Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 16:46   #141
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
dat getuigt inderdaad niet echt in hun voordeel.
het is natuurlijk niet zo moeilijk om mensen dom te houden.
je bent niets met 'intelligentie' als je in een omgeving zit die het niet toelaat om die te ontwikkelen. Was Einstein opgegroeid in een kleerkast, zonder stimuli van buitenaf, dan had 'm niet echt veel bedacht, vrees ik.
Komt daar nog eens bij dat nogal wat vrouwen in 'die landen' door geweld de dood vinden. Wellicht zijn dat niet zelden intelligente vrouwen die wilden 'ontsnappen' (maar toch niet succesvol waren).
Macht kan intelligentie onderdrukken.

Ik zal hier seffes wel weer voor racist uitgescholden worden, maar als ze mij samensteken met een agressieve gorilla, ga ik ook geen uitvindingen doen, maar me vooral koest houden. Als ik kinderen krijg in de nabijheid van die gorilla, gaan die zich ook koest houden. Anders ga je dood.
Waarom zou je in hemelsnaam voor racist worden uitgescholden? Wat je zegt klopt. Er zijn tal van vrouwen (die de pers effe haalden en zelfs niet) die bewust waren van hun capaciteiten en die gepoogd hebben om iets aan het licht te brengen (niet eens om iets te veranderen) en er het leven bij ingeschoten zijn. Soms gebeurde dat al binnen familiekring. Gewoon omdat ze het anders zagen voor zich als individu. Zelfs dat kon en kan niet.

Er is een enorm potentieel aan vrouwen die heel veel ideeën hebben, die ondernemend zijn en die uitrekenen met wat hoeveel hoelang en is er een extra. Mannen en domme regels houden die vrouwen tegen. In zoverre zelfs dat een vrouw die een briljant idee heeft voor een product op een markt aan een drukke snelweg eerst op haar knieën moet gaan liggen voor haar man om zijn groen licht te krijgen. En god weet wat ze al niet meer moet doen om haar idee te mogen uitvoeren, en dan nog... als ze iets verdient, wie gaat ermee lopen? Over dat soort onnozele zaken mag wel eens ene boek geschreven worden.

Ik bevestig op een andere manier wat jij hier schrijft.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:47   #142
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik snap ook niet waarom hetero mannen hun borst ontharen. Bij mij is zo'n man direct geclasseerd in het hokje van 'laag intellectueel peil zoekt laag intellectueel peil'.
Misschien, maar de gezondheidsrisico's zijn compleet verwaarloosbaar.

Hoge hakken daarentegen zijn onpraktisch en een regelrechte aanslag op je lichaam, zeker als je ze veel draagt.

Eén voordeel hebben ze wel, ze werken soms op de lachspieren:

http://www.youtube.com/watch?v=_0eINGyJHz8
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 16:53   #143
parsprototem
Banneling

Standaard

[quote=Восход-1;6223760]Waarom houden zoveel mannen van domme vrouwen?

Het werkwoord 'houden van' is hier een beetje overdreven. Ik stel het werkwoord 'smaken' voor.
Oud 16 juli 2012, 17:06   #144
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
ik vrees dat nogal wat mannen niet echt graag een vrouw hebben die al te intelligent is.
Dat zijn dan vrouwen die per sé een eigen leven willen eh. Veel mannen willen toch gewoon een vrouw die thuis is en het huishouden doet en het eten klaarmaakt en 's avonds op commando's reageert als 'pak mij eens een pintje'.

Van mij mogen vrouwen gerust hun eigen leven leiden, ze moeten(mogen) zelfs niet thuisbijven voor het huishouden ZOLANG ze het huishouden maar doen, lekker eten maken en 's avonds* reageren op commando's als 'pak mij eens een pintje' en 'broek uit'.

* Vrijdag en zaterdag avond word het vrouwmensch vrijgesteld van commando's daar ik bij voorkeur eens een pintje ga pakken tot in de vroege uurtjes met kameraden. Deze vrijgekomen tijd kan nuttig besteed worden aan huishoudelijke taken.

PS : de opmerking dat mannen het vuur uitgevonden hebben kwam van mij. Ik weet ook wel dat de mens het vuur niet uitgevonden heeft. Evenmin dat een man de eerste toepassing ervan verzonnen heeft alhoewel me dat niet zou verwonderen.

Mijn mond valt open als ik sommige "serieuze" posts lees op een dergelijk nonsense topic. Vrouwen slimmer dan mannen = negers slimmer dan blanken.
Het houd geen steek, net zoals het omgekeerde ook geen steek houd. Met de 2e stelling mag je niet lachen, met de eerste wel dus doe ik dat met plezier.
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 17:13   #145
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
'k zal mij ook eens wagen aan wat veralgemeningen.
Ik denk dat de intelligente vrouwen vaak 'onzichtbaar' zijn. Ze doen in ieder geval niet mee aan realityprogramma's, en hangen niet de Freya uit.

Alles samengenomen vind ik de mens trouwens echt niet intelligent, eigenlijk.

Ik ook niet. Ik heb meermaals en elders de menselijke intelligentie 'deficient' genoemd. En daar blijf ik achter staan.

Neem de landen binnen een straal van dertig vlieguren en kijk hoe haaks de ene grondwet van een land staat op de andere, de praktijk nog niet te na gesproken. Dan zie je dat in het ene land homo's kunnen huwen en kinderen adopteren (en met succes) en dat even verder er de doodstraf staat op die mensen. Het is maar een stom voorbeeld. Dit voorbeeld en er zijn er talloze anderen geven aan dat intelligentie ver is te zoeken en dat eigenlijk het woord 'chaos' moet vallen.
Voorzover ik weet heeft intelligentie niks maar dan ook niks met chaos te maken.
Oud 16 juli 2012, 17:27   #146
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Misschien, maar de gezondheidsrisico's zijn compleet verwaarloosbaar.

Hoge hakken daarentegen zijn onpraktisch en een regelrechte aanslag op je lichaam, zeker als je ze veel draagt.

Eén voordeel hebben ze wel, ze werken soms op de lachspieren:

http://www.youtube.com/watch?v=_0eINGyJHz8
Ja, op de mijne ook. Deze heeft pech gehad maar in een winkelstraat zie je soms meisjes die meer charme zouden uitstralen als ze blootvoets zouden lopen.

De kunst is om bij bepaalde gelegenheden hoge hakken te dragen en daarbuiten het ietsjes platter te doen. Dat is een vorm van intelligentie.
Oud 16 juli 2012, 17:31   #147
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Komerad Bekijk bericht
Van mij mogen vrouwen gerust hun eigen leven leiden, ze moeten(mogen) zelfs niet thuisbijven voor het huishouden ZOLANG ze het huishouden maar doen, lekker eten maken en 's avonds* reageren op commando's als 'pak mij eens een pintje' en 'broek uit'.

* Vrijdag en zaterdag avond word het vrouwmensch vrijgesteld van commando's daar ik bij voorkeur eens een pintje ga pakken tot in de vroege uurtjes met kameraden. Deze vrijgekomen tijd kan nuttig besteed worden aan huishoudelijke taken.

PS : de opmerking dat mannen het vuur uitgevonden hebben kwam van mij. Ik weet ook wel dat de mens het vuur niet uitgevonden heeft. Evenmin dat een man de eerste toepassing ervan verzonnen heeft alhoewel me dat niet zou verwonderen.

Mijn mond valt open als ik sommige "serieuze" posts lees op een dergelijk nonsense topic. Vrouwen slimmer dan mannen = negers slimmer dan blanken.
Het houd geen steek, net zoals het omgekeerde ook geen steek houd. Met de 2e stelling mag je niet lachen, met de eerste wel dus doe ik dat met plezier.
Ik denk dat jouw aanbod 'vrouwen' mettertijd beperkter zal worden. Misschien niet als je bereid bent te betalen.
Oud 16 juli 2012, 17:38   #148
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen. Wij dames wisten dat al lang, maar nu weet u ook waarom wij hier en elders altijd gelijk hebben, heren :

http://www.rtbf.be/info/societe/deta...-qi?id=7805158
Eindelijk!

Als het mis loopt tussen mij en mijn teerbeminde, kan ik eindelijk zeggen: "Ja maar, daar kan ik niet aan doen; ik ben nu eenmaal dommer!".

Praktisch, toch?
Oud 16 juli 2012, 17:43   #149
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik denk dat jouw aanbod 'vrouwen' mettertijd beperkter zal worden. Misschien niet als je bereid bent te betalen.
Ja eerst hit te bottom waarbij de meerderheid (bijna bereikt) een "nieuwe man" (lees : "muilentrekker") wenst. Maar wij mannen (de echte althans) zullen ons reorganiseren en in opstand komen tegen de onderdrukking en onszelf reëmanciperen en jullie allemaal terug achter het fornuis verbannen!

Wait and see!

Binnenkort starten we op een nog geheime radiofrequentie met onze eerste verzetsuitzendingen!

Laatst gewijzigd door Komerad : 16 juli 2012 om 17:44.
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 17:45   #150
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vrouwen manipuleren beter dan mannen.
Maar in feite maakt hen dat wel intelligent.
Volgens de Canadese psychologe Isabelle Nazare-Aga manipuleren vrouwen en mannen precies even veel. Zij classificeert 50% van de manipulerende persoonlijkheden in beiderlei kunne.

Wat liegen, een vorm van manipulatie, betreft, heb ik wel eens een studie gelezen waaruit bleek dat mannen ook precies even oneerlijk zijn als vrouwen. Maar er was inderdaad een verschil: als een vrouw liegt, heeft een man dat meestal niet door. Als een man liegt, valt hij bij een vrouw echter meestal meteen door de mand.

Vandaar dat een mand een mand en geen vrouwd wordt genoemd.

Mijn conclusie: er zit voor ons mannen niets anders op dan eerlijk te zijn. En aangezien we even veel liegen als vrouwen, gaan we dus wel degelijk dommer te werk.
Oud 16 juli 2012, 17:48   #151
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
achter het fornuis
Volgens VB'ers in ieder geval wel.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 17:51   #152
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is geen ontkomen meer aan, mijnheer Henri. U zult het moeten toegeven : vrouwen zijn intelligenter dan mannen. Véél intelligenter, zelfs.
Tot mijn toenmalige verbazing waren de vrouwen in islamitische landen waar ik heb verbleven hiervan nog veel meer overtuigd dan ten onzent. Zij vonden de mannen doorgaans een stelletje domkoppen. Nou ja, ergens is het ook niet verbazend. Als mannen meer kansen krijgen om de idioot uit te hangen, laten ze de gelegenheid niet onbenut.
Oud 16 juli 2012, 17:53   #153
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zolang ze maar wild zijn in bed.
Daarmee heb je ons nu niet echt verdedigd, vrees ik.
Oud 16 juli 2012, 17:57   #154
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Vrouwen zijn anders sterk ondervertegenwoordigd in de hoeveelheid technisch-wetenschappelijke ontdekkingen.
Intelligentie wordt grotendeels via de X-chromosoom doorgegeven. Om geniaal te zijn, hoeft een man die aanleg slechts van zijn moeder te erven. Een vrouw moet hem echter van beide ouders erven. Daardoor zijn mannen vaker extreem intelligent of extreem dom.

Schopenhauer, wiens IQ zeer hoog wordt geschat (als ik me goed herinner op 180) beweerde al dat je je verstand van je moeder erft, maar je karakter van je vader, en bij hem was dat duidelijk het geval.
Oud 16 juli 2012, 18:00   #155
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vrouwen zien een probleem en blijven er over zeuren tot mannen het aanpakken. Dat is intelligentie, ziet u.
Wij moeten u wel een gevoel voor humor nageven dat van intelligentie getuigt.
Oud 16 juli 2012, 18:01   #156
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Intelligentie wordt grotendeels via de X-chromosoom doorgegeven. Om geniaal te zijn, hoeft een man die aanleg slechts van zijn moeder te erven. Een vrouw moet hem echter van beide ouders erven. Daardoor zijn mannen vaker extreem intelligent of extreem dom.

Schopenhauer, wiens IQ zeer hoog wordt geschat (als ik me goed herinner op 180) beweerde al dat je je verstand van je moeder erft, maar je karakter van je vader, en bij hem was dat duidelijk het geval.
Schopenhauer had dat fout.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:08   #157
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk, indien u per gemiddeld als man intelligenter ware geweest, zou u daar anders over denken.

Ach, wees allen niet bedroefd : als u nu ook een beetje begint te multitasken en vooral het huishouden bereddert, bent u over een eeuw of zo weer op gelijke hoogte.
Wat dat multitasken betreft, heb ik mijn ambities allang opgeborgen. Mijn vrouwelijke collega's slaan mij wat dat betreft met verstomming. Maar waar ik echt bewondering voor heb, is als ze mij mijn mannelijke tekortkomingen door de vingers willen zien.

Daar wil ik hierbij volgaarne mijn dank voor uiten.
Oud 16 juli 2012, 18:09   #158
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Schopenhauer had dat fout.
Als man had hij natuurlijk een mannelijk karakter, weliswaar van beide ouders geërfd, maar in die tijd was dat nog moeilijk te verklaren.
Oud 16 juli 2012, 18:11   #159
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als man had hij natuurlijk een mannelijk karakter, weliswaar van beide ouders geërfd, maar in die tijd was dat nog moeilijk te verklaren.
Dat klopt, en hij had het fout.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 18:14   #160
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Waarom houden zoveel mannen van domme vrouwen?

En zeg niet dat het niet waar is.
De vrouw vraagt zich af: wat heeft hij mij te bieden?
De man vraagt zich af: wat heb ik haar te bieden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be