Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2012, 10:21   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Sorry maar je bent aan het trollen nu.
Zoals de staat en Europa nu werkt, heb ik geen enkele reden om de overheid te vertrouwen.

Maatregels om enkele monsters te kunnen vatten, generaliseren voor iedere burger is te zot om los te lopen.
Tsja, als je naar de openingspost kijkt, zal je zien dat ze zoveel jaar na de feiten, dan toch een fatsoenlijk groot deel van de mensen gaan bevragen.

Ondertussen loopt het monster vrij.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:22   #62
giserke
Banneling

Standaard

Liever 1 monster vrij, dan 1 miljard gewone burgers intimideren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 14:29   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's veel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 juli 2012, 15:15   #64
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard De man die nooit nergens over twijfelde : schoofzak

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat wel een goede reden; niet om zoals jij bralt "te grabbel te gooien", maar wel ten dienste stellen van een systeem dat verondersteld wordt gasten als Dutroux en Janssens niet nodeloos lang te laten rondzwerven.

Wat voor een onnozelheid is het om de wetenschappelijke vooruitgang niet aan te wenden om criminaliteit in te dijken.

Zo meteen ga je nog pleiten om de nummerplaten van onze auto's af te schaffen, want daarmee kan de politie zien dat je deze namiddag naar de Vlaamse kust gereden bent, en niet naar de Ardennen.

.
Het is dankzij mensen die " redeneren " zoals jij dat doet , dat er op democratische manieren dictaturen tot stand kunnen komen.
Je schermt met een Dutroux en een Janssens, die 0,0000001 % van de bevolking uitmaken om een gehele bevolking te ficheren en te onderwerpen aan verregegaand vrijheidsbeperkende wetten en maatregels.
Dat is ronduit idioot. Meer kan ik je daar niet over zeggen. In elk geval blijk je hermetisch gesloten voor de meningen van andere mensen over dit vraagstuk. Je hebt duidelijk de wijsheid in pacht.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 15:35   #65
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan men dat dan uit uw DNA opmaken ?
Stel.....
Je staat te kijken naar een betoging tegen de toenemende 'politiestaat' ('t gaat over de toekomst ) en er wordt wat over en weer getrokken en gechargeerd.....
Het wordt wat bitsig en aan beide kanten vallen er gewonden....
Jij vindt het tijd om er vanonder te muizen, je hebt er tenslotte niks mee te maken. Maar je krijgt daar toch wel een klap van een politieknuppel zeker, terwijl je op je gemak aan 't voetgangerslicht staat te wachten om over te steken.
Nog een sjans, je kan weggeraken.
Maar oei, je DNA ligt daar wel op straat.....'t was nogal een harde klap...
De volgende dagen wordt iedereen waarvan DNA werd gevonden opgepakt wegens deelname aan een gewelddadige aanval tegen de ordediensten.....jij inbegrepen.... Iedereen zit immers in die DNA-databank.....
Te science-fiction-achtig ???????
Oud 5 juli 2012, 17:40   #66
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Aligator,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik geloof dat je er zelf niet al te veel van af weet.
http://tweakers.net/nieuws/56951/gro...-database.html
Tiens tiens, waarom zouden zelfs de flikken zélf niet in zo een databank willen zitten hé ?
Het valt mij op dat dit artikel 4 jaar oud is. Intussen is veel geëvolueerd, intussen zijn -hopelijk!- de meeste mensen, en zeker het bestuursorgaan, wat beter geïnformeerd.

De 'angst' van de politie-agenten is gewoon irrationeel.

Citaat:
http://tweakers.net/nieuws/63927/bri...erkrijgen.html
Maar daarna doen ze dit !
http://tweakers.net/nieuws/59196/vee...et-de-wet.html
En hier de conclusie, de overheid heeft te véél informatie over de mensen.
Anderzijds, als je alle nationale inwoners in een DNA databank hebt zitten, wat doe je met alle mensen op doorreis, toeristen, zakenmannen, en andere reizigers ? Van iedereen DNA afnemen ?
Maar gelukkig zijn de Britten aan het bijdraaien, er is nog hoop :http://tweakers.net/nieuws/67572/ver...sregister.html
Niet alleen België, maar geheel Europa, en de rest van de wereld zou zo'n DNA-databank moeten aanleggen.
Een DNA-databank is in mijn ogen hetzelfde als het Rijksregister. Het Rijksregister bevat alle feiten over je, de DNA-databank bevat uw biologisch profiel.
Citaat:

Inplaats van iedereen overal te registreren, zou je je beter eens vragen stellen over de registratie-geilheid van de overheid, want dit zijn toch echt wel Stasi-praktijken.
En " als je niks te verbergen hebt is er toch niks op tegen " is geen goed argument om jan en alleman zijn privacy te grabbel te gooien aan een administratief monster zonder gezicht of naam.
Hier kan je je kennis betreffende mass surveillance systemen wat opkrikken, je hebt het blijkbaar hard nodig...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_surveillance
Komkom toch Alligator, u doet uw profielnaam en profiel-afbeeldig grote oneer aan. Vanwaar die angst toch? Dit is gewoon irrationeel.
Welke privacy 'gooi je te grabbel' indien uw DNA-code gekend is? Er is aan de DNA niks van privacy dat jou kan maken of kan doen kraken. Je DNA-profiel, daar heb jij zelf niet de minste aandeel in. Het is gewoon je DNA-profiel, net zoals je een man bent, of een vrouw bent; dat je groot bent, of klein; dat je dik bent, of mager; dat je intelligent bent, of minder intelligent.
Met uw DNA-profiel kan men je echt niet discrimineren. U heeft trouwens nog steeds niet mn vraag beantwoord: 'op welke manier kan men je via je DNA discrimineren?'

Je DNA-profiel, dat is zo min of meer hetzelfde als de info op je identiteitskaart.

En weet je: de overheid weet véél meer over je dan je denkt. De overheid wéét gewoon alles over je. Alle info van je op het Rijksregister, dat is veel ingrijpender dan de info die zou staan op je DNA-profiel.
Oud 5 juli 2012, 17:42   #67
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om 1 monster, jammer genoeg. Er zijn vele monster. En de gewone burgers worden absoluut niet geïntimideerd. Leg me nu eens uit op welke manier die '1 miljard' burgers nu zouden geïntimideerd worden? Ik ben benieuwd.
Oud 5 juli 2012, 17:43   #68
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Het is dankzij mensen die " redeneren " zoals jij dat doet , dat er op democratische manieren dictaturen tot stand kunnen komen.
Je schermt met een Dutroux en een Janssens, die 0,0000001 % van de bevolking uitmaken om een gehele bevolking te ficheren en te onderwerpen aan verregegaand vrijheidsbeperkende wetten en maatregels.
Dat is ronduit idioot. Meer kan ik je daar niet over zeggen. In elk geval blijk je hermetisch gesloten voor de meningen van andere mensen over dit vraagstuk. Je hebt duidelijk de wijsheid in pacht.
Dit is gewoon een bijzonder dom antwoord. Het antwoord van een bange man, die niet weet waarom hij bang is; die niet weet dat hij niet bang hoeft te zijn.
Oud 5 juli 2012, 17:45   #69
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Stel.....
Je staat te kijken naar een betoging tegen de toenemende 'politiestaat' ('t gaat over de toekomst ) en er wordt wat over en weer getrokken en gechargeerd.....
Jij vindt het tijd om er vanonder te muizen, je hebt er tenslotte niks mee te maken. Maar je krijgt daar toch wel een klap van een politieknuppel zeker, terwijl je op je gemak aan 't voetgangerslicht staat te wachten om over te steken.
De volgende dagen wordt iedereen waarvan DNA werd gevonden opgepakt wegens deelname aan een gewelddadige aanval tegen de ordediensten.....jij inbegrepen.... Iedereen zit immers in die DNA-databank.....
'DNA op straat'. Hoe simplistisch.

Verder is je hele betoog helemaal op niks gestoeld, maw: totaal overbodig.
Oud 5 juli 2012, 17:49   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in ieder geval nog geen contra-elementen gelezen waarom ik niet vrijwillig zou meewerken, in de hypothese van dat spel daar in Nederland (een moord op een 16 jarig meisje, ondertussen al 13 jaar geleden ... mocht het hier in Vlaanderen, in mijn streek zijn, ik zou me naar het politiekantoor begeven om vrijwillig mee te werken).

Je kan niet tegelijk roepen (of beter ik kan niet tegelijk roepen dat pedofilie ernstig aangepakt moet worden, dat misdrijven bestraffen maatschappelijk heel erg nodig is ... bla bla ... en dan een beetje zeveren over mijn privacy of over mogelijke verkeerde conclusies.

Edit:
ik ga het wat straffer zeggen: ben je tegen zo'n algemene databank van DNA, dan ben je voor pedofilie en dan ben je een fan van Dutroux en Janssens.

.
Ik vind jou een angstaanjagend persoon...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 18:37   #71
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
'DNA op straat'. Hoe simplistisch.

Verder is je hele betoog helemaal op niks gestoeld, maw: totaal overbodig.
Dus uit bloed, haar en huid kan geen DNA worden gehaald ? Proficiat, gebuisd voor biologie.
Betoog op niks gestoeld ? Proficiat, gebuisd voor 'redeneerkunde'.
Oud 5 juli 2012, 21:15   #72
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Dus uit bloed, haar en huid kan geen DNA worden gehaald ? Proficiat, gebuisd voor biologie.
Betoog op niks gestoeld ? Proficiat, gebuisd voor 'redeneerkunde'.
Maar nee jij. Wat ik wil zeggen: bij zo'n betoging zal massa's DNA te bespeuren zijn. Denk jij nu echt dat men het nodig zal vinden om al die DNA te gaan analyseren. Omwille van dat domme betogingetje. Men heeft echt wel andere zaken te doen hoor. De fantasie van sommigen......
Oud 6 juli 2012, 07:02   #73
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Maar nee jij. Wat ik wil zeggen: bij zo'n betoging zal massa's DNA te bespeuren zijn. Denk jij nu echt dat men het nodig zal vinden om al die DNA te gaan analyseren. Omwille van dat domme betogingetje. Men heeft echt wel andere zaken te doen hoor. De fantasie van sommigen......
Daarom ook dat de volgende woorden in mijn 'betoog' stonden 'stel', 'toekomst', 'iedereen'.....
AL gehoord van de uitdrukking 'voor advocaat van de duivel spelen' ?

Dat U 'heeft' gebruikt bewijst ook dat U het niet snapt....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 6 juli 2012 om 07:02.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 09:13   #74
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
²
Oud 6 juli 2012, 14:05   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dan ben jij wel vlug angstig.

.

Oud 6 juli 2012, 14:38   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ben jij wel vlug angstig.
Ik ben inderdaad vlug angstig wanneer ik zie dat er mensen zijn die bereid zijn om eenieders privacy zonder meer te grabbel te gooien.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 23:49   #77
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Dit is gewoon een bijzonder dom antwoord. Het antwoord van een bange man, die niet weet waarom hij bang is; die niet weet dat hij niet bang hoeft te zijn.
Het zijn juist bangerikken, die aan de overheid �*lles willen geven wat die vragen, denkende op die manier veilig te zijn.
Oud 6 juli 2012, 23:56   #78
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Stel.....
Helemaal niet. Het kan nog veel verder gaan. Men vind bvb een lijk in een steeg in de stad, en begint al het aanwezige DNA dat in de omtrek te vinden is op te rapen. Jan kwam een paar uur voor de moord voorbij, heeft eens op de grond gerochelt, Piet smeet daar een peuk tegen de grond, Jeroen piste tegen de muur. Ze worden alledrie opgepakt voor ondervraging. Blijkt dat Piet ooit al eens voor het gerecht gekomen is, en bovendien heeft hij geen alibi. Moord opgelost.
En nogmaals, DNA is niet 100 % safe, je DNA kan hard op dat van iemand anders trekken, zonder het jouwe te zijn.
Oud 6 juli 2012, 23:56   #79
giserke
Banneling

Standaard

Het getuigt toch van een onvoorstelbare debiele ingesteldheid de overheid blindelings te vertrouwen?
Oud 7 juli 2012, 00:04   #80
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Wat weet jij van hetgeen men belangrijk vind of niet ?
Stel je een overheid voor die monarchisten opsluit, erger, fusilleert, en jij , Fabiola-lover, neemt aan een pro-Monarchistische betoging deel .
Wel, wegens die klod haar doordrenkt met bloed die die flik uittrok terwijl hij je aan het afmotten was met zijn dikke knuppel, ben je goed voor het executiepeloton.
Je moet niet nadenken over wat er NU met je DNA gedaan word, maar wat men er mee zou kunnen doen.
Kun je mee tot zo ver ?

Laatst gewijzigd door Aligator : 7 juli 2012 om 00:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be