![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stemt u? | |||
| N-VA |
|
76 | 48,72% |
| CD&V |
|
3 | 1,92% |
| SP.A |
|
7 | 4,49% |
| Open VLD |
|
4 | 2,56% |
| Vlaams belang |
|
21 | 13,46% |
| Groen! |
|
5 | 3,21% |
| LDD |
|
3 | 1,92% |
| PVDA |
|
7 | 4,49% |
| UF |
|
0 | 0% |
| Belgische alliantie |
|
0 | 0% |
| LSP |
|
0 | 0% |
| Respect |
|
0 | 0% |
| Vital |
|
0 | 0% |
| CAP |
|
0 | 0% |
| Vrijheid |
|
1 | 0,64% |
| BUB |
|
0 | 0% |
| Pro Bruxsel |
|
1 | 0,64% |
| Ik stem blanco |
|
2 | 1,28% |
| Ik weet het nog niet |
|
15 | 9,62% |
| Ik ga niet stemmen |
|
11 | 7,05% |
| Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Banneling
|
Ik stem altijd Groen
Meest sociaal & ecobewust |
|
|
|
|
#282 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
#284 |
|
|
Ik begrijp dat niet.
Voor mij zijn er 2 componenten die mijn stemgedrag bepalen. Enerzijds "het verhaal", maw. wat is het programma dat die partij verkondigt, en spreekt mij dat aan. Maar net zo belangrijk als dat verhaal is, is de 2e component : wat hebben ze er in het verleden van gebakken ? Als een bakker adverteert met "het beste brood in heel de provincie", en zijn reclame ziet er aantrekkelijk uit, zijn winkel ziet er proper uit, het ruikt er naar vers brood, maar het brood zelf is niet te vreten, dan is die bakker voor mij geen cent waard. Vandaar dat ik het vreemd vind dat er mensen zijn die zeggen van "ik stem altijd partij xyz". Van Groen! kan ik het misschien nog enigszins begrijpen omdat ze maar één keer aan de macht geweest zijn, maar van CD&V, O-VLD, SP.a! vind ik het onbegrijpelijk dat iemand bijv. 30 jaar lang, bij elke verkiezing voor die partij stemt. Je kunt je moeilijk voorstellen dat iemand vindt dat ze het altijd goed gedaan hebben.
|
|
#285 |
|
|
Denk dat hij nog maar 15-16 jaar is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
#286 |
|
Banneling
|
alleen met zij
als spreekt met god |
|
|
|
|
#287 |
|
Minister-President
|
Ik stem niet daar ik in het buitenland verblijf voor mijn werk => volmacht. Wat hij met mijn stem doet kan me geen kl... schelen zolang hij maar niet op het Blok stemt.
|
|
|
|
|
#288 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het gaat over inschattingen over wat de verschillende partijen -die wel of niet aan de macht geweest zijn- in de toekomst zullen (kunnen) doen. Het zou ongelooflijk dom zijn op een partij te stemmen enkel en alleen omdat die nog nooit aan de macht geweest is en daarom nog niks verkeerd heeft KUNNEN doen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 juli 2012 om 17:00. |
|
|
|
|
|
#289 |
|
Banneling
|
Ik kan nog niet stemmen omwille van mijn aantal berichten maar ik zou N-VA stemmen!
Laatst gewijzigd door Tommmmmm : 18 juli 2012 om 17:01. |
|
|
|
|
#290 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wtf is dit? Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 18 juli 2012 om 17:04. |
|
|
|
|
|
#291 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoewel is niet mag stemmen als Nederlander zou ik na lang wikken en wegen N-VA stemmen, hoewel ik wel enige bezwaren heb tegen de steeds rechtser wordende partij.
Ze zouden die VB-ers eruit moeten schoppen en meer naar het midden moeten opschuiven. |
|
|
|
|
#292 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 18 juli 2012 om 17:57. |
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Schepen
|
Waarom ik blijf stemmen op het Vlaams Belang.
1. NVA is voor een confederaal belgie, VB Vlaamse onafhankelijkheid 2. Migratie, hoog tijd dat er iets aan gedaan wordt, maar dat zeggen wij nu al jaren. 3. Gevaar van de Islam - geen subsidies islam 4. Ander Europa 5. Stop de geldstromen zowel naar Wallonie als Europa. 6. en zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Conclusie : er zijn maar 2 mogelijkheden, diegenen die geloven dat de NVA het gaat veranderen door te participeren binnen belgie (trouwens als mislukt) en diegenen die zoals ik blijven geloven dat ooit de meerderheid van de Vlamingen en ondertussen Vlamingen van vreemde afkomst beginnen te beseffen dat binnen belgie hun welvaart in gevaar komt. Lezenswaardig artikel op de VB-site : http://www.vlaamsbelang.org/nieuws/9499/ Laatst gewijzigd door armando : 18 juli 2012 om 21:30. |
|
|
|
|
#295 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
2. Dat zegt de N-VA ook. Alleen niet op even nefaste wijze als het VB, die er geen doekjes om winden iedereen te willen deporteren die niet blank genoeg is (herinneren we ons nog de 1 mei toespraak van Dewinter). 3. Tja, nationalistisch rechts heeft altijd een zondebok nodig he. Dat je religie niet moet subsidiëren, daar ben ik het wel mee eens. 4. Ik wil ook een ander Europa, maar als we de geschiedenis bestuderen moeten we zeer voorzichtig zijn met mensen die een Blank Europa willen, zoals VB en hoe noemde die andere partij weer? Ah ja, NSDAP. 5. Ja, maar verkwist ze dan nergens anders aan, zoals meer gevangenissen, meer flikken, meer militairen etc. Citaat:
Dan hebt ge 7,5% ofzo, laten we zeggen dat 7,5% van de Vlamingen steevast acheter VB staat en in staat is om te handelen (veel te ruime schatting). Op een Vlaamse Revolutie buiten particitpatie in het Belgisch Staatssysteem moet je niet rekenen. Zelfs als Uw delusie waar is, dat iedereen opeens België afzweert omdat 'de welvaart in gedrang komt', hier is men veel te lui om op straat te trekken (het oudere deel van de bevolking toch). Laat dat oudere deel nu juist het kiesvee van VB zijn (op die paar idioten van NSV na). Neem het aan van iemand die niet reformistisch is en revolutionair gedachtegoed heeft. Not in Belgium. Als U een haalbare ware onafhankelijkheidsstrijd wilt uitvechten, trekt U best naar Baskenland of Catalonië of Koerdistan ofzo.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 18 juli 2012 om 21:53. |
||
|
|
|
|
#296 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Bij mijn weten is hier nooit "gevochten" zoals in Baskenland of Catalonie. Het VB heeft het altijd op een democratische manier geprobeerd maar ja, in welk land leven wij, een land die zelfs geen democratie kan verdragen, laat staan een bindend referendum. |
|
|
|
|
|
#297 |
|
Banneling
|
Ik heb wel wat beters te doen op een zondag.
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ti's gelijk dat als je op straat komt ge overal brandende auto's ziet, ouwe die bomma's bestolen worden, Marokkanen die op de grond spuwen, moskeeën, zelfmoordterroristen, etrusken, boerka's, hoofddoeken, vikings,.... Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 18 juli 2012 om 23:01. |
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|