![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zij die voorstander zijn van een politiestaat zullen daar allicht wel voordelen in zien of wij onze maatschappij daar een dienst mee bewijzen betwijfel ik alvast ten zeerste.
|
|
|
|
#662 |
|
Parlementsvoorzitter
|
hoewel ik tegen drugs ben (met uitzondering van medicinaal gebruik), ben ik sterk gekant tegen die maatregel van de wietpas, want dat is discriminatie. Kan iemand mij eens uitleggen welke bijzondere eigenschap alle en alleen mensen hebben die boven een arbitraire, denkbeeldige, kronkelige lijn wonen, dat er voor zorgt dat die mensen geen overlast veroorzaken rond coffeeshops, terwijl alle mensen die ten zuiden van die denkbeeldig lijn wonen wel overlast veroorzaken? Dat moet dan toch een speciale lijn zijn, en een speciale eigenschap die mensen daardoor krijgen... En kan iemand mij eens uitleggen waarom men wel joints mag roken ten noorden van die denkbeeldige kronkellijn, maar niet ten zuiden ervan?
Ik snap daar dus echt niets van hé.
|
|
|
#663 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Er zou vrij verkeer van handel en personen moeten zijn in Europa.
Ik wacht het moment af wanneer een drugsdealer dit aan de kaak stelt bij de rechter..... Ook één van jullie Belgen zou in Nederland naar de rechter kunnen gaan!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 21 mei 2012 om 20:34. |
|
|
|
|
|
#664 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen enkel normaal denkend mens begrijpt hier iets van. Over de discriminatie echter; de vrijdag voor de invoering van de wietpas een feit was heeft een rechter in kortgeding uitspraak gedaan dat, wanneer de drugstoeristen voor overmatig overlast zorgen, het geen discriminatie betreft en de coffeeshops dus verplicht buitenlanders moeten kunnen weren. Hierover worden wel meer vragen gesteld en ik wacht de resultaten af van de komende rechtzaken rond de wietpas. Als er zo'n rechtzaken komen natuurlijk want het is ondertussen zo dat bv Coffeeshop Toermalijn in Tilburg, door in overtreding te gaan, probeerde om een rechtzaak uit te lokken maar dat zou vergeefse moeite zijn geweest omdat zo'n overtreding niet voor de rechtbank komt die gaat over het wettelijk of onwettelijk karakter van de wietpas. De zaak zou behandeld worden door een rechter die gaat over de vergunning van de coffeeshop en niet over de wietpas. Dit is echter Nederlands juridisch gedoe en daar ben ik niet echt in thuis.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 22 mei 2012 om 15:03. |
|
|
|
|
|
|
#665 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik kreeg een zeer beleefd antwoord waarin zij verwezen naar hun 'onderzoek' waaruit moest blijken dat buitenlanders gewoon onopgevoede mensen zijn die best buiten Nederland blijven. Eigenlijk verwezen ze gewoon naar de parkeeroverlast. Bekeek ik hun onderzoek staat daar te lezen dat het om 1,5 wagen / uur ging. Dat was de officiële hoofdreden....... Daar valt gewoon niks aan te snappen. Malcontenten leiden onze maatschappij de dieperik in.
|
|
|
|
#666 |
|
Minister
|
Als een olievlek...
De eerste verhalen van de kleine middenstanders in de grensstreek komen los. Hoe hun terrassen vroeger vol zaten met stoned wordende buitenlanders. En hoe de plekken voor de snelle hap zoals Bratwurst, frituur, broodjes veel klandizie hadden. Maar nu niet meer. |
|
|
|
|
|
#667 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#668 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Drugs en bij name wiet hier is een sterk export product. Nu ik ben niet voor drugs, maar mocht dat kunnen geregeld worden via een goed systeem of zoiets zouden we in België beter onze conclusies trekken en zorgen dat we een goed export product hebben. Allez ...de tijd is meer dan rijp zou ik zeggen, dus pluk ze. |
|
|
|
|
|
|
#669 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Die illustere figuren komen voort uit de illegaliteit die onze verkozenen creeëren. De politici zijn hier de hoofdverantwoordelijken voor de aan druggebruik gerelateerde criminaliteit.
|
|
|
|
#670 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#671 | ||
|
Vreemdeling
|
Een maand na de wietpas:
De Standaard: Citaat:
NRC Handelsblad: Citaat:
Tjah, tis maar wat ge succes noemt. Als ge uw doelen maar juist kiest kunt ge elke situatie een succes noemen |
||
|
|
|
|
|
#672 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
zoals hierboven ook wederom mooi de betrouwbaarheid van "onze" kranten wordt weergegeven vertellen "onze" politici evengrote onzin.
|
|
|
|
#673 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De overlast in Maastricht is 4x zo groot als voor de wietpas. Mooi resultaat voor een maatregel die net die overlast wou terugdringen.
Gelukkig komt die overlast nu vooral van straatdealers. En die zijn natuurlijk niet zo problematisch dan fout parkerende Duitsers of Belgen. Overigens; het feit dat zoveel Maastrichtenaren melding doen van overlast is, in tegenstelling tot de periode voor de wietpas, geen probleem dat aangepakt moet worden, nee, nu zijn die meldingen plotseling een daad van burgerzin... Een fout parkerende Duitser of Belg krijgt een boete in de bus. Een straatdealer wordt, na inlevering van de handelswaar, gewoon vrijgelaten. En voor alle duidelijkheid; die handelswaar was geen onschuldig zakje wiet maar een dikke 60gr coke en heroine. Wordt volgens de politie gewoon niet vervolgd, das normaal blijkbaar. Bron Zijn er hier nu nog die geloven dat de politie ook maar enige kans maakt tegen de duizenden drugsrunnertjes op hun scooters met een paar gram wiet (of zelfs straffers) op zak? Ik denk dat we, als het over de gevolgen van de wietpas gaat, de resultaten van dit beleid pas over een jaar of twee zullen gaan merken. En dan vooral in de statistieken over het aantal harddruggebruikers of -doden. Nu is daar natuurlijk nog niks van te merken dus kan Opstelten de medailles op zijn reevers blijven spelden. Blowende Belgen zo'n groot probleem vinden dat je er je eigen bevolking voor wil onderdompelen in straffeloos straatdealen is niet alleen dom, het is -volgens mij- op het randje af misdadig.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 juni 2012 om 09:26. |
|
|
|
|
|
#674 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Overigens ben ik eens benieuwd hoe lang die 'burgerzin' gaat duren.
Je maakt melding van een dealer in je straat, je ziet de politie die gast een half uur later van de straat plukken waarna je hem, weer een half uur later, terug post ziet vatten op zijn vaste stek... Ga je dan een tweede keer bellen? Citaat:
Je moet maar durven eh? Zoiets verkondigen terwijl je politiediensten straatdealers met 60 gr harddrugs gewoon terug de straat opsturen. Hoe lang gaan de Maastrichtenaren hun burgervader nog geloven?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 juni 2012 om 09:59. |
|
|
|
|
|
|
#675 | |
|
Minister
|
Een maand lang zag de binnenstad van Maastricht blauw van de politie.
En de politie had het er druk mee. Wel 100 arrestaties met bijbehorende administratieve rompslomp. Toen werd verkondigd dat de aanpak van de politie een succes was. En ging de mankracht weer ingezet worden voor taken die een beetje verslonsd waren. En wat er uiteindelijk van terecht gekomen is: verspreiding van overlast naar nieuwe wijken. De burgers zijn er niet blij mee. Dealers die bij scholen rondhangen. Maar de burgemeester blijft het een succes vinden: het aantal klachten bij het drugsoverlast team is gedaald. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#676 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
wir haben es nicht gewüsst
|
|
|
|
#677 | |
|
Minister
|
Door de invoering van de wietpas krijgen veel jonge startende ondernemertjes een kans om een eigen bedrijf te beginnen.
Als bijbaantjes zoals vakken vullen, krantenwijkje, reclame folders bezorgen enz. minder opleveren dan een straathandeltje, wat krijg je dan? Kansarme jongeren die hun kans grijpen. Jongerenwerkers klagen er over. Citaat:
Laatst gewijzigd door Mahalingam : 21 juni 2012 om 13:14. |
|
|
|
|
|
|
#678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat: