![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is me een aantal malen gebeurd dat ik alle kwalificaties had voor een job maar toch niet aangenomen werd, in een paar gevallen kwam ik achteraf te weten dat een jonger iemand aangenomen werd, dikwijls met minder capaciteiten (bijvoorbeeld slechts een minieme kennis van Duits of zo goed als geen ervaring met Office) maar de loonkosten zijn dan veel minder ... Een bedrijf geeft liever geld aan een extra opleiding om te leren werken met Office dan aan een oudere werknemer ... Let wel, ik klaag hier niet! Ik ben heel actief bezig met allerlei soorten vrijwilligerswerk waaruit ik meer voldoening haal dan uit het werken voor een baas. Ik weet dat ik iedere penning 5 keer moet omdraaien maar ik voel me veel vrijer dan vroeger en dank zij het vrijwilligerswerk in zekere zin zelfs nuttiger, bovendien heb ik nu veel meer afwisseling. Maar ik ben het kotsbeu dat mensen die nooit of slechts tijdelijk zonder werk waren zo graag kritiek leveren op werklozen en hen meteen als profiteurs bestempelen ![]()
![]() |
![]() |
#2942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2943 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk heb ik me een keertje boos gemaakt en ben gaan protesteren omdat ik altijd snertjobs toegewezen kreeg. Die bediende zou eens een "efforreke" doen en stuurde me direct ergens heen waar ik 100 % zeker de eerste zou zijn - er zaten reeds 4 mensen voor me ... Mogelijk is intussen het systeem van de VDAB verbeterd maar toen ik nog actief solliciteerde, heb ik van hen nooit iets bruikbaars gekregen behalve een verwijzing naar de PWA ... De jobs (interim en contractor-jobs) die ik toch vond, heb ik volledig op eigen houtje gevonden.
![]() |
![]() |
#2944 |
Banneling
|
![]() Werklozen staan natuurlijk bij vacatures ook in open concurrentie met werkenden. Slechts weinig bazen zullen een langdurig werkloze aanwerven (tenzij bij zware incentives van de staat). Dat is absoluut not done.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2945 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou ik ook niet doen. Luieriken aannemen is niet lucratief.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkgevers weten welke dat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zou dat gekomen zijn? Mischien iets te maken gehad met perioden waar dopgeld begint te verminderen en perioden waar je terug recht had op meer? 't zou kunnen hé? Zeg niet dat het niet kan. Laatst gewijzigd door Mambo : 27 juni 2012 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2948 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oostendse jongeren hebben daar pas tegen geprotesteerd. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 juni 2012 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem mijn geval : jarenlang gewerkt voor Oost-Duitsland. Dan valt de muur en honderden mensen staan op straat (neen, er is nooit zoveel gepraat over geweest als over bv Renault, Sabena ...) maar de val van het communisme kwam volledig onverwacht en vele mensen in Oost- en West-Europa moesten er de gevolgen van dragen. Zo zijn er nog zaken die plots veranderen of veranderd zijn. Vroeger was men zo goed als zeker van zijn werk voor zijn leven als men op een bank werkte, nu ... ? U weet nog niet wat u te wachten staat. Ooit zult u misschien spijt hebben dat u zulke woorden geschreven hebt ![]()
![]() |
![]() |
#2950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste vriend, u weet niet waarover u praat! Ik kan maar net hetzelfde zeggen als in mijn vorige post : oordeel niet te snel, ooit krijgt u misschien spijt dat u deze woorden geschreven hebt ... Uw insinuaties zijn bovendien zo laag bij de grond dat ik er niet wil op ingaan.
![]() |
![]() |
#2951 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is gemakkelijker om mensen uit te maken voor profiteurs en luieriken dan om te begrijpen dat men zelf enkel op winstbejag uit is en zelfgenoegzaam geen enkel respect opbrengt voor een werkloze die zijn vrije tijd zinvol invult met werk dat geen geld opbrengt maar dat ook werk (soms zelfs hard werk!) is.
![]() |
![]() |
#2952 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die gastjes zoals Van Maerlandt die langdurig werklozen stelselmatig voor profiteurs uitschelden, staan niet voor niets op mijn negeerlijst. JONKHEER Mambo was nog veel erger in zijn persoonlijke beledigingen. IK acht die twee en SS en nog een paar meer geen woord meer waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is idd hard werken om uit het zicht van de rva te kunnen blijven.
Je moet daar veel voor doen. Valse attesten verzamelen van zogenaamd werk dat je niet past. Ziektebriefjes verzamelen voor klachten die niet na te gaan zijn. Opleidingen volgen liefst van lange aard waar je zeker nooit werk in zult vinden. Ergens gaan wonen waar geen werk is, of onbereikbaar met het openbaar vervoer. Vrijwilligerswerk, ook altijd meegenomen. En veel klagen. Ook behoorlijk vermoeiend. En uiteraard de andere de schuld geven van dat probleem die maar niet opgelost geraakt. Welja werkgevers weten maar al te goed waarom ze het liefst geen langdurige werklozen in dienst nemen. Degenen die het toch al gedaan hebben hebben ondervonden dat ze al lang terug op uitkeringen staan. Uiteraard is dat dan die werkgever zijn schuld. Zo schuift dat altijd een beetje op...die schuld van een ander. En voor de rest teenslippers aan en schelpjes verzamelen en overal gratis gaan aanschuiven. 't is idd hard labeur alles zo samen. Die lange wandelingen zijn zeer vermoeiend soms. Laatst gewijzigd door Mambo : 28 juni 2012 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2954 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zit er niet in. Dankzij mijn diploma komen werkgevers smeken of ik bij hen wil tekenen. ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2955 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal er mijn blink en borstel van betalen, nieuwe blink en een leurkaart kopen, en mijn bedrijf is gestart. Als ik een beetje doorwerk heb ik op een maand meer dan kaderpersoneel. En dan een goeie fiscalist zoeken die me uit de grijpklauwen van de belastingen houdt, zodat ik mijn zuurverdiende centen niet moet afgeven aan de hangmatters.
![]() |
![]() |
![]() |
#2957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit een ziekenbriefje binnengebracht voor een klacht die niet na te gaan was. Eenmaal terwijl ik werkloos was heb ik een briefje binnengebracht omdat ik mijn voet gebroken had, die klacht was eenvoudig na te gaan : ze moesten maar kijken naar het plaaster tot aan mijn knie. Eén keer heb ik mijn teen gebroken net de dag dat ik bericht kreeg dat ik de volgende dag aan een nieuwe interim kon beginnen. Mijn teen deed hels pijn, ik heb hem zelf ingetaped en aan mijn andere teen geplakt met sparadrap, ik dierf niet naar de dokter gaan uit angst dat hij mij een paar dagen ziekenverlof zou voorschrijven en ik wilde de kans op werk voor geen geld laten liggen. Een keer heb ik mijn voet gebroken op mijn werkplaats (ja, ik heb wat last met mijn voeten), ik ben naar de medische dienst geweest, later door hen naar de Rode Kruispost gebracht, met een plaasteren voet en been terug naar het werk en heb voortgewerkt. Geen dag heb ik daarvoor ziekenverlof genomen! Toen het plaaster eraf moest, heeft mijn baas mij weer naar de Rode Kruispost laten brengen, het plaaster werd verwijderd en ik ben terug naar het werk gegaan en heb gewoon verder gewerkt. Ik heb inderdaad een opleiding gevolgd bij de VDAB omdat mijn werkervaring te zeer op Oost-Europa gericht was en ik dus mijn kennis wou verruimen. Tijdens zo'n opleiding krijgt men gewoon stempelgeld, verder niks. De opleiding gaat gepaard met een maand stage op een gewoon bedrijf. Men doet daar dus hetzelfde werk als een vaste werknemer maar krijgt enkel zijn stempelgeld uitbetaald. Niets extra. Ik heb heel mijn leven in dezelfde wijk gewoond en heb meestal in Antwerpen gewerkt. Als men dan zonder werk valt en jobs aangeboden krijgt in de haven (niet bij de raffinaderijen die bedrijfsbussen hebben) dan is het een heksentoer om van en naar het werk te geraken. Stippel maar eens een route uit naar bv het vroegere Opel. (Ik heb daar toch een interim gedaan.) Vrijwilligerswerk meegenomen? Hoe? Vrijwilligerswerk wordt niet betaald, er zijn geen onkostenvergoedingen. Eenmaal in het jaar krijgt men meestal wel een geschenkje aangeboden : een chocolade ventje met Sinterklaas. Gratis gaan aanschuiven? Waar? Hoe? U bent echt wel goed op de hoogte, ik veronderstel dat u uit ervaring spreekt!
![]() |
![]() |
#2958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alsof er geen andere gediplomeerden zijn op de markt met een beter karakter. Die denkt dat zijn diploma alles is en hijzelf niks ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 28 juni 2012 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |