Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2012, 10:19   #21
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ben ooit eens met een groep 13/14-jarigen in de Ardennen gaan kajakken. Ik hoorde toen iemand zeggen: "bij ons in België hebben we toch zo geen bergen!"

Om maar te zeggen hoe deze kinderen het verschil tussen Vlaanderen en Belgie amper kennen... Ze noemen hun land gewoon "Belgie", de Walen zijn dan weer "Fransen"....

Ideaal publiek voor zo'n "onderzoek"
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:19   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

1/4 van de ondervraagden denkt trouwens dat Bart De Wever Vlaams minister president is. En dat zijn dan de "onderzoeken" waar onze Belgicistjes zich aan vastklampen. Tragisch.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:21   #23
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1/4 van de ondervraagden denkt trouwens dat Bart De Wever Vlaams minister president is. En dat zijn dan de "onderzoeken" waar onze Belgicistjes zich aan vastklampen. Tragisch.
Pas op! er zijn zelfs volwassenen die niet beter weten. Van waar denk je dat de traditio's nog stemmen halen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:23   #24
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar toch zouden ze op de N-VA stemmen.

De Vlaming is het beu, Everytime, gewoon kotsbeu. Vlamingen geloven mss niet in een onafhankelijk Vlaanderen maar ze zien ook in dat het niet verder kan zoals het nu is. Ze zien ook in dat het huidig project "België" niet gunstig is voor de toekomst met een veel te ingewikkeld systeem en een overheidsapparaat dat allesverslindend is.

De gewone Vlaming heeft ook ingezien dat de hoeraberichten van de traditionele partijen over de zogezegde grote staatshervorming postierlijk waren. De gewone Vlaming ziet ook in dat het BHV-compromis nogmaals in het nadeel is van de Nederlandstaligen.

maar dan nog zijn er mensen die niet snappen dat de N-VA veel stemmen haalt.
Voor de Franstlaligen kan het hen helemaal niet schelen als de Vlamingen het kotsbeu of niet zijn. Ze bezoeken nog steeds evenveel Vlaanderen als vroeger zonder zich af te vragen van wat de Vlamingen van hen denken. En ik weet zeer goed dat een deel van de Vlaamse bevolking niet op zijn gemak met pakweg de sterke Franstalige aanwezigheid aan de Kust is maar ik antwoord hen dat het enkel en alleen hun probleem is als ze niet op hun gemak zijn. Ze zou zelf in een totale depressie vallen dat dit mij helemaal niet zou kunnen schelen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:25   #25
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nope, dat is compleet rationeel. Ook de jeugd zal via zijn belastingen ooit moeten opdraaien voor het Belgische wangedrocht en dan verdwijnt dat geromantiseer over de Belgische staat als sneeuw voor de zon.
Inderdaad. Als 14jarige was ik voluit belgicist. Ten tijde van Leterme begon het om te slaan. Als Vlaanderen bij overgrote meerderheid iets wil en het na een jaar bakkelijen niet krijgt, klopt er iets niet in de democratie Bij mijn eerste belastingsbrief verdween het laatste restje belgicisme als sneeuw voor de zon. Ik betaal ongeveer 2 werklozen aan belastingen, de kruimels mag ik houden. Liever zag ik dat verminderen naar 1 werkloze zodat ik geld had om een gezin te stichten. Nu word ik daarvoor naar het buitenland gedwongen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:29   #26
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Allee serieus??

Nu is Belgïe weeral eens gered zeker??
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:32   #27
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voor de Franstlaligen kan het hen helemaal niet schelen als de Vlamingen het kotsbeu of niet zijn. Ze bezoeken nog steeds evenveel Vlaanderen als vroeger zonder zich af te vragen van wat de Vlamingen van hen denken. En ik weet zeer goed dat een deel van de Vlaamse bevolking niet op zijn gemak met pakweg de sterke Franstalige aanwezigheid aan de Kust is maar ik antwoord hen dat het enkel en alleen hun probleem is als ze niet op hun gemak zijn. Ze zou zelf in een totale depressie vallen dat dit mij helemaal niet zou kunnen schelen.
Want communautarisme draait louter om toeristische bezoekjes van Vlamingen aan de Ardennen en Walen aan de Vlaamse Kust...

Laten we oorzaak en gevolg niet door elkaar halen aub!
Oud 10 juli 2012, 10:35   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft dat er mee te maken? we hebben het hier niet over Franstaligen in Vlaanderen hé, we hebben het over een staatsmodel dat nu niet werkt.

als alles verder gaat zoals het nu is, zal er in 2014 niet meer gesproken worden over wat gerommel in de marge, zoals nu, maar over een confederaal model.
Oud 10 juli 2012, 10:36   #29
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Inderdaad. Als 14jarige was ik voluit belgicist. Ten tijde van Leterme begon het om te slaan. Als Vlaanderen bij overgrote meerderheid iets wil en het na een jaar bakkelijen niet krijgt, klopt er iets niet in de democratie Bij mijn eerste belastingsbrief verdween het laatste restje belgicisme als sneeuw voor de zon. Ik betaal ongeveer 2 werklozen aan belastingen, de kruimels mag ik houden. Liever zag ik dat verminderen naar 1 werkloze zodat ik geld had om een gezin te stichten. Nu word ik daarvoor naar het buitenland gedwongen.
Vrij normaal ook. Als schoolgaande jongere onder moeder's rokken associeer je België veelal met louter leuke dingen als bv. voetbal en koers, Belgische frieten en stripverhalen, vakantie aan zee of in de Ardennen..., en heb je nog geen enkele ervaring met de werking van de Belgische staat.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:37   #30
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heeft dat er mee te maken? we hebben het hier niet over Franstaligen in Vlaanderen hé, we hebben het over een staatsmodel dat nu niet werkt.

als alles verder gaat zoals het nu is, zal er in 2014 niet meer gesproken worden over wat gerommel in de marge, zoals nu, maar over een confederaal model.
Hoe erg ik het ook vind maar nva zal nooit een meerderheid vinden voor een confederatie. Alle franstalige partijen zijn tegen.

Dus ik zie tege 2014 weeral een 2011 re-visit. (nva die buitenspel wordt gezet.)

Laatst gewijzigd door matthias999 : 10 juli 2012 om 10:37.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:38   #31
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...20709_00217206
De Wever zal het niet graag horen maar, "sire" er zijn nog Belgen...
Waarvan 0% mag stemmen in 2012 en 2014.

Laatst gewijzigd door mkb : 10 juli 2012 om 10:41.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:41   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Want communautarisme draait louter om toeristische bezoekjes van Vlamingen aan de Ardennen en Walen aan de Vlaamse Kust...

Laten we oorzaak en gevolg niet door elkaar halen aub!
Dat is wel gelinkt. Vorig jaar ben ik een week met Franstalige vrienden naar Koksijde geweest. Echt gebeurd : Vlamingen in een café - die zaten naast onze tafel - die van tafel veranderen enkel en alleen omdat ze horen dat we onder ons in het Frans spreken. En ik zweer het, het was geen grap. Onze reactie was trouwens duidelijk : "Ils le font exprès ou ils sont nés cons"? Maar pas op, ik maak er zelf kritiek daarover. Ik stel gewoon vast en ik lach ermee net als de andere aanwezige Franstaligen. Op een moment dachten we zelf naar die Vlamingen te gaan en opzettelijk met hen beginnen te spreken om hun ziekte te begrijpen. Maar nee, we hebben dit niet gedaan. Misschien hebben ze zelf hun dokter raadgepleegd, wie weet.............
Oud 10 juli 2012, 10:42   #33
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Hoe erg ik het ook vind maar nva zal nooit een meerderheid vinden voor een confederatie. Alle franstalige partijen zijn tegen.

Dus ik zie tege 2014 weeral een 2011 re-visit. (nva die buitenspel wordt gezet.)
Daarom ook dat het vooral zaak is om in Vlaanderen de neuzen in dezelfde richting te krijgen. Zolang de Vlamingen politiek bedrijven met de gedachte 'wat de Franstaligen daarvan zullen denken' in het achterhoofd zullen ze blijven in het zand bijten.
Oud 10 juli 2012, 10:42   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een staatsmodel dat VOLGENS U niet werkt, nuance.
Oud 10 juli 2012, 10:42   #35
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel. Als gij lang genoeg gaat rondbazuinen dat Belgie het beloofde land is, dan gaan er een paar kiekens dat eventueel gaan geloven.
Dat hebt ge precies niet zelf gevonden.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:43   #36
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Het staatsmodel werkt niet daar heeft vlijmscherp een punt, en dat herorganiseren wil niet noodzakelijk zeggen dat Belgie niet meer bestaat.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:44   #37
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zolang de Vlamingen blijven toegeven en zelf niet te veel eisen stellen werkt het nagenoeg perfect, dat is waar.
Oud 10 juli 2012, 10:44   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens een steeds grotere groep van Vlamingen.

ok, als er in 2014 weer een meerderheid van volgzame Vlamingen kan gevonden worden die weer wat in de marge zal rommelen (of zelfs nog minder), dan zullen ze wel samenhokken. maar of dat lang zal standhouden???

een meerderheid kan je niet eeuwig tegenhouden hoor.
Oud 10 juli 2012, 10:44   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel gelinkt. Vorig jaar ben ik een week met Franstalige vrienden naar Koksijde geweest. Echt gebeurd : Vlamingen in een café - die zaten naast onze tafel - die van tafel veranderen enkel en alleen omdat ze horen dat we onder ons in het Frans spreken. En ik zweer het, het was geen grap. Onze reactie was trouwens duidelijk : "Ils le font exprès ou ils sont nés cons"? Maar pas op, ik maak er zelf kritiek daarover. Ik stel gewoon vast en ik lach ermee net als de andere aanwezige Franstaligen. Op een moment dachten we zelf naar die Vlamingen te gaan en opzettelijk met hen beginnen te spreken om hun ziekte te begrijpen. Maar nee, we hebben dit niet gedaan. Misschien hebben ze zelf hun dokter raadgepleegd, wie weet.............
U bent een francofiele gek die niks liever doet dan stokebrandje spelen met fictieve kustverhaaltjes die in feite geen bal te maken hebben met het waarom van de problemen in dit land. Doe gerust verder, maar je weet in de verste verte de klepel nog niet hangen. Het feit dat je je telkens opnieuw op dergelijke verhaaltjes beroept toont aan dat je niet de volwassenheid aan de dag kan leggen om op een normale manier met anderstalige landgenoten om te gaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:47   #40
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een ideaal staatsmodel duurt het 5 dagen om een regering te vormen. Me dunkt dat het net iets langer geduurd heeft... maar dat zal wel aan de Vlamingen liggen. Net zoals het waarschijnlijk aan de Vlamingen ligt dat er verfransingsprobemen zijn aan de Vlaamse Kust.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be