Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 13:33   #41
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En niemand vindt het raar dat in een westers land geen keuze bestaat voor "niet-halal geslacht vlees"? Gewoon vlees geslacht volgens de Europese slachtwetten?

Neen, als ik daar zeker van wil zijn moet IK maar vegetarisch eten zeker?
Stop dan met zagen en schiet in actie.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:43   #42
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discrimineren ISO certificaten ook op basis van geloofsovertuiging?

Als het CGKR in zijn wiek schiet omdat er twee sjallekes persé in een cocktailbar willen zijn waar ze geen sjalleke mogen dragen, dan vinden jullie linkiewinkies dit doodnormaal en zeker geen muggenzifterij.

Als halve economische organizaties buiten spel worden gezet omwille van zuivere concurrentievervalsende en discriminerende reglementen onder het mom van religieuze verplichting, dan moeten we onze mond houden?

Ik wil helemaal geen kaas eten waarbij het stremsel specifiek gemaakt wordt met halalwei (van onverdoofd gemartelde beesten) terwijl dit niet vermeld wordt op het pakket, terwijl de kaasfabrikanten met plezier voldoen aan die halalverplichting zodat ze hun producten naar islamitische landen kunnen uitvoeren.
Voor mijn part voeren ze uit wat ze willen, maar ik wil het récht hebben om te WETEN of ze halaltoestanden uitvoeren of niet, want dan kan ik het weigeren. Nu niet.
1. Vermijdt dus al schapenvlees uit Nieuw Zeeland
2. Schrijf producenten aan en eis een ISO norm op voor diervriendelijk geslacht vlees '(een paradox in feite)
3.Weet dat moslims in feite alles eten onder het motto "wat niet weet, niet deert"
4. Ga zeker niet in een uitheems restaurant eten
5. In West Europa is de meerderheid van de slagerijen nog altijd "traditioneel europees" een joodse of moslim slager vinden blijft eventjes zoeken !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:46   #43
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En niemand vindt het raar dat in een westers land geen keuze bestaat voor "niet-halal geslacht vlees"? Gewoon vlees geslacht volgens de Europese slachtwetten?

Neen, als ik daar zeker van wil zijn moet IK maar vegetarisch eten zeker?
Awel, als ge niet voor halal kiest kiest ge automatisch voor haram (Europese/lokale slachtwetten) vlees. Je hebt nu eenmaal nog genoeg zaken die 'haram' zijn, ondersteun die zaken door daar te schoppen. Stem met je portefeuille.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:49   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
1. Vermijdt dus al schapenvlees uit Nieuw Zeeland
doe ik al lang.

Citaat:
2. Schrijf producenten aan en eis een ISO norm op voor diervriendelijk geslacht vlees '(een paradox in feite)
is wet (allez, wet voor de dhimmies, geen wet voor de moslims)
Citaat:
3.Weet dat moslims in feite alles eten onder het motto "wat niet weet, niet deert"
dat is hun probleem. Daarom dat we met halal-etikettering rond de oren worden geslagen neem ik aan?
(gelukkig hebben ze hier in de Lidl de halal-kip niet meer in het aanbod zitten. Zal te duur geworden zijn met telkens al die speklapjes die men ertussen gooide)
Citaat:
4. Ga zeker niet in een uitheems restaurant eten
ik ga in alle uitheemse restaurants eten, behalve als het islamitische junkfood is (kebab, falafel etc.). En verder hebben ze geen deftige islamitische restaurants (alhoewel: weldegelijk Marokkaanse restaurants, daar kom ik ook amper).

Citaat:
5. In West Europa is de meerderheid van de slagerijen nog altijd "traditioneel europees" een joodse of moslim slager vinden blijft eventjes zoeken !
Tijd om vanonder je kerktoren te komen en gewoon eens een bezoekje aan halal-antwerpen te brengen. Meer kans dat je geen gegarandeerd volgens Europese normen slachtende slager meer vindt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:58   #45
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doe ik al lang.

Tijd om vanonder je kerktoren te komen en gewoon eens een bezoekje aan halal-antwerpen te brengen. Meer kans dat je geen gegarandeerd volgens Europese normen slachtende slager meer vindt.
Ik kom net van de Carrefour van Borsbeek en heb daar chipolata gemengde varkens/kalfsworstjes gekocht... er was nergens een "halal" keurmerk te bespeuren.

Zowel de Gitschotellei, de Driekoningenstraat, Herentalsebaan zijn er overvloedig europese slagers te vinden & bij de discounters is er gewoonlijk ook een "Renmans" te vinden --- het bekendste slagersadres de Criée niet te vergeten !

Abdijstraat, Shopping center TIR, Linkeroever, Luchtbal, Bredabaan... overal zijn er gewone "Van Vlees en Bloed" slachthuizen.. Ik moet toegeven dat ik
er in het zgn. beruchte Borgerokko en de Wijk Noord aan de trapkes nog niet met genoeg aandacht gekeken heb...

Ik heb in geen geval een "gouden gids" nodig om conventioneel geslacht
BBQ vlees te vinden hoor !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:01   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

U spreekt over supermarktvlees.

Ik spreek over zelfstandige beenhouwers die geen halal-vlees verkopen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 juli 2012, 14:06   #47
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vrees dat ik u geen lessen ga geven over logische gevolgen en oorzaken.
Daarvoor zal je toch nog even terug naar school moeten gaan.

Ik gaf je alle mogelijke links naar de geplogenheden voor halal toestanden en de discriminerende maatregelen die daarvoor nodig zijn.
Als je daarbij niet kan afleiden wat het probleem is, dan vrees ik dat ik mijn tijd niet verder aan jou ga besteden.

Ga dus maar verder met je blokskes spelen.
Samengevat, die inbreuken zijn er alleen in uw hoofd, ook niet verwonderlijk met een fobie als de uwe.

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 juli 2012 om 14:10.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:11   #48
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U spreekt over supermarktvlees.

Ik spreek over zelfstandige beenhouwers die geen halal-vlees verkopen.
Die zijn nergens meer te vinden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:11   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Stop dan met zagen en schiet in actie.
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 16 juli 2012, 14:14   #50
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
In vele wijken in Brussel zal je er geen vinden. Klopt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 juli 2012, 14:19   #51
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
de wetmatigheid van het zakendoen is overal en voor iedereen van toepassing.
Ofwel verkoop je wat je klanten willen, ofwel ga je in faling.
tegen die wetmatigheid is geen enkel godsdienst of overtuiging opgewassen.
Oud 16 juli 2012, 14:20   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in het Antwerpse? weinig, zeer weinig.
ik ken echter zo uit mijn hoofd wel een stuk of vier halal beenhouwers.

Het gaat erom dat Roger uit Borsbeek nog niet doorheeft hoezeer stukken Antwerpen geislamiseerd zijn. maar dat vindt hij helemaal niet erg. Ik ook niet. Ik pleit zelfs voor het besnijden van kleindochters van islamofielen.

Oud 16 juli 2012, 14:22   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
VOLLEDIG mee akkoord.

Maar dan moet men de wet aanpassen en mij ook het recht geven om niet-halal-producten te kunnen opeisen, en vb. mijn garagepoort volledig moslim-vrij te laten installeren.

Zolang dit niet mag, zie ik niet in waarom halal-certificaten mogen worden uitgeschreven waarbij een deel van het personeel geselecteerd wordt in controlerende functies op basis van hun religieuze overtuiging.

Oud 16 juli 2012, 14:22   #54
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Tja, als daar mensen wonen die halal willen kopen, is dat normaal. Bij ons in't dorp zal je niet één beenhouwer vinden waar je halal kan kopen. Dat is ook normaal.
Oud 16 juli 2012, 14:24   #55
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Nee, maar eens er intimidatie bijkomt krijgt het plots wel een héél ander tintje, dit verhaal. En zulke verhalen doen wel degelijk de ronde. En eerlijk gezegd, gezien de razernij van sommige van die moslims lijken die verhalen verdacht realistisch.
Oud 16 juli 2012, 14:26   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als daar mensen wonen die halal willen kopen, is dat normaal. Bij ons in't dorp zal je niet één beenhouwer vinden waar je halal kan kopen. Dat is ook normaal.
nogmaals: dan moet men de wet op anti-discriminatie aanpassen.
Halal discrimineert: alles waar niet-moslims mee in aanraking komen is ONREIN.

Kan je je voorstellen dat ik in een supermarkt het eten ga weigeren omdat een moslima caissière het eten voor mij ONREIN maakt?

Identiek hetzelfde. En wie zal op het matje worden geroepen denk je? De volgeling van Mohammed of de volgeling van het Flyi!ng Spaghetti Monster?

Oud 16 juli 2012, 14:32   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nogmaals: dan moet men de wet op anti-discriminatie aanpassen.
Halal discrimineert: alles waar niet-moslims mee in aanraking komen is ONREIN.

Kan je je voorstellen dat ik in een supermarkt het eten ga weigeren omdat een moslima caissière het eten voor mij ONREIN maakt?

Identiek hetzelfde. En wie zal op het matje worden geroepen denk je? De volgeling van Mohammed of de volgeling van het Flyi!ng Spaghetti Monster?
Dus als je als niet-moslim halal-vlees aanraakt, is het onrein? Bwa, dat is dan toch simpel opgelost?
Oud 16 juli 2012, 14:36   #58
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zolang dit niet mag, zie ik niet in waarom halal-certificaten mogen worden uitgeschreven waarbij een deel van het personeel geselecteerd wordt in controlerende functies op basis van hun religieuze overtuiging.
heb je daar ook enig concreet bewijs van, geen deductie uit uw overvloed aan links en posts hierover, maar echt bewijs over aanwerving, werkorganisatie of iets dergelijks?
Oud 16 juli 2012, 14:38   #59
Geert C

Standaard

Circe, als ik het goed begrijp klaag je dus omdat ze in Zeebrugge halal-producten apart gaan houden van de andere producten?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:39   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als je als niet-moslim halal-vlees aanraakt, is het onrein? Bwa, dat is dan toch simpel opgelost?
natuurlijk, voor mij is dat heel simpel: als ik een moslim zijn vlees aanraak wordt het onrein.

maar als een moslim MIJN spullen aanraakt worden die ook onrein. Dat mag ik toch zeggen hé Yusuf?

Yusuf? yusuf? dat m�*g toch hé????? geen moslim in mijn zaak of alles wordt onrein? hé? hé?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be