![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
privaat particulier, privatief, privé bijzonder, eigen kabinet, toilet, wc Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/privaat PRIVAAT 1) Ambteloos 2) Beste kamer 3) Bestekamer 4) Closet 5) Deel van een gebouw 6) Eigen 7) Gezinloos 8) Gemak 9) Hof 10) Latrine 11) Niet ambtelijk 12) Niet openbaar 13) Plee 14) Privé 15) Particulier 16) Secreet 17) Toilet 18) Wc Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2012 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, want de notie "privaat onderwijs" verwijst in België naar een ander type onderwijs, nl. niet gecontroleerd door de overheid en ook niet betoelaagd. De traditioneel katholieke school in Brussel is daar een voorbeeld van. Net zoals dat het geval is met het katholieke lagere schooltje in Antwerpen.
Het katholieke net daarentegen wordt door de overheid gecontroleerd, houdt zich aan de eindtermen van de Vlaamse overheid en er is ook een financiële regeling uitgewerkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrijheid van godsdienst impliceert helemaal niet dat u als burger niet met godsdienst geconfronteerd zult worden. Er geldt in België immers ook de vrijheid van openbaarheid van eredienst. Godsdiensten hoeven zich niet weg te cijferen, net zoals u uw vrijheid niet onder de tafel moet schuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u uw kinderen geen godsdienstig onderricht wilt laten volgen, is dat geen enkel probleem. Er bestaat een gemeenschapsonderwijs, er bestaan ook allerlei niet-confessionele scholen (Steiner...) en in dit land hebben we zelfs anderstalige, vrije scholen. Genoeg uitwijkmogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot wat u schrijft, is het katholieke net trouwens heel divers. Slechts een bijzonder klein aantal scholen hebben de bisschop als inrichtende macht (meestal de zogenaamde bisschoppelijke colleges), voor het overige hangen veel scholen af van een inrichtende macht die - tegenwoordig nog slechts heel losjes - met een orde, congregatie en zelfs bepaalde katholieke lekengroepen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2012 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 27 juni 2012 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de huidige wet, grondwet of mensenrecht of kinderrecht dat momenteel niet voorziet, is een hiaat en dient verholpen te worden. Maar misschien staat er wel iets van in de verklaring van de kinderrechten. Ik ben geen jurist in internationaal recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Onderschat de secularisering niet. Ik spreek van de komende generaties. De tijd van laat de kinderen tot mij komen raakt ook in Vlaanderen wel eens voorbij.
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2012 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In het recente arrest Lautsi tegen Italië bevestigt het Europees Hof voor de Rechten van de Mens dit principe en erkent het expliciet “de verplichting van de Staat om zich te onthouden van het opleggen, zelfs onrechtstreeks, van religies op plaatsen waar personen afhankelijk zijn van de Staat of waar zij bijzonder kwetsbaar zijn” Godsdienst moet volledig uit het publieke leven verbannen worden. Dat hoort daar niet thuis, ongeacht welke rechten u uit achterhaalde grondwettelijke regeltjes meent te mogen puren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat geval ga ik ervan uit dat u evenzeer voorstander bent van het verboden op hoofddoeken voor alle ambtenaren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw ongenuanceerde benadering klopt dus niet echt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebouwen van de overheid, dat is een andere zaak. Daar wordt de neutraliteit nagestreefd. Tenzij het historisch te duiden is, horen er in een gerechtsgebouw geen kruisbeelden te hangen bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, in een opvoeding - waarin keuzes maken in de plaats van het kind een inherente plaats inneemt - is er even goed ruimte voor de religieuze component van een levensbeschouwing. 'n Opvoeding is nooit neutraal. Ook vrijzinnigen voeden hun kinderen op vanuit een bepaald levensbeschouwelijk, filosofisch gedachtegoed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |