Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2012, 21:01   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Eind juni 2012 bedroeg de federale staatsschuld 372,34 miljard euro, 371,96 miljard aan schuld uitgegeven of overgenomen door de federale staat en 374,1 miljoen aan schuld van bepaalde instellingen waarvoor de federale Staat tussenkomt in de financiële lasten.

De nettoschuld van de federale overheid bedroeg 353,7 miljard euro of 587,1 miljoen meer dan vorige maand.
Bron?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120713_169
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 15 juli 2012 om 21:02.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 23:20   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik verheug er mij op dat we het tenminste eens zijn over het feit dat het VB veel democratischer is dan alle andere partijen.
Ik verheug mij erop dat we het nu tenminste eens zijn over het feit dat het VB evenmin een democratische partij is, in tegenstelling tot wat jij er graag over beweerde in het verleden.

Citaat:
Als men nu ook al moet gebruik maken van onbevestigde vermoedens van details in democratiebevorderende voorstellen van het VB dan voel ik mij zeer op mijn gemak wat het gegeven "democratie" betreft bij het VB.
Onbevestigde vermoedens zoals jij gebruikt? Immers, je noemde het VB in het verleden al meermaals democratisch zonder zelfs te weten wat hun standpunt is inzake het BROV.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 07:38   #23
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik verheug mij erop dat we het nu tenminste eens zijn over het feit dat het VB evenmin een democratische partij is, in tegenstelling tot wat jij er graag over beweerde in het verleden.
Neen hoor...
Voor u zijn alle partijen ondemocratisch.
Als argument voor het vermeende democratische deficit van het VB gebruikt u een onbevestigd vermoeden.

Bijgevolg pleit u het VB dus vrij van alle ondemocratische neigingen...erger zelfs: u zocht een klein detail in een democratiebevorderend voorstel waar het VB nogmaals bewijst oneindig meer democratisch te zijn dan de andere partijen.

Eigenlijk zegt u: meneer x is een misdadiger zoals Dutroux want meneer x zal ook al wel eens (ik weet het eigenlijk niet) meer dan drie pintjes gedronken hebben......

U begrijpt blijkbaar niet dat mijnheer x dit verwijt als een groot compliment ziet.

Citaat:
Onbevestigde vermoedens zoals jij gebruikt? Immers, je noemde het VB in het verleden al meermaals democratisch zonder zelfs te weten wat hun standpunt is inzake het BROV.
Da's durven hé van mij...
Oud 16 juli 2012, 08:25   #24
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch worden de Niveanen bloednerveus en boos als ge ze met hun eigen woorden confronteerd....heb het al een paar keren voorgehad, en niet alleen op dit forum....
Het plezantste vond ik anderhalve maand geleden toen de plaatselijke NVA afdeling alhier mij kwam vragen om op hun lijst te staan.
Mijn antwoord: "Ik ben zeer vereerd dat u mij vraagt om op uw lijst te staan. Maar spijtig genoeg kan ik echt niet wegens ideologische redenen".

NVA lijsttrekker: "hoezo ideologische redenen?"

"Tja...zoals u misschien al weet ben ik een even groot voorstander van het respecteren van de democratische spelregels als ik voorstander ben van Vlaamse onafhankelijkheid...u begrijpt dat ik bijgevolg niet op een lijst kan gaan staan van een partij die deze twee verzuchtingen met de voeten treedt....maar toch succes toegewenst bij de verkiezingen".

Dat gezicht...woehaa......man man man...en boos hé...holala....een week later mij overbuur die mij gepikeerd aansprak over mijn uitlating....die gasten weten echt niet wat hun partijtop allemaal vertelt...ik vraag mij af wat men die gasten wijsmaakt...

Pittig detail: ik ben deze keer twee maal gevraagd door de O-VLD en éénmaal door de CD&V (heb die gasten veel vriendelijker afgewimpeld)....VB is mij voor de eerste keer niet komen vragen ... (waarschijnlijk omdat ik hun dan voor de vierde keer zou moeten weigeren) ....Fieseler is wegens zijn beroep nogal gegeerd als lijstvuller...zal blij zijn dat deze verkiezingen voorbij zijn...
En wat voor beroep is dat ? Nu je " A" gezegd hebt, mag je ook " B " zeggen.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 08:36   #25
demonen
Banneling

Standaard

In de tijd van vorige week (7/7/12) Chastel: 'We moeten 2,5 tot 3,5 miljard euro besparen als we het tekort volgend jaar willen verminderen tot 2,8 procent. Het is niet realistisch om dat voor de gemeenteraadsverkiezingen te doen. Geen enkele partij zal willen toegeven. Het is veel verstandiger om nadien een serieuze begroting op te stellen.'
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 10:32   #26
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En wat voor beroep is dat ? Nu je " A" gezegd hebt, mag je ook " B " zeggen.
Ik weet dat ik dat mag hé Crocko....maar...ik ben ook niet gek hé vriend....
Oud 16 juli 2012, 11:32   #27
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
A: democratie:
- een partij die het cordon toepast is een anti-democratische partij. En ja ik ken de excuses...strategisch, wij zullen zelf in het cordon vliegen enz...hoe groot de excuses ook zijn...men kan niet een beetje zwanger zijn...als Vlaanderen na zijn onafhankelijkheid niet democratisch kan zijn dan hoef ik geeneens onafhankelijkheid.
- De NVA heeft vier jaar een minister gehad van media (Bourgeois): hij heeft (de academische studies kennende, op de hoogte zijnde van het Cordon mediatique en de realiteit voelende van de VRT nota: "de VRT en de democratische samenleving") geeneens van dienstwege (zijn democratische plicht dus) een studie laten uitvoeren ivm deze anti democratische toestand.
B: Onafhankelijkheid
- "Wij zijn geen separatisten" en "wij zijn voor een confederale Belgische staat in een versterkt Europa" zijn geen lapsi linguae...zij zijn herhaald en gestaafd...vluchten kan niet meer....

...at your service...

PS: ik vind het ongelooflijk dat erhier een miljoen Vlamingen rondloopt die NVA stemt en dat niet eens weet...u ziet wat verziekte media tot gevolg kunnen hebben...
Het feit dat iemand/'iemanden' niet met een ander wil/willen samenwerken is niet ondemocratisch....het cordon zelf is ook niet ondemocratisch, wel flauw, kinderachtig en onnozel.
(Echter, het feit dat een partij ondemocratisch genoemd wordt is wat mij betreft een teken van ongelooflijke arrogantie, maar dit terzijde.)

Zo goed ken ik nu ook weer niet de standpunten van de NVA en de andere partijen....maar was het niet ergens iets van "verschillende wegen gebruiken om tot het eindresultaat 'onafhankelijkheid' te komen" ?

En wat dat 'niet eens weten betreft'.....hoevelen kennen het standpunt van de partij waarop ze stemmen niet ? Vééééééééééééééééél.......
Oud 16 juli 2012, 12:00   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Zeer goed nieuws,volgens meerdere gestoorden uit Brussel brengen schulden geld op.
ja, je betaalt 6% voor geld te krijgen, die je dan geeft aan mensen die weigeren te werken omdat ze meer geld krijgen zonder iets te doen dan met een inspanning. Die mensen moeten dan ofwel later eens gaan werken, ofwel wat langer werken, of gewoon wat langer in het sociale vangnet hangen. maar schuldenkomen vanzelf en gaan weg vanzelf

Het grappige is natuurlijk als je gans uw leven 100% staatsschuld vasthoudt, heb je dus elk jaar door di einteresten alleen 4-6% minder begroting om te werken. Dus als je in 10jaar tijd uw schulden zou willen afbetalen, heb je permanent 15% minder begroting dan huidige 2% uit evenwicht begroting. Dus minima minimorum zou 10 jaar 0% tekort aanhouden zijn.

EN als je investeert in nieuwe wegen bvb (wat wel rendabel kan zijn) stel je als criterium alle investeringen moeten minstens 20% ROI hebben.

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 juli 2012 om 12:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:47   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen hoor...
Voor u zijn alle partijen ondemocratisch.
Vanzelfsprekend en per definitie, er is er immers geen enkele die de macht bij het volk wilt leggen. Ook het VB niet.

Citaat:
Als argument voor het vermeende democratische deficit van het VB gebruikt u een onbevestigd vermoeden.
Ik gebruik het feit dat het niet in hun programma staat. Het is dus geen onbevestigd vermoeden, het is informatie die ze zelf verspreiden. Jij gaat intussen wel uit van het onbevestigd vermoeden dat ze wel het BROV willen, hoewel dit helemaal niet in hun programma staat, zelfs niet onder het hoofdstuk over democratie.

Citaat:
Bijgevolg pleit u het VB dus vrij van alle ondemocratische neigingen...

Het blijft entertainend om te zien welke verdraaide "logica" er moet worden bovengehaald om de leugen te kunnen blijven verdedigen.

Citaat:
erger zelfs: u zocht een klein detail in een democratiebevorderend voorstel waar het VB nogmaals bewijst oneindig meer democratisch te zijn dan de andere partijen.

Dat het VB er nergens voor pleit om de macht bij het volk te leggen, noem jij een "klein detail" bij de vraag of ze al dan niet democratisch van karakter zijn?

Citaat:
Eigenlijk zegt u: meneer x is een misdadiger zoals Dutroux want meneer x zal ook al wel eens (ik weet het eigenlijk niet) meer dan drie pintjes gedronken hebben......

U begrijpt blijkbaar niet dat mijnheer x dit verwijt als een groot compliment ziet.
Uw analogie slaat nergens op. Het gaat eerder om een sollicitant waarvan jij blijft beweren dat hij een universitair diploma heeft, terwijl zijn CV na de humaniora niets meer van studies vermeldt.

Citaat:
Da's durven hé van mij...
Ja, en je krijgt het maar niet weerlegd, terwijl je het mij intussen wel probeert aan te wrijven.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 16 juli 2012 om 12:47.
Oud 16 juli 2012, 12:50   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pittig detail: ik ben deze keer twee maal gevraagd door de O-VLD en éénmaal door de CD&V (heb die gasten veel vriendelijker afgewimpeld)....VB is mij voor de eerste keer niet komen vragen ... (waarschijnlijk omdat ik hun dan voor de vierde keer zou moeten weigeren) ....Fieseler is wegens zijn beroep nogal gegeerd als lijstvuller...zal blij zijn dat deze verkiezingen voorbij zijn...
Wie zegt dat het je beroep is? Misschien is het wel je talent om een particratie als democratie te verkopen?
Oud 16 juli 2012, 12:52   #31
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Het feit dat iemand/'iemanden' niet met een ander wil/willen samenwerken is niet ondemocratisch....het cordon zelf is ook niet ondemocratisch, wel flauw, kinderachtig en onnozel.
In een democratie is elke stem evenveel waard. Elk mechanisme waarbij stemmen een verschillende waarde worden toegekend, is dus ondemocratisch. Dat omvat coalitievorming, cordons, 2/3 meerderheden, pariteit, alarmbellen, belangenconflicten, enzovoort.
Oud 16 juli 2012, 13:19   #32
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Ik ben in ieder geval blij dat de gewone werklui, waar er zoveel van zijn, "democratisch" door zo gezegde intelligente nietsnutten en advocaten vakkundig uit de verschillende halfronden verwijderd zijn.
Ze hebben tenminste bewezen dat eigen zakken eerst vullen hun grootste bezigheid is.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:58   #33
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Het cordon sanitair heeft niets maar dan ook niets te maken met "niet willen samenwerken".
Het cordon sanitair is een verbond van de machtspartijen om één partij te weren uit het democratische raderwerk.
Pers, justitie, ministeries, instellingen, parastatalen, intercommunales,....dat is het cordon sanitair...
Vervolging van iedereen die in aanraking komt met deze partij...geen benoeming, geen promotie, blokvorming tegen die persoon...zowel individueel als collectief...op elke niveau...

Het niet samenwerken met die partij is maar 1% van het ganse cordon-mechanisme...

Het cordon is één van grootste antidemocratische schandes van dit onland...ooit zal dat land rekenschap moeten geven voor deze schande...
Oud 16 juli 2012, 13:59   #34
Fieseler

Standaard

Citaat:
In een democratie is elke stem evenveel waard. Elk mechanisme waarbij stemmen een verschillende waarde worden toegekend, is dus ondemocratisch. Dat omvat coalitievorming, cordons, 2/3 meerderheden, pariteit, alarmbellen, belangenconflicten, enzovoort.
2!
Oud 16 juli 2012, 14:04   #35
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:

Dat het VB er nergens voor pleit om de macht bij het volk te leggen, noem jij een "klein detail" bij de vraag of ze al dan niet democratisch van karakter zijn?
In vergelijking met andere partijen die opkomen TEGEN burgerreferenda en VOOR cordon sanitair?
Are you kidding?

En dan heb ik het geeneens gehad over de invulling van de wijze van BROV die het VB voorstaat.
Oud 16 juli 2012, 14:42   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In vergelijking met andere partijen die opkomen TEGEN burgerreferenda en VOOR cordon sanitair?
Are you kidding?
Je blijft vergelijkingen trekken met andere partijen om toch maar niet te moeten erkennen dat ook het VB geen democratie nastreeft. Burgerreferenda die slechts vanuit de politieke kaste kunnen opgestart worden, dienen slechts om diezelfde politieke kaste te dienen. We zouden evengoed kunnen gaan beweren dat de Antwerpse machtspartijen "democratischer" zijn omdat ze over Oosterweel een referendum hebben georganiseerd.

Citaat:
En dan heb ik het geeneens gehad over de invulling van de wijze van BROV die het VB voorstaat.
Inderdaad, het BROV staat immers niet in hun programma, en jij weet er ook niks over, zo bleek nadat ik je ernaar vroeg.

Laatst gewijzigd door Distel : 16 juli 2012 om 14:42.
Oud 16 juli 2012, 15:32   #37
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;6223316]
Citaat:

Het cordon sanitair heeft niets maar dan ook niets te maken met "niet willen samenwerken".
Het cordon sanitair is een verbond van de machtspartijen om één partij te weren uit het democratische raderwerk.
Pers, justitie, ministeries, instellingen, parastatalen, intercommunales,....dat is het cordon sanitair...
Vervolging van iedereen die in aanraking komt met deze partij...geen benoeming, geen promotie, blokvorming tegen die persoon...zowel individueel als collectief...op elke niveau...

Het niet samenwerken met die partij is maar 1% van het ganse cordon-mechanisme...

Het cordon is één van grootste antidemocratische schandes van dit onland...ooit zal dat land rekenschap moeten geven voor deze schande...
Uw 'iemand weren' is volgens mij nog altijd precies 't zelfde als mijn 'niet willen samenwerken'...
En dat 'vervolging enz....' is nu eenmaal het gevolg van dat 'niet willen samenwerken'/'Weren'...en, zoals ik ook aangaf, flauw, kinderachtig, onnozel.
M.a.w.
Oud 16 juli 2012, 16:33   #38
Fieseler

Standaard

Citaat:
Je blijft vergelijkingen trekken met andere partijen
Inderdaad...dat was mijn uitgangspunt.
Blij dat je het eindelijk doorhebt.

Pittig detail: in het medialandschap worden die andere antidemocratische partijen: de "democratische" partijen genoemd...

Citaat:
Inderdaad, het BROV staat immers niet in hun programma, en jij weet er ook niks over, zo bleek nadat ik je ernaar vroeg.
Inderdaad...ik weet er niets over behalve dat zij voorstander zijn van een volksraadpleging....in tegenstelling tot de andere partijen...en nu is de cirkel rond:

Citaat:
Je blijft vergelijkingen trekken met andere partijen

PS:
Ik ben even gaan kijken...en tot mijn grote ontzetting staat in het programma evenmin het recept van cordon Bleu én geen enkel eierprodukt...volgens uw logica zijn ze dus allemaal veganist bij het VB?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 juli 2012 om 16:34.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:36   #39
Fieseler

Standaard

Citaat:

Uw 'iemand weren' is volgens mij nog altijd precies 't zelfde als mijn 'niet willen samenwerken'...
En dat 'vervolging enz....' is nu eenmaal het gevolg van dat 'niet willen samenwerken'/'Weren'...en, zoals ik ook aangaf, flauw, kinderachtig, onnozel.
M.a.w.
Sorry vriend...met alle respect..."vervolging" is niet hetzelfde als "niet samenwerken"...
zoek het eens op.

No pun intended

Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 juli 2012 om 16:36.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:40   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad...dat was mijn uitgangspunt.
Blij dat je het eindelijk doorhebt.

Pittig detail: in het medialandschap worden die andere antidemocratische partijen: de "democratische" partijen genoemd...

Inderdaad...ik weet er niets over behalve dat zij voorstander zijn van een volksraadpleging....in tegenstelling tot de andere partijen...en nu is de cirkel rond:
De andere partijen die in Antwerpen een referendum organiseerden?
De VLD die tijdens haar oppositiejaren zelf het referendum in haar programma had staan?

Ik herhaal, want er zijn een paar zaken die je "over het hoofd gezien" hebt:

Burgerreferenda die slechts vanuit de politieke kaste kunnen opgestart worden, dienen slechts om diezelfde politieke kaste te dienen.

Er is er geen enkele partij die de macht bij het volk wilt leggen. Ook het VB niet.

Citaat:
PS:
Ik ben even gaan kijken...en tot mijn grote ontzetting staat in het programma evenmin het recept van cordon Bleu én geen enkel eierprodukt...volgens uw logica zijn ze dus allemaal veganist bij het VB?
Dat mes snijdt langs twee kanden he Fies. Het is niet omdat het niet in het programma van de andere partijen staat, dat ze er niet voor gewonnen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be