![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ben ooit eens met een groep 13/14-jarigen in de Ardennen gaan kajakken. Ik hoorde toen iemand zeggen: "bij ons in België hebben we toch zo geen bergen!"
Om maar te zeggen hoe deze kinderen het verschil tussen Vlaanderen en Belgie amper kennen... Ze noemen hun land gewoon "Belgie", de Walen zijn dan weer "Fransen".... Ideaal publiek voor zo'n "onderzoek" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1/4 van de ondervraagden denkt trouwens dat Bart De Wever Vlaams minister president is. En dat zijn dan de "onderzoeken" waar onze Belgicistjes zich aan vastklampen. Tragisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad. Als 14jarige was ik voluit belgicist. Ten tijde van Leterme begon het om te slaan. Als Vlaanderen bij overgrote meerderheid iets wil en het na een jaar bakkelijen niet krijgt, klopt er iets niet in de democratie Bij mijn eerste belastingsbrief verdween het laatste restje belgicisme als sneeuw voor de zon. Ik betaal ongeveer 2 werklozen aan belastingen, de kruimels mag ik houden. Liever zag ik dat verminderen naar 1 werkloze zodat ik geld had om een gezin te stichten. Nu word ik daarvoor naar het buitenland gedwongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Allee serieus??
Nu is Belgïe weeral eens gered zeker?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we oorzaak en gevolg niet door elkaar halen aub! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als alles verder gaat zoals het nu is, zal er in 2014 niet meer gesproken worden over wat gerommel in de marge, zoals nu, maar over een confederaal model.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Dus ik zie tege 2014 weeral een 2011 re-visit. (nva die buitenspel wordt gezet.) Laatst gewijzigd door matthias999 : 10 juli 2012 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door mkb : 10 juli 2012 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarom ook dat het vooral zaak is om in Vlaanderen de neuzen in dezelfde richting te krijgen. Zolang de Vlamingen politiek bedrijven met de gedachte 'wat de Franstaligen daarvan zullen denken' in het achterhoofd zullen ze blijven in het zand bijten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Het staatsmodel werkt niet daar heeft vlijmscherp een punt, en dat herorganiseren wil niet noodzakelijk zeggen dat Belgie niet meer bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens een steeds grotere groep van Vlamingen.
ok, als er in 2014 weer een meerderheid van volgzame Vlamingen kan gevonden worden die weer wat in de marge zal rommelen (of zelfs nog minder), dan zullen ze wel samenhokken. maar of dat lang zal standhouden??? een meerderheid kan je niet eeuwig tegenhouden hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met een ideaal staatsmodel duurt het 5 dagen om een regering te vormen. Me dunkt dat het net iets langer geduurd heeft... maar dat zal wel aan de Vlamingen liggen. Net zoals het waarschijnlijk aan de Vlamingen ligt dat er verfransingsprobemen zijn aan de Vlaamse Kust.
|
![]() |
![]() |