Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 22:13   #61
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De olie voor de Schotse kust is nochtans een grotere struikelblok dan Brussel. Vermits Brussel verfranst is, kan je het ook terug vernederlandsen. Maar die olievondsten kan je niet even verleggen, en daar zitten de Britten toch wel behoorlijk mee in hun maag.
Dat is eigenlijk internationaalrechtelijk geen groot probleem. Het VN-zeerechtverdrag (United Nations Convention on Law of the Sea) regelt immers exact hoe grenzen op zee (territoriale zee, continentaal plat en EEZ) worden bepaalt a.d.h.v. delimitatie.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 17:41   #62
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Nederland uitgaan is helemaal niet saai.

In Roemenië bieden mensen eten en drank aan op de trein, supergastvrije mensen, net als in de meeste Oost-Europese landen. In Zwitserland mag je nog creperen op straat, het kan hen niet schelen zolang je de stoep maar niet vuilmaakt.

U maakt er een karikatuur van. ALs ik denk aan Roemenen denk ik aan ongewassen bedelaars in een afgeleefde Adidas trainingsbroek en knalwitte sportschoenen van een onbekend merk. De wereld is niet zo binair als u wel laat uitschijnen.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 07:22   #63
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Schotland is nog niet onafhankelijk of haar gouden ezel wil afscheiden Foek joe skots zegge de sjets. Rather under Westminster
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 07:33   #64
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Schotland is nog niet onafhankelijk of haar gouden ezel wil afscheiden Foek joe skots zegge de sjets. Rather under Westminster
Een beetje een dubbele boodschap. Vroeger was er een autonomiebeweging, de Shetland Movement, nu bestaat die niet meer. Vroeger was er geen kans op separatisme, nu wel?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 08:46   #65
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
In Roemenië bieden mensen eten en drank aan op de trein, supergastvrije mensen, net als in de meeste Oost-Europese landen.
Ik ben afgelopen lente met de trein door drie Oost Europese landen gereisd (en eerder nog door twee andere) en heb zoiets daar toch niet gezien...

Citaat:
In Zwitserland mag je nog creperen op straat, het kan hen niet schelen zolang je de stoep maar niet vuilmaakt.
Blijkbaar kom je niet vaak in Zwitserland...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 09:01   #66
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
U maakt er een karikatuur van.
gevolgd door

Citaat:
ALs ik denk aan Roemenen denk ik aan ongewassen bedelaars in een afgeleefde Adidas trainingsbroek en knalwitte sportschoenen van een onbekend merk. De wereld is niet zo binair als u wel laat uitschijnen.
Oud 4 juli 2012, 10:35   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik ben afgelopen lente met de trein door drie Oost Europese landen gereisd (en eerder nog door twee andere) en heb zoiets daar toch niet gezien...

Blijkbaar kom je niet vaak in Zwitserland...
Hangt ervan af welke. Polen, Tsjechen, Hongaren, etc. kennen die traditie niet, cultureel gezien zijn dat eerder westerse landen.

Roemenen, Oekraïeners, Russen, Georgiërs, etc. daarentegen zijn erg gastvrij.

Ik heb een tijdje (iets meer dan een maand) in Zwitserland gewoond, verschrikkelijk. Je bent al bang om je cigarettenpeukje te laten vallen op straat, en o wee als je muziek durft op te zetten na 22 u... Daarnaast is het leven hondeduur, en zijn de mensen beleefd maar koud, moeilijk om er vrienden te maken.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 juli 2012 om 10:39.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 10:43   #68
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
U maakt er een karikatuur van. ALs ik denk aan Roemenen denk ik aan ongewassen bedelaars in een afgeleefde Adidas trainingsbroek en knalwitte sportschoenen van een onbekend merk. De wereld is niet zo binair als u wel laat uitschijnen.
De Roemenen in België zijn grotendeels zigeuners en inderdaad zijn niet echt goed voor het imago van Roemenië. Het enige dat ik kan zeggen is dat je eens naar RoemeniË zelf moet gaan, en buiten de grote steden, leer enkele woorden Roemeens en je zult een bijzonder gastvrij, interessant, warm en leuk volk leren kennen, en steeds willen terugkeren. Dat geldt trouwens net zo goed voor Rusland, Oekraïne, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 juli 2012 om 10:44.
Oud 4 juli 2012, 11:18   #69
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Roemenen in België zijn grotendeels zigeuners en inderdaad zijn niet echt goed voor het imago van Roemenië. Het enige dat ik kan zeggen is dat je eens naar RoemeniË zelf moet gaan, en buiten de grote steden, leer enkele woorden Roemeens en je zult een bijzonder gastvrij, interessant, warm en leuk volk leren kennen, en steeds willen terugkeren. Dat geldt trouwens net zo goed voor Rusland, Oekraïne, etc.
Je mag niet stigmatiseren hé
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 11:37   #70
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb een tijdje (iets meer dan een maand) in Zwitserland gewoond, verschrikkelijk. Je bent al bang om je cigarettenpeukje te laten vallen op straat, en o wee als je muziek durft op te zetten na 22 u... Daarnaast is het leven hondeduur, en zijn de mensen beleefd maar koud, moeilijk om er vrienden te maken.
Met dergelijk asociaal gedrag kan niemand vrienden maken. Dat is nogal begrijpelijk. Gastvrij zijn tegen iemand die zijn afval op straat gooit en zijn buren uit hun slaap houdt is zeer moeilijk. Respect gaat in twee richtingen en u heeft duidelijk geen respect voor anderen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 12:40   #71
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Onvermijdelijk zeker? De rijkere gebieden willen meestal niet delen met de minder begoede... En wanneer je dan nog een geïsoleerd gebied bent met een eigen geschiedenis (de Orkney's en Shetland eilanden waren historisch gezien geen deel van Schotland, maar van Noorwegen, de Shetlands zelf zijn pas in de tweede helft van de 15de eeuw verkocht door de Noorse koning aan de Schotse koning), dan maakt het inderdaad weinig uit of je geregeerd wordt vanuit Edinburgh of London. In dat geval kan London - verder weg - zelfs een comfortabelere heerser zijn.
Oud 4 juli 2012, 12:56   #72
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ik heb een tijdje (iets meer dan een maand) in Zwitserland gewoond, verschrikkelijk. Je bent al bang om je cigarettenpeukje te laten vallen op straat,
en o wee als je muziek durft op te zetten na 22 u... Daarnaast is het leven hondeduur, en zijn de mensen beleefd maar koud, moeilijk om er vrienden te maken.
Dat je "bang" moet zij om een cigarettenpeukje op straat te gooien is jammer genoeg niet het geval. Ik wou dat het wel zo was, dat men wat meer tegen vervuiling van de gemeenschappelijke ruimte zou optreden.

In Bern is afval op straat, vandalisme en grafitti een reuzeprobleem, maar het linkse stadsbestuur doet er niks aan. Integendeel. Als je maar links genoeg bent gelden de wetten voor je niet. Ik denk dat jij je dus in Bern thuis zou voelen...

Wat dat "geen muziek na 22 u betreft", wel we hebben hier gisteren avond in de hele stad naar de Red Hot Chili Peppers mogen luisteren...

En dat hondeduur, wel ja, dat is wat je krijgt als je horeca en winkelpersoneel een degelijk loon geeft. Dat geld moet van ergens komen.

Toen ik naar Zwitserland ging wonen was de levensduurte daar ongeveer 20% hoger dan in België. Maar de nettolonen zijn veel hoger, dus uiteindlijk is je koopkracht hoger. Nu is het land inderdaad een stuk duurder geworden, maar is het de schuld van de Zwitsers dat de Eurozone zo een puinhoop is?
... repeat ...
Oud 4 juli 2012, 12:57   #73
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Onvermijdelijk zeker? De rijkere gebieden willen meestal niet delen met de minder begoede... En wanneer je dan nog een geïsoleerd gebied bent met een eigen geschiedenis (de Orkney's en Shetland eilanden waren historisch gezien geen deel van Schotland, maar van Noorwegen,
Grote delen van Schotland zelf zijn ook historisch gezien een deel van Noorwegen...
... repeat ...
Oud 4 juli 2012, 14:47   #74
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Met dergelijk asociaal gedrag kan niemand vrienden maken. Dat is nogal begrijpelijk. Gastvrij zijn tegen iemand die zijn afval op straat gooit en zijn buren uit hun slaap houdt is zeer moeilijk. Respect gaat in twee richtingen en u heeft duidelijk geen respect voor anderen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 15:32   #75
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Grote delen van Schotland zelf zijn ook historisch gezien een deel van Noorwegen...
de eilanden wel ja, maar het "vasteland" toch niet?
Oud 4 juli 2012, 19:29   #76
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Je mag niet stigmatiseren hé
De meeste Oost-Europeanen doen niet anders dan zigeuners stigmatiseren. Meestal, helaas, hebben ze daar goede redenen voor. De meeste zijn ookj erg blij dat er heel veel naar West-europa trekken. Toch één goed gevolg van hun toetreding tot de EU.
Oud 4 juli 2012, 19:34   #77
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Er is een verschil tussen respect en onverdraagzaamheid.

Mijn muziek stond heus niet zo luid, en m'n vrienden praatten heus niet zo hard. Maar na 22 u een feestje houden thuis past duidelijk niet in het Zwitserse ultra-saaie kader. Maar Zwitsers in Thailand, Rusland, etc. maken het meestal erg bond. Typisch: in hun eigen land mogen ze niets, worden ze machines, al die frustaties komen dan los als ze in het buitenland zijn. Doet me denken aan Saudi ArabiË.

Ik wens Zwitserland HEEL VEEL Oost-Europese zigeuners toe.

Laatst gewijzigd door tomm : 4 juli 2012 om 19:35.
Oud 4 juli 2012, 22:20   #78
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou die "reportage" toch niet te serieus nemen. De VRT heeft hier een eigen agenda.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 23:00   #79
zomdupar
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn muziek stond heus niet zo luid, en m'n vrienden praatten heus niet zo hard. Maar na 22 u een feestje houden thuis past duidelijk niet in het Zwitserse ultra-saaie kader. Maar Zwitsers in Thailand, Rusland, etc. maken het meestal erg bond. Typisch: in hun eigen land mogen ze niets, worden ze machines, al die frustaties komen dan los als ze in het buitenland zijn. Doet me denken aan Saudi ArabiË.

En het doet u niet denken aan Iran of Wit-Rusland ? Natuurlijk niet want dat zijn de valhalla's van free speech

Als je nou eens consequent zou zijn in uw standpunten dan hadden uw bijdragen tot dit forum toch tenminste een beetje geloofwaardigheid ...
zomdupar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 23:27   #80
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Feestje... niet hard praten... Wie denk je eigenlijk voor de gek te kunnen houden?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be