![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Van alle mensen die ik ken die iets hebben gedaan voor homo's, is de persoon die in mijn ogen het meest heeft betekend voor holebi's in het algemeen en moslimholebi's in het bijzonder, zelf een moslim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat met de moslimhaat van die 2 Vlamingen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet die hetzelfde behandelen als moslims die haat en geweld gebruiken tegen homo's.
Haat en geweld tegen eender wie moet hetzelfde behandeld worden.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 juli 2012 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk is iemand die getuigt van de eenheid van Allah een moslim. Zijn geaardheid zal daar niet veel aan veranderen naar mijn bescheiden mening toch. Het is in de islam niet toegestaan om te beweren dat iemand geen moslim is terwijl die persoon zich wel uitgeeft als een moslim. Dat is een grote zonde binnen de islam en kan er zelfs voor zorgen dat je buiten de oevers van de islam treedt. Maar dat wilt niet zeggen dat ik pro-holebi's ben. Ik laat hun in hun waarde en ben niet tegen hen en hoop dat zij net hetzelfde doen. Ik heb veel homo en lesbische vrienden en heb er nog nooit problemen mee gehad.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie ook niet in waarom een moslim of moslima, zoals Suqar, telkens verantwoording zou moeten afleggen voor de handelingen en uitspraken van geloofsgenoten, met wie ze verder geen uitstaans heeft. En al zou ze er verder uitstaans mee hebben. Elke persoon draagt nog altijd een mate van eigen verantwoordelijkheid voor zijn doen en laten.
Hetzelfde geldt voor de idiote uitspraken als dat alle Vlaams-nationalisten fascisten of extreem-rechtsen zouden. Dat is krek hetzelfde. Bovendien, mensen als Suqar mogen uiteindelijk komen vertellen wat ze willen, voor heel wat forummers doet dat er allemaal niet toe. Het vonnis is al lang geveld. Zolang dat "guilty by association" de leidraad is, heeft dialoog geen zin.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Leuk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2012 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Heb je het over de homo met wie ik ook contact heb?
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als je goed zoekt zal je een reeks andere rabbi's vinden die een meer genuanceerde mening erop nahouden. Méér nog, daar zijn ook heel wat rabbi's bij die tot de orthodoxe tak van het Judaïsme horen. Sommigen hebben er zelfs over gepubliceerd (http://www.amazon.co.uk/Judaism-Homo...=cm_cr_pr_pb_i evenals http://www.amazon.co.uk/gp/product/0...cm_cr_asin_lnk).
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 20 juli 2012 om 14:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Feit is, zowel het christendom als het judaïsme als de islam (en waarschijnlijk nog meer religies) bevatten teksten die gebruikt kunnen worden om homo-haat (en veel andere dingen) goed te praten.
Het is nog steeds het individueel persoon die beslist om op deze teksten in te gaan maar indoctrinatie helpt nooit. (Zie bv Iran). Dit is een van de vele zaken waarom ik religie liever zie verdwijnen dan komen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Iran betreft, mij komt het veel meer voor dat de gruwelijke executies van homo's, vrouwen (beschuldigd van overspel of ander "niet passend" gedrag) en zelfs kinderen, worden bedreven door een combinatie van een volstrekt intolerante interpretatie van de Islam en een dictatoriaal beleid door een relieuze hiërarchie (de ayatollah's en de mollah's) die de macht met alle middelen in handen wenst te houden.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 20 juli 2012 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet religie op zich dat het probleem is. Wel de honger naar politieke macht en dominantie, die religie daartoe gebruikt als politiek instrument.
Dat is zoals taal. Op zich niets mis met bijvoorbeeld Frans of Spaans. Er is wel iets mis met taal te misbruiken als politiek instrument om een hegemonie door te drukken. Let wel, een volk dat vecht om z'n taal te behouden en te normaliseren, zit in een compleet andere situatie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Heb deze middag nog een sms van hem ontvangen. Ik hoop oprecht dat hij het goed stelt, een voorbeeld voor vele moslims.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 juli 2012 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me toch vrij evident dat er in de lange geschiedenis van het joodse volk met zijn vrij rigoureuze toepassing van De Wet, gevallen zijn geweest van betrapte homosexuelen. En het lijkt me tevens evident dat ze hun straf niet hebben ontlopen. Dat is zoals iemand hier beweerde dat er nergens een effectief geval wordt gemeld van steniging van overspelige vrouwen in de bijbel (Thora + Nieuw Testament). Alhoewel dat natuurlijk zeker is gebeurd. Maar de man had pech. Want in de misnah wordt wel degelijk het geval van een steniging van een overspelige vrouw vermeld. En als er één geval wordt vermeld, dan is het weer niet meer dan de evidentie zelf, dat er nog andere gevallen zijn geweest, ook al worden ze niet vermeld. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2012 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het maken van een meer schadelijke interpretatie van een religieuze tekst (zoals bij Bijbelse en Koraneske uitspraken over homoseksualiteit) minder moeite kost dan het nuanceren en een minder schadelijke interpretatie maken, dan zit je met een probleem, natuurlijk. Het merendeel van de Abrahamitische godsdienstinterpretators maken een kwalijke interpretatie over homoseksualiteit, omdat dit letterlijk in de boeken staat. Als je zelf niet homofiel bent is het makkelijker om een verbodsmening aan te nemen, immers, welk baat heb je bij dit niet te doen? Tenzij je echt begrijpt waar het om draait. Maar dat zijn er heel weinigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemist? Dan heb je zeker niet het koranvers gelezen waarin staat dat indien twee (mannelijke) gelovigen zich aan ontucht bevuilen, deze moeten bestraft worden. 004.016 YUSUFALI: If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful. Maar ik begrijp alvast dat U tot de jaren van verstand gekomen bent en zowel deze korantekst verwerpt als het boekje van De Weg van de Moslim. (ga je nu niet eeuwigdurend branden in het hellevuur om zoiets te durven schrijven tijdens de rammeldan?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |