Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2012, 13:07   #41
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Doet er niet toe die slogan komt van jullie. of niet soms. Of die poster er nu heeft gehangen is helemaal mijn punt niet. Desalniettemin dacht ik dat ik hem gezien had, als ik hem vind zal ik hem tonen. En anders dan heeft u gelijk dat er geen poster is, maar dat verandert weinig tot niets aan de zaak.
Kerel toch.
Wat is uw punt eigenlijk wel, als ik vragen mag??
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:09   #42
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Groeperingen die oproepen tot haat zouden inderdaad op de korrel moeten worden genomen. Of het VB nog door zoveel mensen serieus wordt genomen, zullen we in oktober wel vernemen.

Fout. Ze scheren iedereen over eenzelfde kam en wakkeren haat aan. Er zijn ook andere manieren om zaken aan te kaarten.
Neen juist, en ik zeg ook dat er andere manieren zijn om het aan te kaarten. Maar er zijn wel degelijk problemen met de islam. Zoals bvb blijkt dat 1/5 jongeren homofoob zijn.

Citaat:
Van een N-VA'er verwondert me dat niet. Het verschil tussen een VB'er en een N-VA'er is klein. In deze zaak bepaalt de school nog steeds zelf watvoor vlees ze aanbieden. Maar ik vind persoonlijk ook wel dat leerlingen die geen halal wensen te eten, de kans zouden moeten krijgen om niet-halal te eten.
Maar best.
Er is een groot verschil tussen VB en NVA. Het betrof een halal bbq en kinderen hoeven daar niet aan blootgesteld te worden. Punt aan de lijn.
NVA zal je niet snel een school zien binnenvallen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 6 juli 2012 om 13:10.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:10   #43
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat is uw punt eigenlijk wel, als ik vragen mag??
Zie de topic.
Oud 6 juli 2012, 13:11   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen juist, en ik zeg ook dat er andere manieren zijn om het aan te kaarten. Maar er zijn wel degelijk problemen met de islam. Zoals bvb blijkt dat 1/5 jongeren homofoob zijn.

Er is een groot verschil tussen VB en NVA. Het betrof een halal bbq en kinderen hoeven daar niet aan blootgesteld te worden. Punt aan de lijn.
Ik heb de beelden gezien, die mensen wandelen gewoon naar binnen. Die "vielen" nergens binnen.

Dat goedkope drama altijd weer.
Oud 6 juli 2012, 13:15   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groeperingen die oproepen tot haat zouden inderdaad op de korrel moeten worden genomen.
.
Als je dat met een bepaalde groepering (de islam) doet krijg je heel poco land op je dak.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:15   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan die mensen van het centrum die gewoon de maskers laten vallen; ze willen wel klacht neerleggen maar alleen als ze daarmee het VB kunnen schaden want anders doen ze het niet.

Het gaat dus niet over "de slachtoffers," in tegendeel.
Oud 6 juli 2012, 13:15   #47
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb de beelden gezien, die mensen wandelen gewoon naar binnen. Die "vielen" nergens binnen.

Dat goedkope drama altijd weer.
Er wandelen continue mensen een school binnen die daar niets te zoeken hebben
Oud 6 juli 2012, 13:16   #48
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
LOL ik heb die affiche al een paar keer voorbij gereden maar mijn frank viel niet dat het van't VB was. Ik dacht dat het weer een of andere vlaamse film was
Oud 6 juli 2012, 13:16   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen u liegt. Er hebben nog niet zo lang geleden posters in het straatbeeld gehangen met dezelfde slogan. Trouwens dat is helemaal het punt niet. U ontkent dan toch al niet dat het een slogan van het VB is. Dat is het punt net.
Bon, het gaat dus om een uitspraak van Dewinter uit 2009. Het CGKR zal er zich alvast niet aan wagen om hen daarvoor een rechtzaak aan te doen, want het is een uitspraak van Dewinter, GEEN campagnestandpunt van het VB.

Het CGKR wil dus een rechtzaak aanspannen omwille van de huidige campagne. "de zakken van Mohammed" maken daar geen deel van uit. Uw bewering op dat vlak is dus simpelweg vals en we kunnen dus meteen besluiten dat de grond waarop het CGKR zijn aanval op het VB wil openen te belachelijk is voor woorden, want er is helemaal niks racistisch aan. Verder ga ik er ook geen woorden meer aan vuilmaken en het zou u sieren moest je je ongelijk in deze kunnen toegeven. Dergelijke praktijken kan ik maar matig apprecieren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:16   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wandelen continue mensen een school binnen die daar niets te zoeken hebben

Oud 6 juli 2012, 13:17   #51
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groeperingen die oproepen tot haat zouden inderdaad op de korrel moeten worden genomen. Of het VB nog door zoveel mensen serieus wordt genomen, zullen we in oktober wel vernemen.

Fout. Ze scheren iedereen over eenzelfde kam en wakkeren haat aan. Er zijn ook andere manieren om zaken aan te kaarten.

Van een N-VA'er verwondert me dat niet. Het verschil tussen een VB'er en een N-VA'er is klein. In deze zaak bepaalt de school nog steeds zelf watvoor vlees ze aanbieden. Maar ik vind persoonlijk ook wel dat leerlingen die geen halal wensen te eten, de kans zouden moeten krijgen om niet-halal te eten.

Maar best.
Waar wakkeren ze haat aan met deze campagne?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:19   #52
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden ze trouwens uitgelegd hebben wat halal juist is & hoe die dieren geslacht worden?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:22   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen u liegt. Er hebben nog niet zo lang geleden posters in het straatbeeld gehangen met dezelfde slogan. Trouwens dat is helemaal het punt niet. U ontkent dan toch al niet dat het een slogan van het VB is. Dat is het punt net.
ik heb daar ook nooit een poster van gezien hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:23   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Zouden ze trouwens uitgelegd hebben wat halal juist is & hoe die dieren geslacht worden?
natuurlijk niet. Zoiets doe je toch niet als je de moeltiekoeltie aan het promoten zijt. Volgens mij wist de directeur geeneens wat "halal" was.
maar ik heb zo'n flauw gedacht dat hij het volgend schooljaar niet meer aandurft om weer zo'n halal BBQ te organizeren: hij zou wel eens in een monocultureel clubje kunnen terechtkomen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 juli 2012 om 13:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:24   #55
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon, het gaat dus om een uitspraak van Dewinter uit 2009. Het CGKR zal er zich alvast niet aan wagen om hen daarvoor een rechtzaak aan te doen, want het is een uitspraak van Dewinter, GEEN campagnestandpunt van het VB.

Het CGKR wil dus een rechtzaak aanspannen omwille van de huidige campagne. "de zakken van Mohammed" maken daar geen deel van uit. Uw bewering op dat vlak is dus simpelweg vals en we kunnen dus meteen besluiten dat de grond waarop het CGKR zijn aanval op het VB wil openen te belachelijk is voor woorden, want er is helemaal niks racistisch aan. Verder ga ik er ook geen woorden meer aan vuilmaken en het zou u sieren moest je je ongelijk in deze kunnen toegeven. Dergelijke praktijken kan ik maar matig apprecieren.
Ik kan die poster alvast zelf niet terugvinden. Dan ga ik er voorlopig ook van uit dat ze niet bestaat. Straf ik dacht echt dat ik die gezien had. Ik zoek gewoon verder zo overtuigd ben ik er van dat ik ze wel gezien heb. Maar bewijzen eerst.
Oud 6 juli 2012, 13:25   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Uit De Standaard :
"""CGKR overweegt nieuwe racismeklacht tegen Vlaams Belang
vrijdag 06 juli 2012, 10u38Bron: belga Auteur: loa

Dewinter hoopt te scoren als racismeklacht er komt
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding overweegt een nieuwe racismeklacht in te dienen tegen Vlaams Belang. Dat heeft directeur Jozef De Witte gezegd aan de nieuwssite Apache.be.
De aanleiding voor de mogelijke nieuwe klacht is de 'zeer choquerende' campagne die de extreemrechtse partij gelanceerd heeft voor de gemeenteraadsverkiezingen van dit najaar. Het CGKR aarzelt nog omdat het zich afvraagt of het de partij met een nieuwe klacht geen te grote dienst zou bewijzen.
Vlaams Belang komt in aanloop naar de lokale verkiezingen dit najaar erg fors uit de hoek. Er zijn onder meer de grote straataffiches met - zowat uitsluitend allochtone - 'criminelen', de dubbelzinnige campagne 'knikker ze buiten' en het incident waarbij Belangers een school binnendrongen om allochtone kinderen Zwanworsten met varkensvlees op te dringen.

'Over enkele maanden zitten we samen met de raad van bestuur en met onze technische experts om te overleggen over de opportuniteit van een nieuwe globale klacht tegen het Vlaams Belang', verduidelijkt De Witte, die niet over één nacht ijs wil gaan. 'We moeten koste wat het kost vermijden dat we een eventuele tweede rechtszaak zouden verliezen. Juridisch-technisch ligt de lat dus heel hoog.'

Maar daarnaast speelt ook de opportuniteitsvraag. 'Bewijzen we de partij geen te grote dienst door hen opnieuw voor de rechtbank te brengen?', vraagt de directeur zich af. Het 'nieuwe' Vlaams Belang spon in 2004 al eens heel wat garen uit het racismeproces tegen het Vlaams Blok.

Geen applaus

Bovendien spelen ook politieke argumenten, geeft De Witte nog toe. 'Een nieuwe klacht voor racisme zal door zowat alle Vlaamse partijen niet op applaus onthaald worden. Als dat het Centrum in moeilijk vaarwater brengt, dan dreigen we ook onze armslag te verliezen', klinkt het. 'Die oefening hebben we al eens gemaakt in 2006 en we zullen ze over enkele maanden opnieuw maken.'"""

Als er toch geen globale klacht komt, overweegt het Centrum eventueel stappen te ondernemen in de zaak van de Zwanworsten. 'We hebben nog geen definitieve beslissing genomen, maar de kans bestaat dat we van dit concreet dossier een zaak maken waarbij we niet de partij maar wel de concrete daders voor ogen hebben', aldus nog De Witte."""

M.a.w. niet het al-of-niet-racistisch-zijn is het argument om een klacht neer te leggen, maar wel of het politiek en financieel uitkomt.....
Hoe noemt men zoiets;..hypocriet ??????
Dikke 2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:25   #57
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe die slogan komt van jullie. of niet soms. Of die poster er nu heeft gehangen is helemaal mijn punt niet. Desalniettemin dacht ik dat ik hem gezien had, als ik hem vind zal ik hem tonen. En anders dan heeft u gelijk dat er geen poster is, maar dat verandert weinig tot niets aan de zaak.
Kerel toch.
Het mijne wel, want u noemde me om die reden een leugenaar. Niet netjes van u.

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 6 juli 2012 om 13:27.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 13:31   #58
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Het mijne wel, want u noemde me om die reden een leugenaar. Niet netjes van u.
U mij ook. Liegen is iets dat je bewust doet. Vergissen is iets anders.
U bent dus geen leugenaar. En die poster is er inderdaad niet, alle sporen zijn van 2009. Heeft de VRT die beelden pas terug opgevist want ik kom er toch niet zomaar op he.

In alle geval er is blijkbaar geen poster geweest met de pocket van mohammed als slogan. Mijn verontschuldiging voor het verstrekken van verkeerde informatie. Het was niet mijn bedoeling. Bert Deckers is geen leugenaar. En ik heb mij in deze vergist.

Is dit een voldoende rechtzetting op die manier ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 6 juli 2012 om 13:35.
Oud 6 juli 2012, 13:32   #59
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dikke 2!
hier ben ik het dus ook mee eens.
Oud 6 juli 2012, 13:34   #60
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik heb daar ook nooit een poster van gezien hoor.
Ik kan ze niet meer terugvinden dus ik zal het me dus toch ingebeeld moeten hebben. Als die er wel was zou dat makkelijk terug te vinden moeten zijn. In alle geval de slogan van De Winter is wel blijven hangen bij mij. En die slogan op zich vind ik dus wel racistisch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be