Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 14:38   #181
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En wat ik er al evenmin prettig aan vind: met je blote kont gaan zitten op een stoel of een bankje werd net iemand anders met zijn/haar blote reet heeft gezeten. Bwèèèk!!!
Inderdaad : in een restaurant bvb, en dan plakken er hier en daar schaamhaartjes aan die stoel. Die moet je er dan zelf af plukken, net voor je aan je eten begint. Of je laat ze daar plakken, en zet je er op neer...
Vandaar dat ze in San Francisco nu een proper doekje onder hun bloot gat moeten leggen in openbare gelegenheden ( bar, restaurant, tram, bus enz )
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:40   #182
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
U kent de etiquette van naturisten blijkbaar niet.

Naturisten hebben kleine handdoeken bij zich hebben om op te zitten. Deze worden gebruikt op stoelen, de ligstoelen bij het zwembad, eignlijk overal waar u wilt gaan zitten.
Dat is dan gerekend zonder die zatte naturist die ooit naast mij op de bus stond, en die blijkbaar ook " baked beans " gegeten had...
Oud 16 juli 2012, 14:41   #183
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Iedereen mag doen met zijn lichaam wat hijzelf wilt, en wie naakt wilt lopen mag dat, in een daarvoor speciaal aangeduid gebied.

Het is voor mij ondenkbaar dat men in het openbaar naakt zou mogen lopen, omdat de meeste naakte mensen in mijn ogen simpelweg gruwelijk kots-lelijk zijn.
Veel te vaak zijn die naturisten ouderen waar alles ferm uitgezakt is, waar vet is, overbodig en gerimpeld vel, verwrongen lichaam-proportie's en -afmetingen, dat het een ware marteling is dit alles te moeten aanschouwen.

Dergelijke naaktlopers die zo maar op openbare plaatsen gaan lopen om hun vies lichaam aan ons op te dringen zijn diegenen die de medemensen intimideren, lastig vallen.

Maar gelukkig laat de wet en de algemene goegemeente dit niet toe. En het zal wel nog een tijdje zo blijven, God dank!
Je hebt gelijk ! Stel dat je gruwel Fabiola tegenkomt !!!
Oud 16 juli 2012, 14:42   #184
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het is voor mij ondenkbaar dat men in het openbaar naakt zou mogen lopen, omdat de meeste naakte mensen in mijn ogen simpelweg gruwelijk kots-lelijk zijn.
Kijk de andere kant op. Daar ze, opgelost.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 14:50   #185
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Kijk eens naar wie aan naaktrecreatie doet. En dan niet alleen naar diegene die naar een naaktstrand gaan, ook de ganse wellness-cultuur kan hieronder begrepen worden.

Een redelijk percentage van de bevolking toch.
Zo een dertig jaar terug woonde ik in Italië. De stranden tussen Roma en Napoli waren letterlijk overrompeld door de naakte mensen ( meestal jong ), alhoewel het legaal gezien verboden was. Mensen met zwemkledij vormden een minderheid, die hier en daar in groepjes samenzat, en geen naakte die daar tussen ging zitten. Dat was zo een overeenkomst zonder woorden. Af en toe kwamen de carabinierri eens op het strand, volledig aangekleed ondanks de zomerse hitte, en iedereen trok dan een handdoek rond zijn lenden of zo, of snel een onderbroek aan. Juist de tijd dat ze voorbij gestapt waren. Ik vond dat best leuk toen. Veel toffe meisjes ginder.
Hoe het nu is weet ik niet, en of zoiets in België mogelijk is ...? Het is wel een andere mentaliteit als ginder.

Laatst gewijzigd door Aligator : 16 juli 2012 om 14:50.
Oud 16 juli 2012, 14:55   #186
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Ik ben voor naaktlopen, maar enkel om de religieuze zotten allerhande wat tegenwind te geven. Want er zijn een heleboel mensen die ik liever niet in hun blote flikker zie.
Ik ben naturist, maar als ik jouw motivatie lees, vraag ik me toch af wie hier de zot is.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 15:03   #187
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik ben naturist, maar als ik jouw motivatie lees, vraag ik me toch af wie hier de zot is.
Jij zeker ? Naturist ?!! Heb jij nooit schrik dat er een hongerige hond voorbijkomt die jouw heen en weer zwaaiende lul voor een Zwanworst pakt en daar eens een flinke knauw in geeft ?
Oud 16 juli 2012, 15:05   #188
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is dan gerekend zonder die zatte naturist die ooit naast mij op de bus stond, en die blijkbaar ook " baked beans " gegeten had...
Uitzonderingen heb je overal. Ik stel voor om "baked beans" te verbieden.
Oud 16 juli 2012, 15:08   #189
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij zeker ? Naturist ?!! Heb jij nooit schrik dat er een hongerige hond voorbijkomt die jouw heen en weer zwaaiende lul voor een Zwanworst pakt en daar eens een flinke knauw in geeft ?
Nee, voor honden ben ik niet bang. Alligators daarentegen kom ik liever niet tegen. Niet met en niet zonder kleren.
Oud 16 juli 2012, 15:11   #190
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Uitzonderingen heb je overal. Ik stel voor om "baked beans" te verbieden.
Nee hoor, bonen dat is veel te lekker. Maar dat die mannen een broek aantrekken om door het stad te lopen, dan blijft de stank tenminste wat in hun kleren hangen.
Moet dat nu absoluut, naakt door de stad lopen ? Wat is dat nu voor aandachtshoererij ? Op het strand, in de natuur, daar niet van, maar op de openbare weg , in café's, restaurants , bioscopen enz ?
Daar komen ongetwijfeld excessen van, dat kan niet anders, waarvan onwelriekende winden slechts de minst erge zijn.
Oud 16 juli 2012, 15:13   #191
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, voor honden ben ik niet bang. Alligators daarentegen kom ik liever niet tegen. Niet met en niet zonder kleren.
Daar kan ik inkomen !
Alhoewel, ik ben een Aligator die het niet op niemand zijn worstje voorzien heeft, dat kan ik u verzekeren. Als dit u gerust kan stellen !
Oud 16 juli 2012, 17:14   #192
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben bewust dat het subjectief is. Maar ik mag toch zeker nog zeggen wat ik leuk vind en wat niet ? Iemand die ik aangekleed reeds afstotelijk vind, heb ik zeker geen zin om die naakt tegen te komen, of nog erger, er voor bepaalde tijd naast, of niet ver van, moet zitten of staan, in één of andere openbare gelegenheid. Ik zou zoiets als een agressie ervaren. En dan heb ik het nog niet over bepaalde lichaamsgeurtjes die mogelijk mijn neusgaten binnendringen, afkomstig van die mensen.
Heeft niets met naaktrecreatie of naakt lopen of niet te maken.

Gekleed of naakt, wat is de maatschappelijk norm of de beleefdheidsnorm om met zulk iemand om te gaan?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 17:17   #193
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Kan ook gebeuren met een gekleed persoon.

Ik zou de kleren niet willen wassen van de zatte palullen die het in hun broek gedaan hebben. Zowel langs voor als langs achter.

Laatst gewijzigd door bartelx : 16 juli 2012 om 17:19.
Oud 16 juli 2012, 18:04   #194
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat was geen rechtvaardiging, dat was gewoon een bijkomend voordeel.

Dit is mijn rechtvaardiging: zelfbeschikking. Jij hebt fuck all te zeggen over wat anderen met hun eigen lichaam doen.

Natuurlijk. Ik beweer toch niet dat we allemaal zonder kleren gaan rondlopen? Maar ik heb geen enkel probleem met mensen die dat wel doen. En als jij dat wel hebt, pech gehad. Zelfbeschikkingsrecht is niet één van die dingen die aan de zinnen of bekrompenheid van de meerderheid moet worden aangepast.
Ik pech gehad?
Wablief onnozelaar?
We leven in een samenleving die vol zit van de regels, anders is het samenleven niet mogelijk.
Die onnozele, irritante opmerkingen over zelfbeschikking stop je voor mijn part waar de zon niet schijnt.
Aangekleed rondlopen heeft geen reet te maken met godsdienstige regeltjes.
Het gaat om beschaving.
Vermijden dat Neanderthalers als jij hier de beschaving naar de kloten helpen omwille van wat stoer gedweep over zelfbeschikking.
Daar gaat het over, en daar zul jij geen fuck aan veranderen.
Jij niet, en al die andere onbeschaafden in dit topic niet, al lul je hier nog vijfhonderd pagina's vol met je rotzooi over zelfbeschikking en "ik doe wat ik wil"-onzin.
Loop maar eens lekker vrijgevochten naakt over straat.
Ik pech gehad?
Probeer het maar eens, lulhannes!
Eens kijken wie er pech zal hebben.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:06   #195
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Kijk de andere kant op. Daar ze, opgelost.
Hoeft niet, er loopt niemand naakt over straat, en dat zal ook nooit gebeuren.
Je oplossing voor een probleemstelling die er niet is mag doorverwezen worden naar de prullemand.
Over naar de orde van de dag!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:07   #196
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hoeft niet, er loopt niemand naakt over straat, en dat zal ook nooit gebeuren.
Je oplossing voor een probleemstelling die er niet is mag doorverwezen worden naar de prullemand.
Over naar de orde van de dag!
Wat is het probleem met naakt lopen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:16   #197
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturist Bekijk bericht
Hoog tijd dat onze Politici en algemeen de Belg Naturisme en Nudisme eens gaan aanvaarden als normaal. Zie naar landen als Nederland waar men zelfs subsidies geeft aan verenigingen en aan accomedaties om Naturisme en Nudisme te helpen een plaats te vinden in de maatschappij.

Naturisme en Nudisme worden maar al te vaak bekenen als zijnde daar gebeurt wel wat meer dan enkel naakt lopen. Dat is zeker niet waar. Dat ondervond ik nu ook nu ik sinds kort lid ben van een Naturistische Vereniging.

U bent wellicht thuis ook wel eens naakt en loopt wellicht ook wel eens naakt in huis rond. Komt een beetje op zelfde neer al Naturisme en Nudisme. Enkel dat wij het graag naakt zijn delen met mensen die ook graag naakt zijn.

Wat kan de Politiek daar dan op tegen hebben?
Naturisme en Nudisme kunnen gezien worden als een uiting van vrijheid en protest. Daarnaast kan ik dat ook zien als een vorm van kunst: het blote lichaam van de mens die poses aanneemt op het tapijt van de realiteit. Het menselijk naakte lichaam is ontelbare keren nageschilderd.

Naturisme en Nudisme zijn perfect te aanvaarden, zolang het in:
1. gesloten kringen is
2. bepaalde gebieden als naakstranden
3. zolang het niet in bijzin is van mensen waarvan de toestemming niet verkregen is om naakt rond te wezen
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:17   #198
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat is het probleem met naakt lopen?
Het kan geïnterpreteerd worden als schending van de goede zeden. Een veroordeling voor een dergelijke bagatel komt op je strafblad. Met alle gevolgen van dien.
Oud 16 juli 2012, 18:20   #199
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan geïnterpreteerd worden als schending van de goede zeden.
Dat kan je inderdaad zo interpreteren, maar waarom zou je dat in die context interpreteren?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:24   #200
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Dat kan je inderdaad zo interpreteren, maar waarom zou je dat in die context interpreteren?
Het hangt van de behandelende wetsdienaar af. Als hij interpreteert dat er aanstoot wordt gegeven heb je een PV.
Vervolgens is het aan de rechter om te beoordelen.

Misschien moeten er duidelijke criteria komen voor wat aanstootgevend is en wat niet.

Laatst gewijzigd door bartelx : 16 juli 2012 om 18:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be