![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 |
|
Banneling
|
De ander is weer gek
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Priester, pastoor, deken,... Eén pot nat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#465 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nogmaals: wat zouden "objectieve criteria" moeten zijn in relatie tot de geestelijke staat van priester?
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 juli 2012 om 23:27. |
|
|
|
|
|
#466 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#467 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou het begot niet weten. Ik kan me niet indenken waarom vrouwen niet evengoed priester(es) zouden kunnen zijn...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#468 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eeen privé club kan dat nog nauwelijks waarmaken. Maar jouw privé-clubje is door de staat gefinancierd |
|
|
|
|
|
|
#469 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#470 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat hoeft ook niet om te zien dat het om discriminatie gaat.
|
|
|
|
|
#471 |
|
Europees Commissaris
|
Omdat dit hele gedoe om betekenisverschillen gaat.
Neem nu dat "objectief" waar Raf op hamert, dat in iedere context wel een andere betekenis heeft. Raf wijst bijvoorbeeld de katholieke theologie af in deze zaak als zijnde niet objectief, maar in die zin zou ook een geschiedkundige niet objectief kunnen zijn in een kwestie betreffende geschiedkundig onderzoek wegens zijn betrokkenheid. Het is allemaal een kwestie van meerdere betekenissen. |
|
|
|
|
|
#472 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#473 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat dat met een geschiedeniskundige te maken heeft, begrijp ik niet goed. |
|
|
|
|
|
|
#474 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#475 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zelfs in hun beste tijd, mijn tijd helaas, was slechts de helft gelovig. Hoeveel zou het nu zijn? Een kwart? Minder, denk ik. Toch durfde nog iemand in deze draad beweren dat die scholen hoofdzakelijk bevolkt worden door kinderen van katholieke ouders... |
|
|
|
|
|
|
#476 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat heeft niks negatiefs in zich. Tenzij u het oneerlijk vindt dat mannen geen kinderen kunnen baren natuurlijk. Je moet goed beseffen dat volgens de christelijke leer, man en vrouw tot verschillende doelen zijn geschapen. We weten dat u dat niet gelooft en dat is uw goed recht, maar het is eveneens het goed recht van de christen om dat wel te geloven. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#478 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Er is erg veel discriminatie. Vrouwentoiletten en vrouwenkleedkamers zijn voor mij verboden terrein, ik kan niet profiteren van aanbiedingen voor kinderen onder de 12, ... Citaat:
Het enige dat eigenlijk van tel is, is de financiering van religie. |
||
|
|
|
|
|
#479 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#480 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik vind persoonlijk dat er geen objectieve criteria zijn om vrouwen te verbieden een priesterambt te bekleden. Maar ik vind ook dat hobbyclub RKK helemaal zelf moet weten welke criteria zij wenst te hanteren voor het binnen de hobbyclub mogen bekleden van het priesterambt. Dat is een interne zaak van die hobbyclub. In mijn hobbyclub van cognacdrinkers mogen whiskeydrinkers immers ook geen functies vervullen. Sterker nog, whiskeydrinkers zijn er niet eens welkom, worden er niet eens toegelaten.
|
|