![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook: autoritair en dictatoriaal Dus: de dictatuur v.h. kapitaal hoort hier ook bij ? ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 22 juni 2012 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 |
Banneling
|
![]() In democratische staten is het kapitalisme ZOGEZEGD onderworpen aan de nationale wil van de kiezer. We weten allemaal dat dat allang zo al niet meer is.Daarom juist moeten supranationale politieke organisaties het kapitalisme terug wereldwijd onder controle brengen. De EU is daarom een goeie ontwikkeling. De politiek moet terug controle krijgen over het mondiale kapitalisme. In plaats van omgekeerd.
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juni 2012 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#626 |
Banneling
|
![]() De EU is supranationaal. Nationalisten kunnen het tij niet keren. Al zijn ze nog zo totalitair. (Een kenmerk dat ze delen met het kapitalisme)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is als een pyromaan een kan kerosine en een doos lucifers geven, en hem dan vragen om de brand te blussen.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 23 juni 2012 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En quote dat maar eens, dat 'm het ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Minister
|
![]() Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij hoe mensen die beweren tegen totalitarisme, tegen dictatuur, tegen kapitalisme te zijn, dan vervolgens uitgerekend de EU, die ruimschoots al die trekken heeft, als de ultieme oplossing naar voren schuiven.
Dan ben je ofwel zeer slecht ingelicht, ofwel te kwader trouw.
![]() |
#630 |
Banneling
|
![]() eEN VAN DE SMERIGSTE smeerlapperijen die de EU met Griekenland uitgehaald heeft, was de vermindering van de minimumlonen. Dat was ronduit crimineel neoliberalisme. Nog min noch meer. Ik zie dat dit nu opgenomen is -naast twee jaar uitstel van het memorandum, in de besprekingsvoorstellen van de Griekse regering. Benieuwd of Merkel gaat bewegen en in welke mate.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar anderzijds is Griekenland ook een stuk duurder dan Turkije en hoort het niet om de zwaksten te straffen voor het wanbeleid van de elite. Het beste scenario volgens mij is dat Griekenland uit de euro stapt, zichzelf failliet verklaart, hun munt devalueert en met een nieuwe lei begint, zoals ArgentiniË begin jaren 2000 gedaa heeft en Rusland eind jaren 90. Ze moeten natuurlijk ook de corruptie aanpakken, en eens zelf iets beginnen doen, in plaats van op de geldstromen uit Brussel te rekenen. De elite diedecennialang geen belastingen hebben betaald moeten vervolgd en onteigend worden. Dat vereist natuurlijk een radicale politieke ommezwaai, die er met NP niet inzit. Laatst gewijzigd door tomm : 25 juni 2012 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Griekenland heeft altijd gelogen en bedrogen en gaat daarmee door. Ik ben dus voor een geordende uitsluiting uit de €. Dat hoeft niet catastrofaal te zijn. Zeker niert voor de EU, want daar blijft GR dan in. Ze mogen er terug in, in de €, zodra ze een regering hebben, die zijn verplichtingen nakomt en betrouwbaar blijkt. . Amputatie nu!. _______________ Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juni 2012 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zoals altijd : uw theorie was wishfull thinking en uiteindelijk als een pudding in mekaar gezakt. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ZEKER wat betreft de Oost-Europese landen als Hongarije, Roemenië of Bulgarije, waar het ongenoegen erg groot is en de malaise compleet. Tegenwoordig liggen de lonen in Hongarije, en zeker in Bulgarije en RoemeniË, lager dan in Rusland of Kasakhstan, wie had dat 12 jaar geleden kunnen denken? Wat betreft Griekenland, de Grieken zijn bang gemaakt van de communisten, maar toch stemden er nog meer dan een derde van de Grieken op de 2 communistische partijen. Als de gevolgen van de besparingen zich nog meer zullen manifesteren op lange termijn, denk ik niet dat NP zeer populair zal blijven op lange termijn. (overigens hebben ze slechts enkele procenten meer gehaald dan syriza, dus bezwaarlijk een groot succes te noemen, wel minder catastrofaal dan verwacht) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u hebt verloren. Ter herinnering: Laatst gewijzigd door Antoon : 2 juli 2012 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: in buurland Nederland wordt de radicaal linkse SP veruit de grootste volgens de meest recente peilingen. Laatst gewijzigd door tomm : 2 juli 2012 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk idem dito met Front National, en onlangs nog met extreem-links van Melanchon. Op het einde van de rit blijven de centrum-partijen de meerderheden vormen, weze het afwisselend met linkse of rechtse accenten. En het is ook best om de extremisten buiten te houden, zowel die van links als die van rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is echter niet de taak van een regering bank te spelen, Dat kan dus slechts tijdelijk zijn en ondertussen moet er beter gereguleerd worden. Een internationale regulering zal altijd efficiënter reguleren dan een nationale. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juli 2012 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |