![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wil je vergelijkbare risico's, dan impliceert hij dat zeker.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
|
![]() Het gaat hier om wat lekkerder is. Rauwe vis heeft niet echt veel smaak...
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() Jawel, dat heeft wel degelijk smaak. Maar wij vinden vaak dat dingen vies zijn, of geen smaak hebben, omdat wij te gewend zijn om suikers (dus ook gekarameliseerd) en vetten in grote dosissen binnen te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Ik zeg dan ook niet dat het geen smaak heeft...
Sushi komt bij mij ook best regelmatig op tafel hoor. Maar afgelopen zondag is de zalm gewoon op de BBQ gegaan. (Probleem is in Zwitserland natuurlijk dat vis die vers genoeg is om rauw te eten stervensduur is...)
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Linda Mc Cartney.... Fruit en groenten bevatten ook veel residu's van chemicalieën....gewassen of niet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voedsel braden of koken heeft altijd (en nog steeds ) een hygienische reden gehad... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 juli 2012 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankzij het vuur/koken is het menselijke dieet veel gevariëerder geworden, en werden voorheen gevaarlijke voedingswaren perfect veilig, wat meer monden kon voeden, waardoor er meer mankracht vrijkwam, waarmee dingen konden gebeuren zoals tijd vrijmaken om kennis op te slaan en door te geven...
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet (en het kan mij niet schelen) of vlees eten al dan niet goed is voor het milieu. Ik wil weten of het milieu goed is voor het vlees dat ik wil eten
![]() Natuurlijk moeten we zorg dragen voor het deel van het milieu dat mijn vlees beïnvloedt zolang ik leef, dat staat als een paal boven water. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat 1) Groenten geen natuurlijke stoffen kunnen bevatten die slecht voor je zijn 2) Ik gezond eet
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij mag heel blij zijn dat jij in tijden leeft waarin jouw arrogant egoisme niet wordt bestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als jij denkt dat er andere mensen zijn die ECHT om "de andere" geven, dan ben je wel heel naief. Dat er veel mensen zijn die dat BEWEREN, dat is een feit. Maar dat hoort dan ook bij hun eigen egoistische taktiek, niet meer en niet minder. Een egoist, dat is iemand die aan zichzelf denkt, en niet aan mij, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2012 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nie zeveren dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn pesticidenbetoog was niets anders dan wetenschap. Misschien bent U gewoon niet zo verzot op feiten. Ik kan gerust een soortgelijk betoog opsteken over de soja en maïs van Monsanto, die in praktisch alle vleesvervangers is verwerkt. U bent met een spook van 'de Veggie' aan het discussiëren dat U zelf voor de geest heeft gehaald, niet met mij.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb er al veel over trachten te lezen maar de meningen blijken verdeeld te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Sojamelk en andere producten van soja bevatten een hoop phyto-oestrogenen en IP6's. Beiden kunnen in theorie schadelijk zijn (de laatste vooral voor vegetariërs en veganisten). Phyto-oestrogenen kunnen de activiteit van oestrogene receptoren zowel verhogen (nogal evident) als verlagen (door competitive binding met een lagere activiteit als oestrogeen, m.a.w. de phyto-oestrogenen kapen bindingsplaatsen van het potentere oestrogeen weg). De onderzoeken lijken de theorie van een verhoogde activiteit tegen te spreken, al gaat het over weinig conclosive en weinig betrouwbare epidemiologische studies (zo van 'in Azië eten ze meer soja en daar is minder kanker'). Bovendien eet haast niemand uitsluitend soja, dus zulke studies zijn vaak bijna nutteloos. Persoonlijk krijg ik graag zo weinig mogelijk exogene hormonen binnen. Het menselijke lichaam heeft een mooie balans uitgebouwd doorheen de evolutie van die hormonenspiegel en men smijt je tegenwoordig praktisch dood met natuurlijke en syntetische oestrogenen (wat hun activiteit ook is). IP6's verlagen de absorptie van mineralen, zoals ook Zn, wat een probleem kan zijn voor vegetariërs en veganisten specifiek (alsook mensen met bepaalde gastro-intestinale aandoeningen). Ze vormen complexen die niet oplosbaar zijn met mineralen. Ook hier spreken de onderzoeken elkaar echter tegen als het over een studie in vivo gaat (wat meer dan theorie).
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je wil graag een 'wetenschappelijke' reden geven voor je voorkeur maar je komt aandraven met de klassieke veggie clichés... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Europees Commissaris
|
![]() Oei, je hebt het door. Ik zal het niet langer ontkennen. Salmonella, HCA's / PAH's alsook prionen en exogene hormonen bestaan eigenlijk allemaal niet. Dat is een complot door vegetariërs.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Jaja master in de chemie...toon eens een sluitende studie over het enorme gezondheidsverschil tussen vegetarisme en alleseters..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo'n studie is er niet en ook bijna onmogelijk op te zetten. Voor de 3de keer, ik beweer niet gezonder te leven als jij, noch dat andere vegetariërs over het algemeen gezonder leven/zijn. Het definiëren van 'gezondheid' of 'gezonder dan' is overigens onbegonnen werk.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |