Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2012, 22:11   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Zolang dat bij het verkondigen van een mening blijft, ja.
Dat is nu net het probleem. Wat ze zeggen willen ze ook uitvoeren.
Oud 28 juni 2012, 22:47   #22
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat is nu net het probleem. Wat ze zeggen willen ze ook uitvoeren.
Dus wat wil jij doen. Vrijheid van meningsuiting bannen omdat er een paar idioten op de hoek van de straat de mening verkondigen dat ze tegen onze vrijheden (zoals vrijheid van menigsuiting) zijn?

En daar bereik je wat dan mee?
Oud 28 juni 2012, 22:53   #23
smiley

Standaard

Citaat:
Dus wat wil jij doen. Vrijheid van meningsuiting bannen omdat er een paar idioten op de hoek van de straat de mening verkondigen dat ze tegen onze vrijheden (zoals vrijheid van menigsuiting) zijn?

En daar bereik je wat dan mee?
Wat ik hier al jaren aan het zeggen ben. Op radio en tv debatten voeren met o.a met sharia4belgium. De nare waarheid over de islam en profeet mohammed vertellen. Ophouden met de mensen 'voor de lieve vrede' wijs te maken dat de islam 'vrede' betekent. Islam is onderwerping. De islam zelf is het probleem. En dat probleem vergroot naarmate de ummah vergroot.

Citaat:
ex-moslims: Wij willen moslims van de Islam bevrijden door de naakte waarheid te vertellen. Het is die waarheid die in de Islamitische bronteksten beschreven staat en die door mensen die in België de Islam menen te moeten verdedigen ofwel verborgen ofwel verdraaid wordt of gewoonweg niet gekend is. http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
Citaat:
De islam is een schadelijk bijgeloof dat we zijn gevangenen, de moslims, vriendelijk doch beslist uit het hoofd moeten praten. Kijk, als je kind van tien of vijftien of twintig jaar door een bizarre indoktrinatie nog steeds in Sinterklaas blijkt te geloven, zou je het dan niet als een dringende plicht beschouwen, het eens over de ware toedracht te informeren ? http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 28 juni 2012 om 22:59.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 23:12   #24
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Bronteksten van de islam? Welke Mo of Ay modaal leest dat? Hou de schrijvers ervan weg van overheidsbestuur, dan hebben we daar toch geen last van?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2012, 23:22   #25
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Bronteksten van de islam? Welke Mo of Ay modaal leest dat? Hou de schrijvers ervan weg van overheidsbestuur, dan hebben we daar toch geen last van?
Er zijn er genoeg die het wel lezen en die uitvoeren wat er staat. En iedereen die zich moslim noemt kan die niet tegenhouden aangezien de bronteksten hen gelijk geven en zij zichzelf aldus buiten de islam zouden plaatsen. Ze kunnen zich dan beter ex-moslim noemen aangezien de goede moslims steunen op de ummah (dat zijn dus zowel moslims in naam als moslims samen). Hoe groter de ummah hoe meer praat zij krijgen. En dat is heus geen kleine verwaarloosbare minderheid. Sharia4belgium staat niet alleen. Ook abou jahjah met de AEL enz staat voor sharia. Ongeveer de helft van al wie zich moslim noemt staat achter sharia en de rest gaat, als puntje bij paaltje komt, het niet tegenhouden

Dat kan men overal merken (mali libanon soedan, zuid thailand, egypte, enz enz)

Moest de moslimbevolking in aantal niet toenemen was er natuurlijk geen probleem doch dat is niet het geval. Die groeit op verschillende manieren aan. Gezinsherenigingen hoge geboortes asielzoekers illegalen huwelijken met partners uit het moslimland van herkomst bekeerlingskes enz en dit allemaal dank zij onze 'progressieve' regeringen

Laatst gewijzigd door smiley : 28 juni 2012 om 23:31.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 12:20   #26
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zolang dat bij het verkondigen van een mening blijft, ja.
Als de gaandeweg meer en meer mensen 'enkel een mening verkondigt' die bijvoorbeeld verwerpelijk is naar westerse maatstaven, en jij moet dan in regeringscoalities met zo'n volk aan tafel zitten, dan ga jij zeggen "Ja maar, dat is uw mening, maar dat bedoel je nu toch niet echt, hé? Laten we even ernstig blijven...", dan ga je van een koude douche thuiskomen, geloof me.
Als binnenkort de meerderheid in de scholen (in brussel is het al van dattum) wetenschap belachelijk vindt, en jij staat voor de klas, dan ga jij zeggen "Uw visie is enkel een vrije meningsuiting, maar we zijn akkoord dat jullie allemaal verkeerd zijn en wetenschap ernstig te nemen is." Ge gaat daar nogal wa meemaken denk ik.

Laatst gewijzigd door kwantum : 29 juni 2012 om 12:21.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 14:47   #27
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn er genoeg die het wel lezen en die uitvoeren wat er staat. En iedereen die zich moslim noemt kan die niet tegenhouden aangezien de bronteksten hen gelijk geven en zij zichzelf aldus buiten de islam zouden plaatsen. Ze kunnen zich dan beter ex-moslim noemen aangezien de goede moslims steunen op de ummah (dat zijn dus zowel moslims in naam als moslims samen). Hoe groter de ummah hoe meer praat zij krijgen. En dat is heus geen kleine verwaarloosbare minderheid. Sharia4belgium staat niet alleen. Ook abou jahjah met de AEL enz staat voor sharia.
Dat is het hem nu: de bronteksten geven hen gelijk. Het is de basis van de islam.
Citaat:
Ongeveer de helft van al wie zich moslim noemt staat achter sharia en de rest gaat, als puntje bij paaltje komt, het niet tegenhouden
Ik denk wel dat het veel minder dan de helft is die "voorlopig" achter de sharia staat. Echter en dat zie je juist: als puntje bij paaltje komt zie je onmiddellijk welke kant ze kiezen. Beschouw hen als slapende cellen. Dat zie je ook bij de min of meer gematigde reacties van de moslimkant (ik bedoel gematigd tov de Westerse reacties) bij terreuraanslagen.
Citaat:
Moest de moslimbevolking in aantal niet toenemen was er natuurlijk geen probleem doch dat is niet het geval. Die groeit op verschillende manieren aan. Gezinsherenigingen hoge geboortes asielzoekers illegalen huwelijken met partners uit het moslimland van herkomst bekeerlingskes enz en dit allemaal dank zij onze 'progressieve' regeringen
Tijd om het "skild en vrind" principe terug in te voeren.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:10   #28
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik zie steeds vaker auto's met Spaanse nummerplaten opduiken. Waar mogen we ons aan verwachten?
Ik neem aan dat men liever spaanse dan turkse nummerplaten ziet verschijnen.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:38   #29
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Zeg dat niet zo vlug. Als een stad ingepalmd wordt door spanjaarden zoals de moslims of pakweg Turken doen, dan loop je daar ook niet meer rond. Het valt natuurlijk af te wachten of zo'n bende spanjaarden onze waarden en normen wel zullen aanvaarden. Ik vrees van niet. Als de populatie spanjaarden hier alles overspoelt, dan gaan ze ook hun geldverkwistingpolitiek en lakse managment hier doordrukken. Wat eerst hun land naar de knoppen gedaan heeft, en dus dan ook hier. Ik zou dus toch voorzichtig zijn met uw uitspraak.
Ik zie ze wel liever binnenkomen dan al de moslimsbetweterij, maar daarom niet met volle overtuiging.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 19:06   #30
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Zeg dat niet zo vlug. Als een stad ingepalmd wordt door spanjaarden zoals de moslims of pakweg Turken doen, dan loop je daar ook niet meer rond. Het valt natuurlijk af te wachten of zo'n bende spanjaarden onze waarden en normen wel zullen aanvaarden. Ik vrees van niet. Als de populatie spanjaarden hier alles overspoelt, dan gaan ze ook hun geldverkwistingpolitiek en lakse managment hier doordrukken. Wat eerst hun land naar de knoppen gedaan heeft, en dus dan ook hier. Ik zou dus toch voorzichtig zijn met uw uitspraak.
Ik zie ze wel liever binnenkomen dan al de moslimsbetweterij, maar daarom niet met volle overtuiging.
Mmmm... laat me even afwegen.... spanjaarden <-> turken.....

Nee, ik weet het zeker... Spanjaarden.

(alsof dat een moeilijke is)
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 23:09   #31
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Dus de 4 shariamuskatiers vrij laten doen dan?
Zolang Sharia4Belgium zich enkel bezig houden met de islam belachelijk te maken, en de hansworst uit te hangen voor de media, zie ik geen bezwaren om die mensen vrij te laten doen wat zij willen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 23:10   #32
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Hangt af wie deze Spaanse wagens bestuurt ? Oude of Nieuwe Spanjaarden ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be