Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2012, 17:39   #21
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Pfff...
In het kieshokje zouden NU 50 % v.d. Vlamingen stemmen op écht Vlaamse partijen.
Dat aantal groeit !!!
Vlaamse partijEN (meervoud)? Ha ja, N-VA en VB.

Laatst gewijzigd door Freddie : 10 juli 2012 om 17:40.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 18:45   #22
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Ik mag dan 15 jaar zijn maar ik voel mij eigenlijk best wel Vlaming, ook in het buitenland. Ik zeg altijd eerst dat ik 'flemish' ben, en daarna pas dat dat een deel is van België. Meestal weten ze dan toch niet wat een België is en heb al vaker tegengekomen dat ze dachten dat het een deel was van Nederland.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 18:47   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ik mag dan 15 jaar zijn maar ik voel mij eigenlijk best wel Vlaming, ook in het buitenland. Ik zeg altijd eerst dat ik 'flemish' ben, en daarna pas dat dat een deel is van België. Meestal weten ze dan toch niet wat een België is en heb al vaker tegengekomen dat ze dachten dat het een deel was van Nederland.
Wellicht weten ze vlaanderen niet liggen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 18:53   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Bij mij is het het omgekeerde. Als ik in een ander werelddeel ben, zeg ik altijd dat ik Belg ben. En dan gaat er ergens een lichtje branden alhoewel ze vaak niet echt weten waar België ligt. Als ik dan zeg ik van Flanders ben, dan moet ik het drie keer herhalen, want daar hebben ze nooit van gehoord. En dan begin ik maar niet meer over Limburg.

Laatst gewijzigd door system : 10 juli 2012 om 18:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 18:54   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bij mij is het het omgekeerde. Als ik in een ander werelddeel ben, zeg ik altijd dat ik Belg ben. En dan gaat er ergens een lichtje branden alhoewel ze vaak niet echt weten waar België ligt. Als ik zeg dan ik van Flanders ben, dan moet ik het drie keer herhalen, want daar hebben ze nooit van gehoord. En begin ik maar niet meer over Limburg.
Lennert en Hauspie kennen ze dan weer wel.
Oud 10 juli 2012, 18:55   #26
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij mij is het het omgekeerde. Als ik in een ander werelddeel ben, zeg ik altijd dat ik Belg ben. En dan gaat er ergens een lichtje branden alhoewel ze vaak niet echt weten waar België ligt. Als ik zeg dan ik van Flanders ben, dan moet ik het drie keer herhalen, want daar hebben ze nooit van gehoord.
misschien moet je die hete potato eerst uit je mond halen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 juli 2012 om 18:55.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 18:56   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
misschien moet je die hete potato eerst uit je mond halen
"Patat" is voor Hollanders.
Bij ons zijn dat aardappelen of frieten.
Oud 10 juli 2012, 18:56   #28
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lennert en Hauspie kennen ze dan weer wel.
En toch was dit potentieel een degelijk bedrijf. Ik begrijp nog altijd niet hoe dit fout is kunnen lopen. Volgens kwade tongen zaten de Amerikanen hier achter.

Laatst gewijzigd door system : 10 juli 2012 om 18:57.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 18:57   #29
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij is het het omgekeerde. Als ik in een ander werelddeel ben, zeg ik altijd dat ik Belg ben. En dan gaat er ergens een lichtje branden alhoewel ze vaak niet echt weten waar België ligt. Als ik dan zeg ik van Flanders ben, dan moet ik het drie keer herhalen, want daar hebben ze nooit van gehoord. En dan begin ik maar niet meer over Limburg.
Tja, wie gelooft jou nog. Op dit forum al niemand meer, buiten Rikske. Maar dat is geen referentie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 18:59   #30
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
En toch was dit potentieel een degelijk bedrijf. Ik begrijp nog altijd niet hoe dit fout is kunnen lopen. Volgens kwade tongen zaten de Amerikanen hier achter.
Bwa, neen, kwal De Haene was al genoeg om het om zeep te helpen.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 10 juli 2012, 19:00   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen de Americano-Lovers uit het noorden hier iets over vertellen ?
Oud 10 juli 2012, 19:01   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tja, wie gelooft jou nog. Op dit forum al niemand meer, buiten Rikske. Maar dat is geen referentie.
Ik ga al die persoonlijke aanvallen van u eens tellen.
Misschien kan ik ze bundelen in een "afkak-boek" ?
Oud 10 juli 2012, 19:02   #33
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Normaal ook. Mocht het land niet België, maar Vlaanderen geheten hebben, hadden ze zich in de eerste plaats Vlaming genoemd. Die aanhankelijkheid aan België is enkel en alleen het gevolg van het feit dat het land nu eenmaal bestaat. Landjesfetisjisme dus, en politiek irrelevant. Machtspolitiek, dat is de kern van de zaak.
Zeer juist.

Wat leren de kinderen op school? Ze wonen in het land België.

Wat horen kinderen/pubers op de radio? Belgische artiesten/muziek wordt er verheerlijkt. Er wordt niet gauw over Vlaamse artiesten gesproken.

Het bestaan van verschillende "Belgische nationale ploegen (voetbal, wielersport,...)" zorgt ook voor een zekere gehechtheid aan het land België.

+ meestal zijn kinderen zich niet echt bewust van de Belgische realiteit. Wie is er nu in godsnaam in zijn jeugdjaren bezig met politiek, nee toch.
Oud 10 juli 2012, 19:02   #34
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Het ziet er goed uit voor het Vlaams nationalisme.25% van de deze 14 jarigen schaart zich nu al achter N-VA.En dat zonder loonfiche.
Ja wacht tot die hun eerste belastingsbrief krijgen en zien hoe de partijpolitiek met hen begaan is. Dan maakt het de ballen uit waar dat geld naartoe gaat, het is weg. In de zak van vadertje Staat, of daar nu een Vlaamse of Belgische vlag op plakt.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 10 juli 2012 om 19:05.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 19:03   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik ga al die persoonlijke aanvallen van u eens tellen.
Misschien kan ik ze bundelen in een "afkak-boek" ?
Helemaal jouw stijl: hou je vooral niet in!

Citaat:
Oud 10 juli 2012, 19:03   #36
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het ziet er goed uit voor Vlaanderen en het einde van België is in zicht. Maar dat weet elk redelijk mens ondertussen, ook bij de Walen.
Inderdaad, als je dagelijks de franstalige kranten leest, dan zie je dat ze weer zeer paniekerig beginnen te worden. Elke scheet van BDW is goed voor tal van opiniestukken en artikels ter demonisering van de egoistische, navelstaardige, onsolidaire, bekrompen Vlamingen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 19:04   #37
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Normaal ook. Mocht het land niet België, maar Vlaanderen geheten hebben, hadden ze zich in de eerste plaats Vlaming genoemd. Die aanhankelijkheid aan België is enkel en alleen het gevolg van het feit dat het land nu eenmaal bestaat. Landjesfetisjisme dus, en politiek irrelevant. Machtspolitiek, dat is de kern van de zaak.
Dus je geeft toe dat Staatsgrenzen arbitrair zijn en enkel de machthebbenden ten goede komen? Je zal immers maar binnen dat arbitraire dominion geboren zijn. Hoppa, weer een onderdaan, erm, belastingsbetaler, erm inwoner bij.

Nationaliteit (aan welke Staat je belastingen moet betalen dus) moest eens vrijwillig zijn. Ben benieuwd hoeveel mensen zich nog Belg of Vlaming of wat dan ook voelen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 10 juli 2012 om 19:07.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 19:09   #38
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Wellicht weten ze vlaanderen niet liggen ?
Citaat:
Ik denk dat het uiteindelijk afhangt van het land en de persoon waartegen je spreekt. Kan evengoed de dorpsgek zijn of je kan evengoed in een geitenmelkland zijn.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 19:15   #39
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dus je geeft toe dat Staatsgrenzen arbitrair zijn en enkel de machthebbenden ten goede komen? Je zal immers maar binnen dat arbitraire dominion geboren zijn. Hoppa, weer een onderdaan, erm, belastingsbetaler, erm inwoner bij.

Nationaliteit (aan welke Staat je belastingen moet betalen dus) moest eens vrijwillig zijn. Ben benieuwd hoeveel mensen zich nog Belg of Vlaming of wat dan ook voelen.
Best schattig. Iedereen maakt zo eens een periode mee in zijn leven.

"Wacht eens! Maar, maar, dat is toch ARBITRAIR! Er is geen enkele objectieve maatstaf die zegt dat dit zo is!".

Ik noem het de vervollediging van het Sinterklaasprincipe:

Eerst bestaat de Sint niet.
Dan maakt papa fouten (of komt hij dronken thuis en valt hij met zijn bakkes tegen de keukentafel).
Dan sterft oma.
Dan betrapt men juf op een dt-fout.

En tenslotte, dan ontdekt men, dat ook machthebbers en wetmakers gewoon mensen zijn. En dat mensen gewoon die wetten volgen omdat zij niet beter weten.

Ja, dan borrelt die jeugdige rebellie naarboven. Men krijgt de zin om naakt met een fakkel door de dorpsstraten te lopen en te schreeuwen dat "het is allemaal arbitrair!!!".

Geniet ervan.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 19:16   #40
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
even plausibel als de van de pot gerukte theorietjes die sommigen hier in het beruchte 9/11 draadje posten in het subforum "internationaal". Reeds meer dan 19.000 reacties.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be