Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2012, 14:50   #161
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturist Bekijk bericht
Enkel dat wij het graag naakt zijn delen met mensen die ook graag naakt zijn.
wahahahahahah

pervs
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 14:53   #162
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
wahahahahahah

pervs
Bedankt voor uw diepzinnige en weldoordachte bijdrage.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 14:54   #163
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Bedankt voor uw diepzinnige en weldoordachte bijdrage.
Dank U.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:14   #164
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Iedereen mag doen met zijn lichaam wat hijzelf wilt, en wie naakt wilt lopen mag dat, in een daarvoor speciaal aangeduid gebied.

Het is voor mij ondenkbaar dat men in het openbaar naakt zou mogen lopen, omdat de meeste naakte mensen in mijn ogen simpelweg gruwelijk kots-lelijk zijn.
Veel te vaak zijn die naturisten ouderen waar alles ferm uitgezakt is, waar vet is, overbodig en gerimpeld vel, verwrongen lichaam-proportie's en -afmetingen, dat het een ware marteling is dit alles te moeten aanschouwen.

Dergelijke naaktlopers die zo maar op openbare plaatsen gaan lopen om hun vies lichaam aan ons op te dringen zijn diegenen die de medemensen intimideren, lastig vallen.

Maar gelukkig laat de wet en de algemene goegemeente dit niet toe. En het zal wel nog een tijdje zo blijven, God dank!
Oud 15 juli 2012, 15:21   #165
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Iedereen mag doen met zijn lichaam wat hijzelf wilt, en wie naakt wilt lopen mag dat, in een daarvoor speciaal aangeduid gebied.

Het is voor mij ondenkbaar dat men in het openbaar naakt zou mogen lopen, omdat de meeste naakte mensen in mijn ogen simpelweg gruwelijk kots-lelijk zijn.
Veel te vaak zijn die naturisten ouderen waar alles ferm uitgezakt is, waar vet is, overbodig en gerimpeld vel, verwrongen lichaam-proportie's en -afmetingen, dat het een ware marteling is dit alles te moeten aanschouwen.

Dergelijke naaktlopers die zo maar op openbare plaatsen gaan lopen om hun vies lichaam aan ons op te dringen zijn diegenen die de medemensen intimideren, lastig vallen.

Maar gelukkig laat de wet en de algemene goegemeente dit niet toe. En het zal wel nog een tijdje zo blijven, God dank!
Wou jij mensen op nog andere manieren discrimineren op basis van uiterlijk? Mogen mensen met brandwonden aan het gezicht nog buitenkomen? Of mag dat niet meer wegens 'marteling om te aanschouwen'? Misschien vanachter op de bus zetten? Misschien moeten mensen met brandwonden of huidaandoeningen aparte ruimtes in het zwembad krijgen enzo. For whites only, erm, for perfect people only.

Het enige dat hier afschuwelijk is, is Uw verotte en bekrompen levensvisie.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 juli 2012 om 15:23.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:23   #166
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
... zegt een fan van een bejaarde

Niemand heeft een perfect lichaam, en naturisten weten beter dan wie ook dat er lichamen in alle mogelijke afmetingen en verhoudingen bestaan. Maar bespaar me een maatschappij waar 'lelijkheid' een argument is om mensen al dan niet ergens toe te laten.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 15:34   #167
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wou jij mensen op nog andere manieren discrimineren op basis van uiterlijk? Mogen mensen met brandwonden aan het gezicht nog buitenkomen? Of mag dat niet meer wegens 'marteling om te aanschouwen'? Misschien vanachter op de bus zetten? Misschien moeten mensen met brandwonden of huidaandoeningen aparte ruimtes in het zwembad krijgen enzo. For whites only, erm, for perfect people only.

Het enige dat hier afschuwelijk is, is Uw verotte en bekrompen levensvisie.
Het lichaam van oudere mensen is -in de ogen van jonge mensen- altijd lelijk, altijd. Maar ook jongere en jonge mensen zijn echt lelijk wanneer ze naakt zijn, als dan de vetrolletjes en andere kleine onvolmaaktheden boven water komen.
En die lelijkheid kan men bijzonder goed camoufleren door middel van kledij.
Vele oudere mensen zijn mooi door middel van goede, smaakvolle of modieuze kledij. Neem die kledij weg en men ziet een mormel. Dat is mijn punt. Op basis van het gezicht alleen wordt niemand gedegouteerd, zelfs niet mensen met brandwonden, die jij hier zo erbij haalt.

In mijn ogen is iedereen mooier in kledij, ook mooie jonge mensen.

Met kledij aan verraad men de smaak, de stijl en klasse van de dragers. Veel leuker dan op het naakte nietszeggend lijf te moeten kijken.
Oud 15 juli 2012, 17:08   #168
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lichaam van oudere mensen is -in de ogen van jonge mensen- altijd lelijk, altijd. Maar ook jongere en jonge mensen zijn echt lelijk wanneer ze naakt zijn, als dan de vetrolletjes en andere kleine onvolmaaktheden boven water komen.
Vele oudere mensen zijn mooi door middel van goede, smaakvolle of modieuze kledij. Neem die kledij weg en men ziet een mormel. Dat is mijn punt. Op basis van het gezicht alleen wordt niemand gedegouteerd, zelfs niet mensen met brandwonden, die jij hier zo erbij haalt.

Met kledij aan verraad men de smaak, de stijl en klasse van de dragers. Veel leuker dan op het naakte nietszeggend lijf te moeten kijken.
Een mens kan ook mooi zijn door er mee te praten. De ideeën, de meningen, het grappige, het menselijke,....
De inhoud telt, niet het uiterlijke.

Laatst gewijzigd door bartelx : 15 juli 2012 om 17:09.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 17:26   #169
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus niet enkel wilt U mensen beoordelen op lichamelijk uiterlijk beoordelen, maar ook of ze al dan niet slaafs de laatste mode volgen.
Oud 15 juli 2012, 17:37   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Het is in Vlaanderen nog altijd taboe om over naturisme te spreken, en daarom weten we ook niet welk draagvlak er is.
Maar ondertussen is het belgische Athena wel de grootste naturistenvereniging TER WERELD. Dus misschien is dat draagvlak wel groter dan jij denkt.
Ik denk niet dat het nog taboe is in Vlaanderen om over naturisme te spreken.

Dat het draagvlak waar jij naar verwijst, groter kan zijn dan ik vermoed, dat kan best.
Maar ik zie het draagvlak toch niet.

Persoonlijk zie ik, bijvoorbeeld, meer draagvlak (of pogingen daartoe) om cannabis te gedogen ... (niet dat ik pro ben, maar dat is voor een andere draad).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 18:40   #171
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk niet dat het nog taboe is in Vlaanderen om over naturisme te spreken.

Dat het draagvlak waar jij naar verwijst, groter kan zijn dan ik vermoed, dat kan best.
Maar ik zie het draagvlak toch niet.

.
Kijk eens naar wie aan naaktrecreatie doet. En dan niet alleen naar diegene die naar een naaktstrand gaan, ook de ganse wellness-cultuur kan hieronder begrepen worden.

Een redelijk percentage van de bevolking toch.

Laatst gewijzigd door bartelx : 15 juli 2012 om 18:41.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 19:20   #172
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
wahahahahahah

pervs
U bent wellicht geboren met kleren aan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:00   #173
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom hebben kunstenaars, overal ter wereld, zoveel naakte mensen afgebeeld ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:01   #174
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voorstander
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:14   #175
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Zulke trends nu en dan opleggen is juist een goed idee teneinde verstarring, dorpsheid en bekrompenheid te voorkomen.
Een mode of trend opleggen is dwang, dus slecht. Belachelijk. Onnozel.
Een naturist die zich onder pressie van de groep volledig onthaard, dat is even belachelijk als mensen die zich geheel bedekken ( boerkamode ), of mensen die met verstikkende kravatten rondlopen, en bijhorende kostuums, of zoals voor een jaar of 100, de vrouwen in zo een keurslijf om een wespentaille te hebben. Omdat het moet. Omdat het mode is.
BELACHELIJK allemaal. Blijkbaar zijn naturisten even kleinburgerlijke ventjes en vrouwtjes als hun aangeklede mede-klootjesvolk.

Laatst gewijzigd door Aligator : 16 juli 2012 om 14:15.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:18   #176
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, maar die preutsheid is hier in Vlaanderen schering en inslag, vooral dan de katholieke restanten ervan. Door mensen wat naakt te laten zijn kan men dat wegwerken.
Ik ben voor naaktlopen, maar enkel om de religieuze zotten allerhande wat tegenwind te geven. Want er zijn een heleboel mensen die ik liever niet in hun blote flikker zie.
Oud 16 juli 2012, 14:21   #177
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Aanvaarden: okay.
Subsidies: ben je mal?
Loop in je blote hol zoveel het je belieft, maar vraag er mij géén geld voor.
Dat is er zwaar over, nietwaar?

PS: waar stoppen nudisten hun autosleutels?
Inderdaad. Waarom in godsnaam subsidies ? Dat kan toch niets kosten, uw kleren uitdoen ?
Als je wil betaald worden om in je blote te staan, zoek dan werk als stripteaseuse/stripteaseur.
En laat de mensen verder gerust.
PS. hun sleutels hangen rond hun nek
Oud 16 juli 2012, 14:25   #178
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Dus geen faciliteiten zoals openbare naaktstranden. Maar als ik u goed interpreteer "alles moet overal kunnen", zoals Jérôme Jolibois nu doet in Brussel.
Dus naaktwandelen, naaktzwemmen, naaktlopen ... geen probleem.
Ja natuurlijk. Geen ghettovorming. Net zoals in san Francisco :
http://www.zideo.nl/channel/blog/pla...6f57576f6c7478

Naaktlopen blijft toegestaan in San Francisco!

Citaat:
Geplaatst door kimberley op 16 July 2012

In de stad San Francisco is het al jaren wettelijk toegestaan om in je nakie rond te huppelen, mits men niet in opgewonden toestand verkeerd. Echter, steeds meer inwoners vinden al die naakte billen in het restaurant of in de bus maar niets… Inmiddels hebben de inwoners die niet zo gecharmeerd zijn van de blote billen actie ondernomen en met succes. Er is nu een bedekkingwet ingesteld waarbij de nudisten een doek onder hun blote billen moeten leggen in de bus en zich dienen te bedekken in een restaurant. Op zich erg logisch. Zelfs op blotenbillendag in de Zwaluwhoeve dien je niet in vol ornaat je diner te verorberen. Lijkt me overigens ook een pijnlijke situatie voor de knoeiers onder ons. Maar dat geheel terzijde. De naaktloperitus is niet in heel Amerika normaal, want de journaalmakers moeten er zelf ook maar wat hard om lachen.
Oud 16 juli 2012, 14:32   #179
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Nu bent u tot de essentie aan het komen.
Het gaat over naakt zijn en lopen.
Dus abstractie maken van hoe iemand er uit ziet.
Mooi of minder mooi, doet er niet toe.

Uw grens neemt een schoonheidsideaal mee. Mooi mag, lelijk en mannelijk niet. Een subjectieve benadering.
Ik ben bewust dat het subjectief is. Maar ik mag toch zeker nog zeggen wat ik leuk vind en wat niet ? Iemand die ik aangekleed reeds afstotelijk vind, heb ik zeker geen zin om die naakt tegen te komen, of nog erger, er voor bepaalde tijd naast, of niet ver van, moet zitten of staan, in één of andere openbare gelegenheid. Ik zou zoiets als een agressie ervaren. En dan heb ik het nog niet over bepaalde lichaamsgeurtjes die mogelijk mijn neusgaten binnendringen, afkomstig van die mensen.
Oud 16 juli 2012, 14:34   #180
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoe vaak kwam jij al naakte mensen tegen in de lift of de metro, die bovendien scheten lieten?
Ga eens een toerke doen in San Francisco.
http://www.zideo.nl/channel/blog/pla...6f57576f6c7478
Daar kan je eroveral tegenkomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be