Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 06:23   #81
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen. Wij dames wisten dat al lang, maar nu weet u ook waarom wij hier en elders altijd gelijk hebben, heren :

http://www.rtbf.be/info/societe/deta...-qi?id=7805158
Zijn die IQ-tests wel juist?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 06:33   #82
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Inmiddels heb ik de weddenschap met mijn man gewonnen : ik zei dat dergelijk berichtje op het “Belgisch forum” in een minimum van tijd tot minstens 50 posts zou leiden ; hij beweerde dat er geen mens zou reageren.
Het meest verbazende is dat een man dergelijke weddenschap "zou" verliezen.
Bijna onmogelijk.
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 07:11   #83
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Alle gekheid op een stokje: ik ben dol op intelligente vrouwen.
Zeker als ze intelligenter zijn als ikzelf.
Het duurde lang voor ik er zo eentje gevonden had.
Ik doe dan ook alles om haar nooit kwijt te raken.
Desnoods houd ik me van den domme.
Oud 16 juli 2012, 07:31   #84
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Komerad Bekijk bericht
Ha, zonder ons mannenvolk trokken jullie vrouwmenschen nu met jullie zelfgevlochten, met zelfgeplukte bessen gevulde mandjes richting grot om de nacht door te brengen.

In den donkeren dan nog want vuur zal wel door een man uitgevonden zijn.
Het vuur bestond al voor de mens.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 07:36   #85
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een dame is per gemiddeld nooit een nagelbijtster, uiteraard. Hebt u trouwens ooit een vrouw in de neus zien peuteren ? Neen, vanzelfsprekend.
Al dikwijls, in voorbij rijdende auto's.
Oud 16 juli 2012, 07:37   #86
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als man vraag ik me soms wel eens af, hoeveel van mijn soortgenoten er het even goed van zouden hebben afgebracht in de geschiedenis, zonder een vrouw aan hun zijde.
In de dagelijks bekogeling van mediatieke berichten, bedenk ik ook wel eens of er ooit daadwerkelijk ergens een oorlog of misdaad zou plaatsvinden, mochten vrouwen aan het roer staan.
Ik ken nl geen enkele moeder die haar zonen zo bereidwillig naar het slagveld stuurt als vaders dat kunnen...

Door hun ingeboren intelligentie en hartsvolle mededogen houden vrouwen heel de geschiedenis door het licht aan in deze wereld en dragen bij wat er écht toe doet, in de door mannelijke hufters geschapen duisternis.

Btw, ook aan de politieke analyses van Gwylan kunnen de meeste Homers hier een scherp puntje zuigen, evenals haar heldere taalgebruik dat voorzien is van een welhaast poëtische inslag, gelardeerd met een zachte humoristische noot en aldus getuigend van een stralende intelligentie.

Alors, Vive les Femmes!!
Mannen zonder vrouw achter zich voeren geen oorlog.
Oud 16 juli 2012, 08:55   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, indien u per gemiddeld als man intelligenter ware geweest, zou u daar anders over denken.

Ach, wees allen niet bedroefd : als u nu ook een beetje begint te multitasken en vooral het huishouden beredderd, bent u over een eeuw of zo weer op gelijke hoogte.
2

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 08:59   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik zie wel massa's vrouwen op hoge hakken stappen, goed wetend dat dit onpraktisch en vooral zeer ongezond is (knieartrose, lordose, hamertenen, verzwikte enkels enz.).

Ik begrijp niet hoe je een zgn. grotere intelligentie kunt rijmen met de drang tot het nemen van aanzienlijke gezondheidsrisico's louter en alleen om te voldoen aan een modegrilletje.

Dat zal iets typisch vrouwelijks zijn, neem ik aan.
dat dient toch zuiver en alleen maar om de juiste mannetjes te strikken die we dan voor onze kar kunnen spannen. Wat dacht je?

Eenmaal we weten dat mannetjes enkel reageren op heupwiegende bewegingen is het toch simpel?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 09:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 10:12   #89
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat dient toch zuiver en alleen maar om de juiste mannetjes te strikken die we dan voor onze kar kunnen spannen. Wat dacht je?

Eenmaal we weten dat mannetjes enkel reageren op heupwiegende bewegingen is het toch simpel?
Het probleem met sommige vrouwen dan, is dat veel mannen moeite hebben met het localiseren van de heup.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 10:21   #90
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het feit dat er vroeger minder vrouwelijke heersers - en dus minder vrouwelijke tirannen - waren dan mannelijke heersers, heeft niets te maken met een soort keuze, maar is gewoon te wijten dat het vroeger, nog meer dan nu, een pure mannenmaatschappij was.
Zo is dat, de dames in kwestie hadden dus niet veel de nodige sociaal-morele ruimte, om zich te ontwikkelen tot vredelievende machthebbers.

Citaat:
De vrouwen die toch de macht konden grijpen, gingen evengoed over lijken als de mannen.
In die tijd waren vrouwen zonder macht dan ook een vogel voor de kat(er).
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 10:24   #91
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Waarom sommige vrouwen liever single blijven:

http://www.youtube.com/watch?v=Zfc400hSsKQ
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 10:42   #92
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Achter alle grote koppen in de historie stond een vrouw.
achter het fornuis
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:16   #93
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Alle gekheid op een stokje: ik ben dol op intelligente vrouwen.
Zeker als ze intelligenter zijn als ikzelf.
Het duurde lang voor ik er zo eentje gevonden had.
Ik doe dan ook alles om haar nooit kwijt te raken.
Desnoods houd ik me van den domme.
Vandaar dus dat je belgicist en monarchist bent?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:55   #94
Nihilibili
Burger

Nihilibili's schermafbeelding

Standaard

Los van seksuele voorkeuren hebben vrouwen me tot op heden maar weinig kunnen boeien in om het even welke omgang.

Tijdens mijn studies en in hier en daar een academische discussie heb ik sporadisch eens een vrouw tegengekomen met een goede tot zeer goede intelligentie, doch nooit van die aard dat ze mij als een intellectuele uitdaging overkwamen.

Hoe intelligent een vrouw ook moge wezen, steeds blijft ze getormenteerd door irrationele emoties die ze maar moeilijk in de hand kan houden. De rationele nuchterheid die zeker niet de regel is, maar men toch regelmatig waarneemt bij een man (of hij nu naar maatschappelijk geldende normen een 'goed' mens of een 'schurk' is), heb ik nog maar weinig tot nooit waargenomen bij een vrouw. Hoe belezen ze ook is in een of ander vak, steeds staan haar emoties een waarachtige wijsheid in de weg.

Eigenlijk heb ik er nooit veel contact op nagehouden met vrouwen, die wulpse wezentjes die zo fundamenteel verschillend zijn van mezelf. Steeds kan ik met moeite een cynisch lachje onderdrukken wanneer vrouwen bepaalde posities bekleden waar redenaarstalent voor nodig is, zoals bv. het vak van advocaat. Het onnatuurlijk strenge gelaat die de meeste vrouwelijke advocates 'opzetten' toont aan dat het een beroep is die hun in de grond niet ligt. Zo heb ik er al vaak aan het werk gezien met een serieux en hoogmoed die zo gekunsteld was dat men merkte dat ze al erg te veel hun best moesten doen. Zo heb ik er ook al vaak zich met veel serieux grenzeloos belachelijk weten maken, tot ingehouden groot jolijt van de andere sexe.

In de grond is de vrouw zich heel goed bewust van haar intellectuele inferioriteit ten opzichte van de man. De kattachtige listigheid die ze aan de dag moet leggen om mannen onder de knoet te krijgen toont aan dat ze door haar gebrek aan nuchterheid en wijsheid haar vaak ongebreidelde emoties in de strijd moet gooien om haar bestaansrecht te consolideren.

Ze zijn ook vaak veel makkelijker te 'lezen' dan een man. Doordrongen van emoties als velen zijn verraden ze ook vaker en veel makkelijker hun ware aard en intenties. Een paar minuten aanschuiven aan een kassa om zo'n mevrouwtje te observeren is vaak een eenvoudige doch bijzonder amusante verstrooiing.

De egalitaristen die bovenstaande tekst zo weerzinwekkend en oerconservatief vinden slaan er misschien eens vluchtig de geschiedenis op na. In de laatste 2000 jaar heeft de geschiedenis weinig tot geen grote geesten voortgebracht van het vrouwelijke geslacht. Of men het nu heeft over wetenschap, kunst, filosofie ...

Met het grootste vermaak lees ik af en toe de bespiegelingen van heren als Nietzsche en Schopenhauer over het vrouwelijke geslacht. Ondanks alle emancipatorische bewegingen en de mannelijke serieux die vrouwen zich heden ten dage aanmeten zijn ze in de grond nog geen haar veranderd, en zijn dergelijke 19e eeuwse beschouwingen nog steeds even actueel en accuraat.
Nihilibili is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:57   #95
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nihilibili Bekijk bericht
Los van seksuele voorkeuren hebben vrouwen me tot op heden maar weinig kunnen boeien in om het even welke omgang.

Tijdens mijn studies en in hier en daar een academische discussie heb ik sporadisch eens een vrouw tegengekomen met een goede tot zeer goede intelligentie, doch nooit van die aard dat ze mij als een intellectuele uitdaging overkwamen.

Hoe intelligent een vrouw ook moge wezen, steeds blijft ze getormenteerd door irrationele emoties die ze maar moeilijk in de hand kan houden. De rationele nuchterheid die zeker niet de regel is, maar men toch regelmatig waarneemt bij een man (of hij nu naar maatschappelijk geldende normen een 'goed' mens of een 'schurk' is), heb ik nog maar weinig tot nooit waargenomen bij een vrouw. Hoe belezen ze ook is in een of ander vak, steeds staan haar emoties een waarachtige wijsheid in de weg.

Eigenlijk heb ik er nooit veel contact op nagehouden met vrouwen, die wulpse wezentjes die zo fundamenteel verschillend zijn van mezelf. Steeds kan ik met moeite een cynisch lachje onderdrukken wanneer vrouwen bepaalde posities bekleden waar redenaarstalent voor nodig is, zoals bv. het vak van advocaat. Het onnatuurlijk strenge gelaat die de meeste vrouwelijke advocates 'opzetten' toont aan dat het een beroep is die hun in de grond niet ligt. Zo heb ik er al vaak aan het werk gezien met een serieux en hoogmoed die zo gekunsteld was dat men merkte dat ze al erg te veel hun best moesten doen. Zo heb ik er ook al vaak zich met veel serieux grenzeloos belachelijk weten maken, tot ingehouden groot jolijt van de andere sexe.

In de grond is de vrouw zich heel goed bewust van haar intellectuele inferioriteit ten opzichte van de man. De kattachtige listigheid die ze aan de dag moet leggen om mannen onder de knoet te krijgen toont aan dat ze door haar gebrek aan nuchterheid en wijsheid haar vaak ongebreidelde emoties in de strijd moet gooien om haar bestaansrecht te consolideren.

Ze zijn ook vaak veel makkelijker te 'lezen' dan een man. Doordrongen van emoties als velen zijn verraden ze ook vaker en veel makkelijker hun ware aard en intenties. Een paar minuten aanschuiven aan een kassa om zo'n mevrouwtje te observeren is vaak een eenvoudige doch bijzonder amusante verstrooiing.

De egalitaristen die bovenstaande tekst zo weerzinwekkend en oerconservatief vinden slaan er misschien eens vluchtig de geschiedenis op na. In de laatste 2000 jaar heeft de geschiedenis weinig tot geen grote geesten voortgebracht van het vrouwelijke geslacht. Of men het nu heeft over wetenschap, kunst, filosofie ...

Met het grootste vermaak lees ik af en toe de bespiegelingen van heren als Nietzsche en Schopenhauer over het vrouwelijke geslacht. Ondanks alle emancipatorische bewegingen en de mannelijke serieux die vrouwen zich heden ten dage aanmeten zijn ze in de grond nog geen haar veranderd, en zijn dergelijke 19e eeuwse beschouwingen nog steeds even actueel en accuraat.
Jij denkt dat mannen rationele denkers zijn? En wat is rationeel denken precies?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:00   #96
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij denkt dat mannen rationele denkers zijn? En wat is rationeel denken precies?
Ja, lap.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:01   #97
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, lap.
?
Oud 16 juli 2012, 14:03   #98
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
?
Hier ben je weer met je rationaliteit.
Oud 16 juli 2012, 14:05   #99
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Hier ben je weer met je rationaliteit.
Ik stel vragen aan hem, omdat hij loopt te bazelen dat mannen rationeler zijn.
Oud 16 juli 2012, 14:07   #100
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel vragen aan hem, omdat hij loopt te bazelen dat mannen rationeler zijn.
Hij bedoelt dat mannen hun emoties in perspectief kunnen stellen, kunnen analyseren (dus kijken waar de emoties vandaan komen en hoe zij zich verhouden tot andere emoties), en deze emoties voldoende kunnen onderdrukken om er niet helemaal door overweldigd te worden.

Vrouwen kunnen dat niet. Zo is het vaak het geval dat een vrouw niet beseft wat gevolgen op lange termijn zijn. Zij kan dat niet aanvoelen. Als iets op moment zelf goed voelt, maar op lange termijn schadelijk zal zijn, kan zij de beslissing niet nemen om het niet te doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be