.

Overigens: ambtenarenbelastingen zijn natuurlijk alleen maar een soort terminologische leugen, zoals ik hier heb betoogd.
Voor politici is het nog erger, volgens mij verdienen die bijna niets, Dehaene moest al in zijn Belgische politieke periode gaan bijklussen bij L&H, Inbev(stella), De Gucht moest gaan gokken op de beurs met het geld van ma, Van de Lannotte, moet nu nog steeds windbuil spelen, ook al is het dan langs een van zijn kinderen.
Dan had je nog vuilbakken Kelchtermans en die arme Delcroix is nu zelfs uitgeweken naar China, om wat bij te klussen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 11:02   #96
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In de meeste landen bestaan er minimumlonen, maar het zou absurd zijn een Europees minimumloon in te voeren.
Had ik het over één Europees minimumloon ?
Oud 29 juni 2012, 11:04   #97
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Geen of laag pensioen tiens....
Daar gaat dus de solidariteit waarop onze sociale zekerheid steunt......
Oud 29 juni 2012, 11:08   #98
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Voor politici is het nog erger, volgens mij verdienen die bijna niets, Dehaene moest al in zijn Belgische politieke periode gaan bijklussen bij L&H, Inbev(stella), De Gucht moest gaan gokken op de beurs met het geld van ma, Van de Lannotte, moet nu nog steeds windbuil spelen, ook al is het dan langs een van zijn kinderen.
Dan had je nog vuilbakken Kelchtermans en die arme Delcroix is nu zelfs uitgeweken naar China, om wat bij te klussen.
Neem er die zoals de Belgacomtopman ook maar bij. Met zijn schamele 1,1 miljoen Euro per jaar zal hij ook wel nog moeten bijklussen als hij op pensioen gaat.
Oud 29 juni 2012, 11:09   #99
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
De gemiddelde leeftijd was ten tijde van de bedenking van ons huidig pensioensysteem nog net geen 65.....

En in de jaren 40 zou het me verbazen mocht veel volk voorbij de 70 leven.
http://www.leeftijdenwerk.be/html/pd...erwachting.pdf

Na 1940 (oorlog uiteraard niet meegerekend) bleek dit dus al een eind boven de 65 te zitten.
Oud 29 juni 2012, 12:03   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Vandaag is het groep A tegen Groep B, groep A werkt, betaald 40% belastingen, en is tegen zijn 60ste versleten.
Groep B doet alsof hij werkt, betaald geen belastingen, en is op zijn 60ste zo fris als een vis.
Ik wil bij groep B !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be