Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2012, 01:18   #121
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vind jij dat de overheid niet solidair genoeg is met het bank-en verzekeringswezen???
De overheid en het bankwezen spelen onder 1 hoedje. Probleem is dat ze allebei compleet insolvabel zijn.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 02:56   #122
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof in CAO's, Brother.
Ik heb de mijne wat betreft mijn loon ik eis dat deze worden gerespecteerd.
Mijn toekomstige pensioenregeling is dit jaar hervormd (lees verminderd).
Iedereen zijn steen niet waar?

Hoe meer panamera' s en cayennes jij en je madam kopen, voltanken of kapotrijden, des te beter voor de economie en onrechtstreeks ook voor mij.

Maar het is niet omdat het voor jou nooit voldoende is dat, dat je anderen hun rechten kan afbouwen.

Vergeet het dus Brother, geen enkele politieke partij zal zich hier ooit aan durven wagen.
een religieuse geloofsbeleidenis.... geloven is voor de domme, begrijpen voor de slimme.

redeneer gewoon over (budgetneutrale) manieren hoe je de economie weer kunt aansporen. En pech voor de ambtenaren, maar hun pensioen verhogen is er zeker niet bij.

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 juli 2012 om 02:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 05:16   #123
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik onthou:

PUNT
Meer zal niet gaan zeker?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 06:08   #124
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
"Niets" is nu ook niet juist.
't Is wel niet veel maar moet dat persé veel opbrengen ?
9 Biljoen B.Fr. : het is een bedrag dat vélen ons benijden.
Zeker weten.

Het brengt niets op, de interest die je op spaargeld krijgt is lager dan de inflatie.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 06:11   #125
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Sommigen zouden zich beter wat bijscholen ipv hier de zuurpruim uit te hangen
Zelfkennis het begin van alle wijsheid.

't Is nog niet verloren zelfs niet voor u.
Oud 11 juli 2012, 06:12   #126
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dit heeft niks te maken met 'geldgeil' zijn van de verzekeraars, maar alles met de zero interest rate politiek van de FED en de ECB.

Ik ben verleden jaar compleet gestopt met aan pensioensparen te doen net omdat ik dit zag aankomen.

Het zal nog veel erger worden imo. Nu klagen ze dat ze met onhoudbare rendementen geconfronteerd worden. Binnen een paar jaar ga je ze 1 voor 1 overkop zien gaan.

Vertel mij eens hoe je nog een gegarandeerd rendement van 3%+ gaat halen in de huidige omstandigheden?

Dit is niet meer dan het gevolg van de kunstmatig lage intrestvoeten van de laaste jaren.
Ik heb nooit pensioensparen gedaan, gelukkig maar.
Ge kunt uw geld ook beleggen in andere dingen dan waardeloos bankpapier.
Oud 11 juli 2012, 07:13   #127
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik heb nooit pensioensparen gedaan, gelukkig maar.
Ge kunt uw geld ook beleggen in andere dingen dan waardeloos bankpapier.
ik doe het voor de fiskus een plezier te doen en heb 6 spaarplannen lopen, die ambtenaar die jaloers is op mensen die kunnen een cayenne kopen, is daar natuurlijk ook stekjaloers op, maar vergeet erbij te zeggen dat ik met die 6 pensioenspaarplannen er NOOIT zal in slagen om op het pensioenniveau te geraken van hem, en dat ik daarvoor VRIJWILLIG 3 maand wedde aan de kant zet om dan later die wedde te kunnen consumeren

Dus 1° ons pensioen kan NOOIT zelfs niet door 6000euro per jaar te sparen op het niveau geraken van de ambtenaar
2) we moeten VRIJWILLIG 30% minder verdienen om dan nog altijd een kleiner pensioen te eindigen

Dus wie verdient er hier meer dan de privé ??? WISKUNDE is toch allemaal jullie sterkste kant niet bij de ambtenaren
Oud 11 juli 2012, 07:25   #128
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik doe het voor de fiskus een plezier te doen en heb 6 spaarplannen lopen, die ambtenaar die jaloers is op mensen die kunnen een cayenne kopen, is daar natuurlijk ook stekjaloers op, maar vergeet erbij te zeggen dat ik met die 6 pensioenspaarplannen er NOOIT zal in slagen om op het pensioenniveau te geraken van hem, en dat ik daarvoor VRIJWILLIG 3 maand wedde aan de kant zet om dan later die wedde te kunnen consumeren

Dus 1° ons pensioen kan NOOIT zelfs niet door 6000euro per jaar te sparen op het niveau geraken van de ambtenaar
2) we moeten VRIJWILLIG 30% minder verdienen om dan nog altijd een kleiner pensioen te eindigen

Dus wie verdient er hier meer dan de privé ??? WISKUNDE is toch allemaal jullie sterkste kant niet bij de ambtenaren
Wiskunde is zeker jou sterkste kant niet, als je 6 spaarplannen hebt lopen.
En je vertrouwen in de privé is ontroerend.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 07:50   #129
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als Paul 3 maanden wedde aan de kant zet, dan denk ik dat hij wél iets kent van wiskunde: sparen is de kunst v.d. regelmaat.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 08:00   #130
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
tuurlijk heb ik daar vertrouwen in, die fondsen zijn rotsen
Oud 11 juli 2012, 08:06   #131
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als Paul 3 maanden wedde aan de kant zet, dan denk ik dat hij wél iets kent van wiskunde: sparen is de kunst v.d. regelmaat.

Wie ik niet vertrouw is de politiek.

Wat ik zeker niet wil tegenkomen is

De jaloerse ambtenarenbende die ineens mijn fondsen gaat annexeren om uit te leggen dat dit moet gesolidariseerd moet worden..
Het kan niet wat IK GESPAARD heb versus diegene die NIET gespaard heeft daar van gaat profiteren zolang er buitenproportionele pensioenen betaald wordt, en dit zou moeten helpen om die buitenproportionaliteit aan te zuiveren. Nochthans gebeurt het al op een subtiele manier, door de aftrekbaarheid te manipuleren, of door instaptaksen te heffen...
Oud 11 juli 2012, 08:13   #132
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verschil is wel dat ik dat verdiend heb na 80 % belast geworden te zijn. Dus je moet blij zijn dat er zo'n ezels zijn die bereid zijn om 8 cayennes te verdienen voor ze eentje voor zichzelf kunnen houden

IK heb een vraag jack
als jij 40u werkt en ik 80u per week werk: mag ik dan het dubbel verdienen van jij?

IK vraag mij eigenlijk af welk model jij van droomt ? Iedereen evenveel verdienen los van zijn uren, of los van zijn talenten ?

Weet je zelfs in china braken ze zo geen zever uit, en als een 12u per dag steenkolen zit te vervoeren, verdient die gewoon dubbel zoveel als hij maar 6u per dag zou werken.
80% belast ? Ik zou niet weten in welk stelsel er zulk een belastingdruk bestaat. Hoe kom je aan dat percentage ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 08:39   #133
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rekenles van Brother Paul gehad (nattevingerologie) blijkbaar.
Zou het eerder elementaire wiskunde noemen. Een ambtenarenpensioen is nu eenmaal het dubbel van een arbeiders/bediende pensioen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 09:03   #134
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
80% belast ? Ik zou niet weten in welk stelsel er zulk een belastingdruk bestaat. Hoe kom je aan dat percentage ?
Dat is toch niet moeilijk jongen

Je bent bvb boekhouder

jij krijgt 10euro per uur
de belastingen 45% + opcentiemen 50% => 20euro
de SZ 13% + 30% => 30euro
de btw op uw arbeid 21% => 36euro

ale 'kzit aan 73%
we gaan nog niet klappen van zo die indirecte kosten
- sociaal buro kost gemakkelijk 5%
- verplichte opleidingen 2%
- nog wel provinciebelastingske
- nog een gemeentebelastingske voor de afval
- verplichte attesten
- verplichte keuringen

zitten we aan 80% of zitten we niet aan 80%
ale vertel gij het een keer
Oud 11 juli 2012, 09:59   #135
subocaj

Standaard

Citaat:
Wie ik niet vertrouw is de politiek.

Wat ik zeker niet wil tegenkomen is

De jaloerse ambtenarenbende die ineens mijn fondsen gaat annexeren om uit te leggen dat dit moet gesolidariseerd moet worden..
Het kan niet wat IK GESPAARD heb versus diegene die NIET gespaard heeft daar van gaat profiteren zolang er buitenproportionele pensioenen betaald wordt, en dit zou moeten helpen om die buiten proportionaliteit aan te zuiveren. Nochtans gebeurt het al op een subtiele manier, door de aftrekbaarheid te manipuleren, of door instaptaksen te heffen...
Paultje, een ambtenaar annexeert niets.
Je rechtse politieke minister vriendjes wel, die hebben de verdeling van wat ze jou opleggen vastgelegd. Zowel voor ambtenaren, bedienden en arbeiders.
Jouw 6 privé spaarplannen werken net zolang als er geld voorradig is.
Hoe privé pensioenkassen werken, kan je bekijken bij sommige Nederlandse pensioenkassen.
Daar is zelfs buiten de jaarlijkse administratieve kosten, ook een jaarlijkse bijdrage aan algemene reserve op afgehouden en ben je dus door je privé sparen toch weer aan het bijdragen voor anderen.
Als je dan de afhouding door de staat van je 16% bij het opvragen rekent,(want je hebt natuurlijk de jaarlijkse belastingvermindering op je stortingen meegenomen) op je volledig kapitaal bij uitkering, zit er voor jou dus geen winst in.
Want je jaarlijkse aftrek voor pensioensparen is aan een bepaalde som gebonden en dus niet van toepassing op 5 van je andere spaarplannen.
Er staat in die Nederlandse privé pensioenregeling enkele mooie regels en dat is voor de Belgische privé pensioenen waarschijnlijk niet anders.

Citaat:
U pensioenregeling is een premieovereenkomst. Elk jaar wordt een percentage van de pensioengrondslag als premie betaald. Hiermee bouwt u uw eigen pensioenkapitaal op. Nadat de kosten en risicopremie er afgehaald zijn, beleggen wij de premie voor u. De wijze van beleggen wordt jaarlijks door het bestuur bepaald, u hebt daar geen invloed op. De ontwikkeling van het pensioenkapitaal is afhankelijk van het rendement op de beleggingen. Dit kan zowel positief als negatief zijn. Met het pensioenkapitaal moet u op de pensioendatum een periodieke pensioenuitkering aankopen.
Oud 11 juli 2012, 10:25   #136
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens mij betalen ze niet voor hun pensioen, en betalen ze ook niet voor de sociale zekerheid, en betalen ze niet voor de werkloosheidsuitkering, weduwepensioen.

weet je: ambtenaren betalen ook geen BTW op hun toegevoegde waarde; Dat wil ofwel zeggen dat ze geen toegevoegde waarde hebben... ofwel dat ze permanent frauderen... ofwel dat gewoon ala 'orwell' bezig zijn, alle regels voor een andere en niet voor henzelf.. reinste discriminatie, ik ga dat eens aankaarten al die discriminaties bij die discriminatie commissie
Allez hop, de tweede voor mijn negeerlijst deze week...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 10:38   #137
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Allez hop, de tweede voor mijn negeerlijst deze week...
ambtenaar met lange tenen ze
Oud 11 juli 2012, 11:05   #138
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Allez hop, de tweede voor mijn negeer lijst deze week...
Niet doen, hij rijd met een cayenne, en dat van iemand die hij 10 € betaald, nog eens 80% aan belastingen op die 10€ betaald en dan maar klagen.
Vraag me af waar zijn werkman van 10 € mee rondrijd, ik vermoed van minstens met een Ferrari.
Oud 11 juli 2012, 11:25   #139
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De privé vergokt privé-geld, en dan moeten ambtenaren solidair zijn.
Toen de economie boomde in de jaren '90 en de 13e 14e maanden de deur uit vlogen, hoorde ik niemand zeggen: "Misschien we solidair zijn met..."
De ambtenaren zijn mensen die een job hebben dankzij de solidariteit van alle werknemers in de privé. Mensen in de privé, zelfstandigen en bedrijven werken voor het pensioen van de ambtenaren. Ambtenaren zelf zijn in de meeste gevallen aan de ontvangstkant van het geld. De overheid endus ook de ambtenaren hebben net zo goed geld vergokt, kijk maar naar de gemeenten en dexia

En dan ga jij zeggen dat een ambtenaar niet solidair moet zijn?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 11 juli 2012 om 11:27.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 11:43   #140
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
De ambtenaren zijn mensen die een job hebben dankzij de solidariteit van alle werknemers in de privé. Mensen in de privé, zelfstandigen en bedrijven werken voor het pensioen van de ambtenaren. Ambtenaren zelf zijn in de meeste gevallen aan de ontvangstkant van het geld. De overheid endus ook de ambtenaren hebben net zo goed geld vergokt, kijk maar naar de gemeenten en dexia

En dan ga jij zeggen dat een ambtenaar niet solidair moet zijn?
Man, solidair zijn lijkt me voor rechtse rakkertjes terug een modewoord te worden, jullie zijn toch niet het programma van de PvdA aan het inpikken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be