Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2012, 11:20   #101
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Daar heeft hij het toch helemaal niet over?
wil je vergelijkbare risico's, dan impliceert hij dat zeker.
Oud 9 juli 2012, 11:21   #102
Zwitser

Standaard

Citaat:
Vis is veel gezonder rauw.
Het gaat hier om wat lekkerder is. Rauwe vis heeft niet echt veel smaak...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 11:22   #103
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het gaat hier om wat lekkerder is. Rauwe vis heeft niet echt veel smaak...
Jawel, dat heeft wel degelijk smaak. Maar wij vinden vaak dat dingen vies zijn, of geen smaak hebben, omdat wij te gewend zijn om suikers (dus ook gekarameliseerd) en vetten in grote dosissen binnen te krijgen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 14:22   #104
Zwitser

Standaard

Citaat:
Jawel, dat heeft wel degelijk smaak.
Ik zeg dan ook niet dat het geen smaak heeft...

Sushi komt bij mij ook best regelmatig op tafel hoor. Maar afgelopen zondag is de zalm gewoon op de BBQ gegaan.
(Probleem is in Zwitserland natuurlijk dat vis die vers genoeg is om rauw te eten stervensduur is...)
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 14:49   #105
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Die pesticiden bioaccumuleren meestal, omdat het vaak over lipofiele koolwaterstoffen gaat (9 van de 12 meest toxische POP's zijn pesticiden meen ik gelezen te hebben). Dus je bent nog beter af met groenten te wassen en op te eten dan dieren te eten aan wie dezelfde groenten zijn gevoederd.
Zo'n typische waangedachte van de veggies..wij eten wel gezond...

Linda Mc Cartney....

Fruit en groenten bevatten ook veel residu's van chemicalieën....gewassen of niet..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 14:51   #106
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, dat heeft wel degelijk smaak. Maar wij vinden vaak dat dingen vies zijn, of geen smaak hebben, omdat wij te gewend zijn om suikers (dus ook gekarameliseerd) en vetten in grote dosissen binnen te krijgen.
Suikers zijn geen afkruiding...de structuur van vis wordt gewoon zachter en aangenamer door het te bereiden, warm voedsel heeft ook een andere smaak dan koud voedsel..

Voedsel braden of koken heeft altijd (en nog steeds ) een hygienische reden gehad...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 juli 2012 om 14:51.
Oud 9 juli 2012, 15:26   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dankzij het vuur/koken is het menselijke dieet veel gevariëerder geworden, en werden voorheen gevaarlijke voedingswaren perfect veilig, wat meer monden kon voeden, waardoor er meer mankracht vrijkwam, waarmee dingen konden gebeuren zoals tijd vrijmaken om kennis op te slaan en door te geven...
Oud 9 juli 2012, 15:27   #108
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dankzij het vuur/koken is het menselijke dieet veel gevariëerder geworden, en werden voorheen gevaarlijke voedingswaren perfect veilig, wat meer monden kon voeden, waardoor er meer mankracht vrijkwam, waarmee dingen konden gebeuren zoals tijd vrijmaken om kennis op te slaan en door te geven...
Vergeet het kauwen niet. Enorm veel energie ging aan kauwen.
Oud 9 juli 2012, 16:11   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet (en het kan mij niet schelen) of vlees eten al dan niet goed is voor het milieu. Ik wil weten of het milieu goed is voor het vlees dat ik wil eten

Natuurlijk moeten we zorg dragen voor het deel van het milieu dat mijn vlees beïnvloedt zolang ik leef, dat staat als een paal boven water.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 16:30   #110
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zo'n typische waangedachte van de veggies..wij eten wel gezond...

Linda Mc Cartney....

Fruit en groenten bevatten ook veel residu's van chemicalieën....gewassen of niet..
Vanaf de eerst regel ben je al tegen jezelf aan het discussiëren.

Ik heb nergens beweerd dat

1) Groenten geen natuurlijke stoffen kunnen bevatten die slecht voor je zijn

2) Ik gezond eet
Oud 9 juli 2012, 16:40   #111
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet (en het kan mij niet schelen) of vlees eten al dan niet goed is voor het milieu. Ik wil weten of het milieu goed is voor het vlees dat ik wil eten

Natuurlijk moeten we zorg dragen voor het deel van het milieu dat mijn vlees beïnvloedt zolang ik leef, dat staat als een paal boven water.
Yup, en wij moeten respect hebben voor het feit dat jij om niemand anders geeft.
Jij mag heel blij zijn dat jij in tijden leeft waarin jouw arrogant egoisme niet wordt bestraft.
Oud 9 juli 2012, 17:56   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yup, en wij moeten respect hebben voor het feit dat jij om niemand anders geeft.
Jij moet helemaal niks.

Maar als jij denkt dat er andere mensen zijn die ECHT om "de andere" geven, dan ben je wel heel naief. Dat er veel mensen zijn die dat BEWEREN, dat is een feit. Maar dat hoort dan ook bij hun eigen egoistische taktiek, niet meer en niet minder.

Een egoist, dat is iemand die aan zichzelf denkt, en niet aan mij, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2012 om 18:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:01   #113
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanaf de eerst regel ben je al tegen jezelf aan het discussiëren.

Ik heb nergens beweerd dat

1) Groenten geen natuurlijke stoffen kunnen bevatten die slecht voor je zijn

2) Ik gezond eet
Iedere veggie doet niks liever dan suggereren dan zijn levensstijl gezonder is..uw pesticidenbetoog is niks anders...

nie zeveren dus...
Oud 9 juli 2012, 18:11   #114
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iedere veggie doet niks liever dan suggereren dan zijn levensstijl gezonder is..uw pesticidenbetoog is niks anders...

nie zeveren dus...
Neen dat was het niet. Ik ben vooral vegetariër uit morele bezwaren, niet uit gezondheidsbezwaren. Het verschil is dat ik mezelf niet voorlieg.Vlees is erg ongezond (gebakken of rauw, telkens op een verschillende manier). Soja kan ook ongezond zijn. Cola ook. Whiskey ook. Een sigaar ook. Toch eet/drink/nuttig ik al deze dingen. Dat geef ik gerust toe, al nuttig ik al deze dingen met mate.

Mijn pesticidenbetoog was niets anders dan wetenschap. Misschien bent U gewoon niet zo verzot op feiten. Ik kan gerust een soortgelijk betoog opsteken over de soja en maïs van Monsanto, die in praktisch alle vleesvervangers is verwerkt.

U bent met een spook van 'de Veggie' aan het discussiëren dat U zelf voor de geest heeft gehaald, niet met mij.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 18:13.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 18:13   #115
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dat was het niet. Ik ben vooral vegetariër uit morele bezwaren, niet uit gezondheidsbezwaren. Het verschil is dat ik mezelf niet voorlieg.Vlees is erg ongezond (gebakken of rauw, telkens op een verschillende manier). Soja kan ook ongezond zijn. Cola ook. Whiskey ook. Een sigaar ook. Toch eet/drink/nuttig ik al deze dingen. Dat geef ik gerust toe, al nuttig ik al deze dingen met mate.

U bent met een spook van 'de Veggie' aan het discussiëren dat U zelf voor de geest heeft gehaald, niet met mij.
Hoe waar is hetgeen wat ze over sojamelk zeggen? Dat ongefermenteerde sojaproducten ongezond zouden zijn?

Heb er al veel over trachten te lezen maar de meningen blijken verdeeld te zijn.
Oud 9 juli 2012, 18:45   #116
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe waar is hetgeen wat ze over sojamelk zeggen? Dat ongefermenteerde sojaproducten ongezond zouden zijn?

Heb er al veel over trachten te lezen maar de meningen blijken verdeeld te zijn.
Moeilijk te zeggen hoe ongezond dat is zonder het volledige dieet in beschouwing te nemen.

Sojamelk en andere producten van soja bevatten een hoop phyto-oestrogenen en IP6's. Beiden kunnen in theorie schadelijk zijn (de laatste vooral voor vegetariërs en veganisten).
Phyto-oestrogenen kunnen de activiteit van oestrogene receptoren zowel verhogen (nogal evident) als verlagen (door competitive binding met een lagere activiteit als oestrogeen, m.a.w. de phyto-oestrogenen kapen bindingsplaatsen van het potentere oestrogeen weg). De onderzoeken lijken de theorie van een verhoogde activiteit tegen te spreken, al gaat het over weinig conclosive en weinig betrouwbare epidemiologische studies (zo van 'in Azië eten ze meer soja en daar is minder kanker'). Bovendien eet haast niemand uitsluitend soja, dus zulke studies zijn vaak bijna nutteloos. Persoonlijk krijg ik graag zo weinig mogelijk exogene hormonen binnen. Het menselijke lichaam heeft een mooie balans uitgebouwd doorheen de evolutie van die hormonenspiegel en men smijt je tegenwoordig praktisch dood met natuurlijke en syntetische oestrogenen (wat hun activiteit ook is).

IP6's verlagen de absorptie van mineralen, zoals ook Zn, wat een probleem kan zijn voor vegetariërs en veganisten specifiek (alsook mensen met bepaalde gastro-intestinale aandoeningen). Ze vormen complexen die niet oplosbaar zijn met mineralen. Ook hier spreken de onderzoeken elkaar echter tegen als het over een studie in vivo gaat (wat meer dan theorie).

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 18:46.
Oud 9 juli 2012, 18:46   #117
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Mijn pesticidenbetoog was niets anders dan wetenschap. Misschien bent U gewoon niet zo verzot op feiten. Ik kan gerust een soortgelijk betoog opsteken over de soja en maïs van Monsanto, die in praktisch alle vleesvervangers is verwerkt.

Dat is het heel rationele uitspraak...veggiepraat...

Je wil graag een 'wetenschappelijke' reden geven voor je voorkeur maar je komt aandraven met de klassieke veggie clichés...
Oud 9 juli 2012, 18:49   #118
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is het heel rationele uitspraak...veggiepraat...

Je wil graag een 'wetenschappelijke' reden geven voor je voorkeur maar je komt aandraven met de klassieke veggie clichés...
Oei, je hebt het door. Ik zal het niet langer ontkennen. Salmonella, HCA's / PAH's alsook prionen en exogene hormonen bestaan eigenlijk allemaal niet. Dat is een complot door vegetariërs.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 18:50.
Oud 9 juli 2012, 18:55   #119
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, je hebt het door. Ik zal het niet langer ontkennen. Salmonella, HCA's / PAH's alsook prionen en exogene hormonen bestaan eigenlijk allemaal niet. Dat is een complot door vegetariërs.
Jaja master in de chemie...toon eens een sluitende studie over het enorme gezondheidsverschil tussen vegetarisme en alleseters..
Oud 9 juli 2012, 19:07   #120
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jaja master in de chemie...toon eens een sluitende studie over het enorme gezondheidsverschil tussen vegetarisme en alleseters..
Ik heb geen master diploma in de chemie, al lijkt me dat zeer interessant en nuttig. Nog iets wat U zich inbeeld en ik nooit gezegd heb. Biomedische Wetenschappen.

Zo'n studie is er niet en ook bijna onmogelijk op te zetten. Voor de 3de keer, ik beweer niet gezonder te leven als jij, noch dat andere vegetariërs over het algemeen gezonder leven/zijn. Het definiëren van 'gezondheid' of 'gezonder dan' is overigens onbegonnen werk.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 juli 2012 om 19:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be