Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 14:38   #141
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch wat ernstig blijven.

Het lijkt me toch vrij evident dat er in de lange geschiedenis van het joodse volk met zijn vrij rigoureuze toepassing van De Wet, gevallen zijn geweest van betrapte homosexuelen. En het lijkt me tevens evident dat ze hun straf niet hebben ontlopen.

Dat is zoals iemand hier beweerde dat er nergens een effectief geval wordt gemeld van steniging van overspelige vrouwen in de bijbel. Alhoewel dat natuurlijk zeker is gebeurd. Maar de man had pech. Want in de misnah wordt wel degelijk het geval van een steniging van een overspelige vrouw vermeld.
Waren dergelijke soort executies in die tijd het monopolie van het Judaïsme? Als het executies gaat, dan kun je er wel een hele draad over spinnen hoor! Maar kom, ik heb de indruk dat we daarmee ver verwijderd zijn van het item van deze draad: het crapuleus gedrag van twee achterlijke autochtone bullebakken uit Aalst.
Oud 20 juli 2012, 14:39   #142
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Heb deze middag nog een sms van hem ontvangen. Ik hoop oprecht dat hij het goed stelt, een voorbeeld voor vele moslims.
Ja, mij stuurde hij ook iets. Hij is een voorbeeld voor veel mensen!
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:40   #143
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch wat ernstig blijven.

Het lijkt me toch vrij evident dat er in de lange geschiedenis van het joodse volk met zijn vrij rigoureuze toepassing van De Wet, gevallen zijn geweest van betrapte homosexuelen. En het lijkt me tevens evident dat ze hun straf niet hebben ontlopen.

Dat is zoals iemand hier beweerde dat er nergens een effectief geval wordt gemeld van steniging van overspelige vrouwen in de bijbel (Thora + Nieuw Testament). Alhoewel dat natuurlijk zeker is gebeurd. Maar de man had pech. Want in de misnah wordt wel degelijk het geval van een steniging van een overspelige vrouw vermeld. En als er één geval wordt vermeld, dan is het weer niet meer dan de evidentie zelf, dat er nog andere gevallen zijn geweest, ook al worden ze niet vermeld.
Ook in het Evangelie: het scenario van Jezus en de overspelige vrouw (Wie zonder zonde is enz.)

Laatst gewijzigd door quercus : 20 juli 2012 om 14:40.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:44   #144
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waren dergelijke soort executies in die tijd het monopolie van het Judaïsme? Als het executies gaat, dan kun je er wel een hele draad over spinnen hoor! Maar kom, ik heb de indruk dat we daarmee ver verwijderd zijn van het item van deze draad: het crapuleus gedrag van twee achterlijke autochtone bullebakken uit Aalst.
Ik heb dat nooit beweerd. Ik heb juist het tegenovergestelde beweerd.

Alleen vind ik het eigenaardige en hoogst ongeloofwaardige gezegdes van iemand zoals u die nu poneert. Iemand die een adept is van de Thor�*. Een Thor�* die nu precies 'praktiserende' homosexuelen met de dood straft!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juli 2012 om 14:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:44   #145
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Krijgen jullie geen dorst van al dat gepraat?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:46   #146
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Krijgen jullie geen dorst van al dat gepraat?
Vanavond Chimay 9° één van de weinige bieren die ik echt apprecieer.
Chimay bleue voor mijn vriend Bokkenreyder.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 juli 2012 om 14:47.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:47   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geniet ervan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 20 juli 2012, 14:48   #148
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu salvadorii nog en we kunnen weer een paar pagina's voort.
Oud 20 juli 2012, 14:50   #149
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een persoonlijke kwestie. Iedere moslim zal daar een ander antwoord op geven vrees ik.

Voor mij persoonlijk is iemand die getuigt van de eenheid van Allah een moslim. Zijn geaardheid zal daar niet veel aan veranderen naar mijn bescheiden mening toch. Het is in de islam niet toegestaan om te beweren dat iemand geen moslim is terwijl die persoon zich wel uitgeeft als een moslim. Dat is een grote zonde binnen de islam en kan er zelfs voor zorgen dat je buiten de oevers van de islam treedt. Maar dat wilt niet zeggen dat ik pro-holebi's ben. Ik laat hun in hun waarde en ben niet tegen hen en hoop dat zij net hetzelfde doen. Ik heb veel homo en lesbische vrienden en heb er nog nooit problemen mee gehad.
ga het hen eens snel gaan uitleggen aub?

http://www.liveleak.com/view?i=518_1190245078

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:57   #150
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
De topicstarter en zijn racisme: FAIL
De topicstarter heeft blijkbaar niet genoeg gezocht naar de nodige informatie vooraleer zijn tekst samen te stellen, kan gebeuren!
Voor al diegenen hier die niets dan "racisme" rond zich ontwaren, misschien moeten ze ook eens nadenken waarom zoveel mensen meteen richting allochtoon zoeken telkens er iets gebeurt van dat genre, en "moslim" in het bijzonder als het over homo's gaat! Je weet wel, diegenen die van de hoogste toren moeten gegooid worden...
Hoe dan ook, ik begrijp dat sommigen blij en verheugd en content zijn dat autochtonen het ook eens hebben gedaan! En die autochtonen moeten ze maar keihard straffen. En de keren dat het geen autochtonen zijn ook!
Er moet natuurlijk nog plaats in de gevangenis zijn! De cipiers gaan weer in staking vanwege de overbevolking!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:04   #151
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een persoonlijke kwestie. Iedere moslim zal daar een ander antwoord op geven vrees ik.

Voor mij persoonlijk is iemand die getuigt van de eenheid van Allah een moslim. Zijn geaardheid zal daar niet veel aan veranderen naar mijn bescheiden mening toch. Het is in de islam niet toegestaan om te beweren dat iemand geen moslim is terwijl die persoon zich wel uitgeeft als een moslim. Dat is een grote zonde binnen de islam en kan er zelfs voor zorgen dat je buiten de oevers van de islam treedt. Maar dat wilt niet zeggen dat ik pro-holebi's ben. Ik laat hun in hun waarde en ben niet tegen hen en hoop dat zij net hetzelfde doen. Ik heb veel homo en lesbische vrienden en heb er nog nooit problemen mee gehad.
De eenheid van Allah, wat is dat ?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:06   #152
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu salvadorii nog en we kunnen weer een paar pagina's voort.
Die krijgt van mij geen alvast geen alcohol...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:10   #153
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Die krijgt van mij geen alvast geen alcohol...
Oud 20 juli 2012, 15:10   #154
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nooit "De weg van de moslim" gelezen zeker? Daarin wordt nochtans duidelijk verteld dat homo's van de hoogste minaret naar beneden moeten worden gegooid alvorens te worden gestenigd.
Gemist?

Dan heb je zeker niet het koranvers gelezen waarin staat dat indien twee (mannelijke) gelovigen zich aan ontucht bevuilen, deze moeten bestraft worden.

004.016
YUSUFALI: If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful.

Maar ik begrijp alvast dat U tot de jaren van verstand gekomen bent en zowel deze korantekst verwerpt als het boekje van De Weg van de Moslim.

(ga je nu niet eeuwigdurend branden in het hellevuur om zoiets te durven schrijven tijdens de rammeldan?)
Een afvallige moslima, da's toch goed nieuws? Het begin van Verlichting. Ik denk dat ze eerder gerust moet gesteld worden dat ze niet voor eeuwig gaat branden in de islamitische hel.
Oud 20 juli 2012, 15:14   #155
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Bovendien, mensen als Suqar mogen uiteindelijk komen vertellen wat ze willen, voor heel wat forummers doet dat er allemaal niet toe. Het vonnis is al lang geveld. Zolang dat "guilty by association" de leidraad is, heeft dialoog geen zin.
Dat klopt wel maar er bestaan godzijdank wel nog een klein aantal forummers die van goede wil zijn en wel luisteren naar een andere mening.
Oud 20 juli 2012, 15:15   #156
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Een afvallige moslima, da's toch goed nieuws? Het begin van Verlichting. Ik denk dat ze eerder gerust moet gesteld worden dat ze niet voor eeuwig gaat branden in de islamitische hel.
Yeps. de eerste zaadjes van het 21ste eeuwse verstand zijn aan het kiemen. We kunnen dit inderdaad niet anders als toejuichen.

Toch vrees ik voor een geval van taqyah waarbij het naar de mond praten slechts een lichte vorm is.
Vandaar dat ik er een haar eigen bronteksten bijhaalde, kwestie van inzicht in de materie te krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 juli 2012 om 15:16.
Oud 20 juli 2012, 15:17   #157
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yeps. de eerste zaadjes van het 21ste eeuwse verstand zijn aan het kiemen. We kunnen dit inderdaad niet anders als toejuichen.

Toch vrees ik voor een geval van taqyah waarbij het naar de mond praten slechts een lichte vorm is.
Vandaar dat ik er een haar eigen bronteksten bijhaalde, kwestie van inzicht in de materie te krijgen.
Hoe neerbuigend jij altijd reageert, zeg...
Oud 20 juli 2012, 15:18   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe neerbuigend jij altijd reageert, zeg...
ha ja?

Oud 20 juli 2012, 15:18   #159
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat kan natuurllijk ook best zijn.
Ik zie Suqar haar standpunt nog niet verkondigen in een volle moskee.
En anderzijds, die guilty by association is eigenlijk ook wel terecht gezien de overgrote meerderheid van de moslims uitgesproken homofoob is.
Oud 20 juli 2012, 15:19   #160
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha ja?
Ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be