![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dopen doet men zuigelingen. Een eeuwig ongevraagd merkteken op de ziel van het kind Als je je onderwijs door iedereeen laat betalen, dan moet je daar ook iedereen, die daar gekwalificeerd voor is, les laten geven. Of anders je onderwijs zelf betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al gezegd: dat begrip 'katholiek onderwijs' is achterhaald. Het is ten volle 'onderwijs van en door de belastingbetaler' geworden (het was het de laatste 50 jaar al grotendeels), en de wetgeving mag zo stilaan wijzigen op dit vlak. (daarbij: we evolueren daar naar toe. Momenteel vinden de hoge piefen van het kalotenonderwijs nog steeds extremisten om hun scholen te leiden waarbij niet de beste juffen aangeworven worden, maar wel besprenkelde juffen ... Nog een paar jaar en ze vinden zelfs zo geen schooldirecties meer ...) (nu vind ik dit wel redelijk dom van die juf; ik zou, om een job te hebben die ik graag doe, wel even comedie gespeeld hebben; en eens benoemd, zou mijn wraak wel volgen) (in dezelfde lijn vind ik dat de betaling van pastoors en bisschoppen per direct gestaakt mag worden, wegens discriminatie bij aanwerving op basis van het geslacht) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Extremisten aan het hoofd van de katholieke scholen? Als onderwijzer in het katholieke net moet ik wel heel erg lachen met zoveel onzin. De meeste directeurs zijn vaak naamkatholieken die ongetwijfeld ook leidinggevende kwaliteiten hebben en ook vaak een heel verdienstelijk pedagogische loopbaan kunnen voorleggen, maar meestal blinken ze niet onmiddellijk uit in katholieke aanhankelijkheid. Als u meent dat de Kerk geen recht heeft haar eigen criteria op te stellen voor haar geestelijk personeel, kunt u steeds naar de hoogste rechtscolleges van dit land trekken. Bij mijn weten hebben enkele vrijzinnigen dat reeds gedaan en daar flink het deksel op de neus gekregen. Er is niets discrimerends aan een bepaalde geestelijke staat (geen beroep dus!) te beperken naar de eigen beginselen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door de staat betaalde beroepen zoals bisschop zijn geen beroepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Banneling
|
![]() Ik ken hopen katholieke zever waar ik nooit meer van afraak na hun theocratische hersenspoeling van 24 jaar....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom het even in vraagvorm herhalen: welke concrete gevolgen heeft het doopsel voor een kind in zijn of haar latere leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, enkel bisschoppen van een Belgische bisschoppelijke zetel worden door de Belgische staat betaald. Titulaire bisschoppen bijvoorbeeld niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is me dat nu weer voor zever? Natuurlijk is dat discriminerend. Het is niet omdat je er een leuke uitleg aan kan geven vanuit je eigen clubje dat het niet discriminerend zou zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet discriminerend dus. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij of zij blijft te boek staan als lid van de katholieke gemeenschap, zonder daar ooit voor gekozen te hebben.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Zou er verdorie nog aan mankeren... Geen enkele geestelijke zou door de Belgische staat betaald mogen worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Minister-President
|
![]() Ik zou toch maar de nodige reserve aannemen tegenover deze VB blog.
De school in kwestie wordt hier niet vermeld. Ook op die brief is er geen hoofding van de school in kwestie. Naam en toenaam van de directeur is ook niet afgedrukt op die 'officiële' brief. Daarbij als men goed kijkt blijkt onder die zwart doorstreepte passage helemaal geen tekst te bevinden. Mij lijkt deze blog zo fake als het maar zijn kan.
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van atheisme, hoe kunnen ze dan kiezen. Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van moslim, hoe kunnen ze dan kiezen. Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van anglicanisme, hoe kunnen ze dan kiezen. Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van alien, hoe kunnen ze dan kiezen. Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van boeddha, hoe kunnen ze dan kiezen. Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van 666, hoe kunnen ze dan kiezen. Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van anti-geloofsgeloof, hoe kunnen ze dan kiezen. Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van opvoeding, hoe kunnen ze dan kiezen. Als kinderen niet eens kennis kunnen maken met de leer van anti-opvoeding, hoe kunnen ze dan kiezen. Hetgelooofsgeloof ofdievan ene niet-bestaaande , of ne geflipte , MOET blijkbaaar maaar ingeramdworden , waaarom ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niks dat meer gecontroleerd wordt in ons land dan de publicaties van het Vlaams Belang. Om ze op een overtreding te kunnen betrappen natuurlijk, maar dat speelt geen rol waarom dat gebeurd. Daarom alleen al, zijn de Vlaams Belang publicaties, de meest betrouwbare, van gans het land. Ze kunnen zich geen leugens veroorloven. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |