Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2012, 19:33   #21
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Inderdaad. Je ziet dat ook aan het aantal Nobelprijzen die door moslims in de wacht worden gesleept! om van achterover te vallen hé.
Waarom moeten ze Nobelprijzen in de wacht slepen?
Moslims vinden Nobelprijzen verwerpelijk. Welke moslim kijkt naar onze tv? voetbal? olymische spelen? muziek? theater? Oscaruitreikingen? enz enz enz?
Ze vinden het allemaal verwerpelijk.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 05:25   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Waarom moeten ze Nobelprijzen in de wacht slepen?
Moslims vinden Nobelprijzen verwerpelijk.
Niet echt, maar ze weten dat als ze zichzelf opofferen door een reageerbuis kapot te kloppen en daarbij zelf te sterven, ze 77 nobelprijzen in het hiernamaals krijgen
Oud 5 juli 2012, 10:07   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Dat is een zevenvoud van de homofobie bij vrijzinnigen en een viervoud van de homofobie bij katholieken. "We zien dat bij de algemene bevolking de homofobie bij iedereen daalt", zegt Hooghe in "De ochtend". "Alleen bij de moslimjongeren, een soort harde kern, blijft homofobie erg hoog en stijgt het zelfs een beetje

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ofobie_moslims

de homofobie stijgt alvast...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:14   #24
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Dat is een zevenvoud van de homofobie bij vrijzinnigen en een viervoud van de homofobie bij katholieken. "We zien dat bij de algemene bevolking de homofobie bij iedereen daalt", zegt Hooghe in "De ochtend". "Alleen bij de moslimjongeren, een soort harde kern, blijft homofobie erg hoog en stijgt het zelfs een beetje

En het zal blijven stijgen als er niet hard opgetreden wordt. Met een paar buurtwerkers die arabisch spreken gaat er niks veranderen. Dat weten we al 25 jaar, maar politiek correct wil dit niet inzien.
Oud 5 juli 2012, 10:40   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht

Ik vind het alvast zeer positief nieuws dat men het beestje EINDELIJK bij naam wil/mag/durft vernoemen. Dat is een hele grote stap in de goede richting.

Verder vind ik de anti-discriminatie en anti-haat voorstellen voor niet-moslims en homo's ook een stapje in de juiste richting.
Dat is al een heel eind verwijderd van het mantra van Yussef dat de meerderheid niet kan gediscrimineerd worden.

Vraag blijft natuurlijk wat ze met de koranteksten gaan doen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 18:07   #26
perzie
Banneling

Standaard

Goed zo. Dat we eindelijk eens verlost worden van de seculiere dictatuur...

Laatst gewijzigd door perzie : 5 juli 2012 om 18:07.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 18:49   #27
Effect
Minister-President

Standaard

Een klein belletje zegt dat er inderdaad genocide gebeurd is in Bosnië, maar voor zover ik weet gebeurde dit door christenen, waarbij moslims uitgemoord werden.

Voorts zijn er vele landen in die lijst die niet bepaald representatief zijn voor de kop waaronder ze geplaatst worden, Egypte, Turkije en Frankrijk. Er worden conclusies geimpliceerd die geen steek houden.

Ja, als mensen in een ghetto gedwongen worden gaat er wat mis, maar dat geldt net zozeer voor moslims als voor andere bevolkingsgroepen. Nauwelijks 30 jaar geleden werden deze discussies gevoerd over itakken en spanjolen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 20:01   #28
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Een klein belletje zegt dat er inderdaad genocide gebeurd is in Bosnië, maar voor zover ik weet gebeurde dit door christenen, waarbij moslims uitgemoord werden.
Het was een burgeroorlog daar en alle groepen moordden elkaar uit. Ook de mohammedanen daar hebben de meest gruwelijke dingen op hun geweten, en de aanvallen door mohemmadenen op Servische dorpjes waarbij weerloze oude mensen de kop werd afgehakt, waar mensen letterlijk aan hun schuurdeur werden genageld, waarbij zelfs de huisdieren van de Servische bevolking gemarteld en gedood werden, waren voor de Serviërs de aanleiding om Srebrenica aan te vallen.

Citaat:
Voorts zijn er vele landen in die lijst die niet bepaald representatief zijn voor de kop waaronder ze geplaatst worden, Egypte, Turkije en Frankrijk. Er worden conclusies geimpliceerd die geen steek houden.
Ontkracht dat dan eens met argumenten.

Citaat:
Ja, als mensen in een ghetto gedwongen worden gaat er wat mis, maar dat geldt net zozeer voor moslims als voor andere bevolkingsgroepen. Nauwelijks 30 jaar geleden werden deze discussies gevoerd over itakken en spanjolen.
Deze discussie heeft nooit plaatsgevonden over Italianen en Spanjaarden, eenvoudigweg omdat Italianen en Spanjaarden nooit voor enorme overlast gezorgd hebben en ook geen als religie vermomde totalitaire haatideologie uit Spanje en Italië meebrachten.

Daarbij is er niemand in een ghetto gedwongen, maar zorgen de aanhangers van de islam -hun instructieboekje indachtig waarin staat zich niet onder ongelovigen op te houden- er zelf voor dat ze in een ghetto bij elkaar wonen.
Oud 5 juli 2012, 22:59   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vraag blijft natuurlijk wat ze met de koranteksten gaan doen.
Niets naturlijk.

Citaat:
Het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (CGKR) stelt zich burgerlijke partij in een nieuwe rechtszaak tegen Sharia4Belgium-woordvoerder Fouad Belkcam. Tijdens een persconferentie over de nikab-kwestie "zette Belkacem opnieuw aan tot haat en geweld tegenover niet-moslims", stelt het centrum vandaag in een persbericht.
Tegen Belkcam die gewoon zijn erkende godsdienst volgt dient het CGKR klacht in maar de aanstoker de islam/koran blijft buiten schot.
Hoe hypocriet kan je als instelling zijn?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 16:12   #30
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Tegen Belkcam die gewoon zijn erkende godsdienst volgt dient het CGKR klacht in maar de aanstoker de islam/koran blijft buiten schot.
Hoe hypocriet kan je als instelling zijn?
Volledig onnodig organisme inderdaad dat op uw en mijn kosten spelletjes speelt.

http://forum.politics.be/showthread....57#post6206557
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 16:37   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Voor ge op "de moslims" begint te schieten: probeer eerst eens correct in uw eigen moedertaal te schrijven.

Enfin, moslim-bashen komt blijkbaar het meest voor bij mensen met een zeer beperkt cultureel en intellectueel kapitaal.
Ik dacht niet dat het ging over de kennis van onze moedertaal maar over mosliminvasie = pest en cholera voor de landen waar ze binnenvallen!
Klopt het anders een beetje wat er in dat artikel staat volgens jou?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 18:55   #32
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Teorie en praktijk verschillen. Mo modaal kan of wil teorie niet. Mo modaal bidt geen een keer per dag, vast misschien een paar dagen met de ramadan, gaat niet naar de moskee (misschien nog het feestgebed maar eigenlijk is dat ook veel te vroeg en is dat op een werkdag), drinkt alcohol, heeft voorhuwelijkse relaties (soms zelfs buitenhuwelijkse), scheidt van zijn partner en begint een nieuwe leven, heeft nooit de koran vastgenomen, kan het ook niet lezen of begrijpen, heeft geen hoofddoek aan, heeft een modern haardracht, kleed zich in strakke modebewuste kledij, gaat in de bus man en vrouw gemengd, alle vrouwen rijden met de wagen, vrouw heeft werk en soms eigen zaak, schudt de tegengeslacht de hand, aanvaardt autoriteit van tegengeslacht, gaat naar de discotheek of café, heeft zwemshort of bikini aan om te zwemmen, aysha doet het beter in de hoge school dan mo, gaat in alle branches werken, is lid van CD&V of SPa, vermeidt relatie met de imam,...
Ik zie die MO modaal die je beschrijft toch nog steeds als een grote minderheid. En ik spreek vanuit mijn gezichtspunt in Leuven. Ik heb het niet eens over Brussel en/.of Antwerpen, laat staan over de voorsteden in Parijs of hele wijken in Londen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 04:53   #33
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Ga dan staan aan de bushalte en tel het aantal mo's en ay's die er modaal of mordaal gekleed zijn.
Is er in Leuven geen mo modaal schepen? en de vorige schepen die nu europarlementariër is. In de gemeenteraad zitten er ook, zaten er ook.
In de univs en hogescholen lopen er honderden rond.
In de ziekenhuizen lopen er tientallen rond.
D'er werken er in allerlei eet en drankgelegenheden, in allerlei bedrijven, bij de politie.
Waarom zie ik zoveel mo modaal en jij zo weinig parsprototem?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 07:24   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zie ik zoveel mo modaal en jij zo weinig parsprototem?
Ik denk dat dit een psychologisch verschijnsel is.

Toen ik zwanger was (twee maal) kwam ik altijd andere zwangere vrouwen tegen. Sindsdien zijn die precies van de wereldbol verdwenen.

Ik denk dat men "gelijkaardigen" (zeg ik het goed zo?) veel sneller viseert. Geïntegreerde allochtonen zullen bij ons niet echt opvallen (net zomin als zwangere vrouwen niet specifiek opvallen voor nie-zwangeren) terwijl ze dit bij jou wel doen.

Andersom vallen de soepjurken, baardmensen, hoofddoeken, niqaabs en abbayas weldegelijk op door hun onaangepastheid in deze maatschappij. Als er iemand met een bord in zijn doorboorde lip rondloopt in een strooien rokje, dan valt me dat ook op.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 09:08   #35
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dit een psychologisch verschijnsel is.

Toen ik zwanger was (twee maal) kwam ik altijd andere zwangere vrouwen tegen. Sindsdien zijn die precies van de wereldbol verdwenen.

Ik denk dat men "gelijkaardigen" (zeg ik het goed zo?) veel sneller viseert. Geïntegreerde allochtonen zullen bij ons niet echt opvallen (net zomin als zwangere vrouwen niet specifiek opvallen voor nie-zwangeren) terwijl ze dit bij jou wel doen.

Andersom vallen de soepjurken, baardmensen, hoofddoeken, niqaabs en abbayas weldegelijk op door hun onaangepastheid in deze maatschappij. Als er iemand met een bord in zijn doorboorde lip rondloopt in een strooien rokje, dan valt me dat ook op.
Heel juist. Maar weet je ook waarom we deze 'eigenschap' bezitten? Deze gave is na miljoenen jaren in ons instinct genesteld, waarom? Omdat al wat te vreemd is een potentieel gevaar was, en is. En dat is het nog steeds. De sossen mogen decennia lang de modale autochtoon door het strot te duwen dat een cultuur die haaks staat op de onze geen gevaar betekent, maar een miljoenen jaren oud instinct ga je daarmee niet neutraliseren. En terecht als je ziet wat voor ambras dat moslimgedoe teweegbrengt.

Laatst gewijzigd door kwantum : 7 juli 2012 om 09:14.
Oud 7 juli 2012, 11:41   #36
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Heel juist. Maar weet je ook waarom we deze 'eigenschap' bezitten? Deze gave is na miljoenen jaren in ons instinct genesteld, waarom? Omdat al wat te vreemd is een potentieel gevaar was, en is. En dat is het nog steeds. De sossen mogen decennia lang de modale autochtoon door het strot te duwen dat een cultuur die haaks staat op de onze geen gevaar betekent, maar een miljoenen jaren oud instinct ga je daarmee niet neutraliseren. En terecht als je ziet wat voor ambras dat moslimgedoe teweegbrengt.
Voor vele wereldburgers is dat niet zo, daarom dat we zoveel internationale handel drijven, wat voorlopig vooral ons westerlingen ten goede is gekomen.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 7 juli 2012, 11:42   #37
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

En wat betreft dat gevaar dat je aangeeft, lees eens mijn zinnen beneden, ik heb ze niet bedacht.
Oud 7 juli 2012, 12:52   #38
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat betreft dat gevaar dat je aangeeft, lees eens mijn zinnen beneden, ik heb ze niet bedacht.
Wat uw zinnen betreft:
Citaat:
Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven.
Niemand moet mij vertellen dat er gevaar is, aangevallen, nationalistische gevoelens, enz. Als ik in Brussel rondloop weet ik voldoende. Ik heb daar geen politieke partijen, dictators, fascisten of wat dan ook voor nodig.
Oud 7 juli 2012, 21:25   #39
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Zeg kwantum, en heb je die mensen dan niet nodig dan voor de Endlösung?
Oud 8 juli 2012, 12:17   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor vele wereldburgers is dat niet zo, daarom dat we zoveel internationale handel drijven, wat voorlopig vooral ons westerlingen ten goede is gekomen.
We zijn wel vooral over "moslims" bezig!
Misschien krijg ik eindelijk van jou een antwoord op de vraag:
Noem eens een niet-moslim-land waar een grote groep moslims zijn intrek heeft genomen en waar ze dat als een echte verrijking voor hun maatschappij ervaren?
Bij gebrek aan een antwoord zijn de conclusies gemakkelijk te trekken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be